Reparatie hersteltijd caravan

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
McJohn
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 29 okt 2018 15:38

Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door McJohn » di 27 nov 2018 11:43

Hallo caravan-vrinden,

Sinds 25 jaar is ook ons gezin fervent caravan-fan.
Begonnen met een Caravelair, toen een Bürstner en sinds februari vorig jaar een nieuwe Dethleffs Nomad 560 FMK.
Met deze laatste hebben wij nogal wat vervelende ervaringen gehad met zowel de kwaliteit van de caravan als de reparatie hersteltijd bij de dealer in Mijdrecht.
Wij zullen jullie het hele verhaal besparen (5 A4-tjes vol met toestanden) maar de vraag is of het normaal is in de "caravan-wereld" dat een reparatie van een zijkant (de zakluifel was er tegen aan geknald) 3 maanden moet duren?
20 augustus hebben wij de caravan naar de dealer gebracht en vorige week 20 november was hij eindelijk klaar.
We hadden gehoopt dat wij in de prachtige na-zomer nog regelmatig met ons mobiele huis op stap zouden kunnen gaan maar helaas kon dat dus al die maanden niet.

Vriendelijke groeten,

John

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door Leentje » di 27 nov 2018 11:49

Dat is inderdaad een flinke tijd, maar augustus is nog seizoen, dus drukke tijden voor de reparateurs. Wat houdt je tegen om nu nog te gaan? Het weer is nog mooi, tegen kou kun je je kleden. En je weet meteen of de reparatie naar wens is uitgevoerd ;-)
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door graaf » di 27 nov 2018 13:40

Juist Leentje,
Niet alleen augustus is een drukke tijd, maar vooral NA het kampeerseizoen, nu dus! Beestachtig druk zei men mij van de week.
Alle schades die tijdens het seizoen opgelopen zijn staan nu bij de reparateurs!!

Ik had mijn schade al in juni ik laten plannen, maar ik was niet op tijd terug in Nederland voor mijn afspraak medio september. Dus nu wordt
het eerste week januari 2019. Tip! Als je een caravanverzekering hebt, kan je het herstel laten uitvoeren door een door de verzekering
geselecteerde (en gecertificeerde) groep caravanherstellers. Je hoeft bij zo'n bedrijf dan GEEN eigen risico te betalen
[sintwelkom.gif]
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Musso53
Berichten: 447
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 17:50
Locatie: Kerk-Avezaath

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door Musso53 » di 27 nov 2018 14:08

Wat was de afspraak waarbinnen het klaar zou zijn? Als je die niet hebt gemaakt dan kan je dit verwachten.
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door Daphne » di 27 nov 2018 14:16

De dealer had aan kunnen geven dat er geen tijd was.

Met genoemde schade had je gewoon kunnen blijven caravannen tenzij de kans op vochtschade aanwezig is.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door graaf » di 27 nov 2018 14:38

Musso53 schreef:
di 27 nov 2018 14:08
Wat was de afspraak waarbinnen het klaar zou zijn? Als je die niet hebt gemaakt dan kan je dit verwachten.
Het betreft een ontsierende kras/ril van 40 cm lang op 1,5 hoogte. (langs het huis geschaafd bij het aankoppelen)
Dwars door het logo. Hij is verder schadevrij. Kosten ca €900. (geen eigen risico).
Duurt ongeveer een week (moet 2 keer gespoten worden + nieuw logo)
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

workel

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door workel » di 27 nov 2018 16:08

RE.gif
Mijn advies ga eens een kopkoffie met de dealer drinken en vertel hem wat de schade afhandeling met jouw heeft gedaan.

En wellicht voor je zelf, altijd afspraken maken als je de caravan ergens voor komt brengen dit voorkomt ergernis achteraf.

Hier ook klein deukje in de caravan, dealer geeft aan graag in de winterperiode dit te herstellen, prima wat mij betreft, kan de caravan gebruiken als ik dat wil, vorige week maandag gebracht en donderdag opgehaald, keurig hersteld, iedereen blij.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door BertJan » di 27 nov 2018 16:21

een caravan met schade kan meestal zo mee op vakantie, ik denk zelfs dat de reparateur de caravan liever de tussenliggende maanden kwijt was geweest. ipv dat deze bij hem gestald staat.

