Service

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Theo de Kramer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 31 okt 2018 18:46

Service

Bericht door Theo de Kramer » vr 13 sep 2019 19:47

Hallo,

graag had ik jullie mening over het volgende:

Verleden jaar heb ik een, oude, caravan gekocht, om vaker bij, dementerende, schoonmoeder te kunnen zijn. (zie voorsteltopic)
Nu is schoonmoeder overleden, maar we zijn weer getroffen door het kampeer virus.
Mijn vrouw wilde echter een caravan met een vast bed, om niet elke avond het bed op te maken en 's ochtends weer af te halen.

We besloten toen om een Dethleffs 430 DB te kopen van 2001.
Mooie prijs en een goede inruil prijs gekregen voor de oude caravan. (zelfde caravanhandel, waar we goede ervarngen mee hadden)

Tijdens een weekje kamperen, een maand na de aanschaf, kwamen we er na een dag achter dat de koelkast niet werkte.
Direct een mail gestuurd naar de handelaar, waarop geen antwoord kwam.
Na thuiskomst direct contact opgenomen met deze handelaar en kon de caravan brengen voor onderzoek.
Daaruit bleek, dat de thermostaat zou zijn overleden.
Kosten 350 Euro, die ik zou moeten betalen.
Aangezien ik dit niet zou accepteren, zouden hun de thermostaat leveren en zou ik de in en uitbouw doen.

Mijn vraag aan jullie is: Is dit een normale gang van doen, als er in de advertentie een koelkast vermeld staat? (Er stond niet bij dat hij het zou doen)

Achteraf, na uitbouw door mij is gebleken dat de thermostaat in orde is, evenals de elementen en de gasbrander. Het probleem is echter, dat de ammoniak in de koelkast dermate gekristalliseerd is, dat dit een onherstelbaar defect op levert.
De caravan kostte niet de hoofdprijs (5750) Verder bleek, na enige tijd, dat de vorige eigenaar wist dat de koekast defect was en waren er meerdere dingen, waaruit bleek dat er "brodelwerk" in de caravan gepleegd is. (Toilet deur lag na de eerste rit los in de caravan)

Hoe zouden jullie hierop reageren?

M.vr.gr.

Theo de Kramer

Hermanus
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: Service

Bericht door Hermanus » vr 13 sep 2019 20:06

Proberen dit in overleg met de handelaar te regelen, je mag er n.l. van uit gaan dat er een goed produkt wordt geleverd.
Tenzij je de caravan hebt gekocht als : You get wat you see, dan ligt de zaak bij de koper om alles goed te bekijken.
Kom je er met de handelaar niet uit zaak naar de Rechtsbijstandverzekeraar.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Service

Bericht door Davendre » vr 13 sep 2019 21:25

Probleem is dat je als verkoper een meldplicht hebt, maar als koper ook een onderzoeksplicht. Dus de vraag: “zijn er nog bijzonderheden of mankementen” dekt de stelling redelijk. Jij onderzoekt, handelaar antwoord als het goed is eerlijk.

Lastig verhaal dus. Want heb je de vraag (bijvoorbeeld via mail) vastgelegd? Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Neem daar eens contact mee op. Succes met de afhandeling
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Service

Bericht door BertJan » vr 13 sep 2019 22:45

als het bedrijf Bovag aangesloten is dan moet hij garantie geven op een caravan van deze aankoopprijs en moet de koelkast onder garantie worden vervangen / gewisseld / gerepareerd.
koop je bij een handelaar en verkoopt hij van wat je ziet is wat je krijgt, succes en het kost je vast veel gezeur, ellende of geld

Theo de Kramer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 31 okt 2018 18:46

Re: Service

Bericht door Theo de Kramer » zo 15 sep 2019 19:44

Dank allen, voor de reacties.
Om een hoop gezeur te voorkomen hebben we besloten om een andere koelkast te kopen.


De handelaar is nu wel 2 klanten kwijt.


M.vr.gr.


Theo de Kramer

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”