vraag over caravandealer

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Louis_53

vraag over caravandealer

Bericht door Louis_53 » zo 30 dec 2018 11:06

We hebben op het caravanplein Vroomshoop een leuke caravan zien staan en zijn benieuwd of dit adres betrouwbaar is of niet.
Aangezien ik een volslagen leek ben en pas nu begin (pensioen) met kamperen is alle informatie welkom !!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36123
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: vraag over caravandealer

Bericht door Chris » zo 30 dec 2018 11:45

Hoi Louis.

Je zal weinig antwoorden krijgen met een vraag als deze denk ik.
Ophemelen of afbranden van caravandealers is niet ons "Ding".....
Zou ook te gek voor woorden zijn toch..

Wel kan je hier ergens een goede handleiding vinden om een occasion caravan te "keuren".
Dan weet je waar je naar moet kijken en waar je op moet letten.
Wellicht is dat een idee??
Of..
Neem een bevriende "Kenner" mee.... die kijkt ook door een andere bril !!
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: vraag over caravandealer

Bericht door Hobby Linka » zo 30 dec 2018 13:08

Chris schreef:
zo 30 dec 2018 11:45
Hoi Louis.

Je zal weinig antwoorden krijgen met een vraag als deze denk ik.
Ophemelen of afbranden van caravandealers is niet ons "Ding".....
Is ook niet toegestaan volgens de spelregels van dit forum.

Je zou eens kunnen Googlen op de dealer en dan naar reviews kijken. Maar ook dat is betrekkelijk. Als ik alleen al naar mezelf kijk. Wij zijn heel teverde met onze caravandealer en komen daar al vanaf 2001 met heel veel plezier. Toch heb ik hier ook wel eens een reactie gehad dat iemand daar heel anders over dacht. Het is dan ook hoe je het zelf beleeft.

Als je er nog niet bent geweest, ga er gewoon eens kijken. De eerste indruk is vaak al een indicatie. Is het een bla bla verhaal of wordt je serieus behandeld.

Succes.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23434
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: vraag over caravandealer

Bericht door PD » zo 30 dec 2018 14:16

Elke dealer is een goede dealer, anders had hij o.a. de rekening voor verwarming en verlichting al niet meer kunnen betalen.

Jouw persoonlijke interactie met de medewerker bepaalt of het voor jou een juiste dealer is... het blijft mensenwerk.

Hier op het forum heb ik ook verschillende negatieve berichten over onze huidige dealer gelezen maar wij zijn er dik tevreden over. Ik heb ook al eens een klant zien binnenstormen... ik vond de reactie van de dealer gepast; ook hier is het de toon die de muziek maakt. Ga ervan uit dat ze niet doelbewust een fout maken maar geef ze de kans deze eventueel te herstellen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: vraag over caravandealer

Bericht door Hobby Linka » zo 30 dec 2018 14:51

RE.gif

Mee eens. Alleen is het in dit geval iets anders. Het is geen dealer maar een handelaar. Hoeft helemaal niets mis mee te zijn. Heb al even gekeken. Er staan positive en negative reviews in Google.

Zoals ik al eerder aangaf, gewoon kijken en als het goed aanvoelt je keuze maken.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23434
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: vraag over caravandealer

Bericht door PD » zo 30 dec 2018 14:56

RE.gif
Lijkt me gewoon een bedrijf zoals vele anderen...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: vraag over caravandealer

Bericht door Henny » zo 30 dec 2018 15:43

Iemand anders zei het al.....neem een kenner van caravans mee.
Die bekijkt het met andere ogen en kan ook vragen stellen waar jij misschien niet aan denkt!
De verkoper weet dan ook dat hij geen blabla verhaal kan ophangen!
Ruik in de caravan......voel van alles ( kussens etc) Kijk in kastjes .......Neem er de tijd voor !!
happynewwyear.gif
Avento 420 / XC70....

Jekihero

Re: vraag over caravandealer

Bericht door Jekihero » zo 30 dec 2018 15:58

Denk goed na over de indeling van de caravan, en overweeg een aankoopkeuring vooral als de caravan al wat ouder is.

Zit er een Bovag rapport bij de caravan?

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”