Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3686
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Niels83 » za 3 aug 2019 00:21

tsjah waarom zullen we niet weten. zelf rij ik altijd al stapvoets op de camping ook voordat ik kinderen had ook op campings met alleen oudere en dus geen kinderen. gewoon omdat het ik het niet fijn vind als men langs mijn tentje scheurt terwijl ik lig te luieren.

ook in mijn straat rij ik in zijn 1, al is het maar omdat hier enorme drempels liggen waar het verlaagde onderstel van mijn auto niet blij van wordt.

Gebruikersavatar
Wissels
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 30 jul 2006 22:03

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Wissels » za 3 aug 2019 09:32

Hallo,

ook de Camping eigenaar kan hier iets aan doen, van een bezoeker die te hard over de camping waar veel kinderen waren reed, ging de campingbeheerder met zijn stagiaire (familielid van mij) er achteraan en werd zijn toegangspas via de receptie aangepast, zodat hij niet meer met de auto de camping op kon en op de parkeerplaats voor de camping zijn auto moest achterlaten, alleen voor het ophalen van de caravan mocht hij nog eenmalig het terrein op.

met vriendelijke groet,

Walter
Hyundai Tucson met Hobby 540

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3686
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Niels83 » za 3 aug 2019 10:13

Dat is ook wel wat drastisch eerlijk gezegd. soms gebeurd het dat je in gedachten bent en wat te hard rijd. om dan gelijk maatregelen te nemen ipv het gesprek aan te gaan, zou mijn weg niet zijn.

Gebruikersavatar
Wissels
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 30 jul 2006 22:03

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Wissels » za 3 aug 2019 10:34

Hallo,

Zware maatregel, ja naar mijn mening wel, toch begrijp ik het, het aanpassen gebeurde nadat de bestuurder was aangesproken door de collega van mijn familielid, en te horen gaf dat hij zelf wel vond dat hij normaal over de camping reed en tegen de mensen van en op de camping verbaal uitviel, dit was een uitzonderlijk geval want dit was nog niet eerder toegepast op deze camping,

met vriendelijke groet,

Walter
Hyundai Tucson met Hobby 540

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door RogerB » za 3 aug 2019 15:17

Heb vaak best wel zin om met een bal verscholen op mijn plek te zitten en die hard rijders te laten schrikken met een over de weg rollende bal. Want hoe vaak gebeurt dat niet al spelend, of komt een kindje achter een stilstaande auto os bosje uit.

Toch maar nog niet gedaan .... maar ik erger me ook kapot er aan.

Bij mij blijft de versnelling in de 1. Volgens mij weten veel mensen niet dat je een auto ook in de 1 kunt rijden. 🤔

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7967
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door VIP » za 3 aug 2019 15:40

Wissels schreef:
za 3 aug 2019 09:32
Hallo,

ook de Camping eigenaar kan hier iets aan doen, van een bezoeker die te hard over de camping waar veel kinderen waren reed, ging de campingbeheerder met zijn stagiaire (familielid van mij) er achteraan en werd zijn toegangspas via de receptie aangepast, zodat hij niet meer met de auto de camping op kon en op de parkeerplaats voor de camping zijn auto moest achterlaten, alleen voor het ophalen van de caravan mocht hij nog eenmalig het terrein op.

met vriendelijke groet,

Walter

En geheel terecht.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Micky » za 3 aug 2019 15:45

Sander_knaus550tkm schreef:
Sofie64 schreef:
vr 2 aug 2019 23:44
Waardeloos om naar blik te moeten kijken als je in de prachtige natuur staat. stom.gif
Ik vind het juist geweldig om naar mijn ‘blik’ te mogen kijken, zeker als ik em lekker gepoetst heb. Zoveel mensen zoveel wensen he? Afbeelding
Mijn idee, of zelfs lekker poetsen op de plek :)


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1736
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Carnavalswiertz » za 3 aug 2019 17:39

Ik heb de auto geparkeerd in de oprit voor mijn huis, en zo heb ik ook het liefst de auto bij de staanplaats op de camping. Ik kan me voorstellen dat andere mensen andere wensen hebben.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

JanPunne
Berichten: 2755
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door JanPunne » za 3 aug 2019 17:50

Carnavalswiertz schreef:
za 3 aug 2019 17:39
Ik heb de auto geparkeerd in de oprit voor mijn huis, en zo heb ik ook het liefst de auto bij de staanplaats op de camping. Ik kan me voorstellen dat andere mensen andere wensen hebben.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dat is ook niet het probleem.
Zolang die daar staat..😊
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7967
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door VIP » za 3 aug 2019 19:14

Micky schreef:
za 3 aug 2019 15:45
Sander_knaus550tkm schreef:
Sofie64 schreef:
vr 2 aug 2019 23:44
Waardeloos om naar blik te moeten kijken als je in de prachtige natuur staat. stom.gif
Ik vind het juist geweldig om naar mijn ‘blik’ te mogen kijken, zeker als ik em lekker gepoetst heb. Zoveel mensen zoveel wensen he? Afbeelding
Mijn idee, of zelfs lekker poetsen op de plek :)


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk

+1

Enneh op een parkeerplaats heb je meer kans dat er een del/kras/deuk in zit dan als ie bij je caravan staat.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Conradi » za 3 aug 2019 19:30

