Kopen...huren...of niks

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Gerrie » zo 24 nov 2019 21:05

Mijn mening is vooral niet gaan rekenen. Je loopt het risico dat het tegenvalt als je alleen naar het geld kijkt. Ik kijk alleen naar hoeveel plezier we er van hebben. Dat is zoveel waard, zoveel geld hebben wij helemaal niet.
Nu nog nagenieten van de mooie vakanties en al weer vooruit kijken naar het nieuwe jaar. Waar gaan we heen en hoe vaak. Ja dat zal voor ons ook een vraag zijn komend jaar omdat we beide stoppen met werken. Ja ook dat kost geld maar ik hoop dat wat wij er voor terug gaan krijgen onbetaalbaar is.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Joppnl
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 22 aug 2016 18:24
Locatie: Kuuk aan de Maas

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Joppnl » zo 24 nov 2019 22:08

Dames,heren,

hartelijk dank voor jullie reacties, rekenvoorbeelden en gedeelde inzichten.

T Geeft mij wat rust om een goede keuze te gaan maken ipv het ene moment 'MORGEN een andere'en dan een paar seconden later 'nooit meer...'


Ik denk dat ik het dit jaar eens aan ga kijken inderdaad...maar...ik ben wel van de 'vrijheid' en hotelkamers heb ik het totaal niet op...ik herinner me toch wel 1 van de favoriete momenten van iedere dag in de caravan: 's morgens als je wakker wordt terwijl je in bed kan blijven liggen het grote raam aan de voorkant open en dan de frisse buitenlucht naar binnen laten komen en rustig verder wakker worden....

Misschien een huurcaravan maar ik ben ondertussen de vrijheid gewend..ik weet ongeveer in welke maand ik weg wil (=voor-de-meute-op-pad-gaat minus het aantal dagen dat ik weg wil en alleen bij mooi weer) en die vrijheid heb je meestal niet bij een huurcaravan, moet je meestal al vroeg vastleggen maar dat en de kosten, dat ga ik nog uitzoeken.

Kortom, ik ga jullie adviezen nog een keer doorlezen en laten bezinken en dan een beslissing nemen. Als het zover is dan komen de foto's uiteraard wel hier op t forum.

Ooh...en een positief puntje... weer voldoende inspiratie voor verjaardags- Sinterklaas- en Kerst cadeautjes voor de komende tijd........

[sinthaphop.gif]
Als de thuiskomst het hoogtepunt van de vakantie is dan is er iets fout gegaan.....

Jettiny
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 21:55
Locatie: Uden NB

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Jettiny » zo 24 nov 2019 22:10

Allereerst veel sterkte toegewenst.
Het lijkt me verschrikkelijk om je caravan en spullen zo te verliezen 😕

Eigenlijk ben ik van mening om tijdens een emotionele situatie geen belangrijke beslissingen te nemen.
Het is nog te vers.
Nou is dat wel persoonlijk natuurlijk, maar ik pak altijd eerst wat rust.
Tijd om het een en ander te verwerken.
Na een tijdje kun je de draad weer beter oppakken en rustig je nieuwe situatie kunt gaan overwegen.

Jullie belangrijkste startvraag lijkt mij, hoe leuk vinden we kamperen met de caravan nog !?
Als je het nog de moeite waard vind is het wellicht een overweging met een goedkope caravan te starten.
Een nichtje van mij startte zo ook en klom in een paar jaar naar een steeds betere caravan.
Nu eentje naar wens.

Veel succes met je keuze ! 👍
Fendt Saphir 470 TF uit 2005 in combinatie met een Opel Astra 1.4 uit 2012 120 pk.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Niels83 » ma 25 nov 2019 00:46

de 2 redenen voor mij om met de caravan te kamperen is de ruimte in de auto, een beetje luxe tent kamperen met kinderen vraagt veel ruimte in de auto.

en het rustig inpakken. alle kampeer spullen staan reeds klaar, wat eten en kleren er in en vertrekken. daar doen we rustig een week over en dan staat het geheel soms al 3 dagen zo goed als klaar. dat ga je met een huur caravan niet zo makkelijk doen.

daarbij zal mijn berekening heel anders zijn: aabschaf was 1000 wil er nog wel 5 jaar mee doen, dus 150 euro, stalling 250, onderhoud 300. is 700 euro voor ca 4,5 week. en hoewel ik daar niets voor krijg of zo leen ik hem regelmatig uit. dus hij zal 6 weken gebruikt worden. is 17 euro per dag. daar huur je niets voor.

maar bovenal veel sterkte met je verlies.

