Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Vadervan3 » do 1 aug 2019 12:13

Hans 555 schreef:
do 1 aug 2019 10:23
Nooit last maar sta dan ook op eigen erf. Ja en dan de handhavers: Wat moeten deze mannen en vrouwen dan doen, niet reageren op meldingen? Want wat TS schrijft kan idd haast niet anders dan dat er iemand klaagt. Als deze mensen niet reageren op meldingen dan is dat ook weer niet goed. En als ze wel reageren.......Zo kan je nog wel een paar dingen bedenken. Let wel ook deze mensen worden gestuurd en weten vaak niet of de melding op waarheid berust is. En om dan deze mensen direct van (al dan niet agressief) te benaderen vind ik niet juist. Bij een normaal gesprek en vragende om info (hoe weet je dat) kom je verder.
Het plakken van stickers is dan weer een andere zaak. Laten ze die dan plakken op de dissel maar niet op de deur of (gebeurt misschien ook wel) op één van de ruiten.

Vaak vermeld een APV ook dat er niet langer dan een periode (meestal 3 dagen) in een gemeente een recreatie voertuig (of aanhangwagen) geparkeerd mag worden. Houdt tevens in dat je jouw caravan (in dit geval) niet 2 plaatsen verderop mag parkeren.
En nee ik ben niet van handhaving of gemeente.
In beginsel waar natuurlijk, maar er kan ook hoor en wederhoor gepleegd worden toch? Hier hadden we ook vreselijke buren die na 5 minuten inderdaad een melding maakten. Werd toen ook verrast met een sticker. Dan ga je uit je oren stomen hoor. Pestgedrag is het en door geen hoor en wederhoor te gebruiken werk je daar als handhaver gewoon aan mee.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door dieseltijger » do 1 aug 2019 12:31

Wellicht is het een idee als men van te voren efkes bij de 4 buren aanbelt en aangeeft dat je dan-en-dan op vakantie gaat, en dat je even een paar dagen nodig hebt om de caravan in en uit te ruimen. En als mensen zich er aan storen dan doe je je best om de parkeerperiode in te korten.?

In negen van de tien gevallen geen problemen meer. Sterker: Als wij weg zijn geef ik aan dat de buren gerust hun auto op onze oprit mogen parkeren. Zij blij, wij blij, geen handhavers en geen rijdende rechters.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door JanPunne » do 1 aug 2019 12:33

Onze dochter in Tiel kreeg na enkele minuten al de handhaving bij de caravan..of ze wist dat..etc. etc. Ja ze wist het..
Ze was net naar binnen gelopen om iets te pakken..
Daarna nog een keer gebeurd, weer vrij snel nadat de caravan er stond.
Na de verhuizing woont ze nog steeds in Tiel maar nu wel met een eigen oprit.
Hier in mijn woonplaats mag van 1 november tot 1 maart de caravan op de openbare weg geparkeerd worden.
Vanaf 1 maart tot 1 november 8 dagen.
Bij ons in de straat is het trouwens voor de auto’s al een probleem te parkeren laat staan voor een caravan.
Maar handhaving is nog nooit langs geweest.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Michel1975 » do 1 aug 2019 12:41

dieseltijger schreef:
do 1 aug 2019 12:31
Wellicht is het een idee als men van te voren efkes bij de 4 buren aanbelt en aangeeft dat je dan-en-dan op vakantie gaat, en dat je even een paar dagen nodig hebt om de caravan in en uit te ruimen. En als mensen zich er aan storen dan doe je je best om de parkeerperiode in te korten.?

