tipje over verzekeringen

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

tipje over verzekeringen

Bericht door Jan van Vijven » do 21 feb 2019 22:39

Wij zitten al jaren met al onze verzekeringen bij de appels en peren club, tot een half jaar geleden waren wij zeer tevreden.
De laatste tijd vond ik dat alles wat traag verliep, ik ben nogal ongeduldig, als ik een nieuw object op het oog heb wil ik direct weten wat de verzekerings kosten zijn en niet enkele dagen moeten wachten, en zo waren er nog wat dingen die me niet blij maakte...dus na verloop van tijd heb ik eens aan de bel getrokken met de mededeling dat we vertrekken als ik niet weer ouderwets "snel" geholpen word.

Resultaat:
- We hebben nu een persoonlijk aanspreek persoon.
- Extra korting
- En nu het speciaaltje...Als we een COOP klantenkaart zouden halen kregen we op sommige verzekeringen nog eens 7% korting, alleen dit laatste scheelt ons al 120 Euro per jaar. We hoeven maar twee keer per jaar wat aan te schaffen, geen probleem om daar af en toe boodschappen te doen toch?

Doe er je voordeel mee, er zullen bij elke maatschappij wel speciaaltjes te halen zijn.
Elk jaar wisselen van club doe ik niet!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
sjaak109
Berichten: 599
Lid geworden op: wo 15 jul 2015 13:03

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door sjaak109 » vr 22 feb 2019 08:44

ja die appels en peren club ben ik nu meer als 42 jaar lid van.(vroeger Dlg)
maar volgend jaar gaan ze er uit.
zit nu al een maand te wachten op een door hun gemaakte fout (dubbel zorgverzekerd) terugbetaling.
het is jammer dat ze een van de weinige zijn met een mooi oldtimer beleid/verzekering. Anders ging alles over.
ze zijn in weinig tijd heeeeuuulll erg achteruit gegaan. kijk ook maar naar de recensies op internet.
ik heb hier een dossier van bijna 1 cm dik met ellende.
dus doe ook daar je voordeel mee. mrgreen.gif
Laro 109 6cil nissan diesel 1973
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door Vadervan3 » vr 22 feb 2019 09:44

Ik heb alles geregeld via een mijn financieel adviseur van van bruggen adviesgroep. Niet helemaal eerlijk, mijn bazin is de vrouw van die man. Dus in dat opzicht was de stap wat makkelijker.
Maar uitermate goed geregeld, hoef zelf niks te regelen, schades worden uitermate snel en zonder problemen afgehandeld en de prijs van de verzekeringen is 1 van de goedkopere die ik voor ogen heb gehad. Wij zijn er erg tevreden over.

martijn v o

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door martijn v o » vr 22 feb 2019 21:28

Hier ook de appels en perenclub, die heeft tegenwoordig toch een bladboomblaadje?
Ook alle verzekeringen en we zijn overgestapt omdat we bij de andere verzekeraar 1,5 jaar hebben moeten mailen en bellen om de schade aan de caravan vergoed te krijgen. De rechtsbijstand van de appels en perenclub heeft dat snel en netjes geregeld dus gelijk over met de hele hap.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door Jan van Vijven » za 23 feb 2019 08:00

Martijn,
Qua afhandelen van claims ben ik ook zeer tevreden, het was de minder vlotte communicatie die me wat kriegel maakte, bleek ook aan nieuwe mensen te liggen.
Ik wilde eigenlijk alleen maar aantonen dat het af en toe wel eens nodig is om te laten merken dat ze weer eens hun best moeten doen om je als klant tevreden te houden, dat geld eigenlijk bij alle vaste leveranciers van producten!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door Michel1975 » za 23 feb 2019 10:20

RE.gif
Ik heb bij die appels en perenclub mrgreen.gif gewerkt. Leuke club om te werken. Enige jammere is dat ook zij kantoren hebben gesloten en wat minder ‘dicht’ bij de klanten zitten. Aan de andere kant er kan tegenwoordig een hoop via internet.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
VAM
Berichten: 171
Lid geworden op: do 28 jun 2018 09:29

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door VAM » za 23 feb 2019 18:05

Voor de niet-insiders, wat is de appel en perenclub?
Mazda CX5 met Kip Kompakt Travel 2019

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door sailor wim » za 23 feb 2019 18:25

