caravan inventaris, waar te beginnen?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door jessedew » wo 3 jul 2019 14:33

Hallo allen,

Ik zie door de draadjes het bos niet meer zucht.gif

maar ik heb sinds vorige week een 20 jaar oude Hobby, die we nu aan het opknappen zijn, hier en daar wat verven en wat dingetjes vervangen etc. Verder is hij nog erg mooi.
Nu zit er wel wat inventaris bij, maar nog lang niet alles. Is er ergens een lijst waar ik alles wat je ongeveer qua inventaris moet hebben, kan vinden?
De kampeerchecklist wel gevonden, maar dat is meer een lijst van, vergeet de handdoeken niet, zegmaar.

Wat zit er al wel bij de caravan
- Compleet keukenservies, potten, pannen etc.
- complete voortent en luifel
- gasfles
- fietsendrager
- carvanspiegels inmiddels gekocht.
- elektra aansluitingssnoer

Kortom, best oke, maar nog niet compleet. Zelf dacht ik in elk geval aan stoelen, picknickbank o.i.d.
En waar kopen jullie alles? of wat zijn fijne merken die je ook op marktplaats nog op kan zoeken?

Gebruikersavatar
Super
Berichten: 536
Lid geworden op: do 30 mei 2019 19:05

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Super » wo 3 jul 2019 14:45

Al die draadjes, tja dan moet je bij Chris zijn, die is daar goed in en weet ze vaak ook nog goed aan te sluiten .

Maar om op je vraag terug te komen, dat is heel moeilijk om door iedereen zijn inventaris op te laten noemen. Beter is een weekend proef kamperen in de buurt van een kampeerwinkel zoals de Wit of Obelink en gaan zien wat je mist tijdens je verblijf.
Heb je vragen over een artikel dan kan je ze hier vinden of vragen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Nimma » wo 3 jul 2019 15:04

Vliegenmepper, kurkentrekker, flesopener, klauwhamer, bezempje of een flinke, en wat je verder gemakkelijk vind om mee te nemen Je kunt het zo gek niet maken. Alles is onderweg wel te koop, te leen bij de buren etc etc
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Volvodriver

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Volvodriver » wo 3 jul 2019 16:46

Hoe ga je kamperen. Op een seizoensplaats of ga je een paar keet per jaar er op uit. Ook dat is van invloed op je inventaris.

BTW een picknickbank zou ik niet doen. Te veel gedoe en voor een plek geschikt. Losse (lichtgewicht) tafel en stoelen zijn veel beter.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Chris » wo 3 jul 2019 17:00

Tip...

Controleer met een "kenner" of de voortent compleet is..... en niet stuk/gescheurd is.
Dus compleet frame, rubbers, haringen, scheerlijnen etc etc.
De wielflap en de tochtstrook, event. het grondzeil of vloerkleed.
Je snapte de stoelen en tafel al... een picnic set ben ik niet zo'n fan van, zit niet lekker..

Dan... gasfles en toiletvloeistoffen, een niet te oud reduceerventiel en een koppel- gasslang van max. 2 jaar oud.
Dan kan je ook koken of de kachel gebruiken.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Ab » wo 3 jul 2019 17:47

Voor stoelen en tafel kan je het best eens langs rijden bij een kampeersuper.
Bijv. In Winterswijk een paar dagen op een camping gaan staan en door de winkel lopen.
Je krijgt de kar best vol...
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3607
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Niels83 » wo 3 jul 2019 18:20

wij zijn een paar nachten bij winterswijk gaan staan. op 10 minuten van obelink.
daar alles wat we mistte aangeschaft.

veel keuken spul ed kun je ook goed bij de action halen. wij wilde bijvoorbeeld niet uit plastic drinken, koopje daar prima. schaaltjes ed met leuke printjes zijn daar ook veel te vinden.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Gemineye » wo 3 jul 2019 18:37

