Fotoboeken die ook online deelbaar zijn

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Fotoboeken die ook online deelbaar zijn

Bericht door PD » za 5 jan 2019 19:07

Wij maken elk jaar een compilatiefotoboek van onze buitenlandse uitstapjes, zowel met als zonder de caravan. Dit doen we vooralsnog naar tevredenheid met de offline software van Albelli en bestellen dan de boeken on-line in zgn. L-liggend wat ongeveer overeenkomt met A4. Daarnaast maken we van bijzondere reizen meestal ook een apart boek.

Onze eisen voor een dergelijk boek zijn:
-het fotoboek moet vlakliggend te bekijken zijn (vergt een bepaalde wijze van inbinden) in een formaat van (2x) A4
-het fotoboek moet een zelf te bepalen fotokaft hebben en de pagina's van stevig hoogglansfotopapier zijn
-het fotoboek moet zo mogelijk online beschikbaar blijven (van onze Albelli boeken kan ik tot ca. 2010 terugkijken via hun site)


Ik heb vooralsnog geen enkele benchmark tov Albelli en ben dan ook benieuwd naar de ervaringen van forummers met andere aanbieders, dus kom maar op thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Johan1982
Berichten: 161
Lid geworden op: di 13 jun 2017 20:30

Re: Fotoboeken die ook online deelbaar zijn

Bericht door Johan1982 » za 5 jan 2019 19:15

Mn vrouw doet ook van alle vakanties een fotoboek maken.
Ook zij gebruikt Albeli. Ze heeft wel eens een ander geprobeerd maar is niet goed bevallen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Fotoboeken die ook online deelbaar zijn

Bericht door Micky » za 5 jan 2019 19:30

Wij maken geen boeken meer, we hebben 32.000 foto's in de cloud staan (in de standaard foto software van Apple) en kunnen die op elke telefoon, camputer en TV in huis bekijken, ze staan ook allemaal in albums, dus gewoon de reis kiezen en kijken maar thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3699
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Fotoboeken die ook online deelbaar zijn

Bericht door Niels83 » za 5 jan 2019 21:11

ik heb heel veel geld geinvesteerd in mijn fotocamera/imac/ beeldscherm en calibratie er van. bij mij dus geen automaat die zelf nog wat contrast toevoegd. dat doen eigenlijk alle grote aanbieders als ook albelli. bijna alle foto's komen uit dezelfde duitse centrale.

Dus al mijn representatieve werk gaat gewoon naar het lab. profotonet is nog 1 van de weinige die ook nog betaalbaar is (niet als je het met albelli vergelijkt). maar ooit een a4 foto bij verschillende centrales laten doen. profotonet was de enige die argb kon afdrukken. en ook de enige waarbij de foto dus exact gelijk is aan mijn gekalibreerde beeldscherm.

in de tussen tijd is saal er bij gekomen zij presenteren zich als vaklab. zijn alleen een stuk goedkoper. daar print ik de vakantie boeken en de foto's voor blinde klanten die geen geld willen uitgeven. is veel beter dan die centrale meuk maar de boeken van profotonet zijn goud. bladzijde zijn bijvoorbeeld gewoon met water schoon te maken.

toch zou ik als ik okee was met albelli daar lekker blijven. zij bieden het product dat je al jaren besteld. past het mooist bij de rest ed. als je al jaren een biefstuk in de croma met peper en zout bakt, is die ws lekkerder dan uit de grillpan met truffel.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Fotoboeken die ook online deelbaar zijn

Bericht door PD » za 5 jan 2019 23:06

RE.gif
Jouw fotobetoog begrijp ik; voor echte platen gebruik ik een fullframe DSLR van Nikon met 36 MPix en de bekende 3-eenheid van Nikkor 14-24, 24-70 en 70-200 met lichtgevoelig 2.8 glas en nog enkele 1.4 en 1.8 prime's, maar voor de vakantiekiekjes die veel meer de herinnering aan de sfeer uitdragen, voldoen onze RX100 compactcamera's….. en dan is Albelli echt héél ruim voldoende. Het voorhanden hebben van de proppenschieter is dan belangrijker dan de ultieme Q.... al geeft een RX100 een meer dan acceptabel resultaat; veelal beter zelfs dan menig DSLR in APS-C !

Vooralsnog geen alternatief voor Albelli voor de vakantiebelevenissen, medeforummers ?
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Fotoboeken die ook online deelbaar zijn

Bericht door DanielW » za 5 jan 2019 23:57

Ik gebruik Blurb als ik al een fotoboek maak. Ik heb zelf een 11 jaar oude EOS 400D met een 28-70 lens (brandpunt etc weet iknzo ff niet) en heb er prima foto's mee gemaakt.