RE.gif

Ik heb van 1982 tot 88 in een ziekenhuis (td) gewerkt wij hadden zoiets met de oude fruitmanden.
Maar ik ben dus ook wel benieuwd of is het duidelijk zijn in deze tegen de forum regels scratch.gif
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op za 23 feb 2019 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig quoten verwijderd. Zie de spelregels m.b.t. quoten.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
VAM
Berichten: 171
Lid geworden op: do 28 jun 2018 09:29

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door VAM » za 23 feb 2019 18:27

Sorry, maar ik snap het nog steeds niet.
Zal wel aan mij liggen, ik loop nog niet zo lang mee in dit forum.
Mazda CX5 met Kip Kompakt Travel 2019

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door Den Adriaan » za 23 feb 2019 18:40

Troost je, ik begrijp het ook niet.
Wie de appels en peren zijn is mij een raadsel.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door Poldervrouwtje » za 23 feb 2019 18:52

U vé?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door Conradi » za 23 feb 2019 18:59

Gewoon Univé, snap nooit die omwegen zoals O als Obelink bedoeld wordt. Ik heb onder dit bericht toch ook niet A A achter V staan :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door Poldervrouwtje » za 23 feb 2019 21:25

Blijkbaar mag het niet en krijg je rare namen. Ik vind het beetje flauw eigenlijk. Je maakt toch geen reclame? Of je nu bij Univé is centraal beheer Zit
Who cares ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

marbo
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 21 jan 2013 12:00

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door marbo » za 23 feb 2019 21:41

Al jaren bij Univè verzekerd veel mee gemaakt stormschade caravan, brand na blikseminslag en altijd na volle tevredenheid opgelost.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door eurotrotter » za 23 feb 2019 21:44

RE.gif
Volgens mij is er ,wat de forumregels betreft ,geen enkel bezwaar voor het noemen van firma of merk namen.
Anders zou niemand meer kunnen schrijven wat merk caravan hij heeft en welk merk trekbeest er voor staat.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door Jan van Vijven » za 23 feb 2019 21:49

Ik vond de firma naam in deze helemaal niet belangrijk, het ging meer om de tip om af en toe eens te gaan horen of je niet te veel ingeslapen bent. Dit gaat waarschijnlijk bij elke maatschappij op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door Erwin1987 » za 23 feb 2019 23:56

Ik denk dat je gelijk hebt gaat niet om welke maatschappij, zo gingen wij een tijdje geleden ook alles vergelijken en alleen mijn auto verzekering kon €50,- per maand goedkoper.


Erwin
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door Morgoth » zo 24 feb 2019 09:53

Het probleem bij veel van deze clubs is dat er geen persoonlijk contact meer is. Je bent dan geen klant meer maar een dossier met een nummer. Zodra dit het geval is, is alle service weg. Zo heb ik in Nederland, vlak voor we emigreerden een akkefiet gehad met ING. Dat ging om veel geld. Uiteindelijk voor de rechter uitgevochten en gewonnen. In de weken voor het akkefiet had ik 28 keer gebeld met ze. 27 keer een ander persoon aan de telefoon gehad. Iedereen zei dat het opgelost zou worden maar niemand die iets deed. Niemand voelde zich verantwoordelijk.

Ik heb in Duitsland een bank (en verzekeraar) waarvan de contactpersoon gewoon zijn mobile telefoonnummer afgeeft. Die kent je persoonlijk en regelt alles na slechts één telefoontje. Heerlijk die service. Daar zou Nederland ook maar terug moeten. Schaalvergroting en regelingen via internet is funest voor de service. Zeker, standaard dingen kun je prima regelen via internet maar als er eens iets bijzonders is dan is een beetje service heel belangrijk.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Paulusssttt
Berichten: 118
Lid geworden op: di 8 dec 2015 18:28
Locatie: Mooi plekje aan het water

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door Paulusssttt » zo 24 feb 2019 10:04

Mijn vrouw herziet elk jaar alle verzekeringen. Voorwaarden en premies wisselen sterk dus is zeer de moeite. Scheelt handen vol met geld. En dat gedoe over tussenpersonen en persoonlijk contact vind ik nogal overtrokken. Wie niet doet wat ze moeten doen heeft in no time een dringend doch dwingend briefje aan zijn gat met daarin het verzoek te gaan doen waar ze voor betaald worden. En hollen maar weer.
Peugeot 206CC, Renault Clio IV ph1, Predom 126N.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door Morgoth » zo 24 feb 2019 18:48

