Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door Unplugged » ma 25 feb 2019 18:40

Beste mensen,

Tien jaar geleden hebben wij onze eerste caravan gekocht van een particulier, een Knaus 450 TU Südwind uit 1999 (voorzien van een dakairco en een goede voortent).
We vinden de tijd rijp om naar een andere te gaan kijken. We hebben ons oog laten vallen op een Knaus 450 FU Sport uit 2007. Deze staat bij een dealer te koop (incl. een drie jaar oude voortent).
Morgen gaan we er kijken.
Behalve het lijstje wat hier op het forum staat (handig, bedankt!) heb ik een vraag over wat een wijze onderhandelingstactiek is.
Hoe scherp zijn dealerprijzen?
Wat is normale (ik ben niet van het vel over de neus) korting(spercentage)?
Is het gebruikelijk dat er nog een afleverpakket bij gekocht moet worden?
Is het handiger om de oude caravan in te ruilen of is het handiger deze particulier te verkopen? (Ik heb weleens begrepen dat bij kopen zonder inruil ook korting gegeven wordt, is de inruilprijs dan geen sigaar uit eigen doos?)

En merkspecifiek: wat is het verschil tussen een Südwind en een Sport in kwalitatief opzicht? Over de Südwind die we nu hebben zijn we erg tevreden. Maar we willen van een vast dwarsbed naar een Frans bed overgaan.

Ik wil gewoon een goede prijs betalen, maar ook voldoende terugkrijgen voor mijn oude caravan.

Tips zijn welkom!

workel

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door workel » ma 25 feb 2019 19:03

Leuke caravan hebben jullie op het oog.

Blijft lastig een keuze maken voor een ander.

Ik denk dat je 2 voorstellen moet vragen met inruil en zonder inruil, korting zonder inruil verwacht ik tussen de 8-10% maar dat is wel afhankelijk van het aanbod. Gewilde caravan waar veel vraag naar is en het aanbod laag dan zal de dealer sneller bereid zijn geen korting te geven verwacht ik.

Afleverpakket: bepalen als je de staat van de caravan weet en deze hebt bekeken. Banden, gasslang, remmen, cupjes slingerkoppeling allemaal zaken die aan slijtage/veroudering onderhevig zijn. Is de onderhoud historie niet bekend dat zou ik voor een afleverpakket gaan die bovenstaande zaken afdekt.

Belangrijk is ook wat je zelf in gedachten hebt om een deal te sluiten met de dealer. Bij voldoende financiële middelen zou ik er altijd voor kiezen de caravan particulier te verkopen en een te kopen met korting. Uiteraard moet je wel beseffen dat er meerdere kopers aan de deur komen en je caravan bekijken met alle commentaren van dien, hier moet je ook tijd en zin in hebben.

Maar wellicht verrast de dealer jullie met een voorstel wat past binnen jullie budget, dan zijn er 2 blij.

Succes.

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door Pakkie » ma 25 feb 2019 19:06

Het is in mijn onmogelijk om een uitspraak te doen over hoe scherp dealerprijzen zijn. De verschillen voor identieke caravans uit hetzelfde bouwjaar lopen immers soms wel duizenden Euro's uiteen op caravans onder de de 20.000€. Kan me zo maar voorstellen dat er bij een dealer die eea wat duurder heeft geprijsd mogelijk wat meer onderhandelingsruimte is. Een vast percentage is dus niet te geven.

Je moet niks qua afleverpakket, maar soms kan het wel raadzaam zijn. Wij hebben onze laatste Knaus toevallig ook op de dealer gekocht omdat hij daar scherp geprijsd was. Voor 500€ een afleverpakket erbij genomen maar daar zitten wel 2 nieuwe fatsoenlijke banden bij, BOVAG-beurt, uitgebreide vochtcontrole, 2 weekenden gratis kamperen en 1 jaar garantie. Bij ons zijn voor aflevering de asrubbers bij Triorep vervangen omdat die versleten waren. Die 500€ hadden wij er dus alweer uit.

