Auto banden
-
- Berichten: 2681
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Auto banden
Zo eindelijk de verschillen gevonden tussen een B en C energie label van een band , wat betrefd het brandstof verbruik.
Dat is 0.14 liter per 100 kilometer.
Als ik nu een B label band aanschaf en er 40k op rij, bespaar ik dan bij een benzine prijs van €1.60 p/l €90 per band tov een C band?
Gr Wim
Dat is 0.14 liter per 100 kilometer.
Als ik nu een B label band aanschaf en er 40k op rij, bespaar ik dan bij een benzine prijs van €1.60 p/l €90 per band tov een C band?
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: Auto banden
Nou, en dan maar hopen dat de benzine duurder wordt
Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Re: Auto banden
Dat hangt er vanaf: of je onder dezelfde omstandigheden dezelfde weg rijdt. Je auto in dezelfde conditie is en dezelfde weersomstandigheden.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: Auto banden
RE.gif
Ik acht de kans klein dat het weer zich iets gelegen laat aan jouw banden keuze dus dat weer zal wel hetzelfde zijn.
Als je zelf ineens een andere weg gaat kiezen of jezelf een andere rijstijl aanmeet, dan kan je dat moeilijk de banden verwijten....
Ik acht de kans klein dat het weer zich iets gelegen laat aan jouw banden keuze dus dat weer zal wel hetzelfde zijn.
Als je zelf ineens een andere weg gaat kiezen of jezelf een andere rijstijl aanmeet, dan kan je dat moeilijk de banden verwijten....
Re: Auto banden
RE.gif
Denk aan weersomstandigheden als verschil in temperatuur, regen- geen regen.
Tegenwind of niet, etc.
Je kan het je banden niet verwijten natuurlijk.
Probeerde aan te geven dat de berekening te simpel gesteld is.
Denk aan weersomstandigheden als verschil in temperatuur, regen- geen regen.
Tegenwind of niet, etc.
Je kan het je banden niet verwijten natuurlijk.
Probeerde aan te geven dat de berekening te simpel gesteld is.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: Auto banden
niet per band maar voor 4 banden totaal.
Dus als de B band meer als 22,5 euro per stuk duurder is, kan het niet uit.
Dus als de B band meer als 22,5 euro per stuk duurder is, kan het niet uit.
-
- Berichten: 2681
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Auto banden
RE.gif
Kijk daar had ik niet aangedacht.
En kan ik verder mee
Kijk daar had ik niet aangedacht.
En kan ik verder mee
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Auto banden
Zuinige banden zijn harder qua rubbersamenstellig.
Daardoor ook iets langere remweg en lagere bochtsnelheid.
Door ander profiel ook mindere waterafvoer, lees eerder aquaplaning.
Eric
Daardoor ook iets langere remweg en lagere bochtsnelheid.
Door ander profiel ook mindere waterafvoer, lees eerder aquaplaning.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Auto banden
RE.gif
Onze Max Verstappen op Hockenheim was wel de duidelijkheid zelve daarmee denk ik...
Hoe minder water hoe meer rubber hoe harder je kan en hoe meer peut het kost
Onze Max Verstappen op Hockenheim was wel de duidelijkheid zelve daarmee denk ik...
Hoe minder water hoe meer rubber hoe harder je kan en hoe meer peut het kost
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Auto banden
Vragen die je dan ook moet stellen bij vergelijk.
Gaat de zuinige band ook netzo lang mee als de " gewone"?
En in hoeverre is er gesjoemeld bij de metingen.
Gaat de zuinige band ook netzo lang mee als de " gewone"?
En in hoeverre is er gesjoemeld bij de metingen.
over bandendruk, copy en plak in browser .
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=70&t=9252 over bandendruk voor caravans.
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=72&t=6954 "Grote serieuse bandendruk en aslastenspel"
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=70&t=9252 over bandendruk voor caravans.
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=72&t=6954 "Grote serieuse bandendruk en aslastenspel"
Re: Auto banden
Als je gewoon 110 rijdt merk je niets van welke bezuiniging dan ook
kortom als je wilt besparen kun je beter 5km/h minder snel rijden, dat zet wel echt zoden aan de dijk, ook alleen met de auto
kortom als je wilt besparen kun je beter 5km/h minder snel rijden, dat zet wel echt zoden aan de dijk, ook alleen met de auto
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 2681
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Auto banden
Tja Peter sjoemelrubber het zou zo maar kunnen.
