verzekering tweedehands caravan

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: verzekering tweedehands caravan

Bericht door dieseltijger » ma 12 aug 2019 12:28

jawel: kijk maar bij de bijzondere voorwaarden: "5 jaar nieuwwaarde" "10 jaar nieuwwaarde" etc.

@Emilio:
let goed op de voorwaarde's,als er een bepaalde leeftijd bereikt wordt en je bent all risk verzekerd,betaal je gewoon de volle mep,maar ze keren bijna niet meer uit (ANWB)
dat bedoel ik dus. dat wringt met "nieuwe klanten" die de premie betalen op basis van de aanschafwaarde: de premie is in het laatste geval lager - de eventuele uitkering is net zo hoog als bij een eerste eigenaar. Dus: De loyale klant wordt uit het oog verloren - en dat is een bewuste keuze van de aanbieder.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: verzekering tweedehands caravan

Bericht door Gemineye » ma 12 aug 2019 13:57

Ah zo. Maar ik hoef ook geen nieuwwaarde en ook geen aanschafwaarde (want niet bij dealer gekocht). Vervangingswaarde is ok.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: verzekering tweedehands caravan

Bericht door dieseltijger » ma 12 aug 2019 14:03

Maar wat je wellicht wel wil is een premie die gebaseerd is op de aanschafwaarde in plaats van op de (toenmalige) nieuwwaarde. Dan is de ANWB verzekering (en wellicht zijn er weer anderen) een interessante. Let bij het afsluiten er van even op: kan je aantonen wat de aanschafwaarde is, en gaat men akkoord met de manier waarop je het aantoont (bijvoorbeeld: een bankoverschrijving of factuur).

Je moet niet willen dat je bij een total loss situatie hierover gezeur krijgt.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: verzekering tweedehands caravan

Bericht door myalexx » ma 12 aug 2019 14:07

Wij hebben onze caravan verzekerd met 5 jaar aanschafwaarde dekking ( all risk ook met hagel en stormschade dekking )
Caravan is 9,5jaar oud.
Vond ik een interessante keuze

Weet alleen niet of ze dat ook doen met caravans van 20jaar oud en volgens mij kan dat ook alleen als je dat afsluit direct na aankoop.
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

Gebruikersavatar
dannydb140
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 22 mei 2016 21:56

Re: verzekering tweedehands caravan

Bericht door dannydb140 » di 13 aug 2019 04:36

Mijn caravan is 20 jaar oud. Afgelopen juni hagelschade gekregen.

Nieuw dak 4000,- oftewel economisch totallos.

Nu krijg ik de dagwaarde. 5750,- gebaseerd op vraagprijzen.(Dank u allen voor de hoge vraagprijs.)

Als inruil zonder hagel uiteraard had ik dit nooit gekregen.

Hij is verzekerd tegen het aanschaf bedrag. / of dagwaarde.
Premie voor 6jaar 180 per maand. Dus ja ik word hier wijzer van. Anders had ik helemaal niks meer gehad.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: verzekering tweedehands caravan

Bericht door deusjevo » di 13 aug 2019 09:50

Neem aan dat je 180 euro per jaar bedoeld?
Bij welke verzekeraar is dat?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: verzekering tweedehands caravan

Bericht door RichTrip » di 13 aug 2019 11:46

RE.gif RE.gif

Dat blijft altijd het lastige. Mijn Kip is 16 jaar oud en verzekerd. Ik heb deze vakantie een tak geraakt met het wegrijden vanaf de camping. Heb het verzekeringstechnisch net allemaal in gang gezet. Het zal dus goed gaan komen. Uiteraard kun je dan alle maandbedragen bij elkaar gaan optellen en berekenen wat je kwijt bent geweest en dit afzetten tegen het schadebedrag. Maar soms is dat appels met peren vergelijken. Het is niet een simpel rekensommetje. Ik zou mij minder prettig voelen als de hut niet verzekerd is. Ik heb in 16 jaar nog nooit een door mijzelf veroorzaakte schade geclaimd, dit is de eerste keer :oops:
Dus heb al best wat premie betaald. Maar met een hagelschade in 2012 en deze schade krijg is toch wel mooi een beetje "return on investment" mrgreen.gif

Nu heb ik (dit keer) geluk en is het maar een (diepe) kras. Maar als ik hem meer serieus kapot rij, dan ben ik hem kwijt. Niet iedere schade is zelf op te knappen.....
En ik geloof dat er niemand is die zeer specifiek de maandelijkse premie opzij zet en dan van dat spaarpotje met een grote glimlach een nieuwe caravan koopt, zeker niet met de prijzen van de laatste tijd.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
dannydb140
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 22 mei 2016 21:56

Re: verzekering tweedehands caravan

Bericht door dannydb140 » wo 14 aug 2019 23:51

deusjevo schreef:Neem aan dat je 180 euro per jaar bedoeld?
Bij welke verzekeraar is dat?
Ja idd.

Bij omnia. Ik heb hem verzekerd voor dagwaarde... Wat zeker scheelde. Ipv 16k,nieuwwaarde 8k dagwaarde..

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: verzekering tweedehands caravan

Bericht door deusjevo » do 15 aug 2019 07:24

RE.gif

Omnia, heb je daar een link naartoe?
Ik kan niet echt schade verzekeringen vinden voor caravans.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
dannydb140
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 22 mei 2016 21:56

Re: verzekering tweedehands caravan

Bericht door dannydb140 » do 15 aug 2019 23:24

https://www.europeesche.nl/omnia

Of https://www.heemzaethe.nl/verzekeringen

Heemzaethe heeft mijn verzeking overgenomen. Ff bellen. En verzekeren naar dagwaarde met hagel

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Jettiny
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 21:55
Locatie: Uden NB

Re: verzekering tweedehands caravan

Bericht door Jettiny » za 28 sep 2019 20:59

Voor ons is het hartstikke duidelijk, ook de tweedehands caravan verzekeren !
Wij zijn tot driemaal toe schadeloos gesteld met onze verzekering WA. Beperkt casco.
Onze eerste caravan en nu onze laatste door hagel Total loss gegaan en verzekerd voor de aanschafwaarde.
Daartussenin een caravan gehad die brand had gehad bij een wiel, door toedoen van een erg lompe Franse autoambulancechauffeur.
Een te lang verhaal om te beschrijven, maar de caravan moest op transport van Nancy naar Schijndel en ook dan ben je erg blij met je verzekering die alles regelt en betaald ! thumbup.gif

Vriendelijke groeten,
Jettiny
Fendt Saphir 470 TF uit 2005 in combinatie met een Opel Astra 1.4 uit 2012 120 pk.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”