Zonder inruil is er meestal wat meer onderhandelingsruimte inderdaad. Of het verstandiger is ligt natuurlijk ook aan de prijs die je terugkrijgt voor je Knaus uit 1999. Je kunt hem natuurlijk ook om twee prijzen vragen: zonder inruil en het bij te betalen bedrag met inruil. Vervolgens kun je zelf middels een rondje Marktplaats wel een inschatting maken of er een fatsoenlijke prijs voor je 99-er wordt gegeven. Daarnaast moet je ook wel zin hebben in particulier verkoop met mogelijk meerdere kopers aan de deur en wellicht ook iedere keer naar je stalling om hem te laten zien (als hij niet bij huis staat), vele berichten die je via zogeaanmde Marktplaats-kopers krijgt etc....

Mbt het verschil tussen een Südwind en een Sport.... het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat hier een groot verschil in zit.

Ik heb zo'n vermoeden dat je bij deze in Hillegom gaat kijken. Zo ja dan zou ik ook zeker even de Azur 500EU binnen stappen als je daar toch bent: met mover, cassetteluifel en 2 ruime 1-persoonsbedden die eenvoudig tot één groot 2-persoonsbed is te transformeren door wat tussenstukjes te maken van hout zoals je hier bij mijn caravan kunt zien.

Persoonlijk vind ik het enorme klimrek achterop de beoogde Sport verre van fraai. Als je hem laat zitten, kan bovendien je achterraam niet open en je zit er tegenaan te kijken als je eens binnen zit.

Mijn inschatting is dat je bij inruil 4 tot 4,5k terug krijgt voor je 99-er. Zonder inruil kun je de Sport mogelijk voor 7,5k meekrijgen alhoewel ik denk dat dat al ambitieus is gezien hun afleverpakket. Dat basispakket voor 295€ is natuurlijk grote onzin want daarvoor doen ze eigenlijk niks scratch.gif
Laatst gewijzigd door Pakkie op ma 25 feb 2019 19:30, 4 keer totaal gewijzigd.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door PD » ma 25 feb 2019 19:07

Tegenwoordig zijn de prijzen op MP een aardige graadmeter voor gebruikte caravans. De 2007 koopt je rond de 10k en de 1999 voor ca. 5k.
Die 10k zul je ongeveer moeten betalen en die 5k krijg je niet, dus wanneer je ca. 6k bijlegt, heb je volgens mij een goede deal. Of je hierop uitkomt, hangt ook af van de inschatting van de dealer in hoeverre hij kansen ziet met jouw inruiler.

Inruilen of zelf verkopen… ik lees hier wel eens spannende succesverhalen van zelf verkopen en enorme kortingen zonder inruil maar achteraf valt dat nogal eens tegen; bovendien moet je er zin in hebben om met je oude caravan te leuren. In de prijsklasse van ca. 5k valt ook niet echt veel te verdienen op je oude caravan, dus ik zou hem altijd inruilen. Zo word je ook ontzorgd en krijg je niet allerlei publiek aan je deur.

Een afleverbeurtje hoeft niet meer te kosten dan een BOVAG onderhoudsbeurt, dus ca. € 200,- of je moet ook een setje nieuwe banden willen (2 stuks voor ca. € 150,-).

Succes morgen thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11139
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door dieseltijger » ma 25 feb 2019 19:09

Bij onderhandelen:
- Alle tijd hebben
- Weten wat jouw belang is en die van de andere partij;
- Beseffen dat jij maar een paar keer in jouw leven een caravan verkoopt of koopt en een dealer dit tientallen of honderden keren doet.

Stap 1: Bij de verkoop van een wat rijpere caravan zijn de absolute bedragen niet zo hoog. Je hebt alle tijd, dus eerst via marktplaats jouw caravan verkopen. Veel foto's plaatsen, onderhoudsrapport eveneens op de foto zetten, zodat belangstellenden weten wat ze kopen.

Stap 2: Caravan kopen met cash in de hand - geen inruil. Dealer heeft er geen gedoe aan, kost hem geen ruimte, geen garantierisico. Jouw belang is denk ik: zekerheid, gemak en vakantieplezier. (Veel Nederlanders denken alleen maar aan geld - ik denk dat het anders ligt). Geen flauw idee wat jouw caravan kost, maar kom gerust extra garantie overeen: qua tijd of inhoudelijk (dus bijvoorbeeld: Een bovag/Focwa servicebeurt met sticker en rapport, kostenloos herstel ook mbt verborgen gebreken, bij gebleken vochtinwerking of schade meer dan.... vernietiging van koopovereenkomst, etc).

