Stalling caravan

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Stalling caravan

Bericht door RDDR » zo 10 nov 2019 15:51

Allen,

ergens in de eerste helt van volgend jaar krijgen we onze nieuwe caravan geleverd. Nu twijfelen we nogal wat we doen voor wat betreft stalling.
Onze vorige, ietwat oudere caravan, hebben we gewoon op de oprit gehad staan. Zowel zomer als winter. En na 4 jaar begon je dat wel te zien. Er waren zo hier en daar plekken die we niet schoon kregen.

Nu hebben we meer dan genoeg ruimte, maar niet echt een plek waar we op een esthetisch verantwoorde wijze een carport kunnen zetten, zonder dat het tuin ontwerp wordt aan gepast. Dan lopen de kosten weer vrij snel uit de hand.

Dus hebben we min of meer 4 opties:
1) Gewoon buiten laten staan. Wellicht 1x per jaar laten poetsen door een bedrijf
2) Een stalling in de winter (moeten we nog zoeken) en vanaf april tot midden oktober buiten
3) elke keer heen en weer naar de stalling, maar dat lijkt ons zeer onprettig eigenlijk. We willen bij goed weer soort van last minute kunnen gaan voor een weekend.
4) een caravanhoes kopen en die er in de winter omheen doen

Optie 4 is makkelijk en flexibel. Echter: bij auto's weet ik dat die hoezen meer kwaad dan goed doen. Is dit bij een caravan net zo?
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Stalling caravan

Bericht door Hobby Linka » zo 10 nov 2019 16:19

RE.gif

Tot twee jaar terug deed ik optie 2. Daarna zijn we verhuist en staat de caravan altijd in de stalling. Soms vertrekken uit de stalling en soms een paar dagen voor de deur.

Zelf zou ik hem in de winterperiode stallen. Zeker als je hem niet in die periode gebruikt.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Stalling caravan

Bericht door Carnavalswiertz » zo 10 nov 2019 17:02

Ik doe ook optie 2.
Enerzijds wil ik de caravan in het seizoen snel kunnen pakken, anderzijds ga ik muv wintersport van zeg half oktober tot begin april toch niet met de caravan op stap en is het wel fijn dat ie dan droog staat, geen verkleuring agv uv licht.
Indien het hele jaar bij het huis: Een hoes zou ik niet doen, als het niet goed is kan het schuren en verder kan een caravan goed zonder hoes. Indien ik de caravan het hele jaar buiten zou laten zou ik hem (haar?) verder schuin naar achteren laten overhellen zodat de regen er vanafstroomt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Stalling caravan

Bericht door Chris » zo 10 nov 2019 17:05

Ik heb 3..
De optie 4, met hoes lees ik teveel narigheid van.
Schuren op de lak en de ramen.... nee dank u.. ik niet.
Dus tuf ik gewoon naar de stalling, die is gelukkig ook dichtbij en erg goed.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

appellover
Berichten: 134
Lid geworden op: di 30 apr 2019 14:46

Re: Stalling caravan

Bericht door appellover » zo 10 nov 2019 17:11

Afbeelding

Staat op camperforum,waterdicht ,ademend goretex en zachte binnenzijde ,volgens hem uurtje werk met zijn zoon.



Met vriendelijke groet
Ron

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18188
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Stalling caravan

Bericht door deusjevo » zo 10 nov 2019 17:38

Tja, je zal daar maar tegen aan moeten kijken als buurman. [aschrik.gif]
Dan liever een caravan onder een carport.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 359
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Stalling caravan

Bericht door Sytske01 » zo 10 nov 2019 17:52

wij doen ook optie 2.
Heeft eigenlijk alleen maar voordelen, als je de ruimte thuis hebt.
Scheelt geld in de stalling (wij betalen alleen de maanden dat de caravan binnen staat).
Caravan staat altijd startklaar. En wordt ook wel eens gebruikt als extra slaapplaats.
In de slecht weer periode staat ie lekker binnen.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Stalling caravan

Bericht door RDDR » zo 10 nov 2019 17:55

RE.gif RE.gif Fraai is het niet nee, maar even ter verduidelijking: zowel wij als onze buren hebben zo'n 3.000 m2 eigen grond. Dus men kijkt er niet echt op. Zal niemand last van hebben.
Carport kan natuurlijk, maar we zijn van plan om over een paar jaar te verhuizen. De plek waar de caravan kan komen, zou een carport een beetje een vreemd gezicht zijn wat waarschijnlijk een waardevermindering van het huis oplevert.

