Caravan Inn getroffen door grote brand.

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
aukemuis
Berichten: 254
Lid geworden op: za 16 nov 2013 22:28

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door aukemuis » vr 23 aug 2019 12:11

ik zie nergens in zijn reactie dat hij graag zijn hut af ziet branden want dan komt er een nieuwe. Nu kopen en verkopen wij alles vrij makkelijk en de herrieneringen aan een leuke caravan blijven toch wel of die caravan nu wel of niet verkocht is
Eriba Moving 540B of Adria Adora 563PK getrokken door een link en co 01

Jan windsurf
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 8 sep 2014 21:21

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door Jan windsurf » vr 23 aug 2019 14:06

PremiumDiscovery schreef:
vr 23 aug 2019 07:40
RE.gif
In je voettekst staat dat je caravan uit 2015 is. Wanneer je een goede verzekering hebt afgesloten, krijg je gewoon een nieuwe. Zo goedkoop heb ik nog nooit ingeruild knipoog.gif

In het ergste geval betaal je een paar duizend euro bij, ook dan heb je nog steeds een uitstekende deal voor een hagelnieuwe caravan thumbup.gif Wanneer je caravan ouder is dan 5 jaar en buiten de nieuwwaardedekking valt, ligt het vanzelfsprekend anders, dus Ja, leeftijd doet zeker ter zake.

Herinneringen zitten in je hoofd, niet in je hut.

Voor eigenaren van oudere caravans vind ik het wel triest.
Hele rare reactie vooral je laatste opmerking , ( Voor eigenaren van oudere caravans vind ik het wel triest..) maar als je graag wil meepraten met dit onderwerp prima ik heb hier geen behoefte aan
Nissan QQ 2016 +Hobby 440 de Luxe 2015 Unico bologna incl luifel

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door PD » vr 23 aug 2019 14:12

RichTrip schreef:
vr 23 aug 2019 10:34
Jij kiest duidelijk voor wel brand en dus volgend jaar lopen pronken met je funkelhagelneue Premium hut.
Daar gaan we weer, wat een onzin..... Ja, ik kies voor de meest economische oplossing wanneer ik getroffen zou worden !

Tot 5 jaar zou ik stiekum gniffelen, en ik echt niet alleen mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door Vadervan3 » vr 23 aug 2019 14:21

Jan windsurf schreef:
vr 23 aug 2019 14:06
PremiumDiscovery schreef:
vr 23 aug 2019 07:40
RE.gif
In je voettekst staat dat je caravan uit 2015 is. Wanneer je een goede verzekering hebt afgesloten, krijg je gewoon een nieuwe. Zo goedkoop heb ik nog nooit ingeruild knipoog.gif

In het ergste geval betaal je een paar duizend euro bij, ook dan heb je nog steeds een uitstekende deal voor een hagelnieuwe caravan thumbup.gif Wanneer je caravan ouder is dan 5 jaar en buiten de nieuwwaardedekking valt, ligt het vanzelfsprekend anders, dus Ja, leeftijd doet zeker ter zake.

Herinneringen zitten in je hoofd, niet in je hut.

Voor eigenaren van oudere caravans vind ik het wel triest.
Hele rare reactie vooral je laatste opmerking , ( Voor eigenaren van oudere caravans vind ik het wel triest..) maar als je graag wil meepraten met dit onderwerp prima ik heb hier geen behoefte aan
Allereerst: vreselijk nieuws. Ik hoop dat het voor jullie netjes opgelost wordt. Maar ga hier allemaal nou niet zo achterlijk los op PD. Antwoordde gewoon op de nieuwwaarde dat hij het dan niet erg zou vinden. En dat snap ik helemaal. Verder hoef je dat niet raar over te doen.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door PD » vr 23 aug 2019 14:46

thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door Micky » vr 23 aug 2019 15:12

PremiumDiscovery schreef:
vr 23 aug 2019 07:40
RE.gif
In je voettekst staat dat je caravan uit 2015 is. Wanneer je een goede verzekering hebt afgesloten, krijg je gewoon een nieuwe. Zo goedkoop heb ik nog nooit ingeruild knipoog.gif

In het ergste geval betaal je een paar duizend euro bij, ook dan heb je nog steeds een uitstekende deal voor een hagelnieuwe caravan thumbup.gif Wanneer je caravan ouder is dan 5 jaar en buiten de nieuwwaardedekking valt, ligt het vanzelfsprekend anders, dus Ja, leeftijd doet zeker ter zake.

