van Knaus naar Hobby

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Frankman
Berichten: 113
Lid geworden op: do 23 mar 2017 19:54

van Knaus naar Hobby

Bericht door Frankman » do 4 apr 2019 11:15

Gisteren onze Knaus 500 FDK uit 2016 ingeruild op een Hobby 545 KMF uit 2018. De Hobby is splinternieuw (overjarig model).
De huidige mover en de airco gaan mee over naar de Hobby.
De Hobby is wat ons betreft standaard voldoende uitgerust. Laat er alleen nog een setje LM Premium velgen onder zetten.
de reden van inruil is dat de Knaus voor ons wat aan de krappe kant is met drie kleine kinderen.
Voor wat betreft voortent luifel...... lastig! We twijfelen nog tussen de Thule omnistor, Unico Verone en de Unico Torino.
Hobby 545 KMF uit 2018. Unico Verona, Reich easydriver pro 1.8 mover met Reich Mobility Power Pack, Truma Aventa comfort dakairco.
Volvo XC90 T8

Henk de V
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 21 mar 2018 17:30
Locatie: Huizen N-H

Re: van Knaus naar Hobby

Bericht door Henk de V » do 4 apr 2019 12:02

Dag Frankman,
Gefeliciteerd met jullie nieuwe caravan. Als ik een keus mocht maken zou ik gaan voor de Unico Verona. Dit omdat er ook kleine kinderen mee gaan en je zit dan door de zijwanden wat meer beschut. Zelf rits ik bij mooi weer een zijkant los en laat deze gewoon op de grond liggen. In de avond rits ik hem er weer in. En hij staat natuurlijk super strak zo'n Unico Verona.
Veel succes met je keuze. knipoog.gif
Nissan QASHQAI DIG-T 160 pk met aan de haak een Eriba Feeling 470

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: van Knaus naar Hobby

Bericht door Aviva » do 4 apr 2019 12:29

Gefeliciteerd met jullie aankoop thumbup.gif
Veel voorpret en straks veel kampeerplezier gewenst!
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: van Knaus naar Hobby

Bericht door Chris » do 4 apr 2019 12:38

Gefeliciteerd. .
Wij deden het exact andersom...
Van Hobby naar Knaus, maar ook groter..
Voor ons was het eerst een uitgebreide voortent, alles verkocht en nu een Unico Torino met 2 zijwanden.

Succes met de keuze.
Bedenk dat de windvastheid in je selectie totaal verschillend is, Unico's kunnen heel veel wind en regen hebben.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: van Knaus naar Hobby

Bericht door PD » do 4 apr 2019 13:14

Proficiat met de schaalvergroting; ruimte schaadt tenslotte nooit mrgreen.gif Zeker de breedte van 2,5 m ga je waarderen thumbup.gif
Frankman schreef:
do 4 apr 2019 11:15
We twijfelen nog tussen de Thule omnistor, Unico Verone en de Unico Torino.
Met de Thule heb ik geen ervaring; met de Unico Verona en Torino wel...

Wij zijn van de Verona overgestapt naar de Torino vanwege het opzet- en afbreekgemak maar wij staan dan ook veelal niet langer dan 2 a 3 nachten op dezelfde plaats voordat we weer vertrekken of doortrekken...

Ingeval je de luifel wat langer laat staan, zou ik een Verona kiezen; zeker met kleine kinderen. Deze biedt meer bescherming, beschutting en "opbergruimte" langs de zijwanden en bovendien kun je de zijwanden ook nog laten zakken wanneer het te warm wordt.
Extra optie van de Verona is de losse voorwand die je ook later nog kunt kopen; dan maak je er een tent van; iets voor het voor- en najaar met een jong gezin !

Trek je echter zoals wij telkens na een paar dagen verder, dan is de Torino wat mij betreft de beste keuze. Wij hebben daar één zijwand bij die we aan beide zijden kunnen gebruiken maar in de praktijk gebruiken we die nauwelijks. Wij kamperen overigens zonder kids.

Ik zal je de foto's van de Verona en Torino besparen; daarvan staan er al heel wat op dit forum mrgreen.gif

Succes met je keuze en veel Voorpret thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Frankman
Berichten: 113
Lid geworden op: do 23 mar 2017 19:54

Re: van Knaus naar Hobby

Bericht door Frankman » do 4 apr 2019 13:26

Bedank!
Ik denk ook dat het de Verona gaat worden. Aangezien wij in de zomervakantie drie weken op dezelfde plek blijven staan lijkt dit mij de beste keus. Op onze huidige Knaus hebben wij een Thule omnistor welke ik weer handig vind voor het overnachten en de korte tripjes. Wellicht iets voor later......
Hobby 545 KMF uit 2018. Unico Verona, Reich easydriver pro 1.8 mover met Reich Mobility Power Pack, Truma Aventa comfort dakairco.
Volvo XC90 T8

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: van Knaus naar Hobby

Bericht door willianv » vr 5 apr 2019 09:16

Gefeliciteerd met je caravan! Ga je vast veel plezier van beleven.

V.w.b. de luifel, wij hebben een Verona gehad, maar hebben deze verkocht en een Omnistor 9200 laten plaatsen.
De Verona vond ik toch te veel werk om op te zetten maar vooral ook veel te heet in warme oorden.

Hier dus niet zo'n Verona fan maar een tevreden Omnistor gebruiker.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Megano81
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 31 mei 2017 15:32

Re: van Knaus naar Hobby

Bericht door Megano81 » vr 5 apr 2019 15:19

gefeliciteerd met de nieuwe hut! haphop.gif

Frankman
Berichten: 113
Lid geworden op: do 23 mar 2017 19:54

Re: van Knaus naar Hobby

Bericht door Frankman » do 11 apr 2019 07:37

En het is de Unico Verona geworden.....
Hobby 545 KMF uit 2018. Unico Verona, Reich easydriver pro 1.8 mover met Reich Mobility Power Pack, Truma Aventa comfort dakairco.
Volvo XC90 T8

Gebruikersavatar
volvocop
Berichten: 1093
Lid geworden op: wo 26 okt 2016 18:00
Locatie: BAARN

Re: van Knaus naar Hobby

Bericht door volvocop » di 28 mei 2019 12:02

Gefeliciteerd. Mooie vakanties gewenst!!
Hobby 560 KMFe, Volvo V70 T5 Nivomat 250 pk.

Frankman
Berichten: 113
Lid geworden op: do 23 mar 2017 19:54

Re: van Knaus naar Hobby

Bericht door Frankman » za 27 jul 2019 11:27

Momenteel zitten wij in Spanje. Dit was onze eerste echt lange reis met de nieuwe caravan.
Voor vertrek maakte ik me enigszins een klein beetje zenuwachtig voor met name de tolpoortjes ivm met de 2.5 m breedte. Maar..... tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met de extra ruimte. In de caravan zelf scheelt dat extra beetje enorm! En de tolpoortjes.... gewoon koppie erbij en recht vooruit. Net als met een 2.30 m. Geen enkel probleem dus. Dus iedereen die twijfelt om een 2.5 m caravan aan te schaffen.... gewoon doen!
Hobby 545 KMF uit 2018. Unico Verona, Reich easydriver pro 1.8 mover met Reich Mobility Power Pack, Truma Aventa comfort dakairco.
Volvo XC90 T8

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”