Is diefstal een gegeven op de camping?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7767
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Nimma » zo 19 aug 2018 15:23

In de ruim 50 jaar dat ik kampeer één keer 15 jaar geleden meegemaakt: alle tenten op een rustige kleine en afgelegen camping met een heel scherp mesje open gesneden in de nacht en alléén spullen als telefoon en portemonnees weggehaald die bij het hoofdeind cq kussen lagen.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Knaus440
Berichten: 3700
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Knaus440 » zo 19 aug 2018 16:06

Alleen 2 jaar geleden een inbraak poging in onze stacaravan. Verder al 40 jaar inbraak/diefstal vrij op de camping. Wel bij het inladen van auto en toen vouwwagen, is een dure wereldontvanger( draagbare radio) voor de deur verdwenen.
Inbraakpoging stacaravan was bij het raam waar de tv stond. Raam wel ingeslagen maar de bijna 20 kg zware hele oude B&O tv viel tegen blijkbaar. Die hebben ze laten staan.
Was wel nat geworden en dus stuk.
Staat nu een andere oude tv. De kat inderdaad niet op het spek binden.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Unplugged » zo 19 aug 2018 16:15

Tijdens onze laatste vakantie is het skotteltasje met de grillplaat 'omgeruild'. We hebben nu een versleten tasje met de hengels eraf. Nog nooit zoiets meegemaakt.

Gebruikersavatar
Betonklinker
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 6 jun 2018 19:51
Locatie: Regio Amsterdam/Amstelland

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Betonklinker » zo 19 aug 2018 16:46

Ik/wij kamperen al 17 jaar.. nog nooit iets meegemaakt van diefstal en de wagen staat heel vaak gewoon open. Maar wij hebben wel altijd een Duitse Herder mee, misschien dat dat ook scheelt ;) awhoea.gif
dief.jpg
~~ Hobby 650 kfu Prestige, airco, mover, satellietschotel, Thule/Omnistore luifel ~~ Met dikke trekker BMW 5 serie Touring F11 met M-pakket ~~

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1732
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Carnavalswiertz » zo 19 aug 2018 17:38

Vroeger met mijn ouders minstens 15 jaar gekampeerd en sinds 2013 weer. Laat normale campingspullen inclusief Cadac en koelbox gewoon buiten staan. Telefoon ipad gameboys gaan ‘s avonds of als we weg gaan wel naar binnen. NOG NOOIT iets gestolen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door vso1 » zo 19 aug 2018 21:13

Werkelijk word dit een post .."ik ben nog nooit bestolen" fijn klop op je borst en geef jezelf een schouderklopje
zeker met posts zoals "dure zooi laat ik liggen"

Procentueel gezien is de kans dat je iets meemaakt groter dan het bij jezelf overkomt haphop.gif haphop.gif maar er zijn helaas overal mensen die het anderen niet gunnen ..

Goed het lijkt me gewoon handig dat je de kat niet op het spek bind, aangifte doen is gewoon toch zonde van je vakantie tijd en daarnaast best een bittere pil
ook al is het maar iets vervangbaars dat uiteindelijk verdwijnt.
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

sailor wim
Berichten: 2663
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door sailor wim » ma 20 aug 2018 07:57

Ergens tussen 1987 en 1994 waren er een stel gasten in een tentje op mijn geliefde camping bij Collet de Deze.
Toen nog met een wild gedeelte aan de overkant van de rivier. Daar waren in een paar dagen veel schoenen verdwenen enfin de plaatselijke gendarme vond die in hun tent.
Schoenen terug en wat hebben die mannen slaag gehad bij het opbreken van het tentje zeg.
Van 1994 tot begin dit jaar een schip gehad en daar is steeds wel wat van verdwenen de laatste jaren werd het erger met de vele die overleven in de bosjes en graag naar de linksrijders willen oversteken.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Roussa
Berichten: 47
Lid geworden op: do 6 sep 2018 11:45

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Roussa » za 20 apr 2019 08:19

Dit gelezen hebbende blijft toch hangen de kat niet op het spek binden. Onze tomtom is vorig jaar op Franse camping uit de auto gestolen -was ook wel heel gemakkelijk want auto was niet op slot stom.gif
Maar dit jaar voor het eerst caravannen en nu hebben we een gloednieuwe Weber Q2000 pulse mee. Tja wat doe je daar mee? Opbergen elke keer of buiten laten. Hoe doen jullie dat met een goede BBQ?