Herinneringen zitten in je hoofd, niet in je hut.

Voor eigenaren van oudere caravans vind ik het wel triest.
vergeet je de inboedel enz. niet scratch.gif en dan nog, mijn schoonouders waren verzekerd tegen heropbouw met vergelijkbare materialen, hun huis is vorig jaar afgebrand, ze schieten er enorm bij in en dan heb ik het niet over tientallen duizenden euro's maar veel meer, ik denk dat je hier gewoon geen oordeel over kunt vellen als het jezelf niet overkomen is, of je er direct mee te maken hebt gehad, het is makkelijk praten vanaf de zijlijn....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door RichTrip » vr 23 aug 2019 15:31

RE.gif

Precies, als de rode haan toeslaat, dan ben je gewoon enorm de sjaak. En dat lijkt mij verschrikkelijk......
Ik hoop dan ook hier t.z.t. te lezen dat het voor alle betrokkenen met zo min mogelijk gezeur wordt afgerond. Verlies zal er zijn, maar laat het zo min mogelijk zijn en bij voorkeur z.s.m. duidelijkheid. De meesten plannen over een paar maand al weer de komende vakantie. En dat is niet leuk als je op dat moment nog niet eens weet of je rond die tijd al wel een nieuwe/andere caravan hebt of überhaupt kunt aanschaffen. (Nog) geen uitkering betekent bij velen ook (nog) geen andere caravan..... :(
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door PD » vr 23 aug 2019 15:35

RE.gif RE.gif
Inboedel en accessoires hebben we vanzelfsprekend meeverzekerd thumbup.gif
Ja, het zal vast iets kosten maar minder dan inruil knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door Micky » vr 23 aug 2019 15:40

RE.gif

met een heel recente caravan wel idd mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door Morgoth » vr 23 aug 2019 16:21

Je hebt mensen die elk jaar een nieuwe caravan kopen en het ding gewoon zien als een gebruiksvoorwerp. Hup, weg, klaar hiermee, volgende. Ik begrijp dat op zich wel. Ik heb dat met grasmaaiers. Vorige week weer een nieuwe gekocht voor bijna €5000. Ik doe dat omdat ik geen lor wil hebben die me laat staan, vaak juist wanneer het gras werkelijk de grond uit schiet. En 3000m2 gras maai je niet met een drukkertje.

Maar er zijn ook mensen (zie hier bijvoorbeeld het topic "Kluscaravan") die hun hele ziel en zaligheid steken in een oude caravan. Ze steken er liefde, tijd en geld in om hem helemaal aan te passen naar eigen smaak. Tuurlijk, soms heeft dat ook met te weinig pecunia voor een nieuwere te maken maar lang niet altijd. Velen steken vele malen de dagwaarde in de caravan. Vaak zo veel dat je er ook een veel recentere van had kunnen kopen.

Mijn 31 jaar oude Hobby heb ik gekregen van een dierbare vriend. Geen haar op mijn hoofd dat ik hem ooit zal verkopen. Ik zou het een ramp vinden als hij af zou fikken. Dat heeft helemaal niets met geld te maken want met alle geld van de wereld kan ik dan niet DIE caravan terug kopen.
Wat ik bedoel te zeggen: niet voor iedereen heeft een caravan louter een economische waarde. Ik snap RichTrip wel.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

RikB
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 12 jun 2017 13:31

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door RikB » vr 23 aug 2019 17:33

Paar jaar geleden de caravan ingeruild waarmee ik 30 jaar daarvoor als kind al mee op vakantie ging... dat luchtje als hij open ging... die ervaring ben je kwijt. Onze huidige caravan uit 2012 heb ik nog veel minder een band mee, maar die is wel aan het groeien. Als ik nu 'gratis' een nieuwe zou kunnen uitkiezen, zou ik dat zeker doen ;)

Overigens lijkt jaarlijks een nieuwe caravan mij verschrikkelijk. Je moet toch altijd de handige hoekjes/laadmogelijkheden etc uitvinden. En de indeling, tja, wat mij betreft hebben wij de perfecte indeling. Moet er niet aan denken om daar ieder jaar weer over na te denken.