Hermanus
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Hermanus » ma 25 nov 2019 11:14

Na jaren op vakantie te zijn geweest met een vouwwagen wilden we eens kijken hoe een caravan zou bevallen, en hebben we een caravan gehuurd. Het rijden en vakantie houden met een caravan is ons goed bevallen, maar het huren van een caravan vonden wij toch iets minder. Wij liepen tegen de volgende nadelen aan:

1) De huurprijs. Een beetje recente, goede caravan kost al gauw € 75,-- tot € 100,-- per dag. Voor 3 weken toch een behoorlijke kostenpost.
2) De vakantie is altijd 3 of 4 dagen minder, je verliest altijd dagen aan ophalen, schoonmaken en terugbrengen.
3) Het is heel moeilijk om die caravan te huren die precies heeft wat je zoekt m.b.t. het bed, zithoekje, grootte, en max. trekgewicht. Daardoor huur je een caravan die net niet is wat je zelf zou kopen.
4) De spullen in de caravan zijn niet van jou, en dus ook door (heel veel?) andere mensen gebruikt.
5) Je mist flexibiliteit. Door omstandigheden op mijn werk kon ik plots vrij kort voor mijn vakantie een week langer vakantie nemen, maar door de huurperiode kon ik niet langer weg met de caravan.


Door deze punten hebben wij toch besloten zelf een caravan aan te schaffen, en zijn nu dus druk op zoek naar ''onze'' caravan.

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Vadervan3 » ma 25 nov 2019 12:09

Blijft een persoonlijke keuze die voor de een makkelijker is dan voor de ander. Wij hebben een caravan omdat we dat de ultieme manier van vakantievieren vinden. Een ander zit liever in een hotel. Wbt kosten: een caravan is, als je op een camping wilt staan, toch de goedkoopste oplossing in de meeste gevallen. Wij gaan altijd met vrienden op vakantie, die zitten vaak in een huisje/stacaravan en zijn altijd standaard voor de plek een € 2.000 meer kwijt dan wij.

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Bospaadje » ma 25 nov 2019 12:36

Daarbij heb ik het vermoeden dat hier op het caravanforum, 90% van de gebruikers een caravan aanraden.
Ga jij naar het "tenten" forum, ga je waarschijnlijk een ander advies krijgen.

Goed dat je in ieder geval e.e.a. van je afschrijft en dat dat helpt in de verwerkingsproces. Verschrikkelijk om mee te maken, maar (makkelijk gezegd vanaf de zijlijn) zoals een collega forummer al zei. Geef het een plaatsje en probeer het positieve in te zien. Je mag alles opnieuw doen en dat mag met de kennis van nu. Succes en sterkte (en hopelijk veel plezier) daarmee!
Home is where you park it caravan.gif

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door mri » ma 25 nov 2019 12:39

RE.gif RE.gif
Maar zij betalen geen extra tolgeld, auto rijdt zuiniger, geen stalling-/verzekering-/onderhoud-/afschrijvingskosten.

Het blijft een lastige kwestie. Reden waarom wij volgend jaar wat anders uitproberen en een appartement gaan huren. Gewoon om te kijken hoe dat bevalt.
Gaan we na die twee weken gillend terug naar huis, dan gaan we in 2021 wel weer met een caravan op pad.
Speelt ook nog mee: eind 2020 gaat de huidige auto uit de lease. Deze auto hebben we destijds mede gekozen omdat we een zware caravan hadden (1750 kg). Mocht het huren van een accommodatie ons bevallen, dan hoeven we bij de keuze van een volgende auto geen rekening meer te houden met dit trek gewicht en zal de keuze waarschijnlijk op een goedkopere (elektrische?) auto vallen dan dat we nu rijden.
Gaan we toch weer een caravan kopen, dan weten we nu al dat (gezien onze smaak) wij op een caravan van minimaal 1600 kg uit zullen komen, waarschijnlijk zelfs zwaarder. Dit betekent dat onze selectie voor een andere auto beperkter zal zijn dan dat je helemaal nergens rekening mee hoeft te houden.
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Gerrie » ma 25 nov 2019 19:17

