Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Cara-Fan » za 24 nov 2018 10:00

Misschien herken je het wel, de discussie op een verjaardag of met buren. Ik hoor regelmatig van anderen dat een eigen caravan (kampeermiddel), gemiddeld duurder is per jaar dan een accommodatie huren op locatie. Maar is dat ook waar? Iemand die hier ooit een berekening voor heeft gemaakt of een juiste onderbouwing heeft? scratch.gif

Niet dat het voor ons een verschil gaat maken, maar ik kan er niet een duidelijke onderbouwing voor vinden.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16296
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Jan van Vijven » za 24 nov 2018 10:03

Ik ga niet voor je rekenen, voor dat je dit zelf wel gaat doen stel dan ook de vraag: hoe vaak en hoelang ga je per jaar weg? En natuurlijk: wat kost jou hut? Nieuw of gebruikt?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Ab
Moderator
Berichten: 26727
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Ab » za 24 nov 2018 10:08

Dat is niet zo maar te zeggen.
Dat ligt er sterk aan of je een caravan koopt van € 45.000 of eentje van 4.500..
Afschrijving is een forse kostenpost.
En inderdaad..er zijn caravanners die bijna elk weekend weg zijn. Ook in de winter.
Maar ook die de caravan alleen 3 weken in de zomermaanden gebruiken.
Elke rekensom zal voor ieder dus heel anders uitkomen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Cara-Fan » za 24 nov 2018 10:10

RE.gif RE.gif

Dat de lengte en frequentie van van vakanties hier invloed op hebben lijkt me inderdaad aannemelijk. [sintduim.gif]

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18299
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door deusjevo » za 24 nov 2018 10:24

Helemaal mee eens, onze Knaus caravan hebben wij 10 jaar geleden gekocht voor 3650 euro.
Weinig onkosten aan gehad, 1 x nieuwe banden, 2 x onderstelbeurtje, nieuw dakraam en uitdraaipotem laten reviseren en nog wat klein grut als gasslangen etc.
Denk een 1000 euro totaal in 10 jaar.
Verder in 10 jaar ca 3250 euro stalling kwijt geweest.

Afschrijving?
Ik denk dat ik er nu nog minstens 3000 euro voor krijg na particuliere verkoop dus 650 euro in 10 jaar?

Caravan jaarlijks ca 5 weken gebruikt in meestal het hoogseizoen en dan kost en een accommodatie huren op de campings waar wij komen zomaar ca 4000 euro totaal voor 4 weken.

Reken wel op ca 30% extra brandstofverbruik met de trekauto in mijn geval.


Reken ze met een lekker bakkie erbij C stophier.gif
Als je meer info wilt hebben, laat maar weten.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Roland54
Berichten: 437
Lid geworden op: za 24 mar 2018 15:20
Locatie: Noord Holland

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Roland54 » za 24 nov 2018 10:27

Persoonlijk vind ik het huren van een accommodatie op locatie wat nadelen aan kleven:
Je bent gebonden aan een vaste verblijfplaats en moet je het weer mee hebben. De verblijfplaats kan ook tegenvallen.
Met een eigen sleurhut kan je dan zo weer vertrekken.
Kip Grey Line 44 TDB Special 2006
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Henny » za 24 nov 2018 10:36

Wij hebben geen dure caravan ( een uit 2004) . Voldoet prima en we gaan er minimaal 2 x 4 weken per jaar mee weg.( niet in hoogseizoen)
Staan niet in een dure stalling op 20 min afstand.

Wat belangrijk is dat je nergens aan gebonden bent. Huur je iets dan is het van za tot za ( meestal)
Heb je hem van jezelf en je wilt niet vertrekken dan ga je een dag later, of je gaat ergens anders naar toe als de camping óf streek óf het weer je niet aanstaat.
Je hebt de vrijheid en die heb je niet meer met iets huren, de betaling is gedaan ( en die is flink) dus je zit er aan vast.

