Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Jepen
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 31 jul 2019 22:31

Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door Jepen » zo 24 nov 2019 08:28

Goedemorgen, na een korte voorstelronde ( viewtopic.php?f=23&t=39995 ) direct een vraag:

Ben van plan te gaan kijken bij een Hobby 460 UFE uit 2005.
De caravan is reeds voorzien van een mover (Truma SE).

Zijn er mensen hier die mij kunnen adviseren qua aandachtspunten?
Ik weet al dat hij banden heeft van 2 jaar en onlangs een (vocht-)test heeft ondergaan.

Graag zou ik willen weten waar ik als leek het beste op kan letten.

Zelf al een paar puntjes:

-Geur (muf) en weerplekjes ivm vocht
-Stevigheid bedframe (schijnt nog al eens defect te gaan)
-Controle wielkassen ivm klapband-schade
-Dak e.d goed bekijken op hagelschade
-.....

Omdat de Ford Focus wagon (1.6 ecoboost 182 pk) volgens caravantrekker.nl niet heel veel marge heeft wil ik goed kijken naar de verdeling van gewicchten.
Ik zou graag een kilo of 50 willen overhevelen naar de kofferbak van de auto.
Dacht zelf aan:

-Reservewiel in kofferbak
-Gastank in kofferbak

Ook zijn tips hierover van harte welkom.

Alvast bedankt vh meedenken!

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door BertJan » zo 24 nov 2019 10:22

De hobby van 2005 heeft erg veel kleine aandachtspunten.

los zittede disselbaklijst - lekkage
scheurende kunststof voordelen/hoeken buiten - lekkage en uiterlijk
scheurende hoekjes disselbakklep - uiterlijk
hoeken van de ramen boven gescheurd - uiterlijk
onderlijsten (kunsstof tochtstrooklijsten) verweerd en niet lekdicht - lekkage en uiterlijk
kapot onderkader groot dakluik - werking hor/verduistering
los zittende raamrubber - lekkage
dakluik voor kap en onderkader
verende vloer

verder natuurlijk de standaard aandachtspunten.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door PD » zo 24 nov 2019 10:28

RE.gif
Over welk specifiek wrak heb jij het ???
Sorry hoor, wat een bangmakende stemmingmakerij...

Een Hobby van die leeftijd heeft dezelfde aandachtspunten als elke andere caravan. De door TS aangegeven punten zijn het belangrijkst. Verder gebruikssporen na 14 jaar, afhankelijk van vorige eigenaar of eigenaren.

Wij hebben bij onze eerste caravan getwijfeld tussen de 460UFe en 495UFe en gekozen voor de 50 kg zwaardere 495, vooral vanwege de ruimere keuken.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door BertJan » zo 24 nov 2019 10:38

ts vraagt naar aandachtspunten specifiek voor deze caravan met dit bouwjaar.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door PD » zo 24 nov 2019 10:41

RE.gif
Klopt, niet naar dit soort stemmingmakerij....
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door Conradi » zo 24 nov 2019 10:47

Jepen schreef:
zo 24 nov 2019 08:28
Omdat de Ford Focus wagon (1.6 ecoboost 182 pk) volgens caravantrekker.nl niet heel veel marge heeft wil ik goed kijken naar de verdeling van gewicchten.
Weeg de caravan, het is gewoon vervelend om pas achteraf vast te stellen dat 'ie veel zwaarder is dan je dacht.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door dieseltijger » zo 24 nov 2019 10:50

Tip voor de belading:

1: Goed dat je massa verplaatst van de caravan naar de auto

2: Ik geef je de volgende overweging mee: is het wellicht een idee om de voortent in jouw auto te plaatsen? Dat kan je itt gasfles en reservewiel kwijt op de bodem van jouw laadruimte, en dan heb je al snel zo'n 35..45 kilo verplaatst. Zet daar de vreterijen en nog wat spullen op - voor je het weet praat je over 70..100 kilo. Gasflessen en reservewielen in de achterbak zijn groot en onhandig

