Ervaring opblaasbare voortenten

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Caddy3
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 25 nov 2016 16:53

Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door Caddy3 » ma 29 jul 2019 20:40

Ervaring met opblaasbare voortent aan de caravan wij overwegen er 1 aan te schaffen maar wilden graag wat praktijk ervaring horen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Volvodriver

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door Volvodriver » ma 29 jul 2019 20:51

Tja, wat wil je er mee gaan doen. Hoe ga je hem gebruiken.

Eén ding wil je je hoe dan ook meegeven. Doe het niet vanwege gewichtsbesparing. De tubes zijn begoorlijk zwaar. En beter een duurdere dan de goedkopere.

Caddy3
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 25 nov 2016 16:53

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door Caddy3 » ma 29 jul 2019 21:04

Wij willen het als voortent gebruiken als we een week gaan staan, anders gebruiken we onze luifel

IreneH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 23 mei 2019 19:49

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door IreneH » ma 29 jul 2019 21:25

Wij hebben er een en ik vind het ideaal, pees door de rail, tubes plaatsen, even pompen en tent staat, paar haringen in de grond en met een klein kwartiertje klaar.
Wij hebben de Obelink Hartland 280 Easy Air. Dat is een vrij kleine voortent, maar we gebruiken hem eigenlijk alleen om smorgens even in te zitten als het buiten nog te fris is. We hebben toen voor deze gekozen omdat het een goedkope was en we eerst eens wilden proberen of het zou bevallen. Dat doet het dus))

Daarnaast hebben we nog een opblaasbare tent, die is van het merk Kampa, moet eerlijk zeggen dat die kwalitatief wel beter is, maar ja, we gebruiken de caravan 2 weken per jaar op het moment. Als we over een paar jaar vaker en langer weg kunnen, dan denk ik dat we eens gaan kijken naar een Kampa voortent

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door Michel1975 » ma 29 jul 2019 22:54

Hier een Karsten voortent voor de SMV. Wat een weelde. Met 10 minuten staan we waarvan 8 door de compressor mrgreen.gif
Per toeval eentje op de kop getikt maar ik zou niet anders meer willen. Voor de Kip hebben we een Brand. Maar deze staat het hele seizoen en dan is een Karsten wellicht wat minder geschikt.
IMG_4872.jpg
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door Conradi » ma 29 jul 2019 23:44

Hoe snel breek je ‘t weer af en vouw je de boel op? Hoe makkelijk krijg je de lucht weer uit de tubes?
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door janvijn » di 30 jul 2019 10:22

Onze ervaring met opblaasbare voortent is een mix van belevenis geworden. Na aanvankelijk heel erg positief te zijn over het gebruiksgemak, gewicht, elektrische pomp en opzetgemak, en zeker niet te vergeten de voorzieningen in de tent aangebracht zoals ventilatie en zaken om muggen etc buiten te houden,- is het geeindigd in een grote teleurstelling.
Gekocht in Juli 2017, enkel gebruikt in het najaar, winter en vroege voorjaar, werden we verrast tijdens ons verblijf in Maart-April dit jaar in Frankrijk, s’ochtens vroeg door een harde knal toen een van de buizen explodeerde.
Bij thuiskomst contact opgenomen met leverancier en fabrikant (2 jaar garantie op de luchtslangen) die die gaven beide niet thuis. Te lang blootgesteld aan UV straling was de reactie, conclusie,- ideaal als reistent wat je daaronder ook mag verstaan, maar niet te lang in de zon.
TIP:
Als je overweegd een airtent aan te schaffen ga dan minimaal voor all season doek
Met vriendelijke groet
Jan Vijn
Bijlagen
74A44CC2-6FBF-477F-AA00-595EE8AF0519.jpeg
47EA8192-524B-4D22-B6EA-04965D69617E.jpeg
43DF5010-5CBE-4673-A251-6E85680CAFEB.jpeg

