Max gewicht volgens plaatje as waar bij RDW gegevens
Re: Max gewicht volgens plaatje as waar bij RDW gegevens
@ Janoniem.
Dus... het kan naar officieel 1500Kg.
Wat doe je nou??? ga je d'r voor?
De auto kan het makkelijk hebben..
Dus... het kan naar officieel 1500Kg.
Wat doe je nou??? ga je d'r voor?
De auto kan het makkelijk hebben..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Max gewicht volgens plaatje as waar bij RDW gegevens
RE.gif
Met de kosten van "Eine Unbedenklichkeitsbescheinigung und ein neues Typenschild" ben ik er nog niet want de RDW meldt op hun site:
De kosten voor de beoordeling fabrieksverklaring bedragen ongeveer € 187,00. Dit bedrag is een indicatie. Hier is geen standaardtarief voor, het is afhankelijk van de tijd die nodig is voor de beoordeling.
En dan komen er misschien nog de kosten voor een nieuw kentekenbewijs bij.
Ik heb het in beraad want hoe lang willen we deze TEC nog houden en hoe lang kan ik nog caravannen?
En dan speelt er ook nog dit (beetje off topic):
Onze vorige trekker was een Honda Accord 2 liter met een max trekgewicht van 1400kg.
Deze trok probleemloos 13 jaar de combinatie met een belading auto en caravan die door de jaren heen niet veranderd is.
De CX-5 (max trek 1800, max belading 1930, max trein 3730) zou dat toch zeker óók moeten kunnen.
Maar die heeft nu kwaaltje, 4e versnelling (meest gebruikt met caravan) spring af en toe spontaan naar vrij.
Te zwaar belast? Advies dealer: Tandwiel en synchromesh 4e vervangen.
Met de kosten van "Eine Unbedenklichkeitsbescheinigung und ein neues Typenschild" ben ik er nog niet want de RDW meldt op hun site:
De kosten voor de beoordeling fabrieksverklaring bedragen ongeveer € 187,00. Dit bedrag is een indicatie. Hier is geen standaardtarief voor, het is afhankelijk van de tijd die nodig is voor de beoordeling.
En dan komen er misschien nog de kosten voor een nieuw kentekenbewijs bij.
Ik heb het in beraad want hoe lang willen we deze TEC nog houden en hoe lang kan ik nog caravannen?
En dan speelt er ook nog dit (beetje off topic):
Onze vorige trekker was een Honda Accord 2 liter met een max trekgewicht van 1400kg.
Deze trok probleemloos 13 jaar de combinatie met een belading auto en caravan die door de jaren heen niet veranderd is.
De CX-5 (max trek 1800, max belading 1930, max trein 3730) zou dat toch zeker óók moeten kunnen.
Maar die heeft nu kwaaltje, 4e versnelling (meest gebruikt met caravan) spring af en toe spontaan naar vrij.
Te zwaar belast? Advies dealer: Tandwiel en synchromesh 4e vervangen.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019
Re: Max gewicht volgens plaatje as waar bij RDW gegevens
De 4e versnelling het meest gebruikt?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Max gewicht volgens plaatje as waar bij RDW gegevens
versnellingen die vanzelf naar vrij springen heb ik echt al 20 niet meer gehoord en doorgaans vind je dit probleem bij de 2de versnelling.
Helaas komt het doorgaans door verkeerd gebruik, dus niet aan de fabrikant te wijten, wel aan de bestuurder
of je het wilt laten vervangen moet je zelf bepalen, hoor je ook kraken bij snel op schakelen?
Helaas komt het doorgaans door verkeerd gebruik, dus niet aan de fabrikant te wijten, wel aan de bestuurder
of je het wilt laten vervangen moet je zelf bepalen, hoor je ook kraken bij snel op schakelen?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Max gewicht volgens plaatje as waar bij RDW gegevens
@deusjevo Ja, de combinatie rijdt het prettigst (gunstig toerental) bij langere afstanden in de 4e versnelling.
@Micky Nee, er is geen kraken waarneembaar. Verkeerd gebruik, wat doen we dan verkeerd?
@Micky Nee, er is geen kraken waarneembaar. Verkeerd gebruik, wat doen we dan verkeerd?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019
Re: Max gewicht volgens plaatje as waar bij RDW gegevens
RE.gif
Als je bijv gelijk met het intrappen van de koppeling al gaat schakelen (dus eigenlijk te snel), wordt de synchromesh elke keer overbelast en slijt dan sneller, dit merk je dus als hij kort gaat kraken/tandenpoetsen als je hem in de versnelling trekt/duwt.
Bij jullie dus niet aan de orde.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je bijv gelijk met het intrappen van de koppeling al gaat schakelen (dus eigenlijk te snel), wordt de synchromesh elke keer overbelast en slijt dan sneller, dit merk je dus als hij kort gaat kraken/tandenpoetsen als je hem in de versnelling trekt/duwt.
Bij jullie dus niet aan de orde.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Max gewicht volgens plaatje as waar bij RDW gegevens
Hoeveel toeren draait de Mazda dan bij welke snelheid?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: Max gewicht volgens plaatje as waar bij RDW gegevens
Veel rijden met handje op de pook misschien ?
de sychromesh ring die doet niets meer zodra een versnelling geschakeld is
de sychromesh ring die doet niets meer zodra een versnelling geschakeld is
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007
Re: Max gewicht volgens plaatje as waar bij RDW gegevens
Ik wist niet dat er in een versnellingsbak ook al plaatjes van de RDW zitten.
Frans
Frans
Re: Max gewicht volgens plaatje as waar bij RDW gegevens
@ Janoniem,
Schrijft:
"De kosten voor de beoordeling fabrieksverklaring bedragen ongeveer € 187,00. Dit bedrag is een indicatie. Hier is geen standaardtarief voor, het is afhankelijk van de tijd die nodig is voor de beoordeling."
Dit is dan het bedrag van 130 Euro wat je betaald voor de verklaring van de fabrikant.
De keuring bij de RDW is iets van 60 a 70 Euro inclusief kenteken.
Verder zou die verklaring dan eventueel ook niet handig zijn bij eventuele verkoop van je caravan?
Frans
Schrijft:
"De kosten voor de beoordeling fabrieksverklaring bedragen ongeveer € 187,00. Dit bedrag is een indicatie. Hier is geen standaardtarief voor, het is afhankelijk van de tijd die nodig is voor de beoordeling."
Dit is dan het bedrag van 130 Euro wat je betaald voor de verklaring van de fabrikant.
De keuring bij de RDW is iets van 60 a 70 Euro inclusief kenteken.
Verder zou die verklaring dan eventueel ook niet handig zijn bij eventuele verkoop van je caravan?
Frans
Re: Max gewicht volgens plaatje as waar bij RDW gegevens
Mijn snelheid op de Autoroute en RN ligt op dik 90 km en dan draait de CX-5 (uit mijn hoofd) zo tegen de 3000 toeren in de 4e versnelling.
Bij vlakke weg en geen andere tegenwerking voer ik de snelheid wel eens een beetje op om met behoorlijk wat toeren in de 5e te kunnen cruisen.
De CX-5 heeft zijn maximale koppel bij 4000 toeren en de trekkracht wordt vanaf 3000 toeren al snel minder.
Maar ik dwaal te sterk af, in dit topic is het al behoorlijk uitgekauwd.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019