Nieuwe Luifel

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Nieuwe Luifel

Bericht door eurotrotter » za 26 okt 2019 16:38

Wim Verso schreef:
do 11 okt 2018 21:25
RE.gif

Ook daar hebben wij het over gehad met de verkoper van Fortex en Unico, procentsgewijze worden er meer voortenten verkocht voor een jonger publiek en de Unico Torino of de Explorer is meer voor de senioren, het vlug opzetten van een luifel, dus begrijpen doen we dat wel.
De beursplekken zijn heel duur per vierkante meter, dus er moet wel wat verkocht worden.
Beurzen zijn om een gamma aan producten van een fabrikant te laten zien of te introduceren.
Beurzen zijn niet primair om omzet te genereren,de verkoop begint later pas,bij de dealers.
Geen enkele fabrikant verdient wat op zo n beurs ,daar moet altijd geld bij,de verdienste komt later.

Edit: dit soort reactie had ik al eerder geplaatst zie ik net. stom.gif stom.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Nieuwe Luifel

Bericht door Wim Verso » za 26 okt 2019 18:28

Andre,ik zie op de club dat dat altijd met z'n tweetjes word gedaan , dat oprollen dan, is alleen niet te doen, maar je moet dan ook twee trapjes hebben, anders kan je hem niet in de zak krijgen.
Allemaal dikke zeventigers en ook tachtigers, maar ik hoor ze er nooit over klagen.
En al ze ons dan zien met het opzetten van die Lucca...……………..en hoe lang dat dan duurt, tsja...………... knipoog.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36256
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe Luifel

Bericht door Chris » za 26 okt 2019 20:54

RE.gif

Da's exact wat wij hadden met de voortent/luifel/uitbouw..
En daarom overgestapt naar een Torino...
Ik kan het in mn eentje, maar ons bloemenmeisje ( flink puberende puber nu) kan het ook alleen..
Een Torino is zeker meer werk als een zakluifel, ruim minder weer dan de Lucca, maar wel veel meer ruimte tov een zakluifel.
En.. het oog wil ook wat toch.

Jammer Wim dat je achteraf niet 100% gelukkig bent met de Reda luifel.
Maar.....
Als je toch nog wilt overstappen..
Op Marktplaats is ie echt weg... net als mijn hele complete voortent..
Beetje geduld en de kopers komen wel.
Zo zou je ook een zakluifel op MP kunnen vinden voor jezelf..

t'Is maar een idee....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19809
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Nieuwe Luifel

Bericht door Daphne » za 26 okt 2019 21:13

Wim Verso schreef:
za 26 okt 2019 18:28
Andre,ik zie op de club dat dat altijd met z'n tweetjes word gedaan , dat oprollen dan, is alleen niet te doen, maar je moet dan ook twee trapjes hebben, anders kan je hem niet in de zak krijgen.
Allemaal dikke zeventigers en ook tachtigers, maar ik hoor ze er nooit over klagen.
En al ze ons dan zien met het opzetten van die Lucca...……………..en hoe lang dat dan duurt, tsja...………... knipoog.gif
Twee trapjes hebben is niet nodig.
Je zet het trapje alvast in het midden. Je rolt met tweeën de luifel op tot je niet meer kan. Dan gaat 1 op het trapje staan en rolt tot aan de zak en maakt het klittenband in het midden vast. Dan kun je de rol loslaten en ga je met het trapje links staan en maak je het klittenband vast en rits je de zak zo ver mogelijk dicht. Dan ga je met de trap naar rechts en maak je het klittenband dicht rits je de zak zover mogelijk dicht. Mocht er nog een stukje openstaan, dan zet je het trapje weer in het midden om de rits te sluiten.
Maar een vaste luifel is nog makkelijker knipoog.gif thumbup.gif

Zeker nu jullie deze nieuwe manier van reizen hebben zul je veel plezier hebben van een vaste of een zakluifel.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Nieuwe Luifel

Bericht door Wim Verso » za 26 okt 2019 23:58

RE.gif

Het zal wel zo zijn Daphne, maar ik zie ze altijd met twee trapjes werken en niet eentje, maar allemaal die een zakluifel hebben.
Trouwens zo werd het mij ook uitgelegd, twee jaar geleden bij Pauw Recreatie in Heerhugowaard, altijd twee trapjes nodig, zeker als je ouder bent.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23452
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Nieuwe Luifel

Bericht door PD » zo 27 okt 2019 06:21

Wim Verso schreef:
za 26 okt 2019 12:09
Als de luifel eenmaal staat, is het een prachtige tent,maar voordat de tent staat, wij hebben er aardig wat moeite mee om hem op te zetten, gelukkig hebben we in clubverband altijd helpende handen en komt het altijd weer in orde dat hij staat.
Jammer dat het gebruiksgemak van de Reda tegenvalt. Het is eigenlijk ook geen boogluifel zoals een Unico Torino of Fortex maar een conventionele luifel met een deels gebogen voorste buis die ze er optisch op laten lijken.