3: Caravantrekker.nl is een topsite, maar let op: als je aangeeft dat je advies wil hebben met als uitgangspunt "makkelijk rijden in de bergen" dan krijg je dat ook. Laat ik het zo zeggen: dan wint de automaat het vaak van de handbak (want in veel gevallen een koppelomvormer), en dan wint de auto met een maximum trekgewicht van 1800 kilo het van jouw Ford focus. Goed advies - niets mis mee, maar jij zal zelf de trade-off moeten maken of jij (ik overdrijf) de rest van het jaar in een Ford V8 wil rijden of een focus met 187 pk.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door DanielW » zo 24 nov 2019 11:16

Nogmaals welkom, Ik kan je niets specifieks over de Hobby vertellen, maar wel wat over het aankoopproces wat wij hebben doorlopen. Jullie hebben al ervaring met kamperen met de vouwwagen, waar sliepen eventuele kinderen? Misschien eigen tentje, sliepen ze in 1 van de cabines van de vouwwagen?

Wij moesten en zouden een stapelbed caravan hebben, in de eerste instantie. Eerst een Adria DK gehuurd, dus met stapelbed dwars achter, kleine treinzit en grotere dinette aan de voorkant die diende als bed voor ons. Ombouwen elke avond (want we wilden misschien binnen zitten) wanneer de kinderen sliepen was verre van ideaal. Maar ja, dat stapelbed en kunnen zitten en vast slapen, niet te doen voor de huidige auto. Uiteindelijk het compromis dat onze jongens op de rondzit sliepen en wij vast konden slapen.

Caravan wegen is al in je voorsteltopic voorbij gekomen, ik denk essentieel voor elke caravan, maar zeker voor caravans zonder een verzwaarde as. Onze Knaus weegt met mover + accu, tafel, stoelen, kachel + vloeistof, reservewiel en tent + stokken 1280-1320 kilo volgens de weegbrug en mogen 1500 wegen, de as is dan ook verzwaard. De tent en stokken gaan in de dakkoffer van de auto. Die 1350 die deze caravan mag wegen zal waarschijnlijk op ergens tussen de 1000 en 1100 kilo ledig zijn op kenteken, wat in realiteit al wat meer kan zijn. Tel er een mover bij van 30 a 40 kilo en je ziet het laadvermogen al hard achteruit rennen. Ik zou zelf opteren voor dakkoffer voor de tent en eventueel andere spullen, gasflessen en eventueel reservewiel in de dissel laten voor de kogeldruk. Als er fietsen op de dissel mee gaan kijken of je reservewiel onder de caravan kwijt kan met een beuge. Het wiel onder het bed plaatsen met een stuk zeil of plastic eronder, geeft lelijk vlekken, kan ook.

Wij hebben 2011 hatchback Focus met 150pk en vinden deze trekker voor de stukken die we nu gereden hebben (Nederland max 220km) voldoende stabiel met 85kg kogeldruk, dat is meer dan mag, maar voelt beter aan. Tijdens onze zomervakantie werd er door mensen op het forum opgemerkt dat er "gekken op de weg waren met caravan, onbegrijpelijk met deze wind" (citeer niet letterlijk, kwam de boodschap op neer), waar wij 220 km niets gemerkt hebben. Kruissnelheid 93-95 op de GPS.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door Chris » zo 24 nov 2019 11:33

Als de mover ook van 2005 is, en de accu ook....
Dan is de kans aanwezig dat de accu aan vervanging toe is.
Caravan accu's behoeven door hun ( sporadische) gebruik toch wat meer aandacht dan een auto accu.
Is de vorige eigenaar daar alert op geweest????
Dus.. verwacht wellicht een accu...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Jepen
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 31 jul 2019 22:31

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door Jepen » zo 24 nov 2019 11:41

So, dat zijn aardig wat reacties!
Ga ze eens even goed doorspitten.

Ik weet dat de verkoper zelf caravans opknapt, ook is er een onafhankelijke keuring geweest (schijnt, moet ik even zien uiteraard).
Qua gewichten ben ik me in ieder geval goed bewust, ook het advies om stokken / zeil e.d in de kofferbak te doen is een goeie optie.
Het vermogen is het probleem niet, auto geeft (op rollerbank) 186pk en 284 NM piek (overboost), standaard 240NM. Zit hem echt in verdeling kilo's.
Bij ons in het dorp kun je voor 6,- je caravan op de weegplaat zetten, dus ik ga sowieso leeg en beladen meten.
Ledig geweest staat nu op 1065 kg.