Caddy3
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 25 nov 2016 16:53

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door Caddy3 » di 30 jul 2019 10:30

janvijn schreef:Onze ervaring met opblaasbare voortent is een mix van belevenis geworden. Na aanvankelijk heel erg positief te zijn over het gebruiksgemak, gewicht, elektrische pomp en opzetgemak, en zeker niet te vergeten de voorzieningen in de tent aangebracht zoals ventilatie en zaken om muggen etc buiten te houden,- is het geeindigd in een grote teleurstelling.
Gekocht in Juli 2017, enkel gebruikt in het najaar, winter en vroege voorjaar, werden we verrast tijdens ons verblijf in Maart-April dit jaar in Frankrijk, s’ochtens vroeg door een harde knal toen een van de buizen explodeerde.
Bij thuiskomst contact opgenomen met leverancier en fabrikant (2 jaar garantie op de luchtslangen) die die gaven beide niet thuis. Te lang blootgesteld aan UV straling was de reactie, conclusie,- ideaal als reistent wat je daaronder ook mag verstaan, maar niet te lang in de zon.
TIP:
Als je overweegd een airtent aan te schaffen ga dan minimaal voor all season doek
Met vriendelijke groet
Jan Vijn
Dat is minder Jan in beide zittend dus nadelen onze voortent is nu 8 jaar een dorema met stokken, wel aluminium we kennen hem goed dus de stokken hebben we er ook vrij snel in daarna afspannen maar moet je bij een lucht tent ook vandaar mijn vraag, maar jij hebt dus duidelijk als ervaring deskundige na 2 jaar mindere leuke ervaring.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door iemand » di 30 jul 2019 10:33

kun je dat niet herstellen ?
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door janvijn » di 30 jul 2019 11:25

RE.gif RE.gif
Uiteindelijk is onze ervaring naar de negatieve kant doorgeslagen,- en als antwoord op jullie vragen;
Ja je moet een opblaasbare tent ook afspannen met zeker net zoveel haringen als een traditionele voortent,- storm band etc.
Het voordeel zit hem in het doorvoeren in de tentrail het is een deeltent en dus alleen een dak wat je inschuift,- je hebt geek stokken wanneer je een gladde beplating hebt aan de caravan,- de afdichting middels zuignappen op de caravanwand werkt perfect,- al hebben wij die ooit vervangen door exemplaren met metalen onderdeel i.p.v. kunststof,- en het gemak van een bijbehorende elektrische pomp is ten zeerste aan te bevelen.

Nee de schade was niet meer te repareren,- de opblaasbalg zit opgesloten in twee omhulsels,- de eerste om de spanning die op de balg staat in toom te houden en het tweede omhulsel is waarmee het e.e.a. aan de tent is vastgestikt. De geklapte balg is/was wel gewoon te vervangen maar het omhulsel (zeker het buitenste) was langs de stiknaad helemaal los gescheurd van het dakdoek.
Het fabrikaat van de tent (in ons geval Kampa) is inmiddels al niet echt Kampa meer,- het is in handen van Dometic gekomen volgens info die ik gekregen heb bij de afhandeling van de schade,- ik weet niet of en in hoeverre dat van invloed is geweest bij de beoordeling en conclusie van hun. Wat ik wel weet is dat inmiddels veel meer gewaarschuwd wordt door dealers voor het (langdurig) gebruik verses kwaliteit tentdoek,- iets waar wij niet voor gewaarschuwd zijn door de verkoper. Inmiddels zijn er wel updates geweest van het te gebruiken tentdoek,- maar ook een van de meest gerenomeerde tentfabrikanten (en dealer) in Nederland adviseert negatief bij langdurig gebruik.

