Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Cdebruin
Berichten: 412
Lid geworden op: do 7 aug 2014 22:26
Locatie: Delftgauw

Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door Cdebruin » zo 13 okt 2019 22:45

We hebben de beurs in Utrecht bezocht , wat waren de bevindingen van de forum leden
Waren er uitspringers of tegenvallers in caravan land
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18186
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door deusjevo » zo 13 okt 2019 23:26

Verrassend: de “Engelsen”, mooi assortiment aan daktenten en stoere klapkarren.

Tegenvallend: ontzettend veel campers, weinig tot geen campings aanwezig.

Tegenvallend qua organisatie vond ik de catering.
Alles daarvan viel eigenlijk tegen: de koffie, de appeltaart, de patat en zelfs het broodje kroket.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door Cara-Fan » zo 13 okt 2019 23:32

RE.gif

Begrijp ik nou goed dat je door het grote aanbod van campers en weinig campings je uit pure verveling alle eettentjes bent gaan bezoeken... knipoog.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18186
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door deusjevo » zo 13 okt 2019 23:44

Dat heb je niet goed begrepen want de afdeling “Verrassend” kostte gelukkig genoeg tijd. knipoog.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door Ab » zo 13 okt 2019 23:47

Verrassend vond ik dat ik mijn Fendt dealer tegenkwam waar ik altijd een zeer goede relatie mee had.
Als standhouder..
Met een hele grote Tabbert..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18186
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door deusjevo » zo 13 okt 2019 23:53

Die Tabbert Cellini met die slide-out, vreselijke lampjes en die marmermotief tafel als je binnenkwam rechts?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door Ab » ma 14 okt 2019 00:06

Ja..onder andere. knipoog.gif
Hij vertelde me dat ie naast Fendt nu ook Tabberts gaat verkopen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door Chris » ma 14 okt 2019 07:26

Ik verbaasde me toch eigenlijk wel een beetje dat er nog steeds Engelse caravans met de verkeerde kant in NL verkocht worden.
Hoe mooi ze ook zijn, raar idee gewoon
Verder...niet heel schokkend.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door Patman » ma 14 okt 2019 08:11

Ja, viel mij ook op. Eldris bv, met die mooie ruime raampartij aan de voorkant. Alleen zou het lastig zijn als ie bij mijnvoormde deur staat. De deur zit dan aan de straatkant, doorlopende weg. scratch.gif

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door Den Adriaan » ma 14 okt 2019 08:45

Het is even wennen, de caravan deur aan de andere kant.
Maar niet meer dan dat.
Alles went zeggen ze toch.

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door p_vingerhoets » ma 14 okt 2019 09:21

Lijkt me ook geen onoverkomelijk probleem, andersom parkeren en deur zit niet meer aan de straatkant.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door Unplugged » ma 14 okt 2019 10:29

Is dat niet te simpel benaderd?
Een Engelse auto kan ook prima op het vasteland rijden, maar het is wel lastiger. Net als met het stuur links in Engeland rijden.
Als de caravandeur links zit, zit-ie in Nederland altijd aan de wegkant, tenzij je tegen de rijrichting in parkeert. In Nederland mag dat overigens, in Duitsland niet (kostte me ooit een Verwarnung van € 10,-). Alles went, maar het is gewoon lastiger.

kea
Berichten: 276
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 21:25

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door kea » ma 14 okt 2019 10:40

IK ben niet geweest, dus geen commentaar.
Maar wat vond de topic starter zelf van de beurs ?
Is het niet Alles went, BEHALVE EEN VENT ?
kea
----------------------------
you can't have it all zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38409
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door Micky » ma 14 okt 2019 10:51

Unplugged schreef:
ma 14 okt 2019 10:29
Is dat niet te simpel benaderd?
Een Engelse auto kan ook prima op het vasteland rijden, maar het is wel lastiger. Net als met het stuur links in Engeland rijden.
Als de caravandeur links zit, zit-ie in Nederland altijd aan de wegkant, tenzij je tegen de rijrichting in parkeert. In Nederland mag dat overigens, in Duitsland niet (kostte me ooit een Verwarnung van € 10,-). Alles went, maar het is gewoon lastiger.
Met dat rechtse stuur ben ik met je eens, vaak genoeg in Nederland mee gereden, echter zou bij de caravan de deur aan de andere kant zitten kan de caravan niet op de oprit bij ons, hij past er wel op natuurlijk, maar de deur zit dan tegen de scheiding met de buren en andersom past de caravan er niet op, dan steekt hij op straat... dus voor ons is dat geen optie dan mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door Reisben » ma 14 okt 2019 11:45