Accu is een goeie! wellicht een iets duurdere lipo die je vaak ziet en als dat kan (lichter).

In de vouwwagen sliepen de kids in ondertentjes, we hebben het idee om in onze Nederlandse meivakantie de kids in de rondzit te laten slapen.
Buiten de doorreis om willen we de kids op zomervakantie wel in eigen tentje.
Zie dat de 400 SF een stuk beter uit de testen komt icm deze Focus, maar we hebben bewust met het hele gezin gisteren de verschillende 'treinzitjes'bekeken. Die voelen niet goed voor ons.

Zal een lijstje maken met de tips die hier al staan en eventueel nog volgen.

Bedankt in ieder geval tot dusver!!

Jepen
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 31 jul 2019 22:31

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door Jepen » zo 24 nov 2019 16:20

Zit net aan de hand van de tips nog wat met waardes te spelen op carvantrekker.nl ...
Zie ik dat de website 150 kg laadvermogen rekent bij de Focus, maar met m'n gezin zit ik al rond de 190/200 zonderde 50kg die ik van plan ben extra te pakken door reservewiel etc.
Met die waardes +100 en dus de caravan - 50 kg komen er super goede waardes uit.
Bij 90 km/u een 9 teken ik voor.
Weet dat het maar theorie is, maar wel fijn zo'n eerste indicatie.

Mocht het wat worden maar eens op de weegplaat

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door Chris » zo 24 nov 2019 16:46

RE.gif
Je kan bij caravan trekker spelen met de gewichten, en zo de verdeling optimaal maken.
Maar als vuistregel is het simpel..
De auto zo zwaar mogelijk en de caravan zo licht mogelijk.
Dus beter meer in de auto proppen, maar reken wel een beetje..
Pa, ma, kids, bagage... en de kogeldruk van de caravan komt daar ook bij.

( ik ben eens gast geweest bij een caravancontrole door de politie...
Dan heb jij een "heilige combi" als je daar de extremen ziet.
En de gewichten.... extreem gezien maar er kan en mag heel veel in NL... polderen noemen ze dat bij de politie) [sint1.gif]

Maar..
Bedenk dat we niet allemaal als eerste boven op de berg hoeven te zijn met de caravan achter de auto.
Ik had hiervoor een Volvo S40 met 170 Pk en 235 Nm.
Daar trok ik de huidige caravan ook mee... beladen tot 1500Kg.. (vermoedelijk iets meer)
En Spanje was ook geen probleem... dat reden we ook gewoon in 2 dagen.
Vroeger had ik zelfs een auto met 75 pk, een Galant 2.0, een van de eerste, en trok een Knaus van 1200 Kg ook heel europa door.
We zijn tegenwoordig verwend gewoon.
Maar ook met jou motor in de Focus kom je echt overal, misschien een keertje terugschakelen van 4 naar3... of heel stijl eens naar 2...
Nou.. en ??? geeft dat nou, je komt er wel.
Ik zou me met jou auto geen enkel probleem maken, aanpassen, that's all.
Moet ik ook met mijn auto + hut... en ik niet alleen... iedereen hier zo ongeveer.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door Chris » zo 24 nov 2019 16:49

Jepen schreef:
zo 24 nov 2019 11:41
Accu is een goeie! wellicht een iets duurdere lipo die je vaak ziet en als dat kan (lichter).
Meet die accu eerst eens even... een Lipo, b.v. een Powerextreme, kost een berg geld.
Als de huidige accu nog goed is kan je dat ook uitstellen.
Even bij een accu boer langs met dat ding... dan weet je het helemaal.
Je mag ook bij mij komen, ik heb een accutester..
Hillegom... is dat in de buurt ????
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Jepen
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 31 jul 2019 22:31

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door Jepen » zo 24 nov 2019 17:12

Helemaal eens!! Fijn gevoel dat er overcapaciteit is. Als overal een 2 of 3 als resultaat komt dan wordt je daar niet echt geruster van.

Dank vh aanbod!

Hoop zsm op een reactie en een afspraak te maken. Laat het uiteraard tzt weten!

