Caravan niet meer voor de deur

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Caravan niet meer voor de deur

Bericht door petronella » zo 20 okt 2019 18:25

Vrienden van ons zijn verhuisd naar een appartement en willen in het vervolg de caravan voortaan uit de stalling te halen en dan door naar de camping. Ze willen en kunnen hem niet meer kwijt voor de deur. Na de vakantie willen ze hem dan gelijk doorrijden naar de stalling.
Ik vraag me af hoe je dan de buitenkant schoon kan krijgen bv het dak? Zijn er, hier op het forum, ook kampeerders die op een appartement wonen, zoja, hoe doen jullie dat?

Gebruikersavatar
Hans met Troll
Berichten: 232
Lid geworden op: di 8 mei 2018 18:48
Locatie: Midden limburg

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door Hans met Troll » zo 20 okt 2019 18:32

ik rij gewoon naar en wasplek
Blauwe Trekker,witte Caravan whistle.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door Daphne » zo 20 okt 2019 18:39

Wij wonen niet in een appartement, we hebben zelfs plek op de oprit, maar na de wintersport gaan we voordat we naar huis rijden eerst langs een wasbox. Daar kun je de hele buitenkant wassen/schoonspuiten. Als je een kleine huishoudtrap meeneemt kun je ook het dak doen. Voor een paar euro ben je klaar.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door Den Adriaan » zo 20 okt 2019 18:47

Ik maak de caravan schoon bij een wasstraat.
Er is geen gelegenheid om het voor ons appartement te doen.
Zo simpel kan het zijn.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door Davendre » zo 20 okt 2019 20:11

In Apeldoorn is een wasbox speciaal voor hoge voertuigen. Dus trapje met plateau op ongeveer 1 meter hoogte.

Zit niet in een appartement en was de caravan gewoon op de oprit...
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door janoniem » zo 20 okt 2019 20:28

Er zijn hier in de omgeving stallingen die een wasplaats hebben met spuit waar je de caravan vóór de stalling kunt reinigen.
Overigens lijkt me het wassen niet het grootste probleem wanneer we geen oprit bij huis zouden hebben. Hier staat de caravan na de winterstalling weken op de oprit voor kleine klusjes en het beetje bij beetje reisklaar maken. Wanneer wij naar een appartement zouden (moeten) verhuizen lijkt me dat laatste een veel grotere uitdaging.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door JanPunne » ma 21 okt 2019 08:24

Hier geen oprit, aan beide zijden van de straat huizen en aan 1 kant parkeren, geen betere mogelijkheid verder dan de caravan te wassen dan voor de deur.
Zouden we moeten verhuizen naar een appartement dan moet het maar bij en door de dealer gebeuren.
Vrienden van ons zijn vrijwillig van een rijtjeswoning verhuisd naar een appartement.
Het probleem dat zich nu bij hun voordoet is dat er bijna geen plaats is om de caravan neer te zetten.
Op het terrein zijn eigen parkeerplaatsen, en de andere zijn te klein of te smal.
Wassen laten ze door de dealer doen.
Dus mensen, tel uw zegeningen.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

sailor wim
Berichten: 2666
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door sailor wim » ma 21 okt 2019 08:36

RE.gif
Jan ik woon al 19 jaar in een appartement gekozen voor meer reis vrijheid. Vanaf die tijd ben ik VvE bestuurslid.
Achter de slagboom eigen parkeerplaatsen maar daar past natuurlijk geen caravan op al snel te breed en of te lang.
Buiten zijn er openbare parkeerplaatsen, er zijn 2x Nomad en 1x Cjoy hier aanwezig.
Wij laden en lossen en wassen daar, en reserveren met een van de trekkers vooraf dat er ruimte is voor de degene die gaat of komt en dat er nooit meer als een hut daar staat.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door JanPunne » ma 21 okt 2019 09:04

RE.gif Het is een beetje off topic maar onze vrienden hadden hun toen spiksplinternieuwe caravan buiten het terrein en langs de openbare weg neergezet om in te laden etc.
Zelfs hadden ze een plekje opgezocht waar niemand woonde, bij een electrisiteithuisje en aan het eind van de straat.
Wat gebeurt?
Na een paar dagen kwam hij bij zijn caravan en vond een briefje op zijn raam geplakt.
Men, de straatbewoners, hadden gemerkt dat deze caravan niet bij een van de straatbewoners hoorde en maar wel bij een bewoner van het appartementencomplex iets verderop. En of ze zo “vriendelijk” wilden zijn hun caravan niet meer bij hun in de straat te parkeren.
Ze dreigden hem aan te geven bij Handhaving..
Mijn vriend heeft toen handhaving gebeld en het probleem voorgelegd.
In het kort kwam het erop neer dat de klagers geen poot hadden om op te staan, maar ze hebben het wel voor elkaar gekregen dat onze vrienden hun nieuwe caravan daar niet meer neer durven te zetten uit angst voor represailles.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

sailor wim
Berichten: 2666
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door sailor wim » ma 21 okt 2019 09:20

