Pagina 2 van 2

Re: Tempo 100

Geplaatst: ma 28 jan 2019 20:25
door Micky
RE.gif

ze kennen mij al best goed in Flensburg kan ik je zeggen :oops:

Re: Tempo 100

Geplaatst: ma 28 jan 2019 20:36
door motorfrits
IK doe ook elke 6 jaar nieuwe banden onder de hut, ook vanwege de vele km die er gemaakt word.
Het vreemde is dat er in Duitsland de regel is, bij tempo 100 6 jaar en geen tempo 100 mogen de banden bij de tuv keuring 10 jaar zijn.
Hier moeten de caravans elke 2 jaar voor de tuv, ook het oudje van mijn dochter, de Ever die nu 42 jaar is.

Re: Tempo 100

Geplaatst: ma 28 jan 2019 20:57
door deusjevo
RE.gif

Omdat de belasting van een band bij 100 km/uur waarschijnlijk 20% hoger is in vergelijking met een snelheid van 80km/uur

Re: Tempo 100

Geplaatst: ma 28 jan 2019 22:36
door eurotrotter
motorfrits schreef:
ma 28 jan 2019 20:36
IK doe ook elke 6 jaar nieuwe banden onder de hut, ook vanwege de vele km die er gemaakt word.
Het vreemde is dat er in Duitsland de regel is, bij tempo 100 6 jaar en geen tempo 100 mogen de banden bij de tuv keuring 10 jaar zijn.
Hier moeten de caravans elke 2 jaar voor de tuv, ook het oudje van mijn dochter, de Ever die nu 42 jaar is.
Hier ,op het forum is t 6 jaar,en geen dag meer mrgreen.gif ,
Sommige verzekeraars eisen 6 jaar( Lang niet allen) ,
De "Vakmensen"de bandenhandel "adviseren" iedere 10 jaar,
En de wetgever heeft helemaal geen mening over de leeftijd,als er maar voldoende profiel op zit.

Re: Tempo 100

Geplaatst: di 29 jan 2019 09:47
door VAM
Mag ik zónder Tempo 100 keuring in Duitsland dus gewoon 80 rijden met banden ouder dan 6 jaar? Tenminste als mijn verzekering daar geen problemen mee heeft?

VAM

Re: Tempo 100

Geplaatst: di 29 jan 2019 10:19
door Volvodriver
RE.gif
Yep.

Re: Tempo 100

Geplaatst: di 29 jan 2019 11:33
door Wally
eurotrotter schreef:
ma 28 jan 2019 22:36
En de wetgever heeft helemaal geen mening over de leeftijd,als er maar voldoende profiel op zit.
Inderdaad leeftijd speelt geen rol voor de wetgever. thumbup.gif
En natuurlijk hoe ouder een band hoe meer kans op een van de hieronder staande gebreken en dat is waar de handel en enkele verzekeringsmaatschappijen mooi op inspelen.

Maar behalve het profiel zijn er toch nog wel een paar andere eisen, oa:

1 Aanhangwagens moeten zijn voorzien van banden waarvan het loopvlak niet bestaat uit metaal of een materiaal dat voor wat betreft hardheid en vervormbaarheid dezelfde eigenschappen heeft.
2 De luchtbanden van aanhangwagens mogen geen beschadigingen vertonen waarbij het karkas zichtbaar is.
3 De luchtbanden mogen geen uitstulpingen vertonen.
4 De profilering van de hoofdgroeven van de luchtbanden van aanhangwagens met een toegestane maximum massa van ten hoogste 3500 kg moet over de gehele omtrek van het loopvlak ten minste 1,6 mm bedragen, met uitzondering van slijtage-indicatoren.
5 De banden van aanhangwagens mogen niet zijn opgesneden. Van opsnijden is sprake indien slijtage-indicatoren zijn weggesneden, indien de profielvorm van de groef afwijkt van de originele profielvorm, of indien in de bodem van de groef het karkas van de band zichtbaar is. In afwijking van het hiervoor bepaalde is opsnijden toegestaan indien de mogelijkheid daartoe op de band is vermeld door de aanduiding "REGROOVABLE" of door het teken "
Ziet eruit als: EEN U TEKEN MET 2 HORIZONTALE POOTJES BOVENAAN
, met dien verstande dat het karkas van de band niet zichtbaar mag zijn.
6 De luchtbanden op een as moeten dezelfde karkasstructuur hebben.
7 De op de luchtband van een aanhangwagen in gebruik genomen na 31 december 1997, vermelde load-index mag niet kleiner zijn dan de load-index, behorende bij de maximum last per band van de in het kentekenregister vermelde aslast.
8 Het loopvlak van de banden mag geen metalen elementen bevatten die tijdens het rijden daarbuiten kunnen uitsteken.
9 Onze Minister stelt regels vast omtrent het bepaalde in het zevende lid.

Mvg. Frans

Tempo 100

Geplaatst: di 29 jan 2019 14:01
door Jan van Vijven
Eigenlijk vraag ik mij af vanwaar deze vraag komt? Je vraagt een bepaalde ontheffing aan waar de nodige eisen en keuringen bij horen en dan wil je deze, na goedkeuring, direct omzeilen!
Wel een slordige 100€ aftikken voor dat papiertje maar niet een paar Euries per jaar willen investeren in de eisen en vooral je eigen veiligheid...ik vind het, op zijn zachtst gezegd, krom...!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Tempo 100

Geplaatst: di 29 jan 2019 14:38
door VAM
@ Jan van Vijven,

Sorry hoor Jan, ik vroeg het me alleen gewoon af. Dat mag toch wél?

VAM

Re: Tempo 100

Geplaatst: di 29 jan 2019 23:14
door Jan van Vijven
Dat mag, net als ik me dat afvroeg...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Tempo 100

Geplaatst: vr 8 feb 2019 15:06
door DVDGuy
RE.gif haphop.gif