Speeddating

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Philmar
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Speeddating

Bericht door Philmar » do 2 jan 2020 23:57

Vorig weekend caravan leeggemaakt, wasbeurt gegeven, portfolio gemaakt en aangevuld met info.
Maandagavond om 22.30h op het net gezet. 5 minuten later al reactie, of men de dag nadien langs mocht komen.
Dat ging niet omdat we 2 dagen weggingen. De kijkdag naar vandaag verschoven en de geïnteresseerden hadden maar een half uur nodig en onze Eriba Touring Triton 430GT van 2000 was verkocht.
Wat een luxe.
Nu kunnen we de nieuwe ( tweedehandse van 2013 ) Eriba Touring Troll 550 verwelkomen.

Philmar

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18339
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Speeddating

Bericht door deusjevo » vr 3 jan 2020 00:01

Spijkers met koppen slaan [kersthaphop.gif]

Gefeli’t [kerstduim.gif]
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23446
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Speeddating

Bericht door PD » vr 3 jan 2020 00:17

Fijn dat het zo snel is gegaan ! De tweedehands markt staat nog steeds onder hoogspanning, ongeacht de periode van verkoop.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Speeddating

Bericht door graaf » vr 3 jan 2020 02:28

RE.gif
Ik ben van mening dat Tourings de makkelijkst 2de-hands te verkopen caravan is.
Heb er inmiddels 3 keer een verkocht. Allemaal binnen 1-3 dagen. Er is weinig aanbod
en de vraag is hoog. Dus zeer waardevast omdat ze ook nog eens onverwoestbaar sterk gebouwd zijn.

Er zijn personen (in mijn geval iemand uit Brabant) die Marktplaats afstruinen naar Tourings
een binnen een half uur je bellen of ze een deal kunnen maken. Ze maken foto's en overleggen
telefonisch met hun Compaan. Ze betalen altijd gelijk cash en later op de dag komt iemand hem ophalen.

Wat blijkt? die Compaan zit in Engeland en zijn hulpje rijdt ze linea recta naar Zeebrugge. Als er
aantal bijeen is worden ze op de boot gezet naar Engeland waar ze door hun Compaan opgevangen worden

De reden mag duidelijk zijn.....Tourings doen daar minimaal 2500-3500 euro meer dan bij ons gebruikelijk is. Ik heb mijn laatste Troll overigens niet aan die Brabander verkocht. Hij vond dat ik er teveel extra binnen (3) en buiten(3) stopcontacten in had gebouwd. Was voor hem een "schade-caravan"zei hij. Dat moet hij allemaal weer ombouwen naar Engelse stekkers. O, dan lekker laten staan..... mrgreen.gif
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36179
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Speeddating

Bericht door Chris » vr 3 jan 2020 12:16

Dat is wel effe heel snel 13 jaar opgeschoten dus..
Gefeliciteerd !!
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Philmar
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Speeddating

Bericht door Philmar » vr 3 jan 2020 16:44

Ja, wij hadden dat ook niet verwacht omdat er toch wel wat te koop staat op tweedehands. Geluk gehad denk ik en caravan was netjes en geen schade.

Philmar

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”