Joppnl, is het misschien een goed idee om voor je Sinterklaas en of kerstinkopen een dagje te gaan kijken bij O te W. Waarschijnlijk is de oplossing dan al heel dicht bij.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Joppnl
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 22 aug 2016 18:24
Locatie: Kuuk aan de Maas

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Joppnl » ma 25 nov 2019 20:22

k ben bang dat ik een heeeele grote boom moet hebben voordat daar een caravan onder past Gerrie [sintstom.gif]


Maar (een ieder) zoals gezegd, hartelijk dank voor het meedenken en de steun.... thumbup.gif
Als de thuiskomst het hoogtepunt van de vakantie is dan is er iets fout gegaan.....

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Vadervan3 » di 26 nov 2019 08:28

mri schreef:
ma 25 nov 2019 12:39
RE.gif RE.gif
Maar zij betalen geen extra tolgeld, auto rijdt zuiniger, geen stalling-/verzekering-/onderhoud-/afschrijvingskosten.

Het blijft een lastige kwestie. Reden waarom wij volgend jaar wat anders uitproberen en een appartement gaan huren. Gewoon om te kijken hoe dat bevalt.
Gaan we na die twee weken gillend terug naar huis, dan gaan we in 2021 wel weer met een caravan op pad.
Speelt ook nog mee: eind 2020 gaat de huidige auto uit de lease. Deze auto hebben we destijds mede gekozen omdat we een zware caravan hadden (1750 kg). Mocht het huren van een accommodatie ons bevallen, dan hoeven we bij de keuze van een volgende auto geen rekening meer te houden met dit trek gewicht en zal de keuze waarschijnlijk op een goedkopere (elektrische?) auto vallen dan dat we nu rijden.
Gaan we toch weer een caravan kopen, dan weten we nu al dat (gezien onze smaak) wij op een caravan van minimaal 1600 kg uit zullen komen, waarschijnlijk zelfs zwaarder. Dit betekent dat onze selectie voor een andere auto beperkter zal zijn dan dat je helemaal nergens rekening mee hoeft te houden.
Klopt natuurlijk, al zal dat in ons geval niet op die € 2.000 uit komen. Alles bij elkaar opgeteld zal dat richting de 8/900 euro gaan. Heb je een nieuwe caravan dan is dat wellicht anders.

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Gerrie » di 26 nov 2019 20:01

Als je dan toch graag wilt rekenen, hoe vaker je hem gebruikt hoe goedkoper het per dag gaat worden. Dus zo vaak en zo lang mogelijk op stap en dan kost het bijna niets meer. Misschien volgend jaar maar de hele zomer wegblijven. Zou ik dan geld toekrijgen ?
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Fred_1001
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 7 apr 2013 00:20
Locatie: Almere

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Fred_1001 » di 26 nov 2019 22:32

Tja, kamperen met de caravan is niet per definitie de goedkoopste oplossing. Ik kan me indenken dat men soms noodgedwongen naar de goedkoopste oplossing moet kijken, dan is het niet anders.
Maar het heerlijke idee vrij te zijn, met de eigen spullen te gaan (of blijven) wanneer we willen is voor ons onbetaalbaar. dat mag dan best meer kosten. Ik vind het persoonlijk dan ook totaal zinloos om de kosten bepalend te laten zijn in de keuze als je er niet toe gedwongen wordt door je portemonnee. Het huren van een (toer)caravan daarentegen is voor mijzelf de minste oplossing.
Eriba Exciting 465, Fiamma 410 zakluifel en Alko mover, getrokken door een Mercedes C-klasse C 200.

kok36935
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 17 jan 2018 20:23

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door kok36935 » di 26 nov 2019 22:50

