Is diefstal een gegeven op de camping?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Morgoth » za 20 apr 2019 16:13

Ik bedoelde het niet negatief naar iedereen die naar normale campings gaat hoor! Daar komen wij ook gewoon. Wij zijn geen obsessieve naturisten. Maar je merkt wel dat de sfeer daar anders is.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Trisha
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 mar 2019 19:55

Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Trisha » za 20 apr 2019 16:15

Ik laat mijn vrouw al jaren onbeheerd achter onder de luifel. In de hoop dat.....

Ze is er nog steeds
ca·ra·van (de; m; meervoud: caravans)
vakantiewoonwagen, gekoppeld aan een auto ㉦

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Chris » za 20 apr 2019 16:26

Trisha schreef:
za 20 apr 2019 16:15
Ik laat mijn vrouw al jaren onbeheerd achter onder de luifel. In de hoop dat.....

Ze is er nog steeds Afbeelding
zo... kan ik effe afrekenen......want anders.... awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door JanPunne » za 20 apr 2019 16:35

Trisha schreef:
za 20 apr 2019 16:15
Ik laat mijn vrouw al jaren onbeheerd achter onder de luifel. In de hoop dat.....

Ze is er nog steeds Afbeelding
Als ze nog steeds onder de luifel zit heeft ze vast ook al een baard gekregen.. mrgreen.gif
#vileda
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door janoniem » za 20 apr 2019 17:02

Zelf na ruim 35 jaar kamperen geen ervaring met ontvreemdingen. Cadac, tafels en stoelen blijven ‘s-nachts onder de luifel.
Wel ooit meegemaakt dat buren badhandoeken en een pakje shag mistten. Daders nooit teruggezien, maar ja.... shag schijnt dan ook dodelijk te zijn.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Nimma » za 20 apr 2019 18:02

Is diefstal een gegeven op de camping?
Ja, net als overal elders toch? Waarom zou daar niet gejat worden? Zelfs in de goede doelen kringloopwinkels wordt gejat boos.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door JanPunne » za 20 apr 2019 18:16

RE.gif als je het generaliserend bedoeld ben ik het niet met je eens.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Nimma » za 20 apr 2019 18:31

Het is toch een beetje rare vraag, waar wordt niet gejat/gepikt/gestolen/onrechtmatig toegeëigend?
In Nieuw Zeeland kon mijn dochter met als alle andere gasten in een café haar portemonnee op een randje leggen, net als telefoons. Buiten stond geen MTB op slot. Het kan wel maar......
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Theo de Man » ma 22 apr 2019 13:20

Gelukkig nog nooit zelf meegemaakt.
Om de kans te beperken als we gaan douchen ,de afwas doen of eventueel naar het restaurant op de camping, doen we de deur niet op slot en zetten we de BPODC binnen aan..😁
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Chris » ma 22 apr 2019 13:31

RE.gif

mrgreen.gif natuurlijk nu de vraag...
Wat is BPODC awhoea.gif

Zal geen: "Blaf Producerende Ongelofelijke Dodelijke Chihuahua" zijn denk ik zomaar awhoea.gif
Laatst gewijzigd door Chris op ma 22 apr 2019 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Theo de Man » ma 22 apr 2019 13:33

Beaceron Past Op De Caravan
Screenshot_20190123-135610_Google.jpg
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Theo de Man » ma 22 apr 2019 13:36

Chris schreef:
ma 22 apr 2019 13:31
RE.gif

mrgreen.gif natuurlijk nu de vraag...
Wat is BPODC awhoea.gif

Zal geen: "Blaf Producerende Ongelofelijke Dodelijke Chihuahua" zijn denk ik zomaar awhoea.gif
scherp van je Chris 😉
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Lucas » di 23 apr 2019 22:27

Leuk topic dit. En eigenlijk is de algemene lijn erg positief. De meesten maken nooit wat mee, ondanks dat er niet altijd zorgvuldig voorzorgsmaatregelen worden genomen. Die ervaring hebben wij gelukkig ook. Onze caravan gaat weliswaar 's nachts en bij afwezigheid op slot, maar ook dan is er buiten nog genoeg mee te nemen. Maar dat gebeurt tot nu toe dus niet (ik klop nu af). Ik kan mij ook uit het rijke kampeerverleden met mijn ouders niet herinneren dat we ooit iets in de richting van diefstal hebben meegemaakt, en dan waren we soms hele dagen van de caravan weg.

De kans dat zich dieven bevinden onder de mede-kampeerders acht ik ook niet zo groot. Probleem zit hem denk ik met name in campings waar mensen van buiten toegang hebben. En in sommige regio's of steden zal dat vast een veel groter risico zijn de strand- en plattelandscampings die wij doorgaans aandoen. En pech kun je uiteindelijk altijd hebben.

Ik las hier ook ergens iets over het onmetelijk vertrouwen in skigebieden. Mijn maat was echter in februari 2 minuten in het plaatselijk VVV-kantoor om zijn skipas op te halen. Toen hij buiten kwam was zijn snowboard verdwenen. Dat was een fijne start van de vakantie, maar niet heus. Samen aangifte gedaan bij de Franse politie, die het had over "buitenlandse types" die zich voordeden als wintersporters. Waarschijnlijk ook daar daders van buiten dus, maar toch. 100% veilig is het nergens.

Pop-up

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Pop-up » vr 26 apr 2019 08:12

Vorige week op een camping in Slovenië gestaan. Onze cadac safari stond ‘s ochtends niet meer op het tafeltje naast de caravan deur. Ook onze fietstassen waren leeggehaald. Toch heel vervelend. We hebben een schriklicht aan de caravan.

Zelf een oplaadbaar lampje was van de fiets gemonteerd. Wij waren allang blij dat onze fietsen er nog stonden (die gelukkig wel goed op slot stonden)
We kamperen nog niet zo lang dus hopelijk valt dit onder de noemer pech!

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door Gemineye » vr 26 apr 2019 22:13

Echt waar nog nooit iets van diefstal meegemaakt of zelfs maar gehoord op vakantie, in de toch al tientallen jaren kamperen. Het zal vast gebeuren, maar ik heb het nog nooit meegemaakt.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Is diefstal een gegeven op de camping?

Bericht door PMT » za 27 apr 2019 10:45

In 1989 is in Hongarije mijn oude racefiets van eigenaar gewisseld zonder mijn toestemming, de fietsen van mijn vrouw en kinderen vond men blijkbaar niet interessant genoeg.
In 1997 hebben wij 's nachts ongewenst bezoek gehad in onze vouwwagen. Onze rits van de "deur" stond 's ochtends helemaal open, niets van gemerkt. Bij diverse anderen om ons heen heeft men toen diverse spullen uit tenten gehengeld. Een jong stel werd wakker toen iemand in hun tent over ze heen gebogen stond.
Er is ook ooit een bikini van mijn vrouw van de lijn afgehaald, sindsdien halen we 's nachts de was binnen.
Ook een camping is helaas een afspiegeling van de maatschappij zullen we maar zeggen.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”