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 691
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door Mstuniek » di 27 nov 2018 17:07

Tja dat kan wel eens een tijdje duren, ik mijn geval moest er een onderdeel bij Adria vandaan komen. Had het zelf op kunnen halen tijdens een vakantie, maar was nog niet voorradig. Zoals boven al vermeld maak afspraken er is veel mogelijk. Genoemde 3 maanden was in mijn geval kort, heeft meer als een halfjaar geduurd in een periode waar wij toch niet weg gaan met de caravan dus geen probleem.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

McJohn
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 29 okt 2018 15:38

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door McJohn » di 27 nov 2018 17:24

Hartelijk dank voor alle (begrijpelijke) reacties.
Met schoolgaande kinderen wordt het wat lastig om nu op vakantie te gaan, nog afgezien van de kou in Nederland (en de meeste campings zijn 's winters gesloten).

Al in juli hadden wij een afspraak gemaakt voor de reparatie vanaf 20 augustus. Je mag er toch wel vanuit gaan dat het dan binnen een paar weken geregeld is.
Maar de expert werd bijvoorbeeld pas 5 september door de dealer ingeschakeld (de dealer was te druk met beurzen in Dordrecht en Dusseldorf werd ons gemaild...).
En daarna was het steeds wachten op de (beroerde) communicatie tussen de dealer, expert en verzekeringsmaatschappij. Tussendoor konden we er dus niet mee weg want het was wachten op allerlei bedrijven. De caravan heeft bijvoorbeeld ook een paar weken bij de spuiter gestaan. Op vrijdag 19 oktober (een dag voor de herfstvakantie) zou de caravan klaar zijn. We zouden nog een weekje weg gaan met de kinderen en alles stond al klaar. Werden we rond 16.30 door de dealer in Mijdrecht gebeld dat ze de deur er in niet zijn kregen en dat het nog wel een paar dagen zou duren. Weg Herfstvakantie. Om nog maar te zwijgen van een aantal garantiepunten die in al die maanden nog niet waren afgehandeld (zoals een vreselijk krakend bed).
Een week later hoorden wij pas weer wat van de dealer en toen kwam de melding dat ze er bij het inhangen van de luifel achter waren gekomen dat de caravan niet goed was gespoten en dat er nog allemaal krassen en doffe plekken te zien waren.
Op 14 november zouden we hem eindelijk op kunnen halen.
Na het aankoppelen wilden wij nog een controle doen of alle zaken waren afgehandeld. Helaas bleken 2 logo’s (een grote “D” en het worden “Nomad” niet terug geplaatst te zijn. De Dethleffs dealer twijfelde nog of deze er wel op hoorden te zitten… en gelukkig kon ik dat met foto’s bewijzen. Toen vroeg hij nog of we deze echt wel terug wilden hebben… (Dat is hetzelfde als een logo niet terug plaatsen op een auto als deze gespoten is).
Na controle van de zijkant merkten wij dat er op de vers gespoten nieuwe lak allemaal grote ronde krassen zaten. Heel vreemd. Er zaten meer krassen op de nieuwe wand dan over de rest van de 1 ½ jaar oude caravan. Maar daar kon de dealer verder niets mee en we moesten het er maar mee doen.
Helaas waren de logo’s niet op voorraad en hebben we de caravan maar weer laten staan en konden we onverrichte zaken huiswaarts keren (40 kilometer voor niets gereden). Het leveren van de logo's en het weg werken van de krassen door een aparte poetser heeft daarna nog een week gekost.
Dit is overigens de korte versie van een heel lang verhaal, andere details zullen wij jullie besparen.

Met 30 jaar ervaring in de auto-wereld is de afhandeling van schade daar een stuk beter en efficiënter geregeld. Waarom kan het daar wel?
Het kan best druk zijn ergens maar dit is wel erg extreem en knullig geregeld, verder ook totaal geen excuses gehoord.
Er werd steeds gezegd; "dit is normaal in de caravan-wereld".