Voor ons was de beurs wel prettig, even nog de caravan bekeken die in november geleverd gaat worden. En nog eens vergeleken met de concurrent, de Knaus Sport 450 FU en de Südwind 450 FU. We hebben bewust gekozen voor het Franse bed aan de linker zijde (rijrichting) in de Sport. Daarmee viel de Südwind af, ongeacht prijsverschil. Wat ook opviel aan de Sport zijn de toch wat armoedige geleiderailtjes waarmee de keukenladen zijn uitgevoerd. Onderste bouwmarkt kwaliteit. Da's nou weer jammer.

Verder nog even met echtgenote(!) gekeken bij de demo van de mini-auto met caravan op de rolband. Hoe lading een grote rol speelt op het weggedrag van de caravan. En wat een e-bike kan doen als hij achterop de caravan zit. Ook demonstreerde de man op mijn verzoek wat het effect is als je de auto veel zwaarder belaadt. Dat heeft voordeel maar het moet je niet overmoedig maken.
Verder weinig spectaculairs of vernieuwend.

En idd, grote afwezige was toch wel Hobby.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4192
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door WillyL » ma 14 okt 2019 11:54

Even naast de zaak, maar omdat het vermeld is: ook in België moet je rechts parkeren in de rijrichting, behalve op plaatsen met eenrichtingsverkeer, daar mag het ook links.

Die deur aan de 'foute' kant, vervelend en bij momenten allicht gevaarlijk. Voor het stallen naast de deur zou ik de dissel in de struiken moeten steken, ook vervelend, maar echt problematisch? Wel om in de disselkak te geraken of de fietsen er op te zetten.

Allicht is de oplage voor onze kant van het Kanaal te klein om er een gespiegelde versie van te maken.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door Jaap van Duijn » ma 14 okt 2019 12:11

Engelse caravan en deur links.
We hebben we 8 jaar mee gereden, geparkeerd en gekampeerd.
Nooit enige nadelen ervan ondervonden.
Kan begrijpen dan mensen met krappe ruimte naast het huis dit nadeel wel hebben als de dissel je net te veel is.
In onze garage van 12x12 meter stallen voor of achteruit kon alle twee en steeds juist aan zij kant dat ik de stekker van 230V en Sat
antenne er in kon steken.
Je ziet maar weer zoveel mensen zoveel wensen.
Wel stuur rechts dat is andere koek, ga maar met de auto int Nederland in Engeland rijden.
Voor mijn werk in Zuid-Afkrika gewoond in 70-er jaren dan links rijden is wennen, maar duur maar een week, alleen op rotonde kon het nog wel eens fout gaan in begin.
Dus ook dat is te overkomen.

groeten Jaap van Duijn

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door Chris » ma 14 okt 2019 12:51

Reisben schreef:
ma 14 okt 2019 11:45
Voor ons was de beurs wel prettig, even nog de caravan bekeken die in november geleverd gaat worden. En nog eens vergeleken met de concurrent, de Knaus Sport 450 FU en de Südwind 450 FU. We hebben bewust gekozen voor het Franse bed aan de linker zijde (rijrichting) in de Sport. Daarmee viel de Südwind af, ongeacht prijsverschil. Wat ook opviel aan de Sport zijn de toch wat armoedige geleiderailtjes waarmee de keukenladen zijn uitgevoerd. Onderste bouwmarkt kwaliteit. Da's nou weer jammer.

Verder nog even met echtgenote(!) gekeken bij de demo van de mini-auto met caravan op de rolband. Hoe lading een grote rol speelt op het weggedrag van de caravan. En wat een e-bike kan doen als hij achterop de caravan zit. Ook demonstreerde de man op mijn verzoek wat het effect is als je de auto veel zwaarder belaadt. Dat heeft voordeel maar het moet je niet overmoedig maken.
Verder weinig spectaculairs of vernieuwend.

