DanielW schreef: ↑za 4 aug 2018 18:12
Vadervan3 schreef:Volvodriver schreef: ↑vr 3 aug 2018 16:38
RE.gif
Nee, dat niet. Maar jij bent ook geen De Waard kampeerder.
Laat ik het anders zeggen: De Waard als merk is veel waardevaster dan het merk Vrijbuiter. De overlevingskans van De Waard is dan ook veel groter dan die van de Vrijbuiter.
Dat maakt natuurlijk geen kloten uit als de cijfers om te janken zijn. Nou ken ik geen jaarcijfers van de waard, maar als het zon waardevast merk zou zijn met super resultaten kan ik je garanderen dat het uit het faillissement was gehouden. Dat er dan zoveel “gegadigden” zijn voor een doorstart, is niet zo heel
Erg ongewoon voor een merk met naamsbekendheid. Het zegt echter niks over de haalbaarheid als daadwerkelijk centen besproken moeten worden.
Nee want vrijbuiter was zoals Volvo driver zij eigenaar (al dan niet voor meer dan de helft of bv 99%), dus de aandelen zaten in het vreemd vermogen. De waard had 2 verkoopkanalen; vrijbuiter en eigen verkoop. Geen idee wat de verkopen waren, maar ik denk dat je het op je klompen kan aanvoelen dat vrijbuiter het grootste verkoopkanaal was want meer dekking over het land. Dan kan je nog zo'n naam hebben, maar als je verkoopkanaal naar de kl*te is dan doe je daar niet aan.
En voor degene die zeggen dat de Decathlon tentjes concurrentie is voor een de waard tent; totaal andere marktsegment met een andere marketing propositie. De Decathlon tentjes zijn wat mij betreft inferieur aan een de waard tent (of esvo, Karsten, atoma) want ik vind het product katoenen tent veel meer tot de verbeelding spreken.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ierts is niet imferieur omdat het andere tot de verbeelding spreekt. Maar zoals ik al zei het zijn de cijfers die spreken. Het blijkt dat het gros toch denkt wat mag een vakantie mij kosten. Uiteraard begrijpen ook die mensen dat je voor een paar euro iets anders koopt dan voor een ruim modaal maand salaris.
Die geweldig kwaliteit is ws ook de strop om winst te maken moet je tenten verkopen. Maar de tevreden klant koopt geen tent want die gaat 25 jaar mee.
Nieuwe de waard klanten kopen hem 2de hands.
En mensen die na 25 jaar gaan vervangen zijn meer dan eens 50+ een groot deel van die kampeerder kiest dan niet meer voor de tent.
Mijn inziens had de waard klanten moeten trekken met een superieure tent van polyesther of hybride stof voor een milde prijs. Die klanten zouden na 10 jaar tevreden weer een de waard kopen.
Maar de waard is nooit echt bezig geweest met de trends.