Met name het caravan gerelateerde spul moet je even over nadenken wat je wilt voordat je weg gaat, de gewone huisraad is overal wel te koop! Dus je kunt beter een kurkentrekker vergeten dan een tentstok zullen we maar zeggen.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Chris » wo 3 jul 2019 18:38

Ab schreef:
wo 3 jul 2019 17:47
Voor stoelen en tafel kan je het best eens langs rijden bij een kampeersuper.
Bijv. In Winterswijk een paar dagen op een camping gaan staan en door de winkel lopen.
Je krijgt de kar best vol...
Exact..
Maar let op.... je portemonee heeft het hard...
Dus selectief is wel handig..

Persoonlijk ga ik het liefst alleen "even" naar Obelink of de Wit in Schijndel.
Dat scheelt...... enorm... awhoea.gif awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door DanielW » wo 3 jul 2019 19:52

Leuk, eerste caravan! Eerst gaan camperen en dan maar spullen gaan halen is opzich een idee, maar je hebt al geen zitmogelijkheden bij je, dus dat is wat mij betreft niets. Gewoon checklistje downloaden van een website en spullen in je (vituele) winkelwagen mikken. Meestal zitten die checklistjes er niet naast. Maar idd, het loopt de spuigaten uit, wij moesten redelijk snel alles bij elkaar sprokkelen, de meeste grote campeersupers doen verzenden vanaf 50 euro dus als je de tijd hebt gewoon rustig aan inkopen. Tent suggestie is een goede, ik kwam 2 dagen voor vertrek er achter dat de bevestigingsmaterialen van de tent en tochstrook niet bij de caravan zaten, ondanks dat de verkoper had gezegt dat deze er wel bij zaten... eigen schuld, beter moeten kijken, maar wel voor mn gevoel een haastklus om het te organiseren. Die grote blauwe zweed doet (tegenwoordig) ook aan verzenden en die andere blauwe discounter heeft ook leuk spul.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3607
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Niels83 » wo 3 jul 2019 21:58

stoelen is wel een ding, wij hebben best veel stoelen versleten voordat we stoelen hadden die gewoon een paar jaar mee gaan.

maar goed ook daarvoor kun je als niet te zwaar bent starten bij de action.

ws weet je ook pas na een tijdje wat je wilt over de camping lopen en afkijken bij anderen helpt daar bij.

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Sofie64 » wo 3 jul 2019 22:26

Hai, zomaar een paar dingen die je wel nodig hebt denk ik......

Stoffer en blik
Bezem
Wasrek met knijper
Afwasbak
Vuilnisbak/ prullenbakje
Koffiezetapparaat ( let op wattage)
Krukje met afneembaar blad als extra tafeltje
Parasol met standaard
Iets om buiten te kunnen koken./ BBQ ( er zijn veel campings waar je alleen een gas BBQ mag gebruiken)
Eventueel dus extra gasfles met slang om buiten eten te kunnen bereiden.
Hamer( eventueel rubber) voor je haringen.
Kledinghangertjes
Tenttapijt
Eventueel lampjes op zonnenenergie om bij de haringen van je scheerlijnen te zetten, zo valt niemand erover in het donker.
Zaklantaarn
Waterpas om de caravan waterpas te zetten
Oprijblokken om caravan waterpas te kunnen zetten.
Schepje om eventueel kuiltje te graven voor waterpas zetten caravan.
Blokken voor onder de poten.
Waterpas zetten doe je niet met de uittdraaipoten !! Maar met de oprijblokken, of kuiltje graven en het neuswiel.
Gieter om je watertank te vullen
Emmer of vuilwatertank voor afvalwater
Weet niet of er een watertamk min de caravan zit
Reinigingsmiddel 123 voor je waterleiding
Stoelen
Tafel
(Gas)lampje voor s avonds buiten
Verzekering
En dan nog een goed slot, goedgekeurd door de verzekering.