In negen van de tien gevallen geen problemen meer. Sterker: Als wij weg zijn geef ik aan dat de buren gerust hun auto op onze oprit mogen parkeren. Zij blij, wij blij, geen handhavers en geen rijdende rechters.
Wat een onzin. In de plaatselijke APV stond (waar ik eerst woonde) dat de caravan maximaal 7 dagen een parkeervak in mocht nemen. Waarom moet ik dan bij mijn buren aanbellen? Of zij voor elk wissewasje voor mijn deur staan. Wat mij voornamelijk stoorde was dat de handhaver er bij voorbaat vanuit ging dat de klager het bij het juiste eind had. Niet dus. Dan had hij eerst zelf de constatering moeten doen om vervolgens na 7 dagen zelf terug te komen om te constateren of wij ons inderdaad niet aan de regels hielden. Met die sticker kwam het stoom uit mijn oren en had er toen een handhaver gestaan had ik hem echt over die vouwcaravan heen getrokken. Er zat een kenteken op dus ze hadden heel eenvoudig aan kunnen bellen of de sticker op een plek kunnen plakken waar het geen kwaad kon.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door dieseltijger » do 1 aug 2019 12:49

Nou, het is geen onzin omdat je rekening wil houden met jouw omgeving en andersom - dat is toch de essentie? En hoewel ik in een tamelijk anonieme Vinex wijk woon, ik ècht niet wekelijks een praatje met de buren maak, is het wel zo dat we elkaar helpen als het nodig is met kleine dingetjes.

Je kan wel met wetboeken en APV's in de hand verwijzen naar artikel 37b lid 3 waarmee je *formeel* enz enz. Maar (sorry dat ik het zeg) dan heb je het niet begrepen. Sterker: de handhaver wordt door jou en de beller gemanipuleerd. Wie moet hij geloven. Je kan beter de sfeer goed houden door rekening met elkaar te houden toch? heb je ook geen last van de handhaver en andersom.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Volvodriver

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Volvodriver » do 1 aug 2019 12:50

Caravanner12 schreef:
do 1 aug 2019 12:01
Overigens heb ik begrepen dat de Gemeente in de APV kan opnemen dat caravans niet in het zicht mogen staan.
Als ze daar bij ons over komen klagen moet ik een maar een paar groene bouwhekken hopen blij.gif
Ook dat mag Niet! Gemeenten proberen het wel maar ga ertegen in beroep als het jou overkomt.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Conradi » do 1 aug 2019 12:53

Wat kost de overtreding eigenlijk en heeft iemand dat al eens meegemaakt?
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Michel1975 » do 1 aug 2019 13:03

dieseltijger schreef:
do 1 aug 2019 12:49
Nou, het is geen onzin omdat je rekening wil houden met jouw omgeving en andersom - dat is toch de essentie? En hoewel ik in een tamelijk anonieme Vinex wijk woon, ik ècht niet wekelijks een praatje met de buren maak, is het wel zo dat we elkaar helpen als het nodig is met kleine dingetjes.

Je kan wel met wetboeken en APV's in de hand verwijzen naar artikel 37b lid 3 waarmee je *formeel* enz enz. Maar (sorry dat ik het zeg) dan heb je het niet begrepen. Sterker: de handhaver wordt door jou en de beller gemanipuleerd. Wie moet hij geloven. Je kan beter de sfeer goed houden door rekening met elkaar te houden toch? heb je ook geen last van de handhaver en andersom.
Jij maakt er van dat ik geen rekening houdt met de buren. Ik haal er helemaal geen wetboek bij. Alleen de APV. Want op basis daarvan word ik aangesproken. Dan de vraag wie hij moet geloven? Alleen al het feit dat je de vraag stelt. Hij kan alleen zijn eigen constatering geloven. Dus dan kan hij 2 dingen doen. Het nu constateren en over 7 dagen terug komen. Of met mij het gesprek aangaan maar zeker niet stellen dat de caravan daar al langer staat terwijl hij het zelf niet heeft geconstateerd en het nog bewijsbaar niet zo is. Met name dat laatste is een verwijtbare fout. Ook hij heeft een ambtseed afgelegd maar kennelijk was hij daar niet helemaal van doordrongen. Na ons gesprek overigens wel nadat ik hem verteld heb dat als hij een PV opmaakt ik hem aan de hoogste boom ophang.
Laatst gewijzigd door Michel1975 op do 1 aug 2019 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door dieseltijger » do 1 aug 2019 13:07

Ah..de setting is mij helemaal duidelijk. Tis toch wat...
Laatst gewijzigd door dieseltijger op do 1 aug 2019 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Michel1975 » do 1 aug 2019 13:07