Wij hebben een nieuwe tent gekocht,- hebben lang getwijfeld over een air tent met All-season-doek, maar vonden de prijs in verhouding tot het comfort die de tent biedt niet in verhouding,- we blijven wel het gemak van een deeltent houden,- en zijn overgegaan voor het betere all-season-doek van Ten-Cate,- in combinatie met een Dorema Quatro 430,- hopelijk houdt die het iets langer vol.
met vriendelijke groet
Jan Vijn

Caddy3
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 25 nov 2016 16:53

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door Caddy3 » di 30 jul 2019 11:31

janvijn schreef:RE.gif RE.gif
Uiteindelijk is onze ervaring naar de negatieve kant doorgeslagen,- en als antwoord op jullie vragen;
Ja je moet een opblaasbare tent ook afspannen met zeker net zoveel haringen als een traditionele voortent,- storm band etc.
Het voordeel zit hem in het doorvoeren in de tentrail het is een deeltent en dus alleen een dak wat je inschuift,- je hebt geek stokken wanneer je een gladde beplating hebt aan de caravan,- de afdichting middels zuignappen op de caravanwand werkt perfect,- al hebben wij die ooit vervangen door exemplaren met metalen onderdeel i.p.v. kunststof,- en het gemak van een bijbehorende elektrische pomp is ten zeerste aan te bevelen.

Nee de schade was niet meer te repareren,- de opblaasbalg zit opgesloten in twee omhulsels,- de eerste om de spanning die op de balg staat in toom te houden en het tweede omhulsel is waarmee het e.e.a. aan de tent is vastgestikt. De geklapte balg is/was wel gewoon te vervangen maar het omhulsel (zeker het buitenste) was langs de stiknaad helemaal los gescheurd van het dakdoek.
Het fabrikaat van de tent (in ons geval Kampa) is inmiddels al niet echt Kampa meer,- het is in handen van Dometic gekomen volgens info die ik gekregen heb bij de afhandeling van de schade,- ik weet niet of en in hoeverre dat van invloed is geweest bij de beoordeling en conclusie van hun. Wat ik wel weet is dat inmiddels veel meer gewaarschuwd wordt door dealers voor het (langdurig) gebruik verses kwaliteit tentdoek,- iets waar wij niet voor gewaarschuwd zijn door de verkoper. Inmiddels zijn er wel updates geweest van het te gebruiken tentdoek,- maar ook een van de meest gerenomeerde tentfabrikanten (en dealer) in Nederland adviseert negatief bij langdurig gebruik.

Wij hebben een nieuwe tent gekocht,- hebben lang getwijfeld over een air tent met All-season-doek, maar vonden de prijs in verhouding tot het comfort die de tent biedt niet in verhouding,- we blijven wel het gemak van een deeltent houden,- en zijn overgegaan voor het betere all-season-doek van Ten-Cate,- in combinatie met een Dorema Quatro 430,- hopelijk houdt die het iets langer vol.
met vriendelijke groet
Jan Vijn
Geen air meer dus, Jan


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Kipke98
Berichten: 546
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door Kipke98 » di 30 jul 2019 11:37

Ga op zoek naar een Karsten via mp. Net als Michiel jaren een Karsten naar tevredenheid gebruikt aan de SMV.
Op de camping hier zie ik er ook twee staan op een seizoensplek. Karsten tenten zijn niet vergelijkbaar met de andere opblazers.

Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door Useless » di 30 jul 2019 15:38

Voor mij is er maar 1 goede en onverwoestbare oppompbare voortent en dat is die van Karsten. Het kost een paar centen maar dan heb je ook echt wat. Overigens, met wat geluk scoor je hem 2e hands.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door JanPunne » di 30 jul 2019 16:58

Volgens mij heeft van Vlierden in de Zuidoostbeemster een 2e hands liggen.
Wel is de omloop belangrijk bij deze tenten.
Zelf hebben we er eentje gekocht in 2005 voor onze Burstner, nu bij onze Sprite past’ie nog steeds.
En ja, we zijn zeer tevreden met deze oppompbare tent, oerdegelijk en niet om te krijgen in een storm.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door JanPunne » di 30 jul 2019 17:03