Gerrie schreef:
di 26 nov 2019 20:01
Als je dan toch graag wilt rekenen, hoe vaker je hem gebruikt hoe goedkoper het per dag gaat worden. Dus zo vaak en zo lang mogelijk op stap en dan kost het bijna niets meer. Misschien volgend jaar maar de hele zomer wegblijven. Zou ik dan geld toekrijgen ?
Dit jaar 161 nachten met de hut weggeweest maar heb geen geld toe gekregen. Maar het klopt wel dat wanneer je langer weg blijft, het per nacht goedkoper word. mrgreen.gif mrgreen.gif
Mazda CX5, Fendt 515 SG Bianco en heel veel zin in vakantie caravan.gif

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Niels83 » wo 27 nov 2019 00:40

RE.gif
als je er 200 dagen aan toevoegd kan je je huis wegdoen. dan krijg je geld toe.

maar wat heerlijk om zoveel tijd te hebben voor vakanties. tenminste ga er van uit dat het niet voor een verbouwing was.

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door jeroen.25 » wo 27 nov 2019 22:38

Ik heb eerst 3 jaar gehuurd. Redelijk goedkoop adresje in Aalsmeer. Betaalde toen €275,- per week. Tegenwoordig rekent hij geloof ik iets meer.
Wel gebruikte caravans, maar hooguit een paar jaar oud.

Het grootste nadeel van huren is toch wel de huurperiode. Omdat je die natuurlijk zo goed mogelijk wilt benutten haalde ik hem in de middag op om hem meteen thuis in te pakken en de volgende ochtend te vertrekken.
Thuiskomen de dag voor hij terug moest zijn, meteen weer leegruimen en schoonmaken en de volgende ochtend wegbrengen.
Dat is niet echt relaxed.

Verder merk ik nu wel met een eigen caravan dat het ook wel fijn is om kleine aanpassingen te kunnen doen.
En ik ga nu nog wel eens lange weekendjes weg.
Het is wel heel omslachtig om telkens te gaan huren dan.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

kok36935
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 17 jan 2018 20:23

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door kok36935 » do 28 nov 2019 09:09

RE.gif RE.gif Per 14 april met (vervroegd) pensioen en gelijk op vakantie gegaan tot eind oktober. Tussendoor even 4 weken terug geweest i.v.m. verhuizing dochter.
Voor 2020 ziet het er nog beter uit! [sintduim.gif]
Mazda CX5, Fendt 515 SG Bianco en heel veel zin in vakantie caravan.gif

Peutje
Berichten: 632
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Peutje » zo 29 dec 2019 19:59

Hermanus schreef:
ma 25 nov 2019 11:14
Na jaren op vakantie te zijn geweest met een vouwwagen wilden we eens kijken hoe een caravan zou bevallen, en hebben we een caravan gehuurd. Het rijden en vakantie houden met een caravan is ons goed bevallen, maar het huren van een caravan vonden wij toch iets minder. .,.
Door deze punten hebben wij toch besloten zelf een caravan aan te schaffen, en zijn nu dus druk op zoek naar ''onze'' caravan.
Zo ook hier 4 jaar terug overgestapt op een 2ehands Knaus sudwind uit 2004. Puur omdat we kamperen zeker leuk vonden maar altijd pech hadden met regen en inpakken van de vouwwagen.
Omdat de caravan zo goed beviel hebben we afgelopen zomer een splinternieuwe gekocht, met zelfde indeling rondzit en vast bed. Kids gaan toch meestal in een tentje en mocht het nodig zijn slapen ze heerlijk op de rondzit.
Doorslaggevend was toch de vrijheid en je eigen bed. En ja een nieuwe kost een hoop centen, maar een hobby (of in ons geval een Knaus) C forum4.gif mag geld kosten. Vooral dat je ook zo even een weekend het ding pakt is een pré. Met het verlies van materiaal (door eerder genoemde reden) is het minstens zo belangrijk om te kijken of kamperen nog 'leuk genoeg is'. Daar kom je maar op een manier achter, een jaar niet kamperen.

