Tips boormachine voor 'campingwerk'

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door JPGeetje » za 15 jun 2019 10:13

Unplugged schreef:
vr 14 jun 2019 22:22
Ik zit te denken: een accu boorhamer. Dan is-ie ook te gebruiken om de haringen (spijkerharingen) in de grond te tikken. In het groot gebruiken ze die bij tenten voor evenementen.
Of is dit echt een heel raar idee?
Dan moet je een apparaat hebben dat ook uitsluitend kan kloppen zonder te draaien. Dat soort heb ik bij die kleine machientjes nog niet gezien weenie.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Ab
Moderator
Berichten: 26726
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door Ab » za 15 jun 2019 10:16

Unplugged schreef:
vr 14 jun 2019 22:22
Ik zit te denken: een accu boorhamer. Dan is-ie ook te gebruiken om de haringen (spijkerharingen) in de grond te tikken. In het groot gebruiken ze die bij tenten voor evenementen.
Of is dit echt een heel raar idee?
Dan moet je er wel een hebben waarbij je het draaien uit kunt zetten..
Een hakhamer dus.
Ik heb er eentje.
Maar ga die echt niet meenemen. [aschrik.gif]
Er zit trouwens wel een snoer met stekker aan..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7811
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door Nimma » za 15 jun 2019 11:28

Neemt er nog iemand ook een pikhouweel mee?
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door Leentje » za 15 jun 2019 13:08

edks schreef:
di 11 jun 2019 23:09
Maar op de camping draai je de pootjes uit en dan hang je de boor weer aan de lader. De volgende keer als de pootjes weer ingedraaid moeten worden is de accu weer vol. Dus waarom een lange standtijd? Voor € 160 voor een A-merk koop je 5 goedkope machines met 2 jaar garantie. Daar doe je dan 10 jaar mee ! En de resultaten (werk) zijn hetzelfde.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Wij kochten ooit een Hema machientje. Weggegooid geld, want na 1 seizoen was hij "op".
Uit milieuoverweging koop ik die ook niet meer, maar die keuze mag iedereen zelf maken.
Nu ligt er een afgedankte Bosch in de caravan, prima voor nog jaren pootjes draaien.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Ab
Moderator
Berichten: 26726
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door Ab » za 15 jun 2019 15:43

Tja..goedkoop is soms duurkoop schreef ik hier al eens.. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

nerood

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door nerood » za 15 jun 2019 20:37

Voor thuis heb ik blauwe Bosch, en voor de caravan blauwe Ferm van de Action à €29,95.
Doet het al 3 jaar.
Vlgs. mij zijn ze nu zelfs 16V ipv 12V die ik gebruik.
Accu wordt voor de stalling vol opgeladen en doet het na de winter periode nog voldoende.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door Chris » za 15 jun 2019 20:55

Erwin1987 schreef:
vr 14 jun 2019 22:26
Ik vind het wel goed gevonden, maar vraag me af hoe ze er weer uit komen?
Erwin
Soms komen ze er ook niet uit..
In Spanje is de grond zo allemachtig hard op sommige plekken, daar krijg je een haring alleen met een vuistje erin.. ( en dan meestal krom )
Eruit is onbegonnen werk, ook met een klauwhamer.
Ik mep diegene die er echt niet uit willen dan ook maar heel diep de grond in, misschien kan ik ze dit jaar weer gebruiken als ze er nog staan.. awhoea.gif

Ook helaas gezien dat voorgangers de weerbarstige haringen maar zo lieten zitten, en niet de grond in mepten.
Per ongeluk vergeten??? of laks en de volgende moet het maar uitzoeken??? geen idee...
Moet je echt voor uitkijken, je zou zomaar een band aan flarden rijden, of je pootjes openhalen... bloedbad...
Ik inspecteer dus eerst het plekje altijd...en "pas het aan naar eigen behoefte" geen haringen en stenen meer...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3697
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door Niels83 » zo 16 jun 2019 01:50

ik zou hier voor een lidl machine nemen. de kwaliteit heeft mij positief verrast.

maar elke boormachine draait die poten wel uit, even als schroefharingen. 10V zal voldoende zijn. het belangrijkste is dan de accu, dit moet Li-ion zijn. niet zo irritant dat je je caravan haalt, poten uitdraait en de accu leeg is. dan moet je nog je Bosch pakken.