Nee het gaat mij om twee types van Michelin.
De Primecy 4 en hun all weather band.
Waar ik gelijk bij wil vermelden dat als je een hogere draagkracht kiest van 98 naar 120 het label veranderd van C naar B.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- r.obbink
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
- Locatie: dorp met het laagste punt van NL
- Contacteer:
Re: Auto banden
Ik rij nu 3 jaar met Micheline Crossclimate + onder de C-Max
Waarom? Ik was het wisselen naar winterbanden zat.
Hiervoor reed ik onder de mondeo Vredestein Quatrac 3.
Ik moet zeggen dat de Crossclimate's uitstekend presteren en de slijtage is netjes te noemen, na drie jaar (ongeveer 15-20K per jaar)hoef ik ze nog lang niet te vervangen en de prestaties zowel zomer als winter (wintersport) zeer goed te noemen.
Ik wil niet anders meer en als er nieuw rubber onder moet komen er weer crossclimate's
Toegegeven ze zijn wel aan de prijs maar het is wel mijn (en van mijn gezin) veiligheid
Waarom? Ik was het wisselen naar winterbanden zat.
Hiervoor reed ik onder de mondeo Vredestein Quatrac 3.
Ik moet zeggen dat de Crossclimate's uitstekend presteren en de slijtage is netjes te noemen, na drie jaar (ongeveer 15-20K per jaar)hoef ik ze nog lang niet te vervangen en de prestaties zowel zomer als winter (wintersport) zeer goed te noemen.
Ik wil niet anders meer en als er nieuw rubber onder moet komen er weer crossclimate's
Toegegeven ze zijn wel aan de prijs maar het is wel mijn (en van mijn gezin) veiligheid
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel
-
- Berichten: 2681
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Auto banden
RE.gif
Dat is nieuws wat ik graag wil horen.
Dat is nieuws wat ik graag wil horen.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: Auto banden
Als het echt om je gezin en veiligheid gaat, zou ik toch kiezen voor andere winterbanden en volwaardige zomerbanden om eerlijk te zijn. Het blijft gewoon in alle omstandigheden inleveren op het beste, daar zijn de geleerden het wel over eens.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Auto banden
Voor mij ook een actueel topic. Ik ben voor beide auto's aan het kijken voor andere banden.
De auto van mijn vrouw rijdt nog geen 10k per jaar (eerder 5k+) en daarvoor zat ik ook te kijken naar All Season vs Zomerbanden. Winterbanden zijn sowieso niet aan de orde.
Ik heb nu het idee dat een zomerband in Nederland in 80% van de tijd het beter doet dan een All Season.
Op droog is een zomerband sowieso beter. Op nat bij redelijke temperaturen ook. Alleen op sneeuw en ijs doen all seasons het beter en winterbanden nog beter. Voor die 3 dagen dat dat er in NL is lever je dus heel veel in. Je leest ook dat All Seasons een vaag stuurgevoel geven.
ANWB: "Veel tekortkomingen liggen op het testonderdeel rijeigenschappen. Een wollig, wat vaag gevoel dat zich door ontbrekende feedback van de achteras als onzeker rijgedrag uit. Bij sommige banden is sprake van een vaag stuurgedrag"
Aan de andere kant pakt mijn vrouw vaker de auto als het slecht weer is....
Uiteindelijk denk ik dat wat ik ook kies, we er prima mee kunnen leven.
Voor de V60 heb ik al winterbanden, dus daar neem ik gewoon zomerbanden. Ik vind geluid, rolweerstand en slijtvastheid belangrijk genoeg om een iets mindere grip te accepteren. Ook prijs/kwaliteit vind ik belangrijk. Ik zou uitkomen bij de Fulda SportControl 2
Wisten jullie trouwens dat het veel scheelt als je een populaire bandenmaat neemt? Bijv 195/55/16 is duurder dan 205/55/16. Scheelt een paar 10tjes per band!
