Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Conradi » zo 25 nov 2018 14:01

Ach ik blijf ondernemer, budgetteren is belangrijk thumbup.gif

Het vakantiebudget mag natuurlijk gewoon overschreden worden :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Dennis72
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 8 aug 2016 14:10

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Dennis72 » di 27 nov 2018 13:14

Meeste is al gezegd.

Ik vond in het hoogseizoen (schoolgaande kinderen) 1300 euro per week voor een veredelde stacaravan van Vacansoleil oid te veel geld. Bovendien wil ik helemaal geen week weg, maar bij voorkeur 3. Rekensommetje leerde dat ik met een huurcaravan 3 weken weg kon ipv 2 weken in zo'n bovengenoemd 'huisje'. Dat hebben we het eerste jaar gedaan en daarna direct een caravan gekocht. We hebben wel een wat oudere caravan gekocht.

Bijkomend voordeel van je eigen caravan (itt huren of een 'huisje') is dat je qua aankomst en vertrek minder aan vaste dagen vastzit. Dus minder last van de zwarte zaterdagen ed. Bovendien is aankomst en vertrek relaxter; je hoeft niet voor 10:00 uur een terrein af te zijn en een huisje schoon op te leveren. En qua tussenstops is het perfect omdat je je eigen verblijf bij je hebt...
Bürstner Fun Sportiv 435 TN / Peugeot 3008 Allure 1.2 PureTech

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3686
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Niels83 » di 27 nov 2018 13:43

RE.gif
Dat onderweg was geen argument maar is zo fijn. Afgelopen jaar voor het eerst met een caravan ivm.baby van 4mnd. Borstvoeding geven was perfect. Gewoon lekker op het grote bed zittend en ik met de peuter een speeltuintje zoeken.

Knaus440
Berichten: 3715
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Knaus440 » di 27 nov 2018 17:10

Moet er niet aan denken, niet de eigen caravan! Wij trekken graag, als een plek ons niet bevalt, of het weer is te nat , koud of veel te warm, dan willen we weg kunnen.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Abve

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Abve » di 27 nov 2018 18:51

Voor ons geldt ook de vrijheid als belangrijkste argument.
Caravannen is onze grootste hobby en dat mag geld kosten.
Dus reken ik maar niet.

Dennis72
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 8 aug 2016 14:10

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Dennis72 » di 27 nov 2018 23:03

Niels83 schreef:
di 27 nov 2018 13:43
RE.gif
Dat onderweg was geen argument maar is zo fijn. Afgelopen jaar voor het eerst met een caravan ivm.baby van 4mnd. Borstvoeding geven was perfect. Gewoon lekker op het grote bed zittend en ik met de peuter een speeltuintje zoeken.
True.

Ook met iets oudere kinderen heel fijn. In je eigen hutje een boterham smeren en plasje doen is zo veel sneller dan een pomp opzoeken met allemaal verleidingen. Scheelt ook een hoop knaken...
Bürstner Fun Sportiv 435 TN / Peugeot 3008 Allure 1.2 PureTech

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3686
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Niels83 » wo 28 nov 2018 19:49

RE.gif

Een toilet hebben we dan weer niet in ons hokje. Maar met jongen is een boom voldoende.

Knaus440
Berichten: 3715
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Knaus440 » wo 28 nov 2018 21:52

Na jaren met de camper, 2 keer een oldtimer, vakantie te hebben gevierd, dus over naar de caravan. Wel enkele dingen aangepast zoals in de camper. Eigen boordaccu die tijdens rijden opgeladen kan worden, schoon en vuil watertank, lampen en kranen, en wc spoelen op boord accu. We kunnen dus prima zonder stroom staan. Voor nood of overnachting is een kleine camping of plek al genoeg. Vrijheid en niks al vast leggen, dat is onze vakantie.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”