RE.gif
Ik heb er even 1 zin uitgehaald. Onnodig en niet terecht. knipoog.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Conradi » do 1 aug 2019 13:25

RE.gif
Als je toch aan het editen bent: het opknopen aan bomen van gemeente-ambtenaren lijkt me ook onnodig :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Chris » do 1 aug 2019 13:31

Gelukkig loopt het hier in mijn dorp niet zo'n vaart..
Zaterdag mijn hut gehaald, zondag kwam er een thuis en maandag de laatste uit de buurt thuis.
Nu staan er dus 3 hutten.
Niks gezien of gehoord... en ik denk ook niks te horen.
Even verderop staat een caravan al 3 weken langs de straat... tja.. geen BOA hier misschien??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door DanielW » do 1 aug 2019 13:31

Wij mogen hem 3 dagen laten staan. Is voor ons voldoende. Vorige keer stond hij 5 dagen ivm spulletjes inruimen en wat klusjes doen eraan, gewoon even een stapeltje A4tje uitgeprint met dat caravan tot X staat of even gezegt wanneer we weg gaan en dat we ons bewust er van waren dat dat langer was, niemand van die parkiergestappo von das gemeindeamt gezien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Michel1975 » do 1 aug 2019 13:37

Conradi schreef:
do 1 aug 2019 13:25
RE.gif
Als je toch aan het editen bent: het opknopen aan bomen van gemeente-ambtenaren lijkt me ook onnodig :wink:
Helaas. In dit geval zou ik hem toch echt figuurlijk opknopen. Meineed, want dat is het, is een doodzonde. Hij stond net even aan de verkeerde deur hoog van de toren te blazen.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Vadervan3 » do 1 aug 2019 13:51

dieseltijger schreef:
do 1 aug 2019 12:49
Nou, het is geen onzin omdat je rekening wil houden met jouw omgeving en andersom - dat is toch de essentie? En hoewel ik in een tamelijk anonieme Vinex wijk woon, ik ècht niet wekelijks een praatje met de buren maak, is het wel zo dat we elkaar helpen als het nodig is met kleine dingetjes.

Je kan wel met wetboeken en APV's in de hand verwijzen naar artikel 37b lid 3 waarmee je *formeel* enz enz. Maar (sorry dat ik het zeg) dan heb je het niet begrepen. Sterker: de handhaver wordt door jou en de beller gemanipuleerd. Wie moet hij geloven. Je kan beter de sfeer goed houden door rekening met elkaar te houden toch? heb je ook geen last van de handhaver en andersom.
Het is wel degelijk onzin, want je draait het om. Michel heeft gewoon een degelijk punt: de handhaver moet controleren of de klacht wel gegrond is. Dat is het punt waar het om draait. Met het plakken word een officiële waarschuwing gegeven, maw: je wordt schuldig bevonden aan het feit dat je de ABV overtreed, terwijl dit niet zo is.

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door primera » do 1 aug 2019 14:04

Nou toen wij terug kwamen van vakantie stond onze buurvrouw al door het raam te loeren.
In de 1/2 uur dat ik bezig geweest bent stond ze te kijken.

Verwonderde me dat ik geen politie kreeg.

Maar moet zeggen dat in al die jaren dat ik ondertussen contact heb met de politie.
Dat ze niets doen behalve " de buren zeggen ".

Irritante politie. En a*****lijke buren.

Zelf eens de politie aan de deur gehad omdat ik de buurvrouw haar plantjes water gaf.🤣
Waar we wel goede contact mee hebben. Gebeld door de andere buurtjes

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Micky » do 1 aug 2019 14:07

primera schreef:Je kan donder op zeggen dat er iemand klaagt.

Voorheen kregen we ook de politie aan de deur als de auto verkeerd om staat in het vak.
Nu niet meer.
Omdat we de auto met de neus in de goede rij richting zetten.
Is dat in Nederland? Ik weet dat het in België niet mag, maar ik dacht dat in Nederland je mag parkeren zoals je wilt


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Micky » do 1 aug 2019 14:11

Pakkie schreef:Het kan bijna niet anders dan dat er toch iemand in de buurt klaagt Henri, anders is zo'n handhaver nooit zo snel ter plaatse. Wel een vervelende situatie :(
Bij ons vorige huis zette de buurman zijn caravan een dag of drie voor vertrek voor zijn huis in het parkeervak. Heb hem nooit gehoord over de Helmondse handhavers die daarvoor langs kwamen. Vond het wel tricky om hem daar zo neer te zetten aangezien de straat niet al te breed was, maar er wel een bus doorheen ging.

