Caravan verkopen, nu of wachten op voorjaar

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
menno5

Caravan verkopen, nu of wachten op voorjaar

Bericht door menno5 » wo 20 nov 2019 11:18

Vanwege andere wijze van vakantie gaan we onze caravan verkopen. Hij heeft een tijd bij de reparateur gestaan vanwege wat beschadigingen aan het dak en de zijkant. Nu hij weer terug is, gaat hij de verkoop in.

Zouxen jullie wachten tot de start van het nieuwe seizoen of worden er nu ook nog wel caravans verkocht?

Het gaat om de dethleffs uit 2005.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Caravan verkopen, nu of wachten op voorjaar

Bericht door Pakkie » wo 20 nov 2019 13:35

Heb hier ook nog een caravan voor de verkoop staan. Twee keer op MP aangeboden in de maanden september en oktober, maar de kans op een normale marktconforme prijs is vrij beperkt in deze tijd. Je kunt natuurlijk altijd geluk hebben, maar de belangstelling (en daarmee de kans op verkoop) in het voorjaar is (mrt-mei) een stuk groter is mijn ervaring. In het huidige jaargetijde kom je vooral opkopers tegen die hem voor 60% van de marktconforme prijs willen kopen. Dat doe ik uiteraard niet, dus laat hem mooi staan tot het voorjaar.

Oftewel: als je hem kwijt moet en tevreden bent met een relatief lage opbrengst dan lukt verkoop nu ook wel, maar de kans op een normaler bedrag is in het voorjaar een stuk groter.
Laatst gewijzigd door Pakkie op wo 20 nov 2019 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan verkopen, nu of wachten op voorjaar

Bericht door PD » wo 20 nov 2019 13:37

Wij verkochten ooit een caravan in november en dat ging erg snel; achteraf zeiden we nog tegen elkaar.... we hadden er wel 5 kunnen verkopen !

Ik zou de caravan gewoon op MP zetten en kijken wat er gebeurt. Is er onvoldoende animo, dan vanaf maart opnieuw proberen.

Je bepaalt tenslotte zelf je (uiterste) verkoopprijs en je kunt er maar vanaf zijn.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan verkopen, nu of wachten op voorjaar

Bericht door Micky » wo 20 nov 2019 15:39

RE.gif

idd, voor dat geld per maand gewoon laten staan, overigens is maart al aan de late kant, dan zeker midden januari beginnen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Caravan verkopen, nu of wachten op voorjaar

Bericht door dieseltijger » wo 20 nov 2019 16:06

Eens. Denk ook aan de einde-jaars uitkeringen: iedereen blij (ook de fiscus) en iedereen in koop-stemming.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Caravan verkopen, nu of wachten op voorjaar

Bericht door RDDR » wo 20 nov 2019 17:16

Wij hebben onze vouwwagen (een Holtkamper Kyte, 1 jaar oud, nieuwprijs gelijk aan een aardige caravan) ook verkocht in oktober dit jaar.
Op marktplaats gezet en was weg binnen een paar dagen en meerdere geinteresseerden. Ik ken ook iemand die een vouwwagen te koop heeft staan wat niet wil vlotten.

Oftewel: gewoon proberen. Je risico is een paar tientjes voor de advertentie dus weinig te verliezen.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”