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door eurotrotter » zo 24 nov 2019 19:21

Chris schreef:
zo 24 nov 2019 16:46
RE.gif

En de gewichten.... extreem gezien maar er kan en mag heel veel in NL... polderen noemen ze dat bij de politie) [sint1.gif]
Je kunt het ook "gebruik maken van de tolerantie mogelijkheden die de wet je biedt " noemen. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door eurotrotter » zo 24 nov 2019 19:33

dieseltijger schreef:
zo 24 nov 2019 10:50
Tip voor de belading:

1: Goed dat je massa verplaatst van de caravan naar de auto

2: Ik geef je de volgende overweging mee: is het wellicht een idee om de voortent in jouw auto te plaatsen? Dat kan je itt gasfles en reservewiel kwijt op de bodem van jouw laadruimte, en dan heb je al snel zo'n 35..45 kilo verplaatst. Zet daar de vreterijen en nog wat spullen op - voor je het weet praat je over 70..100 kilo. Gasflessen en reservewielen in de achterbak zijn groot en onhandig
hou er wel rekening mee dat je deze spullen ,die je in de auto laadt terdege vast moet zetten.
Al dat extra gewicht in de kofferruimte heeft een geweldige impact als je in een aanrijding betrokken raakt.
In Duitsland zijn er w.d.b. strenge voorschriften en word hier streng op gecontroleerd:

https://www.ladungssicherung.eu/ratgebe ... erung-pkw/

De "tarieven"bij de polizei:

https://www.bussgeldkatalog.org/ladungssicherung/

Gasflessen en reserve wielen zitten meestal "vast"gefixeerd in of onder de caravan,dat zou ik zo laten,dan heb je dat gevaar al afgewend.
Een voortent,grondzeil o.i.d kun je wel in de kofferbak kwijt.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Jepen
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 31 jul 2019 22:31

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door Jepen » zo 24 nov 2019 20:51

Jazeker, dank vd meedenker. Heb ogen in de laadvloer en een stalen baggage rek, dus daar gaan we tzt even goed naar kijken. Zitten ook kids bij, niets ten koste vd veiligheid.

Mss een benegas light en lekker laten zitten in de caravan. Reservewiel kan prima in de auto, ook fijn als je er goed bij kan bij pech.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door Micky » ma 25 nov 2019 09:18

PremiumDiscovery schreef:
zo 24 nov 2019 10:41
RE.gif
Klopt, niet naar dit soort stemmingmakerij....
Waar zie jij stemmingmakerij als ik vragen mag? ik zie gewoon een lijst met aandachtspunten, elk merk heeft bepaalde zwakheden die met de leeftijd langzaam naar voren komen, er is toch niets mis mee om deze punten gewoon op te noemen? TS vraagt er specifiek naar als ik een Hobby van die leeftijd zou kopen zou ik ook naar deze punten kijken, ik heb onlangs een 2007 Hobby verkocht voor een vriendin, die had vergelijkbare aandachtspuntjes en is 2 jaar jonger, deze punten heb ik dan ook met de kopers besproken.

Ik kan me voorstellen dat het bij jouw wat overdreven overkomt, maar jij bent dan ook nieuwe caravans gewend, dus elk defect is er dan zeker 1 te veel, bij een caravan van 14 jaar oud weet je gewoon dat er zaken te verwachten zijn.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door sailor wim » ma 25 nov 2019 09:48

eurotrotter schreef:
zo 24 nov 2019 19:33
Al dat extra gewicht in de kofferruimte heeft een geweldige impact als je in een aanrijding betrokken raakt.
In Duitsland zijn er w.d.b. strenge voorschriften en word hier streng op gecontroleerd:
https://www.ladungssicherung.eu/ratgebe ... erung-pkw/
Bedankt voor de link.
Ik rijd altijd met de achterbank neergeklapt.
En de zogenaamde hoedenplank is altijd thuis.
Ik ga er is goed naar kijken.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door deusjevo » ma 25 nov 2019 10:15

RE.gif RE.gif

We hebben het over een caravan van 14 jaar oud.
Als die lekker gebruikt is zijn de punten van BertJan inderdaad plausibel te noemen, ook voor veel andere merken en types trouwens.
Lekkende raamrubbers, dakluiken, verende vloer.
Niets is caravans van die leeftijd vreemd.

