Voor het eerst alleen op pad met de caravan

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Voor het eerst alleen op pad met de caravan

Bericht door graaf » za 1 jun 2019 01:57

@Jeroen.25. Met belangstelling dit draadje gelezen. Je hoeft ook niet zonder relatie te zitten om alleen te kamperen.

Daarom hier een tip.
Ik ga graag een weekendje alleen op kamp. Zo’n 10 jaar geleden ben ik lid geworden van Staatsbosbeheer. Die hebben naast een honderdtal deelnemende natuurcampings ook 23 boscampings die door boswachters beheerd worden. Geen eigenaar op het terrein dus. Als je hem nodig hebt, bel je met een vaste lijn op het terrein. Ik zoek altijd campings met een vuurhut waar vrijwel de meeste avonden mensen aanschuiven bij het gezamenlijke kampvuur op een stookplaats. Ook bij regen bere-gezellig altijd. Zijn meerdere kampeerders die alleen gaan. Ook veel vrienden en vriendinnen-groepjes die een paar dagen of een week op pad gaan. Die vuurhut is dus een algemene ontmoetingsplaats. Heb er leuke kampeervrienden getroffen waar ik soms een weekend mee afspreek. Ook in de winter in de sneeuw! En in het voor- en najaar is er meestal ook wel iemand avonds bij het kampvuur. Vervelen die je je niet! Wat ik ook aantrekkelijk vind aan Staatsbosbeheer campings is de relaxte sfeer die daar heerst!

Je moet wel lid worden van SBB. €15 per jaar 🤗
Reserveren gaat tegenwoordig digitaal. Of via de terminal op het terrein. Boek en betaal doe ik de laatste jaren zelfs per telefoon.
Succes
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Voor het eerst alleen op pad met de caravan

Bericht door jessedew » zo 10 nov 2019 19:59

Er zijn ook veldjes voor speciale single reizigers, of alleen staande ouders.
Zal wel veelal in het hoogseizoen gevuld zijn, maar daar zijn in elk geval verwacht ik genoeg mannen/vrouwen die graag om een praatje verlegen zitten.

Wij zaten pas (met gezin) buiten het hoogseizoen op de camping en dan is het idd erg stil. Dan heb je elkaar natuurlijk, maar meer dan een klein praatje met mede kampeerders is het vaak niet.

Niet iedereen kampeert voor de sociale contacten, al vind ik een praatje altijd wel gezellig.

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1267
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Voor het eerst alleen op pad met de caravan

Bericht door jeroen.25 » wo 13 nov 2019 07:02

In september ben ik een hele week (9 dagen) alleen op pad geweest naar Normandië.
Vond het wel spannend omdat ik nog niet langer dan 5 dagen weggeweest was in m'n eentje.
Het alleen kamperen gaat steeds beter, al duren de avonden nog steeds lang.
Het grootste nadeel wat ik heb ondervonden is het manoeuvreren met de caravan.
Beide campings waren niet bepaald vlak.
Zonder mover en zonder hulp valt het dan niet mee om de caravan goed op z'n plek te zetten.
Kom met de auto wel een heel eind, maar zonder extra paar ogen is het lastig om hem helemaal daar te krijgen waar je echt wilt.
Echt goed voor de auto is het ook niet om de hut achteruit een helling op te duwen heb ik geroken.

Zolang ik nog steeds twijfel over verkopen van de caravan ga ik ook niet investeren in een dure mover.

Bedankt voor de tip over de veldjes voor singles.
Heb dat nog nooit gezien, maar misschien ga ik dan ook naar de "verkeerde" campings.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Voor het eerst alleen op pad met de caravan

Bericht door Cara-Fan » wo 13 nov 2019 09:59

Ik denk dat je hier een verkeerde keus maakt. Met een mover koop je juist meer gemak en vrijheid, helemaal als je alles alleen moet doen. Geen stress.

De caravan verkoopt ook makkelijker met een mover. Wellicht toch een 2ehands mover overwegen?

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 960
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Voor het eerst alleen op pad met de caravan

Bericht door Sofie64 » wo 13 nov 2019 10:20

Misschien denk je verkeerd om.
Nu zie je er tegen op omdat je de caravan misschien moeilijk op zijn plaats gaat krijgen. [aschrik.gif]
Met een mover hoef je daar niet meer "bang" voor te zijn en valt er waarschijnlijk een last van je schouders. whistle.gif
Dan nog de juiste camping waar meer singles komen en misschien toch in wat drukkere periodes gaan kamperen.
De tip van de staatsbosbeheer lijkt mij een hele goede .....Misschien kunnen jullie ( iedere eigen caravan) eens een paar dagen samen gaan knipoog.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18303
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Voor het eerst alleen op pad met de caravan

Bericht door deusjevo » wo 13 nov 2019 10:46

Als je alleen bent is een mover wel ideaal en een prima investering wat mij betreft.
Als je tegen de investering aanhikt, tweedehands is er ook wel wat te krijgen, wellicht heeft onze moverwiki Ralf wat beschikbaar voor je.

Anders is wellicht een kleinere caravan toch een optie?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1267
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Voor het eerst alleen op pad met de caravan

Bericht door jeroen.25 » wo 13 nov 2019 13:35

Begrijpelijk dat jullie zeggen dat ik dan juist een mover moet nemen.
Vind de investering zo groot voor die 1-2 keer per jaar dat ik het misschien niet met de auto of handmatig kan. Op andere campings en thuis heb ik het nog nooit gemist.
Daarbij verwacht ik de caravan heel weinig te gaan gebruiken komend jaar omdat ik helaas weinig vrije dagen heb en ook wel met een groepsreis (zonder caravan) mee wil voor de gezelligheid.

Ach, kan nog de hele winter nadenken :)
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Kasper

Re: Voor het eerst alleen op pad met de caravan

Bericht door Kasper » wo 13 nov 2019 15:36

Aanschaf van een nieuwe mover is best wel een behoorlijke investering, maar ik weet absoluut zeker dat je er geen spijt van krijgt. Wat een gemak heb je ervan!
Zelfs voor m'n Kip is het ideaal. thumbup.gif Een tweedehands mover is natuurlijk wel wat goedkoper.

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 960
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Voor het eerst alleen op pad met de caravan

Bericht door Sofie64 » wo 13 nov 2019 17:50

Ja je moet inderdaad goede afwegingen maken...en dat kun je alleen zelf doen. knipoog.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7815
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Voor het eerst alleen op pad met de caravan

Bericht door Nimma » wo 13 nov 2019 18:52

jeroen.25 schreef:
wo 13 nov 2019 13:35
Begrijpelijk dat jullie zeggen dat ik dan juist een mover moet nemen.
Vind de investering zo groot voor die 1-2 keer per jaar dat ik het misschien niet met de auto of handmatig kan. Op andere campings en thuis heb ik het nog nooit gemist.
Daarbij verwacht ik de caravan heel weinig te gaan gebruiken komend jaar omdat ik helaas weinig vrije dagen heb en ook wel met een groepsreis (zonder caravan) mee wil voor de gezelligheid.

Ach, kan nog de hele winter nadenken :)
Ik ben één keer alleen op pad geweest, 3 weken Kris kras door Nederland, Duitsland en Hongarije. Met een Eriba Pan 1993 van max 750kg. Nooit een probleem gehad zonder mover. Als je de tijd neemt om hem neer te zetten lukt het ook prima zonder.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”