Er bestaan geen standaard afleverpakketten. Bullshit. Praat alleen over de koopsom. Er bestaan ook geen standaard koopovereenkomsten. Laat er in zetten wat jij belangrijk vindt, en wil de dealer het niet....voor hem zat anderen toch?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gerrie
Berichten: 1392
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door Gerrie » ma 25 feb 2019 20:11

Ieder zijn voorkeur. Mijn voorkeur zou ook inruil zijn. Geen gedoe en ook geen gezeur achteraf van een koper die over wat dan ook nog verhaal komt halen. Over het bedrag wat je toe moet leggen is in mijn beleving niets te zeggen want we weten van beide caravans niet hoe ze er uit zien. Volgens mij moet je afgaan op je gevoel. Staat de caravan je aan en zou je hem graag willen hebben zeg ik als het enigszins kan, kopen. Wat als hij 1000 euro te duur zou zijn ? Zou je hem dan staan laten. Ik niet, ik zou blij zijn met de caravan die ik graag zou hebben. Doe je 10 jaar met de caravan, dan is dat 100 euro per jaar extra. Al weet je dat ook niet want misschien brengt hij t.z.t. bij verkoop of inruil de 1000 euro extra ook wel weer op. Veel succes.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
Roland54
Berichten: 437
Lid geworden op: za 24 mar 2018 15:20
Locatie: Noord Holland

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door Roland54 » ma 25 feb 2019 22:02

Vorig jaar hebben wij onze Kip caravan 2e hands gekocht via een dealer. Wij hadden geen inruiler, dus hadden we ruimte om te onderhandelen.
Zo hebben wij een dissel fietsendrager en een mover + AGM accu met flinke korting erbij gekocht.
De caravan is compleet met nieuwe banden, gemonteerde fietsendrager, mover en Bovag garantie + keuringsrapport inclusief vochtmeting netjes afgeleverd.
Grote verrassing voor ons was wel, dat de Isabella voortent nog zo goed als nieuw was.
Wij zijn nog steeds erg blij met onze aankoop.
Dus bij een goede dealer kan je best een goede deal maken.
Kip Grey Line 44 TDB Special 2006
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11139
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door dieseltijger » ma 25 feb 2019 22:30

Inruil is duur voor een dealer. Vandaar mijn insteek: zelf caravan verkopen.

Vochtschade is altijd een risico bij caravans, en de financiele gevolgen kunnen enorm zijn. Koop je een caravan bij een particulier - dan kan je de schade niet verhalen op de verkoper. Bij een dealer wel. Dus voor hem zit de waarde er in: geen gedoe met inruil (van een toch wel wat rijpere caravan) voor jou zit de waarde in: zekerheid.

Dus bovenstaande overwegingen vormden de basis van mijn insteek.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door Micky » ma 25 feb 2019 22:44

Caravans gaan als broodjes op het moment, laat je niets aanpraten en zet hem gewoon lekker duur te koop, je merkt snel genoeg of er animo voor is, zakken kan altijd nog, als je 2 weken lang geen degelijke reactie krijgt, kun je wat aan de prijs doen, maar normaal gezien reageert men wel, ik zou hem niet te koop zetten met de optie bieden, want dan krijg je gewoon de meest belachelijke reacties, gewoon de prijs en als iemand echt interesse heeft neemt ie wel contact op, ook als je 2K te duur bent voor zijn gevoel.
Na verkoop kun je maximaal onderhandelen bij de aankoop, je hebt niets in te ruilen en hoe dan ook inruil kost je altijd geld.

maar goed, wil je geen gedoe, dan ruil je hem in en lever je een som geld in, maar heb je ook geen gezeur aan de deur.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16296
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door Jan van Vijven » di 26 feb 2019 08:19

Alles is al gezegd, je hebt zelf een bijbetalend bedrag in gedachten, komt dit overeen met wat je bij inruil kwijt bent?
Indien ja: doen, als je voor gemak gaat. Wil je er meer uithalen dan particulier verkopen!
Kortingen zijn, op dit moment in deze klasse, te verwaarlozen. Ga je bij een grote zaak, dan kun je er soms nog wat spullen uit de shop bij krijgen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door janoniem » di 26 feb 2019 09:25

Ik heb recent bij mijn dealer eens afgetast wat inruil van onze TEC uit 2002 zou opleveren. Hij had kennelijk voor zo’n “oudje” weinig belangstelling. Via hem te koop aanbieden was wel een optie.
Zie je niet op tegen wat gedoe dan levert m.i. particulier verkopen meer op. Een dealer verkoopt tegenwoordig bij voorkeur jongere caravans.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door Unplugged » di 26 feb 2019 10:35

Mooie tips allemaal!
Hartelijk dank.