En idd, grote afwezige was toch wel Hobby.
Wat je aanhaalt met de geleide rails is echt niet het enige verschil tussen Sport en Sudwind.
Was de Azur vroeger het topmodel, dat is nu de Sudwind.
Eigenlijk nog maar 2 complete series dus, en de Knaus exoten natuurlijk...die staan apart.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
wim
Berichten: 205
Lid geworden op: di 27 mei 2014 15:02
Locatie: Opperdoes
Contacteer:

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door wim » ma 14 okt 2019 13:16

Je moet niet in problemen denken. maar in oplossingen.
Als we op vakantie gaan, dan rijden we over de snelweg naar onze vakantie bestemming. Tijdens een pauze stop staan we op een raststätte tussen de vrachtwagens. Wat maakt het dan uit of de deur links of recht zit. En wat als je op vakantie gaat naar Engeland. En ook onze caravan staat voor vertrek 3 dagen bij huis, dan zetten we hem andersom. Dat is geen probleem er zit een mover onder.
Toyota Avensis Wagon-2.0 VVTi Executive Business CVT 152 PK 2014
Elddis Affinity 550 2020, Unico Verona luifel met front, Simpark mover, Avtex L249DRS-PRO 12 volt 24 Inch TV met DVB-S/S2, DVB-T/T2 en DVD-Speler
2276

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38409
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door Micky » ma 14 okt 2019 13:23

RE.gif

best wel een beetje kort door de bocht, wij bijv. staan eigenlijk nooit tussen de vrachtwagens maar wel regelmatig naast de weg, met kleine kinderen is dit wel degelijk gevaarlijk, als oplossing heb je dan omgekeerd parkeren, maar dat ga je niet doen en mag ook in veel landen niet mrgreen.gif
oplossing: of dit accepteren, of geen caravan kopen met de deur aan de andere kant awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door Patman » ma 14 okt 2019 14:13

Ik woon aan een laan, 1 weg erin, brede grasstrook in het midden, dan de andere kant de weg van de laan weer uit. Parkeervakken aan de rechterkant langs de stoep in de lengte van de straat. Ik vraag me af hoe ik de engelse caravan dan met de deur naar de stoep moet krijgen....

Het is soms niet zo makkelijk als men denkt.


Ik hou het wel bij de huidige deurkant :lol:

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door Ad » ma 14 okt 2019 14:40

Toen wij nog een caravan hadden zijn wij diverse malen er mee naar Engeland geweest. Op veel campings moet je haaks naar het pad parkeren. Engelse willen niet dat je bij elkaar naar binnen kijkt, dus moesten we de caravan vaak met de neus naar de haag duwen. Overigens zie je in Engeland ook regelmatig Engelsen met een continentale caravan.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door BertJan » ma 14 okt 2019 20:08

De sport 450 fu en sudwind 450 fu hebben weer dezelfde indeling met het bed aan de linker kant.
de beurs vond ik leuk met de aangepaste lokatie's van de standhouders met tenten bij de caravans.

Gebruikersavatar
Fred G
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 13 mei 2016 22:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door Fred G » di 15 okt 2019 08:44

Ben met een collega op de beurs geweest, wel veel campers inderdaad.
Blijf t bijzonder vinden dat Fendt en Hobby er niet staan, toch wel merken die je in ons land vrij veel tegenkomt. De “buitenactiviteiten” waren een beetje in het water gevallen volgens mij.

De Engelse caravans, ja, daar neem ik altijd even tijd voor om die te bekijken en te “voelen”, blijf het gaaf vinden.

Grt Fred
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Verrassend of tegenvallend op de caravan beurs

Bericht door JanPunne » di 15 okt 2019 10:37

Hier ook een zeer tevreden bezitter van een Sprite Alpine Sport en dat tevreden gevoel zal ook wel zo blijven aangezien we in het voorjaar overstappen op een Mondial van dezelfde afmeting.
Voor de Europese markt worden de Sprites afgeleverd met de deur aan de Europese kant, iets wat wij ook zeer waarderen met dezelfde reden als Micky opgeeft, bij overlangs parkeren op parkeerplaatsen zit de deur aan de stoepkant en niet aan de kant waar het verkeer voorbij raast..
Op de beurs zijn we niet geweest, niet nodig omdat we de dealer om de hoek hebben, kwartiertje wandelen, en we weten wat we willen.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”