haphop.gif Een hoop dus mrgreen.gif
Laatst gewijzigd door Sofie64 op wo 3 jul 2019 22:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19711
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Daphne » wo 3 jul 2019 22:38

Zorg voor de juiste haringen zodat je bijvoorbeeld niet plastic dingen in rotsgrond hoeft te slaan néh néh.gif en er geen campingwinkel in de buurt is. Een hamer is wel handig om mee te nemen en zorg voor een verloopkabel voor het geval de camping geen CEE aansluiting heeft.
364253B4-C9C0-45D1-B433-97E65BF679F6.jpeg
364253B4-C9C0-45D1-B433-97E65BF679F6.jpeg (78.03 KiB) 6607 keer bekeken
Een klein waterpasje om de caravan waterpas te kunnen zetten en plankjes voor onder de stabielsteunen.

Verder kun je in eigen huis “shoppen” voor dubbele zaken zoals blikopener, kurkentrekker etc. Wat je niet hebt koop je bij Action of Wibra voor kleine prijsjes. Denk ook aan beddengoed zoals hoeslakens. Vaak een ander formaat dan thuis, dus wel handig als je dit speciaal voor de caravan koopt.
Wat je aan meubilair moet nemen is persoonlijk. Heb je jonge kinderen dan is een picknickset best wel handig. Niet alleen om te eten (ouders kunnen aan weerszijden een normale stoel neerzetten) maar ook voor spelletjes en knutselen. Als je dan nog een gewone tafel hebt, kun je kinderen en buurkinderen lekker aan de picknickset zetten en heb je als ouders je eigen zithoek.
Je vraagt om merken om op Marktplaats te kijken. Kijk bij webshops van de kampeerzaken en je ziet wat er zo al is. Grote namen: Dukdalf, Crespo, Westfield, Isabella, Lafuma. Maar zaken als Action, Kruidvat, Aldi, Lidl en HEMA hebben ook vaak kampeerartikelen. Vergeet ook de ANWB niet. Daar vind je ook stoelen en tafels van eigen merk.
Verder is het een kwestie van gaan en ontdekken wat je mist of handig lijkt. Dat is altijd meer dan je werkelijk nodig hebt knipoog.gif mrgreen.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Henny » wo 3 jul 2019 22:51

Hoeveel aan gewicht mag en kun je meenemen.....daar moet je óók rekening mee houden !!!! thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Ab » do 4 jul 2019 09:15

Voor buiten koken effe langs action rijden.
Voor 20 euro heb je een verrekt handig kooktoestelletje in een koffer en genoeg gasbusjes.
Met een grillplaatje erop kan je het ding ook als bbq gebruiken.
Wij hebben er 3..maar gebruiken er altijd maar 1.
De laatste kochten we in Canada..en hebben die ook maar in de koffer gestopt.
Thuis wordt die ook veel gebruikt.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door jessedew » zo 7 jul 2019 07:30

Bedankt allemaal voor de reacties!

De caravan staat voorzien van een likje verf, een goede wasbeurt en een waxlaag, in de stalling.

Ga nu aan de hand van o.a. de tips hier maar eens een lijstje maken wat we ongeveer nog moeten gaan kopen.

Al wel bij de Ikea geweest voor oa besteksetje en inmiddels hoeslaken en dekbed etc. gekocht.

Als alles ongeveer compleet is gaan we eind augustus maar eens op pad voor de eerste keer.

Danielle vermeulen
Berichten: 43
Lid geworden op: za 25 mei 2019 12:48

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Danielle vermeulen » zo 7 jul 2019 07:49

Wat superleuk om dit te lezen allemaal.
Niet om je topic te storen ofzo,
Maar wij hebben ook onze 1e caravan gekocht begin Juni.
Dus ook alles aan moeten schaffen.
De blauw discounter en de grote kampeerwinkel in Schijndel (zit gelukkig om de hoek) waren onze beste vrienden.
Wij gaan eerst met een (geleende) vouwwagen op vakantie dus kunnen we al een deel van onze spullen testen. Voordat we met onze eigen caravan op pad gaan in de herfst vakantie.