Groeten,

John

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door Diny » di 27 nov 2018 19:55

RE.gif
Wij hebben dezelfde ervaring gehad met onze laatste caravan. Tenenkrommend boos.gif

Bij meerdere bedrijven ook enorm lange reparatietijd voor reparatie lekkage bij de camper.

Als het even kan proberen ze de reparatie uit te stellen tot de winter. Kost bij campers wel de schorsing als dat van toepassing is, tenzij het bedrijf een groene kentekenplaat heeft en wil uitlenen voor de ritjes naar en van het bedrijf.
In de drukke tijd is de wachttijd voor het vervangenn van de HH accu zelfs 14 dagen.

Bij de garage voor de auto dagelijks gebruik gewoon een afspraak en dezelfde dag auto klaar, tenzij er een ongebruikelijke reparatie is waarvoor onderdelen besteld moeten worden.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door janoniem » di 27 nov 2018 20:07

RE.gif RE.gif
Wanneer caravanschade werd afgewikkeld op de manier als bij autoschade bedrijven, dan was het voor jou ongetwijfeld niet zo'n treurig verhaal geworden.
Dan had je tijdens de reparatie misschien zelfs de beschikking gehad over een "leencaravan".

Caravan boeren schuiven werkzaamheden graag naar de wintermaanden op om leegloop in de werkplaats te voorkomen.
Recent nog meegemaakt dat reparatie hagelschade, opgelopen deze zomer, alsmaar met nieuwe argumenten wordt uitgesteld.
Eigenaar had inmiddels wel verzoek van verzekering ontvangen om aan te geven hoe afhandeling was verlopen.
Waaruit ik concludeer dat het nog uit te voeren werk al lang en breed door de verzekering was uitgekeerd.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door eurotrotter » di 27 nov 2018 21:42

McJohn schreef:
di 27 nov 2018 11:43
Hallo caravan-vrinden,

Sinds 25 jaar is ook ons gezin fervent caravan-fan.
Begonnen met een Caravelair, toen een Bürstner en sinds februari vorig jaar een nieuwe Dethleffs Nomad 560 FMK.
Met deze laatste hebben wij nogal wat vervelende ervaringen gehad met zowel de kwaliteit van de caravan als de reparatie hersteltijd bij de dealer in Mijdrecht.
Wij zullen jullie het hele verhaal besparen (5 A4-tjes vol met toestanden) maar de vraag is of het normaal is in de "caravan-wereld" dat een reparatie van een zijkant (de zakluifel was er tegen aan geknald) 3 maanden moet duren?
20 augustus hebben wij de caravan naar de dealer gebracht en vorige week 20 november was hij eindelijk klaar.
We hadden gehoopt dat wij in de prachtige na-zomer nog regelmatig met ons mobiele huis op stap zouden kunnen gaan maar helaas kon dat dus al die maanden niet.

Vriendelijke groeten,

John
Kon je niet meer rijden met je caravan? of was een noodreparatie niet mogelijk?
Dan had je de caravan kunnen brengen wanneer t jou uitkwam.
Wij hadden enige jaren terug ook een behoorlijke schade ,moest een heel nieuw voorfront in.'De dealer heeft,nadat de expert geweest was een noodreparatie uitgevoerd en wij hebben gewoon onze plannen metde kleinkinderen uitgevoerd ende caravan aansluitend bij hem weggezet( waarna hij met 3 weken weer helemaal als nieuw was).
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door Davendre » di 27 nov 2018 22:21

Achteraf misschien wel, maar je mag er toch vanuit gaan dat de reparatie zo snel mogelijk wordt uitgevoerd.