BertJan ziet er zat in de werkplaats neem ik aan.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door Micky » ma 25 nov 2019 10:20

RE.gif

dan zeker zo'n bagagenet ertussen hoor, ze hebben dit idd bij mij gecontroleerd in Duitsland, tijdens een caravan controle.
Zelf ooit een aanrijding gehad 25 jaar geleden, toen lag er een stofzuiger in doos in mijn kofferbak, die is door de achterbank gekomen en de bevestiging van de bank was afgebroken, dit was gewoon in de bebouwde kom en ik stapte zelf zonder letsel uit de leen Kadett van de garage.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Jepen
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 31 jul 2019 22:31

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door Jepen » za 30 nov 2019 08:10

Goedemorgen, een kleine update:

Over 2 weken gaan we kijken bij een caravan die wel al langer op het oog hebben. Via een gemeenschappelijke kennis uitgekomen bij een particulier, net wat fijner gevoel omdat onze kennis deze man al 30 jaar kent EN de beste man caravanbouwer was tot zijn pensioen. (heeft hem minutieus bekeken en onderhouden).

Het is een Hobby Easy de luxe 460 UFE uit 2005, het model met raampje in de deur.
Hij is al vrij compleet voor mijn gevoel, in ieder geval:

- Walker Novium voortent
- Luiffel
- Half automatische mover
- Fietsenrek achterop
- Altijd netjes Bovag onderhoud
- Banden uit 2017

Op de foto is het een plaatje om te zien, wij zouden de 3e eigenaren kunnen worden als dat in het echt ook zo is.
Ik heb al een hele waslijst met aandachtspunten afgedrukt van deze website en we gaan er met z'n drieën eens goed naar kijken.
Ben erg benieuwd.

De vraagprijs is 7250,- en na een paar weken vergelijken en bekijken lijkt me dat een mooi startpunt voor een nette prijs.
Ik zie dat ze (uiteraard met garantie) vaak rond de 8000,- zitten. Maar goed, geen appels met peren vergelijken, soms zien ze er zelfs bij een dealer niet al te netjes uit.

Zijn er nog zaken waarvan jullie als caravanliefhebbers zeggen: "dat is nou echt een must om op de caravan te hebben!" ??
Als accessoires in ieder geval genoemde tent/luiffel/mover/fietsenrek, maar ik kijk nog even naar dingen die ik wellicht over het hoofd zie.
Vind het ook altijd wel een mooi onderhandelpunt als ik weet dat ik nog zelf zaken moet/wil gaan aanschaffen.

Alle meedenkers zijn welkom : )

Zal er zo een paar kiekjes van proberen toe te voegen

Thanks

Bij deze : )

[image]Afbeelding[/image]

[image]Afbeelding[/image]

Afbeelding

NotnaV
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 6 okt 2017 13:40
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door NotnaV » za 30 nov 2019 10:43

Die ziet er heel netjes uit.
Bij mijn 495UFE van 2006 was het binnenkader van het grote dakluik
helemaal broos geworden en brak aan alle kanten.
Ik zou daar even goed naar kijken

Jepen
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 31 jul 2019 22:31

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door Jepen » za 30 nov 2019 12:59

Goeie tip! Zet hem op de lijst!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Aankoopadvies Hobby 460 UFE 2005

Bericht door Chris » za 30 nov 2019 13:17

Ik denk dat je even de keukenlade moet bekijken.
Deze serie had een soort plastic lade/frame met daar voorop het frontje.
Die constructie wilde wel eens breken, het plastic juist achter het frontje
Repareren is best te doen, stoelhoekje ofzo..

En ik dacht dat deze serie ook de uitneembare watertank had, het plastic frame waar die op rust wilde ook wel eens ..... beetje stuk gaan, net als het stekkertje van de elektrische aansluiting voor de watermeter..
Maar ook dat is met wat TLC best te fixen.

Tja... en verder... goed je ogen de kost geven, en vooral goed ruiken.
Muf??? staan laten, duid op vocht hier of daar.
Ook een luchtverfrisser die er in staat is verdacht... om de muffe lucht te verbloemen..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”