Auto leasen, wat te doen met ANWB aanhanger?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
rogier
Berichten: 64
Lid geworden op: di 15 sep 2015 19:15
Contacteer:

Auto leasen, wat te doen met ANWB aanhanger?

Bericht door rogier » vr 13 sep 2019 11:03

Hey, ik mag een auto leasen per november. Dit is tof, want mijn privé auto kan dan de deur uit. Ik heb nu een ANWB lidmaatschap, namelijk "Wegenwacht Europa Standaard" met een aanvullende "Aanhangwagen Service Buitenland". Nu kan ik die eerste opzeggen, aangezien er een pechhulp dienst bij mijn volgende (lease) auto zit. Maar wat doe ik nu met de ANWB aanhanger-service?

Hebben jullie zoiets? Is het handig om een aanhanger-service-dienst te hebben? Ben benieuwd naar jullie reacties.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3925
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Auto leasen, wat te doen met ANWB aanhanger?

Bericht door Gemineye » vr 13 sep 2019 11:27

Ik heb een leaseauto, en heb de ANWB kaart omgezet naar mijn vrouw toen dat in ging. Zij rijdt een Suzuki alto, maar op dat abonnement heb ik ook aanhangwagen service. Nou mag die alto natuurlijk niks trekken, maar mijn eigen auto wel. Het ANWB kaartje nemen we op vakantie dan dus mee voor de caravan.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18187
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Auto leasen, wat te doen met ANWB aanhanger?

Bericht door deusjevo » vr 13 sep 2019 11:32

Ja, best lastig.

Niet helemaal gelijk maar ik heb af en toe een redelijk wagenpark thuis staan en ook nog een leaseauto.
De caravan zit niet in de pechhulpdienst van de leasemaatschappij, en het kan ook niet volgens de leasemaatschappij.

Heb dus toch gewoon een ANWB Europa Wegenwacht Lidmaatschap met als extra de aanhanger dekking.
Lidmaatschap staat op naam dus kan ik ook gewoon gebruiken voor de rest van het wagenpark waarmee ik geregeld naar meetings in het buitenland ga.

Jullie hebben helemaal geen prive auto meer ernaast, je evt. partner ook niet?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Auto leasen, wat te doen met ANWB aanhanger?

Bericht door Conradi » vr 13 sep 2019 11:41

De meeste merken geven een service kaart af bij een nieuwe auto en zolang het onderhoud bij een officiële dealer uitgevoerd wordt.

Ik maak gebruik van Volvo Assistance en voor € 25 per jaar bijbetalen krijg ik een aanvullende dienst die helemaal vergelijkbaar is met de ANWB aanhanger service. Als ik Volvo Assistance bel, krijg ik trouwens gewoon de ANWB aan de lijn :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

rogier
Berichten: 64
Lid geworden op: di 15 sep 2015 19:15
Contacteer:

Re: Auto leasen, wat te doen met ANWB aanhanger?

Bericht door rogier » vr 13 sep 2019 12:01

Nu ik er zo over nadenk; wat voor nut heeft deze "aanhangwagen service buitenland" eigenlijk? Ze helpen met een lekke band???

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18187
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Auto leasen, wat te doen met ANWB aanhanger?

Bericht door deusjevo » vr 13 sep 2019 12:13

Je link werkt niet.... :(

Wellicht bedoel je deze?

https://www.anwb.nl/wegenwacht/caravan
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

rogier
Berichten: 64
Lid geworden op: di 15 sep 2015 19:15
Contacteer:

Re: Auto leasen, wat te doen met ANWB aanhanger?

Bericht door rogier » vr 13 sep 2019 12:17

Sorry; hier staat uitgelegd wat het precies is.
Screenshot 2019-09-13 at 12.16.17.png

richards
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 28 okt 2018 17:40

Re: Auto leasen, wat te doen met ANWB aanhanger?

Bericht door richards » ma 16 sep 2019 15:12

Kijk ook eens hoe je verzekert bent met je caravan. Zolang deze aan de auto gekoppeld zit valt hij onder de autoverzekering. Ik heb een all risk verzekering die helpt in het geval dat de caravan niet meer terug kan.
Volvo XC40 T5 recharge, Knaus 550FSK Südwind 60Y

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18187
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Auto leasen, wat te doen met ANWB aanhanger?

Bericht door deusjevo » ma 16 sep 2019 15:13

RE.gif
Dat is alleen een aansprakelijkheid verzekering, WA dus.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
sander_knaus
Berichten: 282
Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11

Re: Auto leasen, wat te doen met ANWB aanhanger?

Bericht door sander_knaus » ma 16 sep 2019 16:14

Bij mij haalt de verzekering van de caravan de caravan terug naar Nederland,de auto gaat via de leasemaatschappij. En deze repatrieerd de caravan niet!!!! Alleen de auto. De caravan is wel wa verzekerd via de leasemaatschappij
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)

rogier
Berichten: 64
Lid geworden op: di 15 sep 2015 19:15
Contacteer:

Re: Auto leasen, wat te doen met ANWB aanhanger?

Bericht door rogier » ma 16 sep 2019 20:40

En welke caravan-verzekering heb je dan?

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Auto leasen, wat te doen met ANWB aanhanger?

Bericht door Daphne » ma 16 sep 2019 20:46

RE.gif

Ik denk dat alle all risk caravanverzekeringen repatriëring dekken. De onze (Aveco) in ieder geval wel en onze vorige verzekeraar (de Europeesche) ook.

Ik zou als ik jou was de vraag eerst bij de leasemaatschappij neerleggen. Wij hebben ooit in Frankrijk in de buurt van Clermond Ferrand op weg naar Spanje pech gehad met de leaseauto en de caravan werd ook meegenomen en op een camping in de buurt neergezet waar we konden wachten tot de auto was gerepareerd. Alle kosten van de camping zijn vergoed, tevens de 2 nachten dat we niet op de gereserveerde camping stonden ook. Uiteindelijk wilde de leasemaatschappij mijn auto terug naar Nederland halen en kregen wij een nieuwe auto met trekhaak om de vakantie mee voort te zetten. Het was op de heenweg gebeurd. Wij hadden geen aparte pechhulpverzekering voor de caravan maar wel een all risk verzekering.
Pech onderweg 1.PNG
Als we alleen pech met de caravan hadden, dan konden we natuurlijk niet op de leasemaatschappij terugvallen maar wij vonden dat verzekering voor repatriëring en pechhulp via de caravanverzekering voldoende was, de rest konden we ook zelf wel oplossen. We hebben bewust de keuze gemaakt om geen ANWB pechhulp te nemen en de kosten, indien nodig, zelf te dragen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”