Massa is kassa dus. http://goedkopeautobanden.blogspot.com/ ... maten.html
De auto van mijn vrouw rijdt nog geen 10k per jaar (eerder 5k+) en daarvoor zat ik ook te kijken naar All Season vs Zomerbanden. Winterbanden zijn sowieso niet aan de orde.
Ik heb nu het idee dat een zomerband in Nederland in 80% van de tijd het beter doet dan een All Season.
Op droog is een zomerband sowieso beter. Op nat bij redelijke temperaturen ook. Alleen op sneeuw en ijs doen all seasons het beter en winterbanden nog beter. Voor die 3 dagen dat dat er in NL is lever je dus heel veel in. Je leest ook dat All Seasons een vaag stuurgevoel geven.
ANWB: "Veel tekortkomingen liggen op het testonderdeel rijeigenschappen. Een wollig, wat vaag gevoel dat zich door ontbrekende feedback van de achteras als onzeker rijgedrag uit. Bij sommige banden is sprake van een vaag stuurgedrag"
Aan de andere kant pakt mijn vrouw vaker de auto als het slecht weer is....
Uiteindelijk denk ik dat wat ik ook kies, we er prima mee kunnen leven.
Voor de V60 heb ik al winterbanden, dus daar neem ik gewoon zomerbanden. Ik vind geluid, rolweerstand en slijtvastheid belangrijk genoeg om een iets mindere grip te accepteren. Ook prijs/kwaliteit vind ik belangrijk. Ik zou uitkomen bij de Fulda SportControl 2
Wisten jullie trouwens dat het veel scheelt als je een populaire bandenmaat neemt? Bijv 195/55/16 is duurder dan 205/55/16. Scheelt een paar 10tjes per band!
Massa is kassa dus. http://goedkopeautobanden.blogspot.com/ ... maten.html
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.
Re: Auto banden
Onze Panda die een km of 5000 per jaar rijdt staat op Vredestein Quatrac, prima banden voor zomer en winter.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Auto banden
Alleen de omtrek is ook niet hetzelfde, volgens mij moet die nu 195/60/16 zijn? Al kloppen ze beide niet exact, overigens liggen op de Clio van mijn vrouw die ook 5k per jaar rijdt Michelin zomer en Michelin wintersets als deze beide kaal zijn komen er ook 4 seizoenen banden op. Met de v70 rijdt ik tussen de 60 en 70k dan vind ik dat er wel echt 2 sets moeten zijn.Taan schreef:Voor mij ook een actueel topic. Ik ben voor beide auto's aan het kijken voor andere banden.
De auto van mijn vrouw rijdt nog geen 10k per jaar (eerder 5k+) en daarvoor zat ik ook te kijken naar All Season vs Zomerbanden. Winterbanden zijn sowieso niet aan de orde.
Ik heb nu het idee dat een zomerband in Nederland in 80% van de tijd het beter doet dan een All Season.
Op droog is een zomerband sowieso beter. Op nat bij redelijke temperaturen ook. Alleen op sneeuw en ijs doen all seasons het beter en winterbanden nog beter. Voor die 3 dagen dat dat er in NL is lever je dus heel veel in. Je leest ook dat All Seasons een vaag stuurgevoel geven.
ANWB: "Veel tekortkomingen liggen op het testonderdeel rijeigenschappen. Een wollig, wat vaag gevoel dat zich door ontbrekende feedback van de achteras als onzeker rijgedrag uit. Bij sommige banden is sprake van een vaag stuurgedrag"
Aan de andere kant pakt mijn vrouw vaker de auto als het slecht weer is....
Uiteindelijk denk ik dat wat ik ook kies, we er prima mee kunnen leven.
Voor de V60 heb ik al winterbanden, dus daar neem ik gewoon zomerbanden. Ik vind geluid, rolweerstand en slijtvastheid belangrijk genoeg om een iets mindere grip te accepteren. Ook prijs/kwaliteit vind ik belangrijk. Ik zou uitkomen bij de Fulda SportControl 2
Wisten jullie trouwens dat het veel scheelt als je een populaire bandenmaat neemt? Bijv 195/55/16 is duurder dan 205/55/16. Scheelt een paar 10tjes per band!
Massa is kassa dus. http://goedkopeautobanden.blogspot.com/ ... maten.html
Ik heb overigens goodyear op de v70 liggen en ben er erg tevreden over beter dan de pirelli hiervoor in de regen, en ik heb snowtrac 5 in de winter.