RE.gif
Helaas trekken de Mega grote organisaties zich daar niet veel van aan. Voor standaard dingetjes kun je overal terecht. Is er een keer iets bijzonders dan merk je dat de grote organisaties met ingehuurde studenten in het call center daar niet mee overweg kunnen,
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Paulusssttt
Berichten: 118
Lid geworden op: di 8 dec 2015 18:28
Locatie: Mooi plekje aan het water

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door Paulusssttt » zo 24 feb 2019 21:14

Morgoth schreef:
zo 24 feb 2019 18:48
RE.gif
Helaas trekken de Mega grote organisaties zich daar niet veel van aan. Voor standaard dingetjes kun je overal terecht. Is er een keer iets bijzonders dan merk je dat de grote organisaties met ingehuurde studenten in het call center daar niet mee overweg kunnen,
Die ingehuurde studenten moet je links laten liggen.. Je gaat toch geen brief naar een callcenter sturen? weenie.gif
In de afgelopen jaren heel wat Mega grote organisaties door hun knieën zien gaan. Handelt ze gewoon zelf af, ieder zijn kwaliteiten. knipoog.gif
Peugeot 206CC, Renault Clio IV ph1, Predom 126N.

AJ.Wijk

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door AJ.Wijk » ma 25 feb 2019 10:56

Wij zijn al jaren bij Univé tot volle tevredenheid
Arie

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door Morgoth » di 26 feb 2019 19:14

Paulusssttt schreef:
zo 24 feb 2019 21:14
Die ingehuurde studenten moet je links laten liggen.. Je gaat toch geen brief naar een callcenter sturen? weenie.gif
In de afgelopen jaren heel wat Mega grote organisaties door hun knieën zien gaan. Handelt ze gewoon zelf af, ieder zijn kwaliteiten. knipoog.gif
Nou, gezien het feit dat mijn kwestie uiteindelijk voor de rechter is gekomen, wil denk ik wel zeggen dat dit nou niet direct een dingetje is geweest wat zelf op te lossen was. Of je nou kwaliteiten hebt of niet.
Wel is wellicht te begrijpen dat ik de ING zoveel mogelijk boycot. Helaas is dat vrijwel onmogelijk met een dergeelijke mega-organisatie.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Paulusssttt
Berichten: 118
Lid geworden op: di 8 dec 2015 18:28
Locatie: Mooi plekje aan het water

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door Paulusssttt » di 26 feb 2019 19:25

Morgoth schreef:
di 26 feb 2019 19:14
Paulusssttt schreef:
zo 24 feb 2019 21:14
Die ingehuurde studenten moet je links laten liggen.. Je gaat toch geen brief naar een callcenter sturen? weenie.gif
In de afgelopen jaren heel wat Mega grote organisaties door hun knieën zien gaan. Handelt ze gewoon zelf af, ieder zijn kwaliteiten. knipoog.gif
Nou, gezien het feit dat mijn kwestie uiteindelijk voor de rechter is gekomen, wil denk ik wel zeggen dat dit nou niet direct een dingetje is geweest wat zelf op te lossen was. Of je nou kwaliteiten hebt of niet.
Wel is wellicht te begrijpen dat ik de ING zoveel mogelijk boycot. Helaas is dat vrijwel onmogelijk met een dergeelijke mega-organisatie.
Groot of klein maakt niet uit, zij heeft die kwaliteit. Ook als het voor de rechter moet komen. Ze smult ervan. Banken, hypotheek verstrekker, verhuurorganisatie, verzekeringsmaatschappij(en) (2x), aannemer, gemeente (2x) en de rij groeit. Als je nergens vanaf weet wordt je genaaid waar je bij staat en zonder te zoenen. Bij ons zijn ze dan aan het verkeerde adres. Vrienden weten ons te vinden, we helpen graag een handje.
Peugeot 206CC, Renault Clio IV ph1, Predom 126N.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: tipje over verzekeringen

Bericht door Jan van Vijven » di 26 feb 2019 20:13

RE.gif
Wat ben ik een gelukkig mens, zo goed als nooit problemen en dus ook weinig advocaten nodig gehad.
En dat naaien valt ook nog wel mee, beetje kleine lettertjes lezen helpt al veel.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”