Voor de kosten moet je zelf berekenen "wat wil en kan ik uitgeven" Is mijn stalling vlakbij....hoe duur is die.....kan ik zelf onderhoud doen......
Een hele winter voor je om het te verwerken. Succes ! caravan.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 707
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door hoboken » za 24 nov 2018 10:44

Voor ons belangrijk,

Je eigen bed bij hebben
Je eigen toilet
Je eigen douche
Enzovoort
De vrijheid om te vertrekken wanneer het niet bevalt, of langer te blijven wanneer het wel bevalt.
Daarom is voor ons iets huren geen optie, dat het wat meer zou kosten nemen we er dan wel bij.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Conradi » za 24 nov 2018 11:21

Een poging om appels met appels te vergelijken:

- Een mooie accommodatie op een mooie camping huren in het hoogseizoen kost circa € 1600 per week
- Een kampeerplek op zo'n camping zit rond de € 500 per week in hetzelfde tijdvak
- Als je een nieuwe caravan koopt van € 22K en in 8 jaar 50% afschrijft, plus onderhoud, verzekering, stalling enzovoort, ben je snel € 2000 per jaar kwijt.

Kortom, als je enkel twee weken in het hoogseizoen gaat, wat een gezin zo'n beetje doet, dan is het dus vergelijkbaar.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door PD » za 24 nov 2018 11:35

Hier kun je ongeveer alle kanten mee op...….. ik heb onderstaand staatje even opgesteld; in de 1e kolom onze caravan en in de 3e kolom zie je dat je met een veel goedkopere caravan ongeveer evenveel per kampeerdag kwijt kunt zijn [sintwelkom.gif]

Het ligt er maar aan welke parameters je aanhoudt; de meerkosten van een zwaardere trekker heb ik even buiten beschouwing gelaten want dan kom je er helemaal niet meer uit [sint1.gif] Voor dit voorbeeld brengt je spaargeld "gelukkig" niets meer op, dus de rentederving voor de verschillende caravans is gelijk.

Wij zijn 2 weken geleden 4 dagen naar Valencia geweest...….. ik zal je het dagbedrag besparen terwijl de reiskosten slechts € 240,- bedroegen aflower.gif
Deze jaarwisseling gaan we met z'n viertjes naar een park in Duitsland; dat is dan ineens weer veel goedkoper...…
In mei gaan we met 5 (of 6) personen naar Lanzarote.... niet rekenen dus.....
Bijlagen
Caravankosten.jpg
Laatst gewijzigd door PD op za 24 nov 2018 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Conradi » za 24 nov 2018 11:55

RE.gif
Je kunt er alleen maar algemeen naar kijken, omdat ieder detail direct individueel is. Brandstofkosten spelen bijvoorbeeld nauwelijks als je zakelijk rijdt. Sommigen rijden al voor hun werk een grotere auto of een busje, en ga zo maar door.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door PD » za 24 nov 2018 12:06

RE.gif
Klopt, en ook elk jaar zal het anders zijn...…… je kunt dus elke uitkomst verkrijgen die bij je past in de vergelijking tussen eigen caravan en gehuurde accommodatie aflower.gif


In bovenstaand staatje zie je dat de kale kosten tgv dezelfde caravan al kunnen variëren van € 7,- tot € 46,- per kampeerdag.

Voorts zijn de kosten van de camping ook significant en deze kunnen sterk uiteen lopen. In mijn rekenvoorbeeld heb ik de gemiddelde minicamping aangehouden maar daar zullen veel gezinnen met kinderen niet voor kiezen en tot 2, 3 of zelfs 4x deze kosten per dag kwijt zijn.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Cara-Fan » za 24 nov 2018 12:43

Ik heb inmiddels mijn kosten van afgelopen 2 jaar in een excel bestandje staan. Ik heb besloten om alle kosten voor het overzicht eens bij te gaan houden voor de komende jaren. Niet dat dit voor ons een verschil gaat maken, we zijn dol op kamperen en erg tevreden met de caravan. Ook wij vinden het grote voordeel dat je altijd je eigen huisje bij je hebt en veel flexibeler bent als je ergens naar toe wilt gaan.

Wat opvalt is dat ik (uit vergelijking marktwaarde) geen afschrijving heb op onze 2ehands caravan uit 2008.

Verder betaal ik met een snelle vergelijking sowieso de helft meer aan een vaste accommodatie in dezelfde periode op een vergelijkbare camping/park met faciliteiten.

We hebben wel wat onverwachte onkosten gehad en wat nieuwe accessoires erbij gekocht.

Wellicht dat ik over 2 jaar een betere vergelijking kan maken op basis van onze gemaakte kosten.