RE.gif Jan dat is de maatschappij heden ten dage oververdraagzaam jammer voor de bezorgde eigenaars.
Hier word er op die parkeerplaats ook gebruikt of gedeald snachts en er is dan geluid overlast voor de bewoners aan die kant.
Als VvE kan je er niets aan doen dan steeds maar weer tegen de terechte klagers te zeggen, bel zelf de politie en zeg dat je een verdachte situatie ziet.
Wij ruimen elke dag de resten op om zo het allemaal netjes te houden.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Anvehe
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 17 okt 2014 17:29

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door Anvehe » ma 21 okt 2019 11:20

Ook wij wonen in een appartement in het centrum van een stad. Ook nog eens voetgangersgebied voor de deur.
Wij wassen de caravan bij de stalling. De eigenaar heeft daarvoor alle voorzieningen. Zonder extra kosten.
Alleen (grote) klussen aan de caravan mag niet. Vaak pakken we daar de caravan ook al voor het grootste gedeelte in.
Als we op reis gaan zetten we de caravan voor één nacht op een parkeerplaats hier in de buurt. Zo doen we het ook als we terugkomen. De belangrijkste dingen gaan er dan weer uit en de rest doen we bij de stalling. Dit gaat perfect voor ons.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door karelV » ma 21 okt 2019 14:10

Sinds we een Tandemasser hebben zetten wij hem (bijna) niet meer bij ons voor de deur waar hij op een smalle dijk staat.
Wij nemen nu dus alle spullen mee in de auto en rijden naar de stalling toe om de caravan aan te pikken en vervolgens naar de geplande camping te rijden na éérst de koelkast aangezet te hebben.
Koelkastspullen laden we thuis in piepschuim box(en) met de nodige ijsblokken en aangekomen op de camping ruimen we de inmiddels koud geworden koelkast in.
Na de caravan geplaatst te hebben dan ruimt mijn vrouw de binnenkant in en doe ikzelf de disselbak van gas voorzien en het toilet vullen.
Het ligt eraan wie tijd over hebt wie de watertank vult en klaar zijn we.
Bij teruggaan het omgekeerde ritueel. De caravan wassen kan bij de stalling na aangeven via de mail net als banden oppompen en zelfs klussen. Dit wassen kost dan €10.00 per wasbeurt en neem dan mijn eigen 123 wasborstel mee van thuis.
Misschien voor anderen forummers omslachtig maar voor ons bij gebrek aan plaats een uitkomst.

Dit doen we overigens op aanraden van een forumlid (FredN) die ons deze tip gaf.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door petronella » ma 21 okt 2019 15:08

Wat handig dat er stallingen bestaan waar je de caravan kan wassen, bij ons is dat mogelijk. We kunnen hem wel inpakken en een klein klusje doen.
Wij nemen meestal onze spullen mee in de auto en in een koeltas met elementen de spullen voor in de ijskast. Ook wij hebben moeite met het plaatsen bij het huis, dus overwegen we ook op een andere manier het te gaan aanpakken.
Als er toevallig een adresje/ stalling weet waar je de caravan kunt wassen knipoog.gif ? Wij wonen in Dordrecht

Nisu
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 5 sep 2008 12:53

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door Nisu » za 26 okt 2019 16:27

Hallo Forumleden

Ik/Wij plaatsen onze caravan nooit voor de deur en dat is niet omdat wij geen plaats hebben maar om het feit dat er mensen zijn die dat perfect in de gaten houden om, nadat de caravan weg is, in te breken. Dat is een kennis van ons overkomen die thuis kwam de caravan uit laadde en hem naar de stalling bracht. s"Avonds gingen zij uit eten bij kennissen en bij terug komst hele huis overhoop gehaald.

Dus wees voorzichtig.

groetjes

Nico
Voor jaloezie moet je hard werken, medelijden krijg je gratis.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door Jan van Vijven » zo 27 okt 2019 08:12

RE.gif

Ach, bij mijn broer is er op twee adressen ingebroken terwijl hij thuis was... en hij heeft geeneens een caravan!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door PD » zo 27 okt 2019 09:30

RE.gif RE.gif
Onze caravan staat in een periode van half februari tot begin november (ruim 250 dagen) op de oprit en is in diezelfde periode ca. 90 dagen (ook vrijwel alle weekenden) weg..... er gaapt dan een lege dubbele oprit van 11x6 m... statistisch zouden wij volgens jou dus allang meerdere keren "aan de beurt" geweest moeten zijn.... in al die jaren nog nooit iets gebeurd terwijl er bij onze directe buren zonder caravan al enkele malen is ingebroken.

Ook op FB is vaak te zien waar we met de caravan staan...

Kwestie van goede sloten op je huis thumbup.gif De meeste kruimeldieven bereiden niets voor en pakken de gelegenheid.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38409
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door Micky » zo 27 okt 2019 09:46

Nisu schreef:Hallo Forumleden

Ik/Wij plaatsen onze caravan nooit voor de deur en dat is niet omdat wij geen plaats hebben maar om het feit dat er mensen zijn die dat perfect in de gaten houden om, nadat de caravan weg is, in te breken. Dat is een kennis van ons overkomen die thuis kwam de caravan uit laadde en hem naar de stalling bracht. s"Avonds gingen zij uit eten bij kennissen en bij terug komst hele huis overhoop gehaald.