Vervelende ervaring voor je helaas...
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

McJohn
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 29 okt 2018 15:38

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door McJohn » wo 28 nov 2018 08:34

Zoals al eerder geschreven hadden wij al in juli een afspraak gemaakt voor de reparatie op 20 augustus. Net na de zomervakantie.
Tussen de reparatietijd door konden we er dus niet mee weg want we zaten gevangen in het spel van dealer, verzekeringsmaatschappij, expert en spuiter...
En dan mag je er dan tenminste toch vanuit gaan dat het voor de herfstvakantie geregeld zou zijn en dan denk je van te voren niet dat zo'n 6 deukjes weg werken 3 maanden moet duren.

Maar goed, wederom een leermoment in het leven; zelfs een officiële Dethleffs dealer blijft een caravan-boer.. (en niks ten nadele van boeren want dat zijn keihard werkende mensen). Er is in die wereld nog een hoop te leren van autoschadeherstelbedrijven; wellicht een nieuwe markt?

Groeten,

John

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door Ab » wo 28 nov 2018 09:33

Dat zal niet gaan gebeuren.
Vakmanschap is er genoeg, voor caravanhersteller heb je soms ook wat andere vaardigheden nodig.
Het grootste struikelblok is dat in het voor en najaar een caravandealer personeel tekort heeft.
En in de winter personeel teveel..
Dat is alleen op te lossen als caravanstallingen opgeheven worden.
En elke caravanbezitter minimaal 52 weken per jaar met de caravan op pad gaat.
M.a.w. caravans net zo vaak en veel gebruikt gaan worden als auto's.
Dus ook 2 of 3 caravans per gezin..
Dat zal niet gaan gebeuren.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door Jan van Vijven » wo 28 nov 2018 10:13

Afgezien van de slechte reparaties heb ik toch zo mijn bedenkingen,
- Na een schade ga je naar een reparatie bedrijf en daar wordt een rapport opgemaakt, daarna kun je de hut meenemen en zo vaak op vakantie gaan als je wilt. Dat ding hoeft daar echt niet te blijven staan hoor, de schade kan nooit zo groot geweest zijn dat je er niet mee op pad kon.
- De trammelant tussen garage, verzekering en jou kan opgelost worden zonder dat de caravan daarvoor maanden bij de dealer moet staan.
- Wat betreft die missende D, was het een tweede hands caravan? Anders kan hier toch geen discussie over zijn?
- tenslotte, je maakt een afspraak op een datum waar het iedereen het beste uitkomt, je laat je hut niet staan en wacht af!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door Daphne » wo 28 nov 2018 11:29

McJohn schreef:
di 27 nov 2018 17:24

Er werd steeds gezegd; "dit is normaal in de caravan-wereld".
Dat is niet onze ervaring. Onze dealer wil de caravan niet langer dan noodzakelijk op hun terrein hebben staan. De ruimte kunnen ze beter gebruiken en lopen ze minder risico dat er iets met de caravan gebeurt als de caravan bij hun in beheer staat.
Ik denk dat het bij jou gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden is geweest.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

blazoen
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 6 mar 2015 14:40

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door blazoen » wo 28 nov 2018 11:48

Inmiddels zijn er ook caravanbedrijven die tevens stalling aanbieden. Dan kun je periodiek onderhoud door hun laten uitvoeren gedurende de tijd dat hij toch daar staat en het dus hun beter uitkomt. In de winter bijvoorbeeld. De prijzen hiervoor zijn heel schappelijk. Een win-win situatie. Hierdoor is er in andere tijden wellicht meer ruimte voor reparaties en andere zaken.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door Micky » wo 28 nov 2018 12:17

Ik vraag me af waarom je naar de dealer bent gegaan met dit probleem en niet gewoon rechtstreeks naar een schade hersteller, ik heb 1 keer schade gehad aan een hoek van de caravan en dit was zo opgelost met de verzekering en schadehersteller, de dealer is alleen maar een communicatie struikelblok wat er tussen komt denk ik.
Maar goed daar heb je nu niets meer aan dat begrijp ik, wellicht de volgende keer.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door p_vingerhoets » wo 28 nov 2018 13:46

Tja ik denk dat al aan het begin fout gegaan is in dit geval.

Met het maken van de afspraak zonder dat de verzekering is geweest.