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door DanielW » za 24 nov 2018 16:16

Huren (in nederland en dan trekken) of kopen is ook voor ons (of meer mijn ega) nog steeds een afweging. Wij hebben 1 keer een stacaravan gehuurd en willen dat niet meer, we willen flexibel blijven in waar we naar toe gaan, bevalt het niet om wat voor reden dan willen we weer weg kunnen en de vakantie elders voortzetten.

Opzich is het rekensommetje voor huren of kopen niet heel moeilijk, als ik voor elke vakantie die ik zou willen zou moeten huren (1 week voorjaar, 3 weken hoogseizoen, 1 week najaar) dan kom ik op het in eerste oogpunt schrikbarende bedrag van gemiddeld 500 euro per week. Naast ik het ook leuk vind om spontaan af en toe een lang weekend te gaan, wat de kosten voor huren per weekend met 300 verhoogd. Ik heb qua caravan geen hoge eisen en zou voor het budget van een week of 6 a 7 huren een geschikte caravan kunnen vinden voor ons.

Echter mijn ega ziet er geen fiductie in om 5 weken + lange weekenden in het jaar weg te gaan, eerder alleen de 3 weken zomervakantie en daarvoor koop ik geen caravan (met alle eerbied die er wel "maar" 3 weken per jaar mee weg gaan). Daarnaast brengt bezit ook kosten met zich mee, denkend aan stalling, onderhoud, verzekeren en afschrijven, waar bij huren de caravan vaak 2 jaar oud is (dus eigenlijk "gloednieuw") en onderhouden. Afschrijven is geen mega post op wat ik zou willen aanschaffen, nieuw is een ander verhaal.

Maar goed, genot kost geld en dat zou de hoofdoverweging moeten zijn.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Pakkie » za 24 nov 2018 16:54

Zoals hierboven al geschreven is het in detail voor iedereen anders natuurlijk waardoor het lijstje van PD al weer heel anders kan worden. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt, maar het kan ook voor heel weinig geld zoals wij bij onze 2004-Knaus 450 FU ondervonden:
- verzekering vonden wij wat overdone voor die caravan: 0€
- afschrijving hadden we bij die caravan niet. Sterker nog, voor 1.000€ meer verkocht dan we hem hadden gekocht
- stalling: nvt want staat bij/in huis --> 0€
- onderhoud: had net verse BOVAG gehad en verder geen onderhoud aan gehad --> 0€

Kosten in dat jaar: -1.000€ awhoea.gif . Oftewel... hij heeft ons geld opgeleverd.

Uiteraard was dat helemaal niet ons doel, maar het kwam wel mooi uit. Je zou er bijna een sport van maken om zo te caravannen. We wilden gewoon eens proberen of caravannen ons aan zou staan en hebben er dus voor gekozen om er eentje te kopen in plaats van te huren. Beviel top, maar Franse bed minder dus 450 FU verkocht en een 500 EU voor in de plaats gekomen.

Ik besef me ook wel dat bovenstaand rekensommetje niet echt een realistisch beeld geeft, maar als je het een beetje slim aan pakt kun je voor weinig geld caravannen. Dat het kostenplaatje met een nieuwe caravan met bijbehorende verzekering en eventuele stalling een heel ander verhaal is, moge duidelijk wezen. Voorlopig zijn we reuze tevreden met de 500 EU en hebben we daar dit jaar gedurende 5 wk zomervakantie en 5 lange weekenden enorm veel plezier van gehad.

Grootste voordeel tov huren los van die Euro's is de flexibiliteit. Bevalt het niet, dan gaan we door naar elders.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5777
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Morgoth » za 24 nov 2018 17:05

Wij hadden een kampeerauto. Nadat we die verkocht hadden hebben we 8jaar lang over de wereld gevlogen en in hotels gezeten. Na verloop van tijd begon im dat steeds vreselijker te vinden. Vooral gebondenheid. Ik miste de mogelijkheid om verder te trekken als je op de bestemming was uitgekeken. Dus weer een caravan gekocht. Qua kosten kun je dat zo duur maken als.je zelf wil. Zie eerdere berichten. Toch denk ik niet dat dat je voornaamste afweging moet zijn. Vrijheid is voor mij de voornaamste afweging.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Chris » za 24 nov 2018 19:24