En als je caravan getroffen is door brand, hoop ik dat er snel een redelijke regeling getroffen wordt, waarmee de eigenaren met een gerust hart uit kunnen kijken naar de volgende vakantie. Hetzij in een nieuwe, of in een nieuwere, of een vergelijkbare.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door BertJan » vr 23 aug 2019 19:59

brand wil je nooit, gun je niemand, lijkt me geen discussie waard.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door petronella » vr 23 aug 2019 21:59

Wat erg voor jullie !!!
Jaren geleden moesten wij evacueren ivm een mega grote brand in de cote d azur.( in 2003)We mochten alleen een tasje met persoonlijke bezittingen meenemen....
Iedereen moest de caravan daar laten staan. Onze Hobby hebben wij kunnen kopen van een erfenis van mijn overleden vader..het was geen nieuwe maar voor ons was hij nieuw met veel emotionele waarde
Hij was voor dagwaarde verzekerd

Gelukkig had ik mijn man en zoon bij me in de sporthal waar we werden opgevangen maar ik hoopte echt dat de brand zich niet verder uit zou breiden waardoor we onze caravan kwijt zouden raken.
Gelukkig stak de mistral op en hield de brand op 500 meter van de camping tegen, dus onze camping is niet getroffen,
Maar ik had het echt afschuwelijk gevonden als onze caravan was verbrand.....nog geen eens voor de financiële schade.

Ik hoop voor jullie, die hun caravan zijn verloren, dat het goed wordt opgelost en jullie snel weer met een andere caravan op vakantie kunnen.

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door mri » za 24 aug 2019 07:48

RE.gif
aflower.gif
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door p_vingerhoets » za 24 aug 2019 10:35

Wat ik me wel afvraag in dit geval,
Je kunt zelf je caravan wel tegen val alles verzekerd hebben, maar doet je eigen verzekering wel iets als de caravan in een opslag staat en via daar verzekerd is en de eigen verzekering dit niet dekt zoals ik hier wel gelezen heb ?

Of is het zo dat de verzekering uit keert naar hun maatstaven en dat je eigen verzekering het restant bij legt ?
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door deusjevo » za 24 aug 2019 10:46

Je mag geloof ik niet dubbel verzekerd zijn, de beide verzekeraars zullen dan wellicht onderling verrekenen?

https://www.geld.nl/reisverzekering/ser ... -verzekerd

Wat wel belangrijk is is dat er in de polisvoorwaarden staat dat je je caravan in het buitenland mag stallen, anders kan je weleens een probleem krijgen met je Nederlandse verzekeraar.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door RichTrip » di 7 apr 2020 14:55

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de afloop van deze brand en dan met name qua afwikkeling met de verzekering. Is al weer een hele tijd geleden dus wellicht is er al meer duidelijk, hopelijk positief.......
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Ab
Moderator
Berichten: 26556
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Caravan Inn getroffen door grote brand.

Bericht door Ab » di 7 apr 2020 16:30

p_vingerhoets schreef:
za 24 aug 2019 10:35
Wat ik me wel afvraag in dit geval,
Je kunt zelf je caravan wel tegen val alles verzekerd hebben, maar doet je eigen verzekering wel iets als de caravan in een opslag staat en via daar verzekerd is en de eigen verzekering dit niet dekt zoals ik hier wel gelezen heb ?

Of is het zo dat de verzekering uit keert naar hun maatstaven en dat je eigen verzekering het restant bij legt ?
Jouw verzekering keert gewoon uit.
Als ze de mogelijkheid hebben om de schade ergens te verhalen zullen ze dat niet nalaten.
Als de verzekering als voorwaarde heeft dat je de caravan niet mag stallen, is het tijd voor een andere verzekering.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”