Dus wees voorzichtig.

groetjes

Nico
En zeer waarschijnlijk hebben de inbrekers nooit iets van die caravan gezien en hadden ook ingebroken als ze nooit een caravan hadden gehad...

Ik vind het erg ver gezocht


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Kasper

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door Kasper » zo 27 okt 2019 10:30

RE.gif Waar jij op citeerde zou mijn verhaal kunnen zijn. Precies hetzelfde is ons ook overkomen, ik heb de caravan meestal ook vrij lang bij huis staan. Als ik de caravan nu wegbreng, ga ik ''s avonds niet weg. thumbup.gif

koning

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door koning » zo 27 okt 2019 11:15

@petronella:
Je kunt de vraag hier op het forum stellen, maar heb je je vrienden zelf al gevraagd? scratch.gif

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door WillyL » zo 27 okt 2019 11:29

RE.gif RE.gif dat is een moeilijke... Dus wanneer je de caravan wegbrengt door op vakantie te gaan blijf jij nog even een nachtje thuis. scratch.gif
Ik zal het wel verkeerd begrepen hebben kus.gif

Hout vasthouden, hier de caravan steeds naast het huis. Mensen met slechte bedoelingen kunnen dus weten wanneer we vermoedelijk op reis zijn. Laat ons hopen dat er niet ingebroken wordt en in het geval dat, de camera van het supermarktje aan de overkant toch kan zien wie het is...
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door Pakkie » zo 27 okt 2019 11:58

Ik vind het voorbeeld van Nisu wel heel ver gezocht.... ze brengen hem ff naar de stalling en die avond wordt er ingebroken. Da's meer toeval volgens mij en om nou om dat soort redenen een caravan niet meer bij huis te hebben staan vind ik wat paranoia hoor.

Kan me voorstellen dat het eerder omgekeerd is: zodra je caravan een tijdje aan huis staat (om bv in te pakken voor vakantie) of als hij er altijd staat dan is het eenvoudig te zien als de caravan weg is waarmee de kans dat men op vakantie is, ook wat groter is.

We zijn hier ook vele weken per jaar op vakantie maar hoop dat de inbreker door de fatsoenlijke sloten, voldoende verlichting, alarmsysteem en camera's een ander adres uitzoekt.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1014
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door GSAndre » zo 27 okt 2019 14:38

Ik ben ook benieuwd naar een adres van een wasstraat voor caravans zoals TS !
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door petronella » zo 27 okt 2019 15:02

Je kunt de vraag hier op het forum stellen, maar heb je je vrienden zelf al gevraagd? scratch.gif RE.gif

Dat zou kunnen, en heb ik ook gedaan..... begrijp ik hieruit dat ik het dan niet meer op het forum mag vragen?
Ten eerste zijn onze vrienden vorige maand pas verhuisd toen hun caravan allang in de stalling stond, dus de ervaring hebben ze nog niet en al zou dat wel het geval zijn, vind ik het persoonlijk leuk te lezen hoe creatief onze mede forummers dit oplossen.

Kasper

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door Kasper » zo 27 okt 2019 17:23

WillyL schreef:
zo 27 okt 2019 11:29
RE.gif RE.gif dat is een moeilijke... Dus wanneer je de caravan wegbrengt door op vakantie te gaan blijf jij nog even een nachtje thuis. scratch.gif
Ik zal het wel verkeerd begrepen hebben kus.gif
Als ik op vakantie ga dan heb ik de buren die op mijn huis passen, als ik de caravan wegbreng naar de stalling ga ik niet op vakantie. knipoog.gif Het is geen pretje als er een vreemd persoon in je huis is geweest en alles overhoop heeft gehaald. Hij heeft alleen wat zilveren sieraden meegenomen, dus dat was onze schade. Ik heb geen geld in huis, zoals sommige dieven denken. mrgreen.gif
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op zo 27 okt 2019 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote aangepast

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan niet meer voor de deur

Bericht door Chris » zo 27 okt 2019 21:23

Nou nou... wat een geweld allemaal...
Gelukkig hebben we hier in de buurt een erg goede band met elkaar en de sociale controle werkt gewoon erg prettig.
Maar we houden ook ons "caravan parkeerplekje" speciaal voor elkaar beschikbaar...
Die caravan parkeerplek heeft de gemeente zelfs speciaal voor ons gemaakt.... hoe is het mogelijk he, en nog snel ook zelfs.
Kan ik mijn hut, die toch 7.28 cm lang is, gewoon kwijt op dat parkeerplekkie en staat ie niet in de weg voor het verkeer.
Afgelopen jaar kwam er een BOA bij mij aan de deur... is die caravan van u???
Ja, volmondig... wanneer denkt u te vertrekken.... over 3 dagen .. o prima, dan is het ons best....als ie er maar geen weken staat.
Hij stond er al 4 dagen toen..
Dus wordt wel op gelet maar niet direct bekeurd... we hebben een soepele BOA en gemeente... ( gelukkig)
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”