@Pakkie: goed gegoogeld!

Ik koppel nog wel wat terug.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7811
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door Nimma » di 26 feb 2019 10:40

Het hangt er heel veel vanaf wat je in te ruilen hebt. Onlangs mijn Troll 2010 ongezien ingeruild voor een heeeel mooie prijs. Die dingen worden veel gevraagd. Ik zou hem in jouw geval ook inruilen, geen gedoe aan de deur van handelaren ed die zich voordoen als particulier.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

RuudMu
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 22 okt 2018 09:16

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door RuudMu » di 26 feb 2019 11:46

Optie's doen ook minder zeer voor een dealer; fietsendrager, hordeur, reservewiel onder caravan ipv in disselbak etc etc.. dus als het prijstechnisch nog niet helemaal naar wens is kun je ook met extra's toch je voordeel halen
Caravelair Antares 476 Family, VW Golf Sportsvan 1,4tsi 150pk

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3985
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door Gemineye » di 26 feb 2019 12:12

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken en weet de plaats op je oprit niet, maar de voordeligste optie lijkt mij om nu te kopen voor het seizoen aan, en dan over een paar maanden je andere caravan te verkopen. Ik zie het ieder jaar weer dat caravanprijzen vlak voor de vakantie enorm hoog oplopen.

Maar ja dan heb je er dus wel veel gedoe van.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door PD » di 26 feb 2019 12:35

Gemineye schreef:
di 26 feb 2019 12:12
Ik zie het ieder jaar weer dat caravanprijzen vlak voor de vakantie enorm hoog oplopen.
In de huidige redelijk overspannen tweedehandsmarkt zie ik dat nog nauwelijks. Caravans zijn momenteel 12 maanden per jaar gewild, dus het verkoopmoment maakt nauwelijks nog iets uit.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door Paul » di 26 feb 2019 12:46

Toen wij in 2017 onze nieuwe caravan kochten hebben we ervoor gekozen om de oude via marktplaats te verkopen.
Scheelde bij elkaar een paar duizend euro.
We kregen een hogere verkoopprijs dan inruil bij de dealer (logisch dealer wil ook wat marge hebben) en we kregen een leuke korting (geen enorme vanwege de markt) voor onze nieuwe caravan.

Binnen een half uur nadat we hem op marktplaats hadden gezet werd de vraagprijs al geboden.
Weekend erop verkocht met nog 3 kopers on hold mocht de eerst gegadigde toch afhaken voor een hoger bedrag als dat we hem 2 jaar daarvoor hadden gekocht.
Even naar het postkantoor overschrijving en vlak ervoor het aankoopbedrag overgeboekt en geverifieerd.

Ging heel erg soepel dus ik zou toch eens proberen je oude caravan op marktplaats te zetten, zoals al meer gezegd is de markt op dit moment behoorlijk overspannen dus ik denk dat je hem zo verkoopt voor een goede prijs.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door Chris » di 26 feb 2019 12:55

Ik zeg niks.
Dit is mijn dealer en in mijn dorp ook nog.
En...ik heb een Knus. .
Dus bevooroordeeld mrgreen.gif
Maar een bakkie op de afloop is vast wel te krijgen bij mij thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3985
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door Gemineye » di 26 feb 2019 17:13

PremiumDiscovery schreef:
di 26 feb 2019 12:35
In de huidige redelijk overspannen tweedehandsmarkt zie ik dat nog nauwelijks. Caravans zijn momenteel 12 maanden per jaar gewild, dus het verkoopmoment maakt nauwelijks nog iets uit.
Mwah vorig jaar wilden we graag een andere caravan en toen zochten we vlak voor de vakantie wat op marktplaats, en werden door relatief hoge prijzen voor toch al fors oudere caravans wel wat tegengehouden. We zijn toen gewoon met de oude caravan op pad geweest en hebben deze na de vakantie verkocht. Uiteindelijk hebben we toen ruim ná de vakantieperiode, voordat alle caravans de stallingen in gaan zeg maar, een andere caravan gekocht voor een bedrag wat significant lager lag dan de prijzen van een halfjaar daar vóór. De verkoper wilde nog wel onderhandelen om weer een jaar stalling te voorkomen.