Overigens over rekensommen, het kan zomaar interessant zijn als je de hut maar alleen 3-4 weken in de zomer gebruikt, een model in Duitsland te halen (nieuwe) en na je vakantie weer te verkopen. Schrijft dan nauwelijks af en je hebt elk jaar een nieuwe, geen stalling en onderhoud.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door Michel1975 » zo 29 dec 2019 20:45

Als je alleen de 3 weken in de vakantie weggaat dan is het huren zeker een optie.
Overigens verbaast het mij wat de afschrijving van een caravan is. Wij hebben onze Kip nu 5 jaar en we krijgen er nog steeds hetzelfde voor als dat we er voor betaald hebben bij de dealer. Grootste nadeel van huren is je flexibiliteit. Maar qua zorgeloosheid kan ik me er wel wat bij voorstellen als je gaar huren. Ondanks het feit dat wij zelfs 2 caravans hebben.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door dieseltijger » zo 29 dec 2019 20:55

Niet lopen miepen (= depressief zitten zijn) de hele tijd. Johan Cruijff zei ooit: "Alle nadeel hep se voordeel" (sorry, Amsterdams). Kijk naar de mogelijkheden. Voor 900 Euri kan je prima weg in een kèk chalet in het voorjaar. Wij gaan nu voor 191,- 5 nachtjes naar Leipzig met ontbijt.

Maar je kan nu ook (met alle lessen die je geleerd hebt de afgelopen periode) de caravan kopen die nèt iets beter past bij jullie behoeften. Ik ben ook van het rekenen, en ben tot de conclusie gekomen dat dood zijn het goedkoopste is. Nu, dat wil ik niet, dus...kijk naar de mogelijkheden.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door PD » zo 29 dec 2019 21:11

PremiumDiscovery schreef:
zo 24 nov 2019 10:47
Ook ik ben van mening dat je deze vergelijkende berekening nauwelijks kunt maken, al is het maar omdat beide vakantievormen niet gelijk zijn.

Er zijn bovendien zoveel variabelen waardoor je naar elke (gewenste) uitkomst kunt toerekenen.....

Kamperen met je eigen kampeermiddel is tenminste flexibeler en je ligt in je eigen bedje aflower.gif
Toevallig zaten wij vandaag eens te filosoferen over het verkopen van de hut en de bijbehorende grotere auto en de vakanties in te gaan richten met glamping huuraccomodaties; hierbij kwam onderstaande berekening voorbij:


Kamperen met LaRo & Premium

Extra motorrijtuigenbelasting 175,00
Extra autoverzekering 80,00
Reisverzekering 19,31
Caravanstalling 20,83
Caravanverzekering 93,25
ANWB 20,12
Extra onderhoud grote auto 83,33
Onderhoud caravan 15,00

Maandlasten 506,85

Jaarlasten 6082,17


In deze berekening is nog geen rekening gehouden met afschrijvingskosten van zowel de caravan als de benodigde grotere auto...……. we zijn maar snel gestopt met filosoferen awhoea.gif


Edit: caravanverzekering toegevoegd nav reactie van willianv
Laatst gewijzigd door PD op zo 29 dec 2019 21:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door meeder » zo 29 dec 2019 21:12

Kamperen moet je ook niet doen omdat het goedkoper zou zijn :)


Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk


Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door PD » zo 29 dec 2019 21:21

RE.gif
Klopt, maar ik vond het toch best confronterend wat het kost zonder dat de caravan nog maar 1 nacht op een camping heeft gestaan en we ook nog beide afschrijvingen negeren knipoog.gif Ik ben dan ook maar niet verder gegaan met de berekeningen awhoea.gif

Ik schat in dat vrijwel iedereen zou schrikken wanneer hij/zij deze berekening voor zichzelf maakt...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door dieseltijger » zo 29 dec 2019 21:34

PremiumDiscovery schreef:
zo 29 dec 2019 21:21
RE.gif

Ik schat in dat vrijwel iedereen zou schrikken wanneer hij/zij deze berekening maakt...
Nee, niet degenen die een relatief lichte, tweedehands caravan hebben aangeschaft. Die hebben minder extra afschrijving, niet de afschrijving en extra wegenbelasting voor een grotere auto - enzovoorts.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kopen...huren...of niks

Bericht door PD » zo 29 dec 2019 21:38

RE.gif
Klopt, maar er zijn ook heel veel kampeerders met een relatief zware en jonge/nieuwe caravan met een bijbehorende zwaardere auto dan ze zonder caravan zouden rijden....
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”