Als ik het hier zo lees, lijkt optie 2 het beste idee. Zoals gezegd zien we optie 3 niet zitten. Onhandig en we hebben ruimte genoeg hier.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Stalling caravan

Bericht door RDDR » vr 15 nov 2019 10:52

Bij een stalling gaan kijken, best netjes hoewel de caravans extreem krap op elkaar staan.
2 dagen van te voren bellen, ophalen op2 vaste dagen per week.

Disselslot mag er daar niet op, dus ik moet goed naar de verzekering kijken. Op de een of andere manier zouden we toch preferen om het ding aan huis te laten staan. In Engeland staan vrijwel alle caravans het hele jaar buiten en het weer is daar niet beter dan in Nederland. Twijfel dus toch om hem 1 x per jaar te laten poetsen en gewoon buiten te laten staan. Die hoezen lees ik heel postieve en heel negatieve ervaringen over. Lijkt een beetje een gokje.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Roland54
Berichten: 437
Lid geworden op: za 24 mar 2018 15:20
Locatie: Noord Holland

Re: Stalling caravan

Bericht door Roland54 » vr 15 nov 2019 11:06

Ik breng hem ook altijd naar de stalling (optie 3)
Als ik een dagje van te voren bel, kan ik hem de volgende ochtend ophalen. behalve op zondag.
Voor onderhoud hebben we ook een regeling. De dealer komt hem ophalen en brengen.
Dus hebben we zelf geen omkijken naar blij.gif
Kip Grey Line 44 TDB Special 2006
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Stalling caravan

Bericht door mrbullmastiff » vr 15 nov 2019 11:38

Bij ons staat de caravan thuis, ik ben bezig met een aanvraag om een overkapping te plaatsen. Als de overkapping wordt goedgekeurd zal de caravan daar onder komen staan.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Stalling caravan

Bericht door Reisben » vr 15 nov 2019 12:00

Helaas mag ik de naam van onze stalling aan de IJsselmeerkant van de ring van Almere niet noemen maar wij zijn heel happy met deze mensen. We kunnen nu met een elektronische sleutel zelf het terrein op-en-af en even een berichtje sturen en de caravan staat buiten, binnen het hek. Brengen gaat dus ook zo makkelijk. Een mannetje maakt tegen vergoeding de caravan helemaal schoon met een stoomcleaner, als je dat wilt, de stalling spuit zo-wie-zo het stof van de opslag af en pompt de banden op naar de door jouw gewenste druk. En als je het vraagt gaat de caravan evenaar aan de stroom zodat de koelkast al koud is en de accu vol. Heerlijke mensen, heerlijke stalling.
Maar wie ben ik...
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Stalling caravan

Bericht door VIP » vr 15 nov 2019 12:42

RE.gif


Een caravan met een stoomcleaner/hogedrukspuit reinigen is in 1 woord onverstandig.
Porsche + Tabbert

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Stalling caravan

Bericht door Jaap van Duijn » vr 15 nov 2019 12:52

@VIP Premium,

Ook zeker niet van dichtbij op de banden spuiten.
Zit een laagje in / aan de wangen "zegt men" dat je met echte hoge druk er vanaf of uitblazen zal.
Heb ik dat juist gehoord, weet ik dan zelf ook niet maar geeft 't effe door

groeten Jaap van Duijn.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5741
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Stalling caravan