Formaten bij Blurb zijn van A5 tot heel groot, plat te bekijken (of dat plat genoeg is.....), kaften zijn net zo customizeable als de inhoud en papier is voor mij voldoende kwaliteit. Online Software werkt ook best goed!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3699
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Fotoboeken die ook online deelbaar zijn

Bericht door Niels83 » zo 6 jan 2019 11:30

DanielW schreef:
za 5 jan 2019 23:57
Ik gebruik Blurb als ik al een fotoboek maak. Ik heb zelf een 11 jaar oude EOS 400D met een 28-70 lens (brandpunt etc weet iknzo ff niet) en heb er prima foto's mee gemaakt.

Formaten bij Blurb zijn van A5 tot heel groot, plat te bekijken (of dat plat genoeg is.....), kaften zijn net zo customizeable als de inhoud en papier is voor mij voldoende kwaliteit. Online Software werkt ook best goed!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
ik vermoed dat het brandpunt 28-70 is. en de canon 28-70 is een oude L lens met f2.8. de 400D was een heel betrouwbaar toestel dat qua ruis de laatste goede was die zonder software mooie ruisvrije platen maakte. lekker houden dus!

overigens er is dus wel een alternatief en dat is saal!

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Fotoboeken die ook online deelbaar zijn

Bericht door PD » zo 6 jan 2019 12:04

Micky schreef:
za 5 jan 2019 19:30
Wij maken geen boeken meer, we hebben 32.000 foto's in de cloud staan (in de standaard foto software van Apple) en kunnen die op elke telefoon, camputer en TV in huis bekijken, ze staan ook allemaal in albums, dus gewoon de reis kiezen en kijken maar thumbup.gif
Wij schieten samen echt heel veel foto's en die staan vanzelfsprekend gestructureerd gerubriceerd, zowel deels op de laptop als op een twee stuks gescheiden NAS opslag. Desalniettemin vinden we een hardcopy fotoboek ook altijd nog fijn terugkijken; vooral vanwege de gerichte selectie en het verhaal wat we erin aan proberen te brengen.

Niels83 schreef:
za 5 jan 2019 21:11
in de tussen tijd is saal er bij gekomen zij presenteren zich als vaklab. zijn alleen een stuk goedkoper.

toch zou ik als ik okee was met albelli daar lekker blijven. zij bieden het product dat je al jaren besteld. past het mooist bij de rest ed.
De website van Saal straalt alvast professionaliteit uit, dus dat zou een serieuze kanshebber kunnen worden... het fotoboek-2018 heb ik inmiddels al gemaakt via Albelli; mogelijk laat ik een beperkte versie hiervan door Saal maken met een paar paginavullende foto's van de verschillende camera's zodat ik het goed kan vergelijken.

Albelli bevalt goed, maar ik wil geen oogkleppen op hebben, vandaar de interesse !

Thanx voor de tip thumbup.gif


Nog meer goede ervaringen met alternatieven van forummers ?
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Fotoboeken die ook online deelbaar zijn

Bericht door Henny » zo 6 jan 2019 13:59

Vroeger altijd Hema, maar toen die overschakelde naar andere software overgestapt naar Albelli. ( jammer, nu bestelkosten betalen en was tevreden over Hema maar daarna dus niet meer!!)
Tot op heden gebruik ik die nog steeds ondanks dat ik mij óók daar weleens erger aan het werken ermee. Heb je bijna op het einde een foto aangeklikt en geplaatst en dan schieten de fotolijst ( die je links hebt staan waart je ze pakt) ineens terug naar nummer 1 toe.....grrrrrrr
Vooral als je er een 200 honderd foto's hebt staan weer een heel gescroll.....

Vrienden die ook veel boeken maken gebruiken altijd CeWe.
Avento 420 / XC70....

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Fotoboeken die ook online deelbaar zijn

Bericht door DanielW » zo 6 jan 2019 20:01

Niels83 schreef:
zo 6 jan 2019 11:30
DanielW schreef:
za 5 jan 2019 23:57
Ik gebruik Blurb als ik al een fotoboek maak. Ik heb zelf een 11 jaar oude EOS 400D met een 28-70 lens (brandpunt etc weet iknzo ff niet) en heb er prima foto's mee gemaakt.

Formaten bij Blurb zijn van A5 tot heel groot, plat te bekijken (of dat plat genoeg is.....), kaften zijn net zo customizeable als de inhoud en papier is voor mij voldoende kwaliteit. Online Software werkt ook best goed!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
ik vermoed dat het brandpunt 28-70 is. en de canon 28-70 is een oude L lens met f2.8. de 400D was een heel betrouwbaar toestel dat qua ruis de laatste goede was die zonder software mooie ruisvrije platen maakte. lekker houden dus!

overigens er is dus wel een alternatief en dat is saal!
Sorry ja, natuurlijk is dat brandpunt, F is natuurlijk diafragma... Ik ben er nog altijd zeer content mee, ook al fotografeer ik niet veel. Na jarenlang automatisch plaatjes schieten nu toch wel M stand ontdekt, leuker te kunnen varieren.

Verder kan ik PD niet helpen met zn zoektocht ben ik bang. weenie.gif
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”