Ervaring ANWB

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Ervaring ANWB

Bericht door Michel1975 » vr 13 sep 2019 13:40

Ik had afgelopen maart voor het eerst een slechte ervaring met de ANWB ten aanzien van het traject er na. Even lang verhaal kort maken. Ik was gestrand en de auto is keurig opgehaald en afgeleverd echter moest ik een huuruto ophalen op Dortmund. Afijn taxi geregeld en €180 armer, in de wetenschap dat dit vergoed zou worden kwam ik op Dortmund aan. Thuis gekomen keurig het declaratieformulier ingevuld, nota bijgevoegd en nu maar wachten. 2 weken later krijg ik keurig bericht. Echter niet het bericht dat ik verwacht had.

Taxikosten vallen niet onder de dekking van de Wegenwacht Service. Uit coulance vergoeden wij EUR 75,- voor het
ophalen van de huurauto. Overige taxikosten kunt u wellicht wél claimen bij uw reisverzekeraar.

Nou ja dan maar mijn verlies nemen maar ik had er wel een slecht gevoel bij. Door de telefoon was namelijk gezegd dat alles geregeld zou zijn. Niet meer bij stil gestaan tot ik voor de tweede keer het verzoek kreeg een reactie achter te laten over mijn ervaring. Nou ja daar dan maar op in gaan met de verwachting daar hoor ik nooit meer wat van. Wat schetst mijn verbazing. In mijn vakantie word ik gebeld door de ANWB. Met de mededeling dat zij mijn bericht hadden gelezen en dat zij naar aanleiding daarvan de gesprekken zijn gaan naluisteren en inderdaad de verwachting gewekt was dat alles vergoed zou worden. Naast excuses het verzoek een nieuwe declaratie in te vullen en dan zou het resterende bedrag gestort worden. En bij thuiskomst lag er een briefje in de brievenbus van een bloemist. Men had ook nog een bloemetje gestuurd met nogmaals de excuses erin.

Van dit soort pro actieve bedrijven word ik wel heel vrolijk.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Ervaring ANWB

Bericht door janvijn » vr 13 sep 2019 14:38

Wij hebben jaren geleden een vergelijkbare ervaring gehad, echter ging het bij ons over hotelkosten. Bij navraag ANWB Lyon is ook de geluidsband afgeluisterd en e.e.a. is toen ook op dezelfde manier afgewikkeld.
mvg. Jan Vijn

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Ervaring ANWB

Bericht door Conradi » vr 13 sep 2019 15:01

Top thumbup.gif

Ook wij hebben die ervaring. Voor een leenauto gemeld dat we (toen) 1800 kg trokken, en de auto die klaar stond was veel te licht. Ook toen ontdekten ze dat we het correct genoemd hadden. Het enige dat je moet accepteren/beseffen is dat het allemaal tijd kost, want natuurlijk wil je dat alles snel en zonder sores geregeld wordt.
Dat het wel'es fout gaat snap ik best met de hoeveelheden meldingen die ze in het hoogseizoen verwerken.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: Ervaring ANWB

Bericht door Jeffr » vr 13 sep 2019 17:18

Fijn te lezen dat ze het wel kunnen bij de ANWB. Helaas hebben wij deze ervaring niet . Maar zal mijn verhaal voor me houden.
thumbup.gif
Geen Caravan.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Ervaring ANWB

Bericht door Nimma » vr 13 sep 2019 18:14

Één keer een vervangende auto gehad, voor de ingang vd camping afgeleverd aan de Franse zuidkust.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Ervaring ANWB

Bericht door RogerB » vr 13 sep 2019 19:04

Wij hebben deze ervaring helaas ook niet sinds afgelopen zomervakantie. Twee keer gebruik moeten maken van de ANWB en beide keren communicatief heel slecht en konden uiteindelijk ook beide keren geen vervangende auto met trekhaak geregeld krijgen voor reis te hervatten (bij de eerste keer) cq thuisreis bij de tweede keer terwijl we er wel voor verzekerd zijn. Ik heb wel afgelopen week de enquete ingevuld, dus wie weet krijgen we nog een bericht.

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: Ervaring ANWB

Bericht door Jeffr » zo 15 sep 2019 12:11

RE.gif

Probleem is een beetje met vervangende auto dat ze eerst willen dat er een (garage) monteur naar kijkt. En dan nog als het binnen 48 uur te repareren is krijg je geen andere auto.

Ik mijn geval gestrand in Duitsland zondag morgen 08:00.
Weggesleept naar een garage ergens op een industrieterrein. Maar de garage opende pas op maandag 08:00. ANWB kon helaas niks doen met betrekking tot hulp voor het zoeken van een hotel en vervoer daar heen. Nu kun je zelf google en die mogelijkheid had ik toen nog niet. Zit je dan 24 u met je goede gedrag auto vol met vakantie spullen op een industrieterrein. En die 48 uur begint pas te tikken op maandag na dat de monteur van de garage er naar ging kijken. Voor ons een zeer nare ervaring in klantvriendelijkheid
thumbup.gif
Geen Caravan.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaring ANWB

Bericht door PD » zo 15 sep 2019 13:29

Met de combi tot nu toe twee keer een goede ervaring.

Eerste keer in Limburg, Disco-3 op transport en een vervangende XC60 voor onze 2 ton's enkelasser.

Tweede keer tijdens Hemelvaart in Duitsland, Disco-4 afgesleept door garagefoutje met de remklauw en een vervangende Vito ervoor. Twee dagen daarna was de Disco klaar en hebben we die tussentijds weer opgehaald.

Beide keren heeft dat slechts een paar uur geduurd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Ervaring ANWB

Bericht door VIP » zo 15 sep 2019 13:33

RE.gif RE.gif

Ik snap het probleem niet, alles gaat toch volgens de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan.

Dan moet je je niet verzekeren en eea zelf regelen/oplossen als er wat aan de hand is......
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Ervaring ANWB

Bericht door Conradi » zo 15 sep 2019 13:49

Jeffr schreef:
zo 15 sep 2019 12:11
En die 48 uur begint pas te tikken op maandag na dat de monteur van de garage er naar ging kijken. Voor ons een zeer nare ervaring in klantvriendelijkheid
Ja, hallo. Sommige regeltjes hebben best een achtergrond want als ze dat niet deden, wordt misbruik van vervangen verhuur wel heel gemakkelijk.

Zoals VIP al schreef, check eens waar je wel of geen recht op hebt. We stonden eens op een doorgangscamping naast een 'gestrand' paar. Ze hadden wel repatriëring in de polis, maar geen vervangend vervoer om de vakantie voort te zetten. Na twee dagen bleek de auto niet te repareren en wachtten ze op de transporter die alles terug naar huis bracht.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Ervaring ANWB

Bericht door r.obbink » zo 15 sep 2019 15:45

Paar jaar geleden gestrand bij Basel…

Thermostaat van de auto begaf het... netjes naar een dealer gebracht en de dealer heeft ons naar het hotel gebracht.

De volgende dag om 12:00 was de auto gerepareerd....

Anwb heeft ondertussen steeds contact gehouden en het hotel (189 ZFR) werd keurig vergoedt.

Dat je op zondag strandt en moet wachten tot maandag vind ik niet de schuld van de ANWB … dat is gewoon overmacht en de voorwaarden zijn duidelijk.
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”