zelf gooi ik altijd mijn makita met 4ah accu op het bed zonder koffer want als al mijn gereedschap in zijn eigen koffer zat, had ik 2de huis nodig. ow en die koffer bracht 30 euro op.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door Erwin1987 » zo 16 jun 2019 20:32

Chris schreef:
Erwin1987 schreef:
vr 14 jun 2019 22:26
Ik vind het wel goed gevonden, maar vraag me af hoe ze er weer uit komen?
Erwin
Soms komen ze er ook niet uit..
In Spanje is de grond zo allemachtig hard op sommige plekken, daar krijg je een haring alleen met een vuistje erin.. ( en dan meestal krom )
Eruit is onbegonnen werk, ook met een klauwhamer.
Ik mep diegene die er echt niet uit willen dan ook maar heel diep de grond in, misschien kan ik ze dit jaar weer gebruiken als ze er nog staan.. awhoea.gif

Ook helaas gezien dat voorgangers de weerbarstige haringen maar zo lieten zitten, en niet de grond in mepten.
Per ongeluk vergeten??? of laks en de volgende moet het maar uitzoeken??? geen idee...
Moet je echt voor uitkijken, je zou zomaar een band aan flarden rijden, of je pootjes openhalen... bloedbad...
Ik inspecteer dus eerst het plekje altijd...en "pas het aan naar eigen behoefte" geen haringen en stenen meer...
Dat heb ik nog niet gehad, en ben nu onderweg naar Italië maar heb in Dld en Oostenrijk geen haringen gebruikt, ik schroef ze overigens altijd en heb er tot nu toe nog geen achtergelaten.


Erwin
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door Patman » zo 16 jun 2019 21:25

Die van de Lidl is trouwens 25€ zonder de accu, die moet je los erbij kopen.

cadance
Berichten: 604
Lid geworden op: di 5 mei 2015 16:24
Locatie: Vlissingen

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door cadance » zo 16 jun 2019 22:11

In Winterswijk heb ik een koffertje houtdraadbouten gekocht. Ik dacht dat ze 20 cm. lang zijn. Daar zit een dop bij van 13 mm.die op de boormachine past.
Daarnaast heb ik in de bouwmarkt kortere houtdraadbouten bij gekocht om het worteldoek/grondzeil te fixeren. Dus ook met een kop van 13 mm. We hebben inmiddels 20 campings bezocht in Portugal en Spanje. Die stalen houtdraadbouten zijn een succes. En men kan ze ook moeiteloos weer uit de harde grond draaien. TIP !! Laat de boormachine langzaam draaien want dan kan de bout zelf een weg zoeken eventueel tussen de stenen. Volgend jaar blijven de haringen thuis. En natuurlijk als je een accuboormachine koopt dan wel een met twee accu's.
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7811
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door Nimma » zo 16 jun 2019 22:15

RE.gif goede ervaringen thumbup.gif
Ik red me trouwens prima met 1 accu. Zie geen reden er eentje extra te kopen. Jij wél?
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door Erwin1987 » ma 17 jun 2019 06:09

Ik heb er ook een met 2 accu’s maar heb nog nooit beide nodig gehad ik red me ook prima op 1 accu.


Erwin
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Tjub
Berichten: 952
Lid geworden op: zo 10 jul 2016 23:06

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door Tjub » za 22 jun 2019 15:52

AvD schreef:Ik zou lekker gaan voor de boormachine van Lidl. Die gebruik ik ook al jaren. Waarom zoveel geld uitgeven als je voor 25 euro een prima machine hebt. Vergeet niet, je wil hem alleen op vakantie gebruiken. thumbup.gif
Ga ik ook halen. Accu van parkside kan ik ook gebruiken in mijn elektrische heggeschaar van Florabest...
Chateau Caratt 430TMF achter Renault Kadjar Techno TCe 140

spiderhenk
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 15 okt 2010 21:27

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door spiderhenk » za 22 jun 2019 18:14

Ik gebruik geen haringen meer maar tellerkop schroeven van 400 lang en in de voortent 250 lang .
Makkelijk erin en eruit.