Inmiddels elders wonend is dat probleem totaal niet aan de orde. Kwam toevallig begin deze week een recente luchtfoto tegen. Blijkbaar waren we weg met de hut ten tijde van het nemen van de foto, maar hij staat normaal zowel vanaf de weg als voor ons achter de vrijstaande garage (bovenzijde foto) of binnen in de garage. Prijs me gelukkig dat de hut op eigen terrein kan staan zonder een ander tot last te zijn.

Afbeelding
Man man man, wat een geweldig mooi optrekje hebben jullie toch, heerlijk!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door dieseltijger » do 1 aug 2019 14:12

Het is wel degelijk onzin, want je draait het om. Michel heeft gewoon een degelijk punt: de handhaver moet controleren
Dat is natuurlijk zo. At the end of the day heeft de één gelijk en zit regelmatig te zoeken naar stevige boomtakken en stickers aangebracht door handhavers los te pulken, versus hen die ongelijk hebben die zelden of nooit last hebben van handhaving.

Ik kies voor de tweede benadering.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Michel1975 » do 1 aug 2019 14:21

RE.gif
Ik hoefde niet te zoeken. Hij was niet te missen op mijn eigen caravan.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Henri Berends » do 1 aug 2019 15:15

Conradi schreef:
do 1 aug 2019 12:53
Wat kost de overtreding eigenlijk en heeft iemand dat al eens meegemaakt?
Zojuist gelezen: € 90,--
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Hobby Linka » do 1 aug 2019 16:37

Ik had een positieve ervaring. Politie aan de deur omdat er werd geklaagd dat mijn dissel uit de parkeerplaats uitstak. Ik had er zelfs een lampje op geplaatst voor het donker. Dat vonden ze keurig.

Maar het was beter dat ik mijn caravan dwars zou zetten ook al zou dat twee parkeerplaatsen kosten.

"Even helpen met draaien?". "Nee hoor, Ik heb een mover".

Zo kan het dus ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Erwin1987 » do 1 aug 2019 16:44

Als hij bij mij op de oprit staat komt ie net een stukje op de doodlopende straat waar ik de laatste van ben en gaat daarna over in een stoep, hier ook een keer aangesproken maar de handhaver vond het wel best ik had er een grote pylon opgezet en er kan geen auto heen dus niks aan de hand.


Erwin
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Quatrodador
Berichten: 3
Lid geworden op: za 1 jul 2017 18:12
Locatie: West Brabant

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door Quatrodador » do 1 aug 2019 17:37

Quatrodador.jpg
Handhaving door buren bepaalt
Mazda CX3, Hobby 400SF

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Ervaring met APV en Handhaving gemeente

Bericht door JanPunne » do 1 aug 2019 18:25

JanPunne schreef:
do 1 aug 2019 12:33
Onze dochter in Tiel kreeg na enkele minuten al de handhaving bij de caravan..of ze wist dat..etc. etc. Ja ze wist het..
Ze was net naar binnen gelopen om iets te pakken..
Daarna nog een keer gebeurd, weer vrij snel nadat de caravan er stond.
Na de verhuizing woont ze nog steeds in Tiel maar nu wel met een eigen oprit.
Hier in mijn woonplaats mag van 1 november tot 1 maart de caravan op de openbare weg geparkeerd worden.
Vanaf 1 maart tot 1 november 8 dagen.
Bij ons in de straat is het trouwens voor de auto’s al een probleem te parkeren laat staan voor een caravan.
Maar handhaving is nog nooit langs geweest.
Vergeten erbij te vermelden dat er 3 dagen geparkeerd mag worden van 1 november tot 1 maart.
Dat het mocht was wel duidelijk maar hoe lang dus niet. Nu wel.. mrgreen.gif
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”