Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18305
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door deusjevo » di 22 okt 2019 00:33

2A is toch 24 watt?
Dat is wel erg weinig voor een compressor koelkast.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door p_vingerhoets » di 22 okt 2019 07:01

Comrrssorkoelkasten gebruiken alleen stroom als de compressor draait en zal door het lage verbruik dus ook goed achter de auto kunnen werken.

Een compressorkoelkast heeft 1 nadeel hij kan NIET op gas, dus je zal altijd een accu nodig hebben als je niet aan de paal staat.

Met een goede accu van ruime capaciteit kan die dan wel weer een tijdje pruttelen en geluid is beperkt mits goed gemonteerd
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

sailor wim
Berichten: 2680
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door sailor wim » di 22 okt 2019 07:12

deusjevo schreef:
di 22 okt 2019 00:33
2A is toch 24 watt?
Dat is wel erg weinig voor een compressor koelkast.
Dat is het gebruik bij 50% inschakelduur/h. En bij 20gr omgevingstemp.
Ik heb er een van 110 lit. in mijn boot gehad en sliep een meter verder, best te doen.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16297
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door Jan van Vijven » di 22 okt 2019 07:12

Vanaf dat ze het zelfde model kunnen leveren wat wij nu hebben ruil ik direct om!
Volgende week ben ik bij mijn dealer, direct eens overleggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

RDDR
Berichten: 2791
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door RDDR » di 22 okt 2019 09:41

De vernieuwende stand was voor mij Easy Caravanning. Soort van mix tussen een caravan en een vouwwagen. Gemaakt door ex-medewerkers van Kip en het huidige Holtkamper team. Het huidige ontwerp zie ik totaal niet zitten, maar ik denk wel dat er toekomst is voor zoiets met de trend naar kleinere auto's met 2 en 3 cilinder motoren.
De huidge was wat mij betreft te krap, te smal, waarschijnlijk door hun (m.i. onnodige) wens om onder de 750 MtM te blijven. Indeling min of meer gelijk aan een Kip Shelter, inclusief de luifel constructie achter de wagen.

Verder zie ook ik weinig vernieuwing. Als ik in de huidige Eriba Feeking 425 stap moet ik zoeken naar de veranderingen ten op zichte van de Feeling uit 2006. Oftewel: in 14 jaar tijd niets veranderd op een kleurtje na. Zelfde geldt eigenlijk voor de meeste andere merken. De Dethleffs Coco is daar een uitzondering op.Inclusief de vernieuwende luifel. Als er een mogelijkheid was geweest tot enkele bedden, was ik er serieus naar gaan kijken.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door dieseltijger » di 22 okt 2019 20:54

Wacht eens...als het rapido concept - in ingeklapte staat - nog platter kan worden uitgevoerd (lees: zeer lage luchtweerstand), en je met een slim ontwerp en moderne materialen het comfort van een huidige caravan enigszins zou kunnen benaderen - is dat dan geen optie voor electrische auto's?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door Ad » wo 23 okt 2019 09:37

Het concept lijkt veel op de oude Paradiso en is dus m.i. niet echt nieuw.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door dieseltijger » wo 23 okt 2019 10:16

Mee eens. Maar ik was benieuwd: De snelle opkomst van de EV vraagt om actie van de caravan branche willen zij overleven. Die actie zou in de eerste plaats moeten omvatten: een significante verlaging van de luchtweerstand, en in de tweede plaats massabesparing.

Ik kan me dan heel goed voorstellen dat het Rapido concept in combinatie met panelen die lichter zijn en een betere isolatiewaarde bieden, en slimme klapoplossingen in het algemeen voor een toiletruimte en kast wellicht mogelijkheden bieden. Je wil tenslotte niet in een tent zitten (a la Paradiso).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”