Sofie64 schreef:Waardeloos om naar blik te moeten kijken als je in de prachtige natuur staat.....
Interessant om een camping als prachtige natuur te beschouwen :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

JanPunne
Berichten: 2755
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door JanPunne » za 3 aug 2019 19:32

RE.gif
Naturistencamping! thumbup.gif
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 960
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Sofie64 » za 3 aug 2019 19:36

RE.gif RE.gif
awhoea.gif awhoea.gif Een naturistencampings is net iets teveel natuur en niet altijd even prachtig mrgreen.gif

Maar wij gaan niet naar veldjes of laantjes campings in frankrijk...maar naar campings met bomen en struiken tussen de plaatsen...Je ziet van alles.
Hagedisjes, vogeltjes, grote sprinkhanen enz enz haphop.gif En dus liever geen blik. stom.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11131
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door dieseltijger » za 3 aug 2019 19:48

Er wordt behoorlijk hard gereden op campings....door....kinderen op fietsjes. Met auto's valt het wel mee: ik kan me niet herinneren dat ik het ooit gezien heb de afgelopen 18 jaar.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7967
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door VIP » za 3 aug 2019 19:51

RE.gif

Dan toch maar een bezoekje aan Hans Anders brengen.

Misschien kampeer je nog tekort mrgreen.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11131
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door dieseltijger » za 3 aug 2019 20:02

Ja, ik kampeer te kort, ik ga flink veel oefenen, om het te compenseren, hahaha.

Maar goed, ik let niet zo op het doen en laten van anderen op een camping.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Micky » za 3 aug 2019 20:18

RE.gif

heb je kinderen van een jaar of 3 tot 7?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11131
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door dieseltijger » za 3 aug 2019 20:19

Nee, niet meer. Want?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Micky » za 3 aug 2019 20:24

RE.gif
dieseltijger schreef:
za 3 aug 2019 20:02
Maar goed, ik let niet zo op het doen en laten van anderen op een camping.
dus toen je kinderen in die leeftijd waren kon het je ook niets schelen dat velen dachten dat ze Schumacher waren en je de vouwen uit je broek reden terwijl je kinderen op 1 meter afstand aan het spelen waren? Dat is namelijk wel een beetje waar het over gaat toch? knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door PD » za 3 aug 2019 20:28

Jammer dat het weer zo schromelijk wordt overdreven..... natuurlijk zijn er excessen maar als je dit topic leest, lijkt het net een wildwest verhaal :(

Valt allemaal reuze mee in de praktijk thumbup.gif en ja, ook ik rijd ongemerkt wel eens wat te hard op de camping..... spiegeltje spiegeltje aan de wand :lol:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11131
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door dieseltijger » za 3 aug 2019 20:30

Jouw bewering zou hout snijden -beste Micky- als er op de camping "velen dachten dat ze Michael Schumacher waren en de vouwen uit mijn broek reden". En, zoals ik al eerder aangaf: ik herken niet dat het vaak voorkomt dat er mensen (te) hard rijden op de camping.

Dus wat is jouw punt: Ben je het niet eens met mijn observatie, of ga je er -zonder enige grond - van uit dat het wel en wee van kinderen mij niets interesseert?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Micky » za 3 aug 2019 20:39

PremiumDiscovery schreef:
za 3 aug 2019 20:28
Jammer dat het weer zo schromelijk wordt overdreven..... natuurlijk zijn er excessen maar als je dit topic leest, lijkt het net een wildwest verhaal :(

Valt allemaal reuze mee in de praktijk thumbup.gif en ja, ook ik rijd ongemerkt wel eens wat te hard op de camping..... spiegeltje spiegeltje aan de wand :lol:
Tja PD jullie komen nu zo'n 10 jaar (de periode sinds jullie kamperen) op de rustige campings waar jullie altijd heengaan, met jonge kinderen in het hoogseizoen is het gewoon een heel ander verhaal, maar dat moet je dan wel zelf meemaken om echt over te kunnen oordelen is mijn mening, een paar keer een wat drukkere camping zegt niet zo veel knipoog.gif
Dit topic is een weerspiegeling van de ervaringen op de campings door de verschillende leden whistle.gif

@dieseltijger, wellicht geldt voor jouw dezelfde campingkeuze geen idee, maar het draadje hier geeft duidelijk aan dat het veel vaker wordt geconstateerd..
Laatst gewijzigd door Micky op za 3 aug 2019 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door PD » za 3 aug 2019 20:41

RE.gif
Onzin, we kamperen al minstens 25 jaar, alleen pas het 12e seizoen met een eigen caravan mrgreen.gif

In die 25 jaar nog nooit een aanrijding van auto en kind op de camping gezien.... wie wel ?

Edit: sinds 1987 mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11131
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door dieseltijger » za 3 aug 2019 20:46

Ja, ik. Een jochie op een fietsje reed tegen de zijkant van mijn auto aan. Grote zwarte ogen van de schrik - ik heb hem er toch van langs...nee hoor... we hadden een oude Citroen BX, die deuk kon er wel bij.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Waarom rijden mensen zo hard over de camping??

Bericht door Conradi » za 3 aug 2019 21:06

PremiumDiscovery schreef:In die 25 jaar nog nooit een aanrijding van auto en kind op de camping gezien.... wie wel ?
Eens, allemaal wat overtrokken.

In jouw geval is het ook niet vreemd want je gaat enkel naar campings waar auto’s niet bij de caravan mogen komen :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”