Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
ahoonhout
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 mar 2017 22:26
Locatie: Noord Holland

Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door ahoonhout » do 4 okt 2018 11:33

https://www.ad.nl/buitenland/nederlands ... ~a27c605e/

Bericht in het AD , vreselijk het zal je maar gebeuren.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door Wim Verso » do 4 okt 2018 13:07

Verschrikkelijk!!!!
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Kasper

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door Kasper » do 4 okt 2018 16:40

Ja, is het ook! Moet er niet aan denken.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1544
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door Jan Br » do 4 okt 2018 17:05

Mijn vrouw en ik hebben juist het voornemen om 1 keer met zo’n georganiseerde reis mee te gaan en dan juist naar Marokko. Het lijkt ons vanuit veiligheid beter om dat met een groep te doen, maar als je zo’n bericht leest, dan schrik je wel.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Abve

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door Abve » do 4 okt 2018 17:15

RE.gif

Ik denk als dit je overkomt, je bij een georganiseerde reis niet slechter af bent dan solo....
Ik zou dit ook als een incident zien.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1544
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door Jan Br » do 4 okt 2018 17:20

Nee, ik denk eerder beter, maar wat een tragedie voor de betrokkenen.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18783
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door Hobby Linka » do 4 okt 2018 17:24

RE.gif RE.gif


Daar heb ik dus mijn twijfels over. De organisatie van zo'n reis is (denk ik) niet verzekerd voor jouw auto en caravan. Een goede organisatie als ANWB en ACSI hebben iets waar ze op terug kunnen vallen om reisgenoten van hun reis te kunnen ondersteunen. Maar persoonlijke schade is volgens mij iets waar je je zelf voor moet verzekeren.

Iets om over na te denken voor leden van kampeer en caravans clubs die reizen organiseren. Voor je het weet heb je een claim aan je broek. En daar denk ik ook al even over als een van de organisatoren van "ons" forumtreffen.



Maar als er iemand ervaring heeft hoor ik dat graag. Met name de organisatie kant van een reis.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door Wim Verso » do 4 okt 2018 17:46

RE.gif

Bij onze club is iedereen verplicht die mee gaat met een reis naar het Buitenland, een reisverzekering, een Zorgkosten verzekering en een annuleringsverzekering af te sluiten.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Abve

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door Abve » do 4 okt 2018 17:48

RE.gif RE.gif

Ik denk in termen van hulp en ondersteuning.
Niet de financiële kant.
Dat zul je inderdaad zelf goed geregeld moeten hebben.
Ik neem aan dat dit ook in hun voorwaarden tot deelname, is verwerkt,

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door Micky » do 4 okt 2018 17:48

RE.gif RE.gif

Verplicht? Je wilt toch niet eens op reis zonder deze zaken?


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door Wim Verso » do 4 okt 2018 17:54

RE.gif

Dat zou ik niet zomaar zeggen, je hoopt dat iedereen verzekerd is, maar dat is (nog) niet vanzelfsprekend.
En iets anders, hoeveel Caravanners rijden met veel te oude banden rond, nou noem ik zomaar iets, maar maak dat wel mee.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4159
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door WillyL » zo 7 okt 2018 11:04

Zonder verzekering op reis? Ja hoor, sommigen rijden in België zelfs rond zonder de verplichte autoverzekering. Indien je het ongeluk hebt met zulk een persoon een aanrijding te hebben moet je hier aanspraak maken op een soort van groepsverzekering, niet simpel...


Ook de familiale verzekering is hier niet verplicht maar zou je best wel nemen. Ze verzekert de schade aan derden wanneer je bv met de fiets botst of je kleine stenen tegen de auto gooit. Kost een habbekrats en is de foute bezuiniging op je familiebudget indien je het niet neemt.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

BertJan
Berichten: 2682
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door BertJan » zo 7 okt 2018 21:02

In nl is iedereen wel ongveer wa verzekert met zijn auto, ben je het niet en je hebt een auto op naam staan dan volgt de bekering vanzelf, de caravan is automatisch wa meeverzekert, mijn caravan is niet meer verzekert, is denk ook niet interessant voor een caravan van 25 jaar oud.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door PMT » zo 7 okt 2018 21:39

RE.gif
Je krijgt helaas niet automatisch een bekeuring als je niet verzekerd bent. Je wordt wel automatisch aangeslagen voor de wegenbelasting en als je je auto niet apk laat keuren, volgt wel automatisch een bekeuring via de RDW.
Er zijn jaarlijks honderden bestuurders, die bij een controle tegen de lamp lopen omdat ze niet verzekerd zijn en dan volgt pas een hoge boete, maar dus niet automatisch.
Er zijn zelfs mensen die nog steeds uit christelijke overweging hun auto niet verzekerd hebben. Bij een ongeluk doen ze een beroep op hun kerkgenootschap m het financieel te regelen.
Helaas zijn bij een ongeluk mensen nog steeds de dupe, wanneer de tegenpartij niet verzekerd is en moeten ze een beroep doen op het waarborgfonds.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Abve

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door Abve » zo 7 okt 2018 21:50

BertJan schreef:
zo 7 okt 2018 21:02
‘In nl is iedereen wel ongveer wa verzekert met zijn auto’
Is dat wel zo?