Ab
Moderator
Berichten: 26511
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Ab » za 20 apr 2019 09:31

Laat ik gewoon staan..
Een andere optie is er ook niet..het kan nog wel een paar uur duren voordat ie afgekoeld is, en daar ga ik echt niet op wachten. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Hans met Troll
Berichten: 232
Lid geworden op: di 8 mei 2018 18:48
Locatie: Midden limburg

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Hans met Troll » za 20 apr 2019 10:05

bij ons is niets te stelen........kleine oude caravan en auto.......niet eens en kabel........... mrgreen.gif
en altijd op de goede camping..........
Blauwe Trekker,witte Caravan whistle.gif

Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Useless » za 20 apr 2019 10:21

Lang geleden (in 1990) meegemaakt in Tsjechië (toen nog Tsjecho-Slowakije) dat mijn gereedschapssetje van mijn fiets was gejat. Kon het ze niet eens echt kwalijk nemen als je zag wat wij hadden en wat zij hadden. Was een soort cultuurshock. Ik weet het, het hoort niet en men moet van andermans spullen afblijven, maar was eigenlijk al heel blij dat ze mijn fiets hadden laten staan.

De laatste 20 jaar komen we alleen nog maar in Scandinavië en moet zeggen dat ik daar nog nooit iets heb meegemaakt. Het is misschien niet slim maar mijn hengelsportmateriaal van een paar duizend euro staat daar gewoon buiten tegen de caravan. Het zal ongetwijfeld een keer mis gaan maar op de een of andere manier denk je daar niet of nauwelijks aan omdat iedereen daar zijn spullen gewoon buiten laat staan.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door JanPunne » za 20 apr 2019 10:26

Begin jaren 90 was er een ware golf van diefstal op Domaine de Chalain. Vooral badkleding en surfplanken moesten het ontgelden.
Het dievengilde kwam met bootjes over het meer en liep zo de camping op.
Wij hadden geluk, niets werd gestolen.
Sinds wij op naturistencampings verblijven merken we niets meer van diefstal.
En dan laten de mensen echt alles open staan als ze niet bij hun kampeermiddel verblijven.
Vertrouwen hebben in je medenaturist is het toverwoord samen met sociale controle.
Daarbij de campings liggen vaak zo afgezonderd dat ze ook niet uitnodigen om even snel op dievenpad te gaan.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Cara-Fan » za 20 apr 2019 10:53

RE.gif

Met messen werden tenten geruisloos open gesneden.

Ik heb daar nog voorkomen dat de scooter van de buren werd gejat. Wij waren allemaal kleding kwijt van de waslijn.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door JanPunne » za 20 apr 2019 11:23

RE.gif maar dat zal dan bijna altijd of altijd volk van buitenaf zijn.
Ik denk niet dat ze in hun nakie gaan rondlopen om te zien of er wat te halen valt.
En buiten dat, met kleding aan vallen ze nog meer op..
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3578
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Niels83 » za 20 apr 2019 12:06

ik denk dat diefstal overal een gegeven is. in grite toeristische stukken zal het op de camping misschien meer zijn want jah veel toeristen trekken boeven aan.

een camping is natuurlijk makkelijker dan inbreken zeker als er iets op een camping te doen is. dan zijn veel mensen weg.

maar hoevaak je telefoons ed ziet liggen onder een luifel terwijl mensen even naar de wc, het zwembad of achter de caravan zijn.. daar kun je als boef met minimale inspanning veel geld verdienen.

