Diverse vragen m.b.t. Tabbert Baronesse 685

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Icecubes
Berichten: 62
Lid geworden op: do 30 aug 2018 08:29

Diverse vragen m.b.t. Tabbert Baronesse 685

Bericht door Icecubes » di 4 sep 2018 16:33

Beste mensen allemaal,

Afgelopen week het ik een andere caravan gekocht, het is Tabbert Baronesse 685 geworden. Ik heb eigenlijk diverse vragen hierover en om die reden heb ik het topic maar even in Algemeen gezet.

- Wat is nu de beste manier om bij een tandemasser de kogeldruk te meten?
- Op dit moment zit er geen mover op, dit wil ik nog wel graag hebben. De caravan weegt leeg 1700kg en MTM is 2000kg.
Welke bedrijven kunnen jullie hiervoor aanraden? En zijn er goede of slechte ervaringen met bepaalde movers?
- Welke hulpmiddelen werken het beste en snelst om de caravan goed waterpas te zetten?
- Op een dak zit een schotel gemonteerd, deze wil ik gaan verwijderen. Hoe kan ik het gat het beste dichtmaken?
- Ik wil een luifel die snel op te zetten is, en er ook goed uitziet. Zijkanten zijn hierbij niet noodzakelijk. Ik zat te denken aan een Unico Torino, alleen of deze er in de juiste omloopmaat is? Wat ik zo even snel op de website kon zien gingen ze tot maximaal in de 1000cm ergens. Wellicht zijn er nog andere en vergelijkbare alternatieven. Ik wil geen complete voortent.
- Het is dus een tandemasser, ik meende dat er op de banden stond max 500kg, dit lijkt mij wel heel krap als de MTM 2000kg?

Mvg.

arnovariante

Re: Diverse vragen m.b.t. Tabbert Baronesse 685

Bericht door arnovariante » di 4 sep 2018 18:58

Hi Icecubes!
Op veel vragen is het antwoord makkelijk te vinden via de zoekfunctie.
Type Tandemasser in en je krijgt pagina's vol info, onder andere over het meten van de kogeldruk en het horizontaal stellen.
Het meten van de kogeldruk komt iig heel wat nauwer dan met een enkelassert.
Met name de hoogte van de aankoppeling luistert erg nauw.
Ook over movers en luifels voor tandemassers zijn al heel wat pagina's vol geschreven.
Mijn antwoord op je laatste vraag: idd is 500 kg draagvermogen per band wat krap als MTM 2000 kg is.
Liever wat meer marge.
Succes!

Icecubes
Berichten: 62
Lid geworden op: do 30 aug 2018 08:29

Re: Diverse vragen m.b.t. Tabbert Baronesse 685

Bericht door Icecubes » zo 16 sep 2018 19:02

Dag Arno,

Nog bedankt voor je reactie. Inmiddels ben ik al een hoop wijzer. Mvg

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”