Waarom doet iemand zo iets......

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Waarom doet iemand zo iets......

Bericht door Davendre » wo 5 jun 2019 19:56

Den Adriaan schreef:
wo 5 jun 2019 18:17
Ik vind het trouwens wel een slimme oplossing voor iets waar we geen idee van hebben.
Ik kan eerlijk gezegd geen conclusie trekken of iets een slimme oplossing is waar ik geen idee van heb... scratch.gif

Persoonlijk vind ik het zonde, maar het is zijn hut, zijn geld en zijn keuze thumbup.gif .
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Waarom doet iemand zo iets......

Bericht door VIP » wo 5 jun 2019 22:16

Den Adriaan schreef:
wo 5 jun 2019 18:17
Je hebt een caravan voor je eigen plezier.
Ik boor, schroef, sleutel, plak en monteer alles wat wij aardig, nuttig en leuk vinden.
Dat doe je ook als je een huis koopt.
Hup, keuken en badkamer eruit.
Kortom, hoe de volgende eigenaar erover denkt interesseert ons geen zier.

Ik vind het trouwens wel een slimme oplossing voor iets waar we geen idee van hebben.

Groet uit een zeer heet, 38°, Duitsland.
Hoe kun je het dan een slimme oplossing vinden.....
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Waarom doet iemand zo iets......

Bericht door Daphne » wo 5 jun 2019 22:24

VIP Premium schreef:
wo 5 jun 2019 10:32
Schade lijkt me een plausibele mogelijkheid, want zelfs de aluminium lijsten zijn onderbroken voor de tentrails.
Ik heb deze oplossing vaker bij dealers gezien. Bij deze is het heel opzichtig maar bij andere moet je echt weten of een strip op een bepaald merk hoort of niet. Zijn vaak ingeruilde schadecaravans, de eigenaar heeft van het verzekeringsgeld een nieuwe gekocht en de dealer heeft een koopje met schade binnengehaald. De dealer lost de schade zo goedkoop mogelijk op en verkoopt de caravan.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Waarom doet iemand zo iets......

Bericht door p_vingerhoets » do 6 jun 2019 08:57

Ach, als de eigenaar deze caravan een jaar of 30 zelf in gebruik heeft dan zal het met de waarde vermindering door die rail ook wel meevallen.

Welke dealer kijkt er nu nog nar een deukje of extra rail als een caravan al 30 jaar oud is.

En ja ik sleutel ook zelf aan de caravan om hem naar mijn zin te hebben wat een ander ervan vindt weenie.gif doe het toch

Vaste watertank met vulpunt aan buitenkant
Vaste afvaltank onder de caravan met dumpkraan en extra kaan om aan te kunnen sluiten op rioolpunt of aftappunt.
Andere tafel
Onderhoud
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Waarom doet iemand zo iets......

Bericht door VIP » do 6 jun 2019 11:04

p_vingerhoets schreef:
do 6 jun 2019 08:57
Ach, als de eigenaar deze caravan een jaar of 30 zelf in gebruik heeft dan zal het met de waarde vermindering door die rail ook wel meevallen.

Welke dealer kijkt er nu nog nar een deukje of extra rail als een caravan al 30 jaar oud is.

En ja ik sleutel ook zelf aan de caravan om hem naar mijn zin te hebben wat een ander ervan vindt weenie.gif doe het toch

Vaste watertank met vulpunt aan buitenkant
Vaste afvaltank onder de caravan met dumpkraan en extra kaan om aan te kunnen sluiten op rioolpunt of aftappunt.
Andere tafel
Onderhoud
Bij inruil word wel degelijk naar putten/dellen/deukjes gekeken en is waarde verminderend.

Enneh, we praten hier niet over een caravan van 30 jaar jong knipoog.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Waarom doet iemand zo iets......

Bericht door Michel1975 » do 6 jun 2019 11:44

Daphne schreef:
wo 5 jun 2019 22:24
VIP Premium schreef:
wo 5 jun 2019 10:32
Schade lijkt me een plausibele mogelijkheid, want zelfs de aluminium lijsten zijn onderbroken voor de tentrails.
Ik heb deze oplossing vaker bij dealers gezien. Bij deze is het heel opzichtig maar bij andere moet je echt weten of een strip op een bepaald merk hoort of niet. Zijn vaak ingeruilde schadecaravans, de eigenaar heeft van het verzekeringsgeld een nieuwe gekocht en de dealer heeft een koopje met schade binnengehaald. De dealer lost de schade zo goedkoop mogelijk op en verkoopt de caravan.
Zal het zo veel goedkoper zijn dan? Het lijkt me eerlijk gezegd nogal arbeidsintensief. Lijsten moeten eraf en doorgehaald worden. Zo'n complete daklijst zal toch ook niet de wereld kosten? Kortom vragen, vragen, vragen. Ben nu wel nieuwsgierig naar de ware reden.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Waarom doet iemand zo iets......

Bericht door Conradi » do 6 jun 2019 16:12

Den Adriaan schreef:
wo 5 jun 2019 18:17
Ik vind het trouwens wel een slimme oplossing voor iets waar we geen idee van hebben.
Prachtig man, ik hou wel van dit soort humor thumbup.gif
Overigens hebben we nog steeds geen idee van het hoe of waarom :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18309
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Waarom doet iemand zo iets......

Bericht door deusjevo » do 6 jun 2019 16:48

En die toelichting gaan we ook vast niet krijgen. knipoog.gif

Ik zie trouwens weinig verschil tussen een fietsendrager achterop schroeven en dit extra tentrailtje.
Een fietsendrager vind ik persoonlijk het uiterlijk van een caravan meer verzieken en is ook maar een slechte uitweg om iets mee te krijgen met de caravan.
Overeenkomst is wel dat ze allebei een praktisch doel dienen, tenminste dat gok ik dan maar bij het tentrailtje.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Waarom doet iemand zo iets......

Bericht door Daphne » do 6 jun 2019 21:10

Michel1975 schreef:
do 6 jun 2019 11:44
Daphne schreef:
wo 5 jun 2019 22:24
VIP Premium schreef:
wo 5 jun 2019 10:32
Schade lijkt me een plausibele mogelijkheid, want zelfs de aluminium lijsten zijn onderbroken voor de tentrails.
Ik heb deze oplossing vaker bij dealers gezien. Bij deze is het heel opzichtig maar bij andere moet je echt weten of een strip op een bepaald merk hoort of niet. Zijn vaak ingeruilde schadecaravans, de eigenaar heeft van het verzekeringsgeld een nieuwe gekocht en de dealer heeft een koopje met schade binnengehaald. De dealer lost de schade zo goedkoop mogelijk op en verkoopt de caravan.
Zal het zo veel goedkoper zijn dan? Het lijkt me eerlijk gezegd nogal arbeidsintensief. Lijsten moeten eraf en doorgehaald worden. Zo'n complete daklijst zal toch ook niet de wereld kosten? Kortom vragen, vragen, vragen. Ben nu wel nieuwsgierig naar de ware reden.
Een hele zijwand met ramen en deur vervangen is meer materiaal, meer werk en arbeidsintensief. Als de schade alleen achter zit dan is dit een kleine vervanging.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Waarom doet iemand zo iets......

Bericht door Michel1975 » do 6 jun 2019 22:23

RE.gif
In dat geval hebben ze dan maar een klein deel van de zijkant vervangen? Zo had ik het nog niet gezien.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”