Schuine achterzijde oudere caravans
Schuine achterzijde oudere caravans
Ik vraag me al een tijd af wat de reden was om bij oudere modellen de onderkant van de achterzijde schuin te laten lopen. bijna alle modellen tot medio jaren 90 hadden zo een achterkant, kip doet het nog! Tegenwoordig hebben alle caravans een hoek van bijna 90 graden, wat wel meer vloer ruimte geeft. Ben ik de enig die zich dit afvraagt?
Mazda 6 2.0 citd met Burstner Averso fifty 465ts
Re: Schuine achterzijde oudere caravans
Ik zou zeggen drempel vrijheid. Stoepranden en op en afritten. Zodoende door de schuine onderkant meer vrije ruimte.
Re: Schuine achterzijde oudere caravans
Ik vermoed dat door deze bouwwijze : op een wat kleinere bodemplaat een wat grotere opbouw kan worden gerealiseerd.
Vaak werden/worden opbouwlengtes op vensterbankhoogte gemeten !!
Langere tijd is het ook een trend geweest korte tandemassers ( vanaf opbouwlengte 5,5 ) te bouwen en toen kwamen de
Hele lange enkelassers : zoals de huidige Adria’s van bijna 9 mtr !,
Mvg
Stef
Vaak werden/worden opbouwlengtes op vensterbankhoogte gemeten !!
Langere tijd is het ook een trend geweest korte tandemassers ( vanaf opbouwlengte 5,5 ) te bouwen en toen kwamen de
Hele lange enkelassers : zoals de huidige Adria’s van bijna 9 mtr !,
Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"
Re: Schuine achterzijde oudere caravans
ik zou denken dat het met drempels en aërodynamica ideeën van toen te maken.
maar vooral dat het goed verkocht. auto's uit midden jaren 90 zagen er ook echt anders uit dan nu.
ik heb trouwens zo'n caravan wel wat subtieler dan op de foto, en dat merk je eigenlijk niet. de onderkant zit onder her bed, en boven merk je dat het kastje minder diep is.
maar vooral dat het goed verkocht. auto's uit midden jaren 90 zagen er ook echt anders uit dan nu.
ik heb trouwens zo'n caravan wel wat subtieler dan op de foto, en dat merk je eigenlijk niet. de onderkant zit onder her bed, en boven merk je dat het kastje minder diep is.
Re: Schuine achterzijde oudere caravans
die schuine kant van de caravan op de foto zal echt niets uitmaken bij drempels, stoepranden enz.
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.
Eberspacher verwarming.
-
- Berichten: 2665
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Schuine achterzijde oudere caravans
Is het nu niet dat de caravans uit die tijd meestal op 13 inch wielen stonden en dus lager op de weg.
Om dus een langere opbouwlengte te verkrijgen en rekening houdend met de weg obstakels is de schuine achterkant bedacht.
Voor de kenners, was erin die tijd ook sprake van een caravantrapje met twee treden?
Om dus een langere opbouwlengte te verkrijgen en rekening houdend met de weg obstakels is de schuine achterkant bedacht.
Voor de kenners, was erin die tijd ook sprake van een caravantrapje met twee treden?
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: Schuine achterzijde oudere caravans
Volgens mij is het niets meer dan optisch verfraaien....
Kleiner doen lijken dan het echt is.
Die truuk is er al lang, en nog steeds....
Mijn hutje is model 500EU
Maar de totale lengte 728...leg dat nou maar eens uit.
Kleiner doen lijken dan het echt is.
Die truuk is er al lang, en nog steeds....
Mijn hutje is model 500EU
Maar de totale lengte 728...leg dat nou maar eens uit.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Schuine achterzijde oudere caravans
Waarschijnlijk scheelt het ook een paar kilo. Alles, wat er niet aan zit, weegt ook niet mee!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Re: Schuine achterzijde oudere caravans
Goeie vraag. In de jaren 90 had je bijna nog geen drempels. Ik denk dat het meer met de trend van die jaren te maken had. Maar nogmaals ik kan het mis hebben.
Hobby 560 KMFe, Volvo V70 T5 Nivomat 250 pk.