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door jessedew » di 9 jul 2019 19:13

RE.gif

O, dat geeft niet hoor mrgreen.gif

Zeker leuk, wat voor heb je gekocht? Waarom ga je er nog niet mee op vakantie? Moet er zoveel aan gebeuren?
Heb nu een aardig beeld van wat we allemaal nodig hebben dankzij de hulp hier ( en mn schoonouders hebben ook nog een kampeeruitrusting die ze niet meer gebruiken, dus die gaan we ook maar eens inspecteren op bruikbare spullen)
Laatst gewijzigd door Daphne op ma 15 jul 2019 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote voorgaand bericht verwijderd

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Patman » di 9 jul 2019 19:38

In het begin koop je teveel als je in zo’n kampeerwinkel loopt, je vind alles handig mrgreen.gif nadat je met de caravan bent weg geweest kom je er pas achter wat je mist en wat je niet gebruikt. Althans, zo ging het bij ons. Elk jaar koop je wel wat bij en doe je wat weg. knipoog.gif

Veel plezier! thumbup.gif

Danielle vermeulen
Berichten: 43
Lid geworden op: za 25 mei 2019 12:48

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Danielle vermeulen » di 9 jul 2019 19:46

jessedew schreef:
di 9 jul 2019 19:13
Danielle vermeulen schreef:
zo 7 jul 2019 07:49
Wat superleuk om dit te lezen allemaal.
Niet om je topic te storen ofzo,
Maar wij hebben ook onze 1e caravan gekocht begin Juni.
Dus ook alles aan moeten schaffen.
De blauw discounter en de grote kampeerwinkel in Schijndel (zit gelukkig om de hoek) waren onze beste vrienden.
Wij gaan eerst met een (geleende) vouwwagen op vakantie dus kunnen we al een deel van onze spullen testen. Voordat we met onze eigen caravan op pad gaan in de herfst vakantie.
O, dat geeft niet hoor mrgreen.gif

Zeker leuk, wat voor heb je gekocht? Waarom ga je er nog niet mee op vakantie? Moet er zoveel aan gebeuren?
Heb nu een aardig beeld van wat we allemaal nodig hebben dankzij de hulp hier ( en mn schoonouders hebben ook nog een kampeeruitrusting die ze niet meer gebruiken, dus die gaan we ook maar eens inspecteren op bruikbare spullen)
Wij mogen de vouwwagen van mn schoonouders lenen en die was al ingeladen voor we de caravan klaar hadden.
Wij hebben een hobby 400kb gekocht.
Alleen het stapelbed klopte niks van en hebben nog geen trapje voor de kinderen om erin te klimmen.
Ja inkopen doen valt niet mee. Ik koop alles wat we nodig hebben en wat ons handig lijkt.
Bewaar alle bonnetjes en wat we niet gebruiken (en nog in de verpakking zit) gaat terug naar de winkel. Hahaha

workel

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door workel » wo 10 jul 2019 11:42

RE.gif
Als je keuken spullen, potten en pannen nodig hebt en je wil niet financieel helemaal leeglopen is wellicht de Ac-tion een optie. Tis maar een idee.

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door r.obbink » wo 10 jul 2019 12:18

Danielle vermeulen schreef:
di 9 jul 2019 19:46
jessedew schreef:
di 9 jul 2019 19:13
Danielle vermeulen schreef:
zo 7 jul 2019 07:49
Wat superleuk om dit te lezen allemaal.
Niet om je topic te storen ofzo,
Maar wij hebben ook onze 1e caravan gekocht begin Juni.
Dus ook alles aan moeten schaffen.
De blauw discounter en de grote kampeerwinkel in Schijndel (zit gelukkig om de hoek) waren onze beste vrienden.
Wij gaan eerst met een (geleende) vouwwagen op vakantie dus kunnen we al een deel van onze spullen testen. Voordat we met onze eigen caravan op pad gaan in de herfst vakantie.
O, dat geeft niet hoor mrgreen.gif