Bericht door Morgoth » vr 15 nov 2019 14:05

Tsja, lastig. Ik heb het geluk dat ik voor optie 5 (eigen loods bij huis) kan kiezen.
Ik zou denk ik toch een carport maken. Je koopt al vrijstaande prefab dingen vanaf zo'n 300 euro. Als je 3000m2 grond hebt is er vast wel ergens een plekje te vinden waar hij kan staan, desnoods met wat struiken er omheen om de boel uit het zicht te houden. Waardevermindering geloof ik niet in. Een carport is zo weer afgebroken.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Stalling caravan

Bericht door PD » vr 15 nov 2019 15:25

RDDR schreef:
zo 10 nov 2019 15:51
Dus hebben we min of meer 4 opties:
2) Een stalling in de winter (moeten we nog zoeken) en vanaf april tot midden oktober buiten
Wij passen jouw optie 2 toe, in de periode van half november tot half februari, dus gedurende ongeveer 3 maanden. De resterende 9 maanden staat de caravan afwisselend op de oprit en op één van de vele campings die we bezoeken (ca. 25-30 per seizoen).

Ik kan van 1 oktober tot 1 april gebruikmaken van de winterstalling thumbup.gif Ik ga ervan uit dat er in de buurt van Eindhoven ook wel een stalling te vinden is die winterstalling aanbiedt al blijf ik dat wel bijzonder vinden.... in de zomer wanneer je niet stalt en niet betaalt, neem je als het ware ook dezelfde ruimte in... want ik kan me niet voorstellen dat er "tegenhangers" zijn die uitsluitend zomerstalling willen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Jordi
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 17 okt 2018 19:19

Re: Stalling caravan

Bericht door Jordi » vr 15 nov 2019 17:29

Het ouwe tabbertje staat nu gewoon lekker binnen in een droge, stofvrije en indien nodig verwarmd onderkomen samen met een lmc van de eigenaar van de loods. Lekker dicht bij huis, hoe makkelijk kan het zijn. Vorig jaar buiten onder een hoes gestaan, gaat ook heel goed, schuren en schaven over de lak en de ramen is niet aan de orde, volkomen onzin. Alleen binnen is gewoon makkelijker en dat heeft dus nu de voorkeur.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Stalling caravan

Bericht door RDDR » vr 15 nov 2019 19:38

@Jordi: welke hoes had je?
@Morgoth: dat zou inderdaad een optie zijn. Wij waren aan het kijken naar een op maat gebouwde carport en die prijzen zaten op heel andere bedragen. Door de vorm van het huis wordt het er niet mooier op. Een budget ding kopen en voor verkoop afbreken is inderdaad niet zo'n slecht idee.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Stalling caravan

Bericht door Erwin1987 » vr 15 nov 2019 19:41

Re:

Ik weet niet of ik zo een link mag plaatsen maar ik had naast mijn vorige (huur)huis zo een staan omdat ik daar ook niks duurs wilde bouwen en dat ook niet mocht.


https://www.obi.de/carports/flachdach-e ... /p/1039932

Wel een Duitse bouwmarkt maar zal hier wellicht ook verkrijgbaar zijn.


Erwin
Home-car racer 48

Jordi
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 17 okt 2018 19:19

Re: Stalling caravan

Bericht door Jordi » vr 15 nov 2019 20:34

RDDR schreef:
vr 15 nov 2019 19:38
@Jordi: welke hoes had je?
@Morgoth: dat zou inderdaad een optie zijn. Wij waren aan het kijken naar een op maat gebouwde carport en die prijzen zaten op heel andere bedragen. Door de vorm van het huis wordt het er niet mooier op. Een budget ding kopen en voor verkoop afbreken is inderdaad niet zo'n slecht idee.
deze zijn volgens mij goed, https://www.caravanhoezenonline.nl/

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Stalling caravan

Bericht door RDDR » za 16 nov 2019 09:31

Dank je Jordi

Erwin: links mogen hier zolang het geen reclame doel heeft en bijdraagt aan het topic. Dus lijkt me in dit geval prima. Echt bizar goedkoop. Handiger dan zo'n hoes (hiermee staat hij in de zomer ook droog) en inderdaad weer makkelijk af te breken bij verkoop van het huis. Zeker een goede optie. Ik ga even op zoek naar goedkope uitvoeringen hier in de buurt of die thuis geleverd kunnen worden. Jouw voorbeeld is goedkoper dan 1 jaar stalling.