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door eurotrotter » zo 23 jun 2019 21:08

Chris schreef:
za 15 jun 2019 20:55
Erwin1987 schreef:
vr 14 jun 2019 22:26
Ik vind het wel goed gevonden, maar vraag me af hoe ze er weer uit komen?
Erwin
Soms komen ze er ook niet uit..
In Spanje is de grond zo allemachtig hard op sommige plekken, daar krijg je een haring alleen met een vuistje erin.. ( en dan meestal krom )
Eruit is onbegonnen werk, ook met een klauwhamer.
Ik mep diegene die er echt niet uit willen dan ook maar heel diep de grond in, misschien kan ik ze dit jaar weer gebruiken als ze er nog staan.. awhoea.gif

Giet er maar eens wat water omheen, met een fles ofzo.
Je zult versteld staan hoe snel ze zich overgeven. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door Chris » zo 23 jun 2019 21:22

RE.gif
Kijk... die truuk wist ik niet..
Is dat echt zo... ga ik zeker proberen...
Thanx Eurotrotter.. thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3697
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door Niels83 » zo 23 jun 2019 21:57

in spanje wel. is soort zanderige klei datbwordt zacht.

ook wel eens gehad dat ze er in ging als boter maar na wat regen vast gezogen zaten. dat was een goede reden voor nieuwe. en uiteraard eerst er in slaan.

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2053
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door Aviva » di 2 jul 2019 23:46

Heb uiteindelijk een bij de Action gekocht voor 30,--
Zag dat Bol.com en Coolblue dezelfde hadden maar veel duurder.

Nog wel een vraag op hoeveel kracht zetten jullie hem voor de uitdraaisteunen?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Rikkie
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 2 okt 2017 20:44
Locatie: Ergens midden België

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door Rikkie » wo 3 jul 2019 11:46

Iedereen moet voor zich uitmaken hoeveel je aan een machine wil uitgeven ...

Een fervente knutselaar / doe-het-zelver zal kiezen voor topmerken zoals Metabo/Makita of de blauwe reeks van Bosch. Deze persoon kiest voor comfort, gebruiksgemak en zekerheid (en dat heeft zijn prijs).
Een af-en-toe knutselaar kiest dan weer voor de middenmerken zoals Black&Decker of de groene Bosch reeks. Deze persoon kiest voor zekerheid met een milder prijskaartje en heeft geen superkrachtig full-option apparaat nodig.
Dan heb je de occasionele knutselaars die 2 keer per jaar een gaatje moeten boren of een schroef moeten vastzetten en deze kiest low budget omdat ze het apparaat toch maar een paar keer per jaar nodig hebben.

Iedereen moet voor zich uitmaken wat hij wil/moet doen.
Voor een fanatieke knutselaar is een low-budget merk gewoon geen optie omdat het sneller stuk is/minder krachtig is/minder opties heeft.
Voor een occasionele knutselaar is een topmerk weggegooid geld omdat het over the top is voor wat het moet dienen.

Is een low-budget dan slecht? Nee, maar je kan er geen langdurige topprestaties van verwachten
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen ...

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door eurotrotter » wo 3 jul 2019 12:01

Rikkie schreef:
wo 3 jul 2019 11:46


Is een low-budget dan slecht? Nee, maar je kan er geen langdurige topprestaties van verwachten
Het een aantal tientallen in en uitdraaien van caravansteunen is geen langdurige topprestatie.
Dus als je iets zoekt dat permanent in de caravan blijft liggen is een low budget apparaat meer dan perfect voor het doel waar je t voor gekocht hebt.

Ik heb,3 jaar geleden, bij de firma K in Dongen een huismerk gekocht van 20 volt voor € 30 ,en dat gebruik ik thuis ook om een gaatje in de muur te boren.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door Theo de Man » wo 3 jul 2019 12:09

DeWalt is een super fijne machine , waar ik voorheen met de Makita's & Bosch's altijd moeite had met en te weinig accu vermogen en kracht en dus regelmatig moest opladen is dat nu echt voorbij...Deze vakantie 20 x voor de poten gebruikt en zeker 10 x in puin bodems de metalen houtdraadbouten in & uit moeten draaien en de accu geeft nog steeds bijna vol aan op t display..Was zijn geld meer dan waard. Had de 2e accu ook mee maar niet eens nodig gehad.. thumbup.gif
DeWalt.png
DeWalt.png (286.83 KiB) 2394 keer bekeken
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door Patman » wo 3 jul 2019 19:05

Ik heb die van de Lidl net binnen. Ben benieuwd aankomende vakantie. Afmeting koffer valt best mee trouwens.

petronella
Berichten: 1683
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door petronella » wo 3 jul 2019 19:20

Wij hebben al een paarjaar de boor van de Lidl, geen spijt van thumbup.gif

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2053
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Tips boormachine voor 'campingwerk'

Bericht door Aviva » wo 3 jul 2019 20:41

Thuis een Bosch
Voor de camping een Action apparaat


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”