Erwin
Laatst gewijzigd door Erwin1987 op do 15 aug 2019 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Home-car racer 48
Re: Auto banden
je zou een gebruikt setje winterbanden kunnen overwegen, incl. velgen, ik koop dat ook altijd voor de prive auto's, aangezien die idd hier ook maar een 5K rijden per jaar.Taan schreef: ↑do 15 aug 2019 09:08Voor mij ook een actueel topic. Ik ben voor beide auto's aan het kijken voor andere banden.
De auto van mijn vrouw rijdt nog geen 10k per jaar (eerder 5k+) en daarvoor zat ik ook te kijken naar All Season vs Zomerbanden. Winterbanden zijn sowieso niet aan de orde.
Ik heb nu het idee dat een zomerband in Nederland in 80% van de tijd het beter doet dan een All Season.
Op droog is een zomerband sowieso beter. Op nat bij redelijke temperaturen ook. Alleen op sneeuw en ijs doen all seasons het beter en winterbanden nog beter. Voor die 3 dagen dat dat er in NL is lever je dus heel veel in. Je leest ook dat All Seasons een vaag stuurgevoel geven.
ANWB: "Veel tekortkomingen liggen op het testonderdeel rijeigenschappen. Een wollig, wat vaag gevoel dat zich door ontbrekende feedback van de achteras als onzeker rijgedrag uit. Bij sommige banden is sprake van een vaag stuurgedrag"
Aan de andere kant pakt mijn vrouw vaker de auto als het slecht weer is....
Uiteindelijk denk ik dat wat ik ook kies, we er prima mee kunnen leven.
Voor de V60 heb ik al winterbanden, dus daar neem ik gewoon zomerbanden. Ik vind geluid, rolweerstand en slijtvastheid belangrijk genoeg om een iets mindere grip te accepteren. Ook prijs/kwaliteit vind ik belangrijk. Ik zou uitkomen bij de Fulda SportControl 2
Wisten jullie trouwens dat het veel scheelt als je een populaire bandenmaat neemt? Bijv 195/55/16 is duurder dan 205/55/16. Scheelt een paar 10tjes per band!
Massa is kassa dus. http://goedkopeautobanden.blogspot.com/ ... maten.html
de boel set je dan zo voor de deur even over
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Auto banden
Re:
Gebruikt setje banden kopen zou ik alleen doen als je iets meer verstand hebt van banden als alleen profieldiepte meten.
Erwin
Gebruikt setje banden kopen zou ik alleen doen als je iets meer verstand hebt van banden als alleen profieldiepte meten.
Erwin
Home-car racer 48
Re: Auto banden
Natuurlijk niet. Als immers de omstandigheden wijzigen dan hadden die ook gewijzigd met de andere band en blijft de "zuinige" band ook dan nog steeds zuiniger.
Het gaat vaak om een lagere rolweerstand en deze rolweerstand is nog steeds lager als het weer wijzigt ook al zal de totale weerstand toenemen.
Re: Auto banden
Tja winterbanden, ik weet het niet hoor. Ik denk dat je meer inlevert aan veiligheid dan dat je wint omdat de omstandigheden waarbij ze beter zijn maar zelden voorkomen. Zelfs onder de 7 graden zijn zomerbanden op nat en droog tegenwoordig beter zegt Autoweek.
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... test-2018/
Ik denk alleen wel dat de limieten van zowel zomer-, winter- of all season banden bij nat en droog weer ver genoeg weg liggen dat de doorsnee automobilist ermee uit de voeten kan. Sta je echter met zomerbanden in de sneeuw dan wordt een hellinkje toch al snel vervelend.
Op de Volvo heb ik wel winterbanden omdat we daarmee op wintersport gaan.
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... test-2018/
Ik denk alleen wel dat de limieten van zowel zomer-, winter- of all season banden bij nat en droog weer ver genoeg weg liggen dat de doorsnee automobilist ermee uit de voeten kan. Sta je echter met zomerbanden in de sneeuw dan wordt een hellinkje toch al snel vervelend.
Op de Volvo heb ik wel winterbanden omdat we daarmee op wintersport gaan.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.