Conradi schreef:
ma 29 jul 2019 23:44
Hoe snel breek je ‘t weer af en vouw je de boel op? Hoe makkelijk krijg je de lucht weer uit de tubes?
Toch wel heel snel hoor!
De lucht vliegt er uit nadat de ventielen los zijn gedraaid.
En dat hoor je goed want er staat wel zo’n 3,5 Bar op.
De laatste lucht duw je naar buiten door de tent op de grond op te rollen richting ventielen.
Daarna ventielen sluiten en klaar is Kees. mrgreen.gif
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Leo45
Berichten: 219
Lid geworden op: vr 17 jun 2016 13:05

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door Leo45 » di 30 jul 2019 17:06

Ik heb een opblaasbare tent omdat het de enige optie is om alleen op te zetten.
Een gewone voortent met palen kreeg ik met een beetje wind niet alleen omhoog omdat ik domweg een paar handjes te kort kwam.
De opblaasbare tent doe je in de pees, een paar haringen en pompen maar.

Eerlijk is wel dat ik niet langer dan een week ofzo op 1 plek sta en zeker niet de tent langdurig op heb staan, dan zou ik waarschijnlijk voor wat anders kiezen en dan de handjes ergens "lenen".

Tot nu toe tevreden met de kampa zodanig dat ik er zelfs een extention aan heb gekocht voor nog wat extra ruimte.

Kortom voor mij een uitkomst,

Leo
Bijlagen
mini-IMG_20190530_111014097.jpg
mini-IMG_20190530_111014097.jpg (99.33 KiB) 11861 keer bekeken
mini-IMG_20190529_180625037b.jpg
mini-IMG_20190529_180625037b.jpg (88.71 KiB) 11861 keer bekeken
Wij hebben een Eiffelland Holiday special 415 TFM (2003) die word getrokken door een Ford Transit 2.2 cdi 300

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door Henri Berends » di 30 jul 2019 17:48

Ook wij hebben een Kampa. We gebruiken 'm eigenlijk alleen voor voor- en naseizoen. Ligt ook wel een beetje aan het weer. Anders schuiven we de Thule Omnistor uit.
Idd. is 'ie flink aan het gewicht. Op en afbreken gaat in een mum van tijd. Helemaal leeg van lucht moet 'ie wel, anders krijg je 'm niet netjes weer in de bulktas.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door Conradi » di 30 jul 2019 18:04

JanPunne schreef:
di 30 jul 2019 17:03
Toch wel heel snel hoor!
....
Bedankt voor de uitleg thumbup.gif
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door Michel1975 » di 30 jul 2019 20:51

JanPunne schreef:
di 30 jul 2019 17:03
Conradi schreef:
ma 29 jul 2019 23:44
Hoe snel breek je ‘t weer af en vouw je de boel op? Hoe makkelijk krijg je de lucht weer uit de tubes?
Toch wel heel snel hoor!
De lucht vliegt er uit nadat de ventielen los zijn gedraaid.
En dat hoor je goed want er staat wel zo’n 3,5 Bar op.
De laatste lucht duw je naar buiten door de tent op de grond op te rollen richting ventielen.
Daarna ventielen sluiten en klaar is Kees. mrgreen.gif
Zo snel dat je op moet letten dat je je ventielen niet lanceert mrgreen.gif
Altijd een reservesetje mee. AFbreken is dus nog sneller dan opzetten. Leeg laten lopen en bijna meteen opvouwen.
Ik geloof ook wel dat er een behoorlijk verschil in een Karsten en een Kampa zitten. Al was het de prijs maar.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door JanPunne » di 30 jul 2019 20:58

Tja, je moet inderdaad wel even oppassen want er staat echt veel druk op.
Wij hebben ook een extra setje mee maar nog nooit nodig gehad.
Soms laat ik het de buren ff weten wat we gaan doen zodat ze niet schrikken mrgreen.gif
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door Jan Br » wo 31 jul 2019 17:10