Zeker leuk, wat voor heb je gekocht? Waarom ga je er nog niet mee op vakantie? Moet er zoveel aan gebeuren?
Heb nu een aardig beeld van wat we allemaal nodig hebben dankzij de hulp hier ( en mn schoonouders hebben ook nog een kampeeruitrusting die ze niet meer gebruiken, dus die gaan we ook maar eens inspecteren op bruikbare spullen)
Wij mogen de vouwwagen van mn schoonouders lenen en die was al ingeladen voor we de caravan klaar hadden.
Wij hebben een hobby 400kb gekocht.
Alleen het stapelbed klopte niks van en hebben nog geen trapje voor de kinderen om erin te klimmen.
Ja inkopen doen valt niet mee. Ik koop alles wat we nodig hebben en wat ons handig lijkt.
Bewaar alle bonnetjes en wat we niet gebruiken (en nog in de verpakking zit) gaat terug naar de winkel. Hahaha
hmmm, als ik mocht kiezen tussen de vouwwagen en de eigen (nieuwe) caravan dan had ik de boel omgepakt blij.gif

Maar ik snap dat je nog wat zaken mist, aan de andere kant is het ook leuk om de 'gok' te wagen en dan kom je vanzelf dingen tegen die je mist... je wordt dan venzelf creatief.

Veel plezier in ieder geval!!!! haphop.gif
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Danielle vermeulen
Berichten: 43
Lid geworden op: za 25 mei 2019 12:48

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door Danielle vermeulen » wo 10 jul 2019 18:21

RE.gif

De relatie tussen mij en mijn schoonouders..... als ik dan weer alles eruit moet halen...
Tja ik hou er over op🙈
Laatst gewijzigd door Daphne op ma 15 jul 2019 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote voorgaand bericht verwijderd

Gebruikersavatar
VAM
Berichten: 171
Lid geworden op: do 28 jun 2018 09:29

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door VAM » wo 10 jul 2019 18:40

En ik blijf het zeggen; Alles wat je thuis laat is mooi mee genomen!
Mazda CX5 met Kip Kompakt Travel 2019

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: caravan inventaris, waar te beginnen?

Bericht door r.obbink » wo 10 jul 2019 19:00

Danielle vermeulen schreef:
wo 10 jul 2019 18:21
r.obbink schreef:
wo 10 jul 2019 12:18
Danielle vermeulen schreef:
di 9 jul 2019 19:46


Wij mogen de vouwwagen van mn schoonouders lenen en die was al ingeladen voor we de caravan klaar hadden.
Wij hebben een hobby 400kb gekocht.
Alleen het stapelbed klopte niks van en hebben nog geen trapje voor de kinderen om erin te klimmen.
Ja inkopen doen valt niet mee. Ik koop alles wat we nodig hebben en wat ons handig lijkt.
Bewaar alle bonnetjes en wat we niet gebruiken (en nog in de verpakking zit) gaat terug naar de winkel. Hahaha
hmmm, als ik mocht kiezen tussen de vouwwagen en de eigen (nieuwe) caravan dan had ik de boel omgepakt blij.gif

Maar ik snap dat je nog wat zaken mist, aan de andere kant is het ook leuk om de 'gok' te wagen en dan kom je vanzelf dingen tegen die je mist... je wordt dan venzelf creatief.

Veel plezier in ieder geval!!!! haphop.gif
De relatie tussen mij en mijn schoonouders..... als ik dan weer alles eruit moet halen...
Tja ik hou er over op🙈
ok, sorry ik zal niet stoken in de relatie … maar dan kriebelt het vast om toch de caravan te nemen awhoea.gif
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”