PD: alleen winterstalling heb ik hier nog niet gevonden. Hoogstwaarschijnlijk met de door je zelf aangehaalde reden. Zou niet weten wat ze met die ruimte in de zomer zouden moeten. Dus begrijp het wel van de stalling beheerder.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Stalling caravan

Bericht door Erwin1987 » za 16 nov 2019 09:50

Re:

Ja dat was voor ons ook goedkoper als stalling. Ik heb nu een grote garage ipv een stalling deze is jammer genoeg niet hoog genoeg voor de caravan en mag dat ook niet worden. Helaas past zo’n carpoolt er ook niet voor.


Erwin
Home-car racer 48

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Stalling caravan

Bericht door Wally » za 16 nov 2019 11:45

Morgoth schreef:
vr 15 nov 2019 14:05
Tsja, lastig. Ik heb het geluk dat ik voor optie 5 (eigen loods bij huis) kan kiezen.
Ik zou denk ik toch een carport maken. Je koopt al vrijstaande prefab dingen vanaf zo'n 300 euro. Als je 3000m2 grond hebt is er vast wel ergens een plekje te vinden waar hij kan staan, desnoods met wat struiken er omheen om de boel uit het zicht te houden. Waardevermindering geloof ik niet in. Een carport is zo weer afgebroken.
Dat dacht ik ook.
Totdat de gemeente in 2017 met een luchtfoto kwam.
In 2015 stond dit er nog niet, kunt u aantonen dat dit vergund is?
Dus mocht ik het weer netjes afbreken. Ik had al een teveel aan bijgebouwen.

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Stalling caravan

Bericht door Reisben » za 16 nov 2019 11:58

VIP Premium schreef:
vr 15 nov 2019 12:42
RE.gif


Een caravan met een stoomcleaner/hogedrukspuit reinigen is in 1 woord onverstandig.
De stoomcleaner die "mijn" mannetje gebruikt heeft zo ongeveer de kracht van een stoomstrijkijzer. Waar die hogedrukspuit vandaan komt ontgaat mij...
Die zou ik trouwens ook niet aanbevelen.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Stalling caravan

Bericht door Jaap van Duijn » za 16 nov 2019 20:23

@RDRD,

In de bloembollen streek heb je in de winter veel ruimten die dan niet gebruikt word voor de bollen.
Dan kan je binnen stallen, in de zomer willen ze wel plek geven maar dan buiten en soms in het gras.
Heb zo eerste jaren gestaan in Noordwijkerhout bij een bollen boer.
Toen garage aan huis en nu sinds 11 jaar garage 12 x 12 meter oppervlak en 4,5 meter hoog dus ruimte zat.
Die bouwden we zelf met materialen van een koelcel bouwer perfect man en hemels breed 350 meter van huis.
Elektra en water en riool aansluiting heerlijk.
De caravan van onze dochter er in, de aanhanger, de winter banden van zoon en schoon zoon en ons zelf van de auto's en nu ook van de camper, een motor en eerst ook onze caravan en nu de camper een genot en nog ruimte zat over om de sleutelen en rommelen.
Dus zoek je wat dan vind je wat zal ik maar zeggen, maar iets zelf kost wat maar dan ben je uit de brand en eigen baas.
Camper staat aan de paal motor koelwater en smeerolie worden op temperatuur gehouden "als we de tijd klok" aanzetten.
Dus altijd klaar voor vertrek

Man wat ben ik daar blij mee - groeten Jaap van Duijn.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”