Ferdi

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Ferdi » za 20 apr 2019 12:36

JanPunne schreef: Sinds wij op naturistencampings verblijven merken we niets meer van diefstal.
Valt ook niet mee om spullen te “verstoppen” als je op diefstal uit bent, veel verder dan een creditcard in je bilspleet kom je niet Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Conradi » za 20 apr 2019 12:45

gelukkig nog nooit, ook niet in de omgeving, meegemaakt :roll:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door r.obbink » za 20 apr 2019 14:19

Ik moet zeggen in de 35 jaar dat wij kamperen ook nooit iets gestolen.

Wel een jaar meegemaakt dat alle vrouwen onderbroeken van waslijnen werden gejat... scratch.gif

Ik moet wel zeggen dat ik zaken als telefoons en mijn dure fototoestel in de caravan heb liggen maar die is eigenlijk nooit op slot, behalve als we een dagtour ergens heen maken.

Wat ik wel doe is de motor van onze zodiac vastleggen aan de dissel van mijn caravan met een kabelslot... maar de boot ligt gewoon naast onze caravan als we hem niet gebruiken.

Toch wel wat voorzichtig dus maar om nu te zeggen dat alles zwaar beveiligd en op slot zit, nee dus.
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3578
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Niels83 » za 20 apr 2019 14:38

RE.gif haha hoevaak ik de ramen open heb laten staan met de deur op slot. ik hoop er op dat de dief gekke loetje uit het dorp is.
Op grote campings (+200 plaatsen) aan zee of zo let ik er gek genoeg meer op dan op de kleine campings van max 50 plaatsen waar wij meestal staan. heb het idee dat de sociale controle groter is. de eigenaren lijken ook echt te weten wij waar bij hoort.
Laatst gewijzigd door Niels83 op za 20 apr 2019 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Cara-Fan » za 20 apr 2019 14:39

JanPunne schreef:
za 20 apr 2019 11:23
RE.gif maar dat zal dan bijna altijd of altijd volk van buitenaf zijn.
Ik denk niet dat ze in hun nakie gaan rondlopen om te zien of er wat te halen valt.
En buiten dat, met kleding aan vallen ze nog meer op..
Ik bedoelde de Franse camping 😉

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door JanPunne » za 20 apr 2019 14:41

RE.gif in Frankrijk zijn ook veel naturistencampings of bedoelde u het niet zo?
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Cara-Fan » za 20 apr 2019 14:44

RE.gif
Begin jaren 90 was er een ware golf van diefstal op Domaine de Chalain. Vooral badkleding en surfplanken moesten het ontgelden.
Het dievengilde kwam met bootjes over het meer en liep zo de camping op.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door JanPunne » za 20 apr 2019 14:50

RE.gif ah..dat dus. thumbup.gif
De mensen van de camping zelf hadden het over Algerijnen die in de bergen woonden..
Net voordat wij daar kwamen was er ook nog een vreselijke vechtpartij geweest in de disco, een jongen wilde de gouden ketting van iemands hals trekken maar dat liep heel slecht af.
Toen we de weg naar de camping opreden stond er een politiepost, en dat was wel even een vreemde ervaring.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5720
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Morgoth » za 20 apr 2019 15:54

JanPunne schreef:
za 20 apr 2019 10:26
Sinds wij op naturistencampings verblijven merken we niets meer van diefstal.
En dan laten de mensen echt alles open staan als ze niet bij hun kampeermiddel verblijven.
Vertrouwen hebben in je medenaturist is het toverwoord samen met sociale controle.
Wij ook. Maar doorgaans komen op naturistenterreinen wel een ander soort mensen.
Zelf nog nooit iets kwijt geraakt. Maar van mijn collega werd van een textielcamping in Tsjechië zijn auto met alles erin gestolen. Dan heb je toch echt even een probleem.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door JanPunne » za 20 apr 2019 16:00

RE.gif dat er een ander soort mensen komen wilde ik nou net niet schrijven..maar u hebt wel gelijk.
Het is een ander publiek thumbup.gif
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”