In de media uiten Verz.mijen steeds vaker hun zorg over het groeiend aantal onverzekerd rijdende automobilisten.
Als oorzaak wordt genoemd de stijgende premies van de laatste jaren, die men niet (meer) kan betalen en/of het hebben van een strafblad en door verzekeraars worden geweigerd.
Cijfers worden overigens niet genoemd.

Ab
Moderator
Berichten: 26512
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door Ab » zo 7 okt 2018 22:37

Je hebt totaal niets aan WA verzekering in dit geval.
Ook is er aan de caravan niets verzekerd tegen gevallen als waar dit topic over gaat.
Ik begrijp deze wending in de berichten dus totaal niet.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door Wim Verso » ma 8 okt 2018 00:02

RE.gif

Is er wel een verzekering tegen Rampgebeuren??
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Ab
Moderator
Berichten: 26512
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door Ab » ma 8 okt 2018 08:26

Ja..WA + Casco.
Ook wel All Risk genoemd.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door Michel1975 » ma 8 okt 2018 11:13

RE.gif
Natuurrampen zijn een uitsluiting. Nu zal de maatschappij in het geval van een enkele caravan hier geen gebruik van maken. Dit is een uitsluiting want stel dat half Nederland onder water loopt dit door geen enkele verzekeraar te dragen is en zeker zal leiden tot een faillissement.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Volvodriver

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door Volvodriver » ma 8 okt 2018 11:18

PMT schreef:
zo 7 okt 2018 21:39
RE.gif
Je krijgt helaas niet automatisch een bekeuring als je niet verzekerd bent. Je wordt wel automatisch aangeslagen voor de wegenbelasting en als je je auto niet apk laat keuren, volgt wel automatisch een bekeuring via de RDW.
Er zijn jaarlijks honderden bestuurders, die bij een controle tegen de lamp lopen omdat ze niet verzekerd zijn en dan volgt pas een hoge boete, maar dus niet automatisch.
Er zijn zelfs mensen die nog steeds uit christelijke overweging hun auto niet verzekerd hebben. Bij een ongeluk doen ze een beroep op hun kerkgenootschap m het financieel te regelen.
Helaas zijn bij een ongeluk mensen nog steeds de dupe, wanneer de tegenpartij niet verzekerd is en moeten ze een beroep doen op het waarborgfonds.
Weliswaar volledig of topic, maar er vind automatisch door een persoon (BOA) (meerdere mensen trouwens) bij het RDW een controle plaats op het verzekerd zijn van je motorvoertuig. Ben je dat niet, dan volgt volledig geatumatiseerd een aanmaning en daaropvolgend 400 euro boete. Dat staat allemaal in het WAM-verzekeringsregister.
Verder zijn de zogenaamde "verzekeringsbezwaarden" op de een of andere manier geregistreerd en ook "verplicht verzekerd". Dat heet alleen anders.

On Topic. Het is gewoon een zeer vervelende zaak voor alle betrokkenen. Of je nu verzekerd bent of niet.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door Wim Verso » ma 8 okt 2018 12:41

Michel1975 schreef:
ma 8 okt 2018 11:13
RE.gif
Natuurrampen zijn een uitsluiting. Nu zal de maatschappij in het geval van een enkele caravan hier geen gebruik van maken. Dit is een uitsluiting want stel dat half Nederland onder water loopt dit door geen enkele verzekeraar te dragen is en zeker zal leiden tot een faillissement.
Dat bedoelde ik dus, niet verzekerd bij natuurrampen, misschien enige coulance van de verzekeringsmaatschappij? weenie.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Ab
Moderator
Berichten: 26512
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Nederlandse caravans door modderstroom gegrepen in Marokko

Bericht door Ab » ma 8 okt 2018 18:22

Dat gaat alleen over grote natuurrampen.
In dit geval zijn er maar 30 of 40 Nederlandse caravans met schade. Gewoon een kleinschalig modderstroompje.
Een peulenschil voor een verzekeraar.
Al dat in de tienduizenden schadegevallen door een natuurramp loopt wordt het anders.
Zoals eerder opgemerkt..half Nederland onder water.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”