Als ik het teruglees, heb je de Reda eigenlijk gekocht omdat de Torino en Fortex-tegenhanger niet op de beurs stonden... jammer achteraf.

Een zakluifel of cassette voor jullie caravan met aflopende zijwand lijkt me ook niet handig (te smal) en dan kom je toch weer uit bij een Torino maar ik snap dat je dit nu ook niet direct aandurft. Ken je mogelijk iemand met een Torino van een vergelijkbare maat zodat je eens bij hem/haar kunt meekijken (eventueel tijdens het forumweekend in april) ?

Zijwanden zou ik in eerste instantie achterwege laten voor een beter vergelijk met een zakluifel of cassette. In de praktijk gebruiken wij onze zijwand bovendien slechts zelden.

De Reda lijkt me makkelijk verkoopbaar al zul je er wel wat op moeten afschrijven.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ab
Moderator
Berichten: 26763
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Nieuwe Luifel

Bericht door Ab » zo 27 okt 2019 10:10

Screenshot_20191027-100517.png
Ik plaats m nog maar een keer..
Makkelijker dan deze bestaat niet.
Geen poten, geen gedoe met boogbuizen, geen lap doek in de gleuf trekken, en weer opvouwen.
Alleen 1 keer op een knopje drukken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Martine
Berichten: 891
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: Nieuwe Luifel

Bericht door Martine » zo 27 okt 2019 10:48

Wim Verso schreef:
za 26 okt 2019 23:58
RE.gif

Het zal wel zo zijn Daphne, maar ik zie ze altijd met twee trapjes werken en niet eentje, maar allemaal die een zakluifel hebben.
Trouwens zo werd het mij ook uitgelegd, twee jaar geleden bij Pauw Recreatie in Heerhugowaard, altijd twee trapjes nodig, zeker als je ouder bent.
Zoals Daphne het beschrijft doen wij het ook maar met het volgende extra.
Als mijn man op het opstapje in het midden gaat staan om het laatste stuk op te rollen ondersteun ik aan een kant de luifel
met de bezem. Weet niet of dit echt nodig is, maar heb het idee dat het net wat helpt.
We hebben een zakluifel van 4.50m en bevalt ons erg goed.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Nieuwe Luifel

Bericht door Wim Verso » zo 27 okt 2019 10:58

Ik vermeld het nog maar even, het ligt niet zo zeer aan de luifel dat opzetten, het heeft meer met onszelf te maken, wij zijn daar niet meer zo handig in.
Komt er iemand van de club bij, die kijkt er even naar en in tijd van ja en nee staat de tent en dat hebben we al een paar keer met het opzetten meegemaakt.
Staat hij eenmaal, dan is het een prachtige tent.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36256
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe Luifel

Bericht door Chris » zo 27 okt 2019 11:02

@ Ab..

Dat is natuurlijk een erg fraai ding... maarrrrr
Wim's Beyerland heeft een schuine voorkant, het rechte dakdeel is dus maar relatief smal in vergelijk met de caravanlengte.
Dan hou je maar een klein luifeltje over hoor..

Zolang er nog iemand van de club kan helpen zijn ze voorlopig onder de pannen... voorlopig..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Musso53
Berichten: 455
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 17:50
Locatie: Kerk-Avezaath

Re: Nieuwe Luifel

Bericht door Musso53 » zo 27 okt 2019 11:17

Ab schreef:
zo 27 okt 2019 10:10
Makkelijker dan deze bestaat niet.
Geen poten, geen gedoe met boogbuizen, geen lap doek in de gleuf trekken, en weer opvouwen.
Alleen 1 keer op een knopje drukken.
Alleen een uitvoering waartegen je 10x per dag je kop stoot, tenzij je niet groter bent dan 1,5 m. :(
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”