Wij hebben een Kampa 400 all-season en deze bevalt ons uitstekend. Wij hebben hem de afgelopen winter 6 maanden gebruikt in Zuid-Spanje en hij staat als een huis. Het opzetgemak is voor ons niet zo van belang, als hij 6 maanden moet staan moet je niet kijken op een uurtje meer of minder werk om op te zetten. De Kampa 400 is vooral een heel gezellige tent, voorkant is halfrond waardoor je het gevoel hebt in een erker te zitten. De All-season versie is ook heel degelijk gebouwd. Waar de standaardversie’s nog wel eens last van condens hebben, hebben we daar in 6 maanden nooit last van gehad. 1 maal opgeblazen hebben we nooit hoeven bij te vullen en blijkt hij heerlijk stormvast, geen geklapper van doek om de stangen en dergelijke, hij beweegt hoogstens iets mee. Samen met de kampa ledverlichting en de witte “hemel” is het bijzonder gezellig in de tent. Je kunt hem goed winddicht opzetten en met een gaskachel is hij heel makkelijk savonds bewoonbaar.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

peter_s
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 12 jul 2019 23:12

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door peter_s » di 6 aug 2019 19:59

Dit jaar in Engeland geweest, waar we best vaak een opblaasbare tent hebben gezien. Vaak was het een soort portaaltent (porch awning). Dus niet zozeer een grote voortent. Mijn indruk was dat neerzetten vrij vlot ging (veel klitteband), maar dat het opruimen en met name schoonmaken veel meer tijd vergde dan ik gewend was bij mijn voormalige Isabella voortent. De meesten die ik heb gesproken waren dik tevreden en de prijs die ze ervoor betaalden viel mij erg mee. Pakweg 400-600 Britse ponden.

Voorbeelden:
https://www.whichinflatable.com/air-ten ... h-awnings/
Hobby 540 UFf, Mover Enduro 450 smart, Thule Omnistor 9200 en Thule Superb short SV16 e-bike fietsenrek op dissel getrokken door Mazda CX-5 GTM-line.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door Jan Br » di 6 aug 2019 21:34

RE.gif
Ik zou niet weten wat er meer werk aan is dan bij een normale voortent? De flappen worden schoongemaakt, de delen onder de ramen worden goed gereinigd. Het leeglopen van het luchtsysteem gaat razendsnel via 3 grote ventielen. Eerlijk gezegd denk ik zelfs dat het sneller gaat dan een normale tent met frame, alhoewel het me niet echt interesseert, als kamperen ook al snel, sneller, snelst moet. scratch.gif
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Frank Volvo
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 10:16
Locatie: Bij Nijmegen

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door Frank Volvo » wo 7 aug 2019 17:18

Wij hadden destijds bij de SMV een Karsten tent. Keuze voor deze tent was voornamelijk vanwege het feit dat we deze tent mooi vonden staan aan de ( ronde) SMV, en niet zozeer dan het opzetgemak. Tent stond prachtig. Opzetgemak was echter wel mooi meegenomen. Mijns inzien is Kampa echter niet te vergelijken met Karsten als het gaat om stevigheid en gebruik van materialen. De kampa’s zijn slapper en hebben veel scheerlijnen/ tui draden nodig om enigszins stevig te staan, dit was bij de Karsten absoluut niet nodig. Verschil is wel dat de Karsten tent destijds “ goud” kostte.

Moraal wat mij betreft: de ene opblaastent is de andere niet, materiaalkeuze en constructie zijn bepalend voor prijs, kwaliteit en duurzaamheid.

Gr. Frank
Kabe Safir Tdl, Lexus RX 450h

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaring opblaasbare voortenten

Bericht door Jan Br » wo 7 aug 2019 17:50

RE.gif

Mijns inziens!

dat zeg je goed, want het is niet gebaseerd op de realiteit.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”