Tja, en zo heeft iedereen zijn eigen reden...
Ik moet er niet aan denken om in een bed te moeten stappen waar al weet ik wie allemaal in gelegen heeft... en nog erger in ge .... heeft.
Dus.. nieuw uit de verpakking is mijn wens.
En als je wensen hebt heeft dat ook een financieel gevolg.
Wil je dat mee rekenen... kan niet..
Maar... heb je nieuw dan blijft het ondertussen ook heel goed zijn waarde houden.
Heel extreem is het dus allemaal niet.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1738
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Carnavalswiertz » za 24 nov 2018 19:35


Hmmm ik heb een andere filosofie. Heb in het verleden 2-3 maanden per jaar in hotels gebivakkeerd, wil ik niet (meer) op vakantie.
Familie met mijzelf en Candice mijn vrouw en 3 kids. Auto is ongeveer hetzelfde met 2 of 5 personen met caravan. Camping wat duurder maar goedkoper dan 5 personen in hotel.
Het allerbelangrijkste, met caravan op camping zonder reservering heb ikveel meer vrijheid om te gaan en staan waar ik wil. Ik ben eigenlijk een soort zigeuner in dat opzicht.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19758
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Daphne » za 24 nov 2018 19:48

DanielW schreef:
za 24 nov 2018 16:16
Huren (in nederland en dan trekken) of kopen is ook voor ons (of meer mijn ega) nog steeds een afweging. Wij hebben 1 keer een stacaravan gehuurd en willen dat niet meer, we willen flexibel blijven in waar we naar toe gaan, bevalt het niet om wat voor reden dan willen we weer weg kunnen en de vakantie elders voortzetten.

Opzich is het rekensommetje voor huren of kopen niet heel moeilijk, als ik voor elke vakantie die ik zou willen zou moeten huren (1 week voorjaar, 3 weken hoogseizoen, 1 week najaar) dan kom ik op het in eerste oogpunt schrikbarende bedrag van gemiddeld 500 euro per week. Naast ik het ook leuk vind om spontaan af en toe een lang weekend te gaan, wat de kosten voor huren per weekend met 300 verhoogd. Ik heb qua caravan geen hoge eisen en zou voor het budget van een week of 6 a 7 huren een geschikte caravan kunnen vinden voor ons.

Echter mijn ega ziet er geen fiductie in om 5 weken + lange weekenden in het jaar weg te gaan, eerder alleen de 3 weken zomervakantie en daarvoor koop ik geen caravan (met alle eerbied die er wel "maar" 3 weken per jaar mee weg gaan). Daarnaast brengt bezit ook kosten met zich mee, denkend aan stalling, onderhoud, verzekeren en afschrijven, waar bij huren de caravan vaak 2 jaar oud is (dus eigenlijk "gloednieuw") en onderhouden. Afschrijven is geen mega post op wat ik zou willen aanschaffen, nieuw is een ander verhaal.

Maar goed, genot kost geld en dat zou de hoofdoverweging moeten zijn.
Eenmaal een caravan in bezit, kan jouw partner er heel anders over denken en wil er nog vaker mee weg dan jij mrgreen.gif blij.gif Huren is leuk om te proberen welke indeling bij je past, maar het is gedoe en niet het gemak van een eigen caravan.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3697
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Niels83 » za 24 nov 2018 19:57

Het hangt van nogal wat zaken af.

Wij wilde afgelopen jaar niet met de tent weg want een baby.
Een budget caravan op een budget camping in het hoogseizoen was al gauw iets van 800+ voor 3 weken. Toen zijn we gaan zitten. En uiteindelijk besloten voor 1000 euro een caravan te kopen die achter de auto die wel al reden kan.

Er is al met al nog zo'n 1000 euro aan reperaties en inrichting ingegaan. De stalling is 250 euro dus het eetste jaar heeft me ca 2500 euro gekost. Volgend jaar ga ik een stapelbed er in knutselen. Dan denk ik voor 500 euro klaar te zijn. Dat zal jaarlijks wel gebeuren. Dus over 4 jaar ben ik ik 4000 kwijt.

Voor alleen de zomer vakantie speel ik dus ongeveer gelijk. Maar in het voor en najaar gaan we nu ook weg. Normaal pakte we dan een hotel of huisje daar zit de winst. Maar we gaan nu wel vaker weg.