De dealer is daar pas me begonnen nadat je de caravan hebt gebracht,
Hij maakt een schade rapport,
dat gaat naar de verzekering
die besluiten een mannetje te sturen
Die stuurt zijn bevindingen naar de verzekering
Die overleggen weer met de dealer
Dan pas wordt die ingepland voor de reparatie
De spuiter maakt er een foutje van
Dealer controleerd pas tijdens opbouwen
Dus weer terug naar de spuiter
Weer opbouwen

En ga zo maar door voor je het weet ben je enkele maanden verder zeker de eerste stappen kosten zo een paar weken of meer tijdens de drukker periode na de vakantietijd
En de spuiter laat ook niet alles vallen om aan je caravan te beginnen, daar staan ze ook in de rij aan te schuiven

Vervelend maar weinig aan te doen

Bij auto's wordt eerst een afspraak gemaakt voor bepalen van de schade dan wordt eventueel een schadeexpert ingeschakeld en zal pas op dat moment de auto ook gedemonteerd worden en naar de spuiter gebracht dan is die met een dag of 3-4 weer terug in de werkplaats en met een dag klaar. Onderdelen zijn dan al binnen of al gemonteerd(plaatwerk door spuiter)

Bij caravans is blijkbaar weinig standaard en moet alles op maat gemaakt worden of aangepast
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

McJohn
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 29 okt 2018 15:38

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door McJohn » wo 28 nov 2018 14:37

Zoals in het begin van het verhaal geschreven gaat het om een nieuwe Dethleffs caravan en toevallig staat deze dealer ook als reparateur op de site van Aveco, onze verzekeringsmaatschappij. Het zou in theorie dan handig zijn om bij de leverancier ook de schade af te laten handelen, temeer omdat er ook een aantal garantiepunten afgehandeld moesten worden (waar wij 3 x voor gemaild hadden; lijstje kwijt, "wat moest er gedaan worden?") en na maanden stil staan (tussendoor konden we er niet mee weg want het was steeds weer wachten op de volgende stap) zou je toch mogen verwachten dat die punten in ieder geval al waren opgelost.
Overigens werd hier gezegd dat een caravan dealer het in de zomermaanden heel druk heeft. Dat zal best zo zijn maar zij doen de reparatie (in dit geval) niet zelf. Dat wordt door een externe uitdeuker/spuiter gedaan en die zal echt geen 3 maanden nodig hebben....

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door Micky » wo 28 nov 2018 15:10

RE.gif

Dat is wat ik bedoel, een externe doet de reparatie en de dealer zit er tussen met alle vertraging van dien :(
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
shanty1959
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 4 apr 2018 11:03
Locatie: Gemeente Tynaarlo

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door shanty1959 » wo 28 nov 2018 15:15

Tja MCJohn, ook wij hadden een schade aan de caravan die overigens uitstekend is hersteld.
Dit werd geregeld door de verzekeringsmaatschappij. De verzekeringsmaatschappij had onze dealer, waar wij de caravan van hadden gekocht, in hun lijst van schadebedrijven staan.
Het duurde bij ons ook een dikke twee maanden voordat de schade was hersteld.
Ik vind het belangrijk dat de schade goed wordt hersteld, ik heb het idee dat jij je meer druk maakt over de tijd die hiervoor nodig is en wijs jij naar andere partijen.
Ik lees in je reactie nergens iets van zelfreflectie.
M.a.w. als een dergelijke situatie zich nog eens voordoet wat zou jij anders doen?

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Reparatie hersteltijd caravan

Bericht door Daphne » wo 28 nov 2018 16:27

Micky schreef:
wo 28 nov 2018 15:10
RE.gif

Dat is wat ik bedoel, een externe doet de reparatie en de dealer zit er tussen met alle vertraging van dien :(
In geval van een verzekering bij Aveco scheelt dat 250€ eigen risico als je het via de dealer regelt. En dan hoeft het nog niet lang te duren, bij ons was het in 2 weken gedaan. Kwestie van een goede planning door de dealer.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”