Maar goed, misschien heb je gelijk; het wil natuurlijk niet zeggen dat dat in algemene zin zo werkt en ik realiseer me ook wel dat die 1000 euro voordeel die je dan misschien hebt op een nieuwere caravan veel minder zoden aan de dijk zet. De caravanmarkt is momenteel echt bizar overspannen, slaat eigenlijk helemaal nergens op. Onze oude caravan hebben we na jaren intensief en tevreden gebruik verkocht voor een bedrag wat 1000 euro hoger was dan waar we hem ooit voor gekocht hadden. Dan schrijf je niet af, maar verdien je gewoon op een gebruiksvoorwerp terwijl je hem ook nog gebruikt. Dat is op zich wel een wat bijzonder fenomeen mrgreen.gif
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door PD » di 26 feb 2019 17:22

RE.gif
Wij kregen in september 2017, dus net na het seizoen, maar liefst € 2.000,- meer inruil dan een jaar daarvoor op precies dezelfde deal mrgreen.gif
Een jaar langer doorrijden leverde ons dus serieus geld op al ging dat wel over een inruilbedrag van de oude caravan van ca. € 20.000,-.
De markt is inderdaad op hol geslagen...

Toch hebben wij voor het gemak van inruilen gekozen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door Chris » di 26 feb 2019 21:37

Nog even over de vraag van TS over verschillen tussen de Sport en de Sudwind.

Duidelijk is de Sudwind een hogere klasse in afwerking en accessoires, hij is ook de duurdere van de twee.
( Er was vroeger ook nog een Azur en een Eurostar, nog duurdere versie's)
En, de Sport is in Hongarije geproduceerd, althans de laatste jaren.
Of deze Sport daar ook vandaan komt weet ik niet zeker.
De Sudwinds komen uit Jandelsbrunn in Zuid Duitsland.
Echter, ook in Hongarije moeten ze gewoon aan de kwaliteitseisen van "de baas" voldoen hoor.
Gebruikte materialen zijn echt niets minder ofzo..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door Unplugged » wo 27 feb 2019 21:42

We hebben de caravan gekocht. Inruilen was inderdaad een groot verschil.
De caravan was al zo scherp geprijsd (vergeleken met andere van vergelijkbaar bouwjaar en klasse) dat korting er niet meer inzat. Wel een nieuwe matras gekregen en een nieuwe verduistering onder de Heki. De oude gaan we zelf verkopen.

Wordt over drie weken geleverd. Maakt niet uit. Tijd om de oude alvast te koop te zetten ;)

workel

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door workel » wo 27 feb 2019 22:17

Gefeliciteerd met jullie aankoop.

Goede keuze om de oude caravan particulier te verkopen.

Succes met de verkoop.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11139
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door dieseltijger » wo 27 feb 2019 22:21

@Unplugged: kan je wat meer vertellen over:
- de garantie die je wellicht hebt gekregen;
- Het percentage verschil tussen wel/niet inruil?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: Aankoop en verkoop tweedehands caravan

Bericht door Unplugged » do 28 feb 2019 10:28

Half jaar garantie: dus in het seizoen kijken of alles doet.
De caravan stond te koop voor € 8800 maar voor € 8000 'zonder inruil'. Uiteindelijk zijn we bij dat laatste bedrag ook in de buurt uitgekomen.
Hij zou niet verder gegaan zijn dan 2500 voor de inruil, misschien 3000 maar dan wel uitgaande van die 8800. Wij verwachten er meer voor te kunnen krijgen dan dat bedrag. Dealer was ook helemaal niet zo happig om in te ruilen. Zijn aanbod is jonger dan onze caravan.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”