Uiteindelijk kost de caravan me geld, maar het levert me de vrijheid om te gaan zoals ik wil, en dan (zij het zeer basic) comfortabeler dan met de tent.

Als je naast een caravan ook een andere auto moet aanschaffen, wordt het sommetje nooit positief.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19758
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Daphne » za 24 nov 2018 20:03

Ik reken liever niet uit wat caravanbezit kost. Hotels, huisjes of stacaravans zijn niets voor ons. We zijn pas nog 5 dagen naar Keulen geweest in een hotel en weer ervaren dat het niet onze manier is van vakantie vieren. Het is dat ik af en toe voor het werk in een hotel moet slapen maar ook dan lig ik liever in eigen bed.

De aanschaf van de huidige caravan hebben we al bijna terugverdiend haphop.gif Door de plotselinge verkoop van ons huis, moesten we op zoek naar een tijdelijke huurwoning. Doordat we een hond hadden was dat lastig. Alles dat vrij was, was verboden voor huisdieren. Uiteindelijk besloten om in de caravan te gaan wonen wat voor onze licht dementerende hond ook het beste was. We wonen nu al 6 maanden op een camping (en dus in onze caravan) met nog 5 à 6 maanden te gaan. Onze hond is een paar maanden geleden overleden maar het leven in de caravan bevalt best goed dus blijven we hier lekker zitten.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Volvodriver

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Volvodriver » za 24 nov 2018 20:07

Wij hebben van alles gedaan binnen Europa. Huisjes, appartementen, hotels, herbergen. Nog altijd gaan we wel naar hotels voor een weekendje, en naar één specifiek huisje in Frankrijk.
Maar dat is in de periode dat we de caravan in de winterstalling hebben staan.
Door omstandigheden staan wij nu al weer een aantal jaren "op seizoen" met de vrijheid om tijdens de bouwvak er op uit te trekken net de caravan.
Daarom zijn wij elk weekend "er uit" en genieten wij van ons "eigen bedoeninkje" zonder de "sores" thuis. Tijdens de bouwvak gaan we dan op stap.

Wij rekenen niet uit wat het kost. Wij genieten van wat we hebben en maken er gebruik van op onze manier.

erichendri
Berichten: 2177
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door erichendri » za 24 nov 2018 22:33

Wij huren voor de 3 weken dat we op vakantie gaan een caravan
bij een verhuurbedrijf in Elspeet.
Huren is voor ons daarom goedkoper.
Huisje huren is inderdaad een risico en hebben we al een keer ervaren.
Laatste week regen en 7 graden overdag, regio Clermont Ferrant.
Zijn weggegaan en stacaravan gehuurd op RCN in Frejus.
Gaan meestal 3 weken voor het begin hoogseizoen weg.
Dat scheelt we in de huurprijzen.boerderijtje in Frankrijk zijn we dan
rond de 1500€ kwijt, caravan huren kost ons rond de 300€ per week.
Komt dan nog wel de Franse campingkosten bij.
Maar inderdaad, de vrijheid is een plus en de gezelligheid ook.
Dat mis je wel in een hotel of zoals ons in een boerderijtje.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door Sytske01 » zo 25 nov 2018 11:51

Ik wil niet teveel nadenken over wat het allemaal kost, daar word ik niet vrolijker van.
Waar ik wel vrolijk van wordt, is onderweg zijn met je eigen huisje bij je met je eigen spullen op hun vaste plekje.
Bovendien wil ik kamperen. En een accomodatie op een camping huren, geeft niet hetzelfde gevoel als met je eigen spullen kamperen. Vroeger wel gedaan (stacaravan, tent) maar dan was ik altijd jaloers op de kampeerders die op de camping stonden [sint1.gif]

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Een accomodatie huren of zelf een caravan (kampeermiddel) kopen?

Bericht door PD » zo 25 nov 2018 11:54

Wij rekenen er ook niet aan hoor, dat doe je eigenlijk nooit met zaken die je voor de fun doet; of dit nou vakanties, hobby's, verzamelingen of wat dan ook zijn...….. in bovenstaand rekenvoorbeeldje heb ik slechts willen weergeven dat elke gewenste uitkomst te berekenen is mrgreen.gif

Gewoon koesteren wat je hebt en Genieten van elke dag ! Je persoonlijke voorkeur van vakantievieren is voor niemand (anders) te beredeneren... pure emotie !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”