De Waard Tenten Failliet

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Vadervan3
Berichten: 1048
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Vadervan3 » za 4 aug 2018 17:29

Volvodriver schreef:
vr 3 aug 2018 16:38
RE.gif
Nee, dat niet. Maar jij bent ook geen De Waard kampeerder. thumbup.gif

Laat ik het anders zeggen: De Waard als merk is veel waardevaster dan het merk Vrijbuiter. De overlevingskans van De Waard is dan ook veel groter dan die van de Vrijbuiter.
Dat maakt natuurlijk geen kloten uit als de cijfers om te janken zijn. Nou ken ik geen jaarcijfers van de waard, maar als het zon waardevast merk zou zijn met super resultaten kan ik je garanderen dat het uit het faillissement was gehouden. Dat er dan zoveel “gegadigden” zijn voor een doorstart, is niet zo heel
Erg ongewoon voor een merk met naamsbekendheid. Het zegt echter niks over de haalbaarheid als daadwerkelijk centen besproken moeten worden.

Vadervan3
Berichten: 1048
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Vadervan3 » za 4 aug 2018 17:33

Conradi schreef:
za 4 aug 2018 13:30
Volvodriver schreef:
vr 3 aug 2018 14:45
Er is nog steeds vraag naar. En als ze niet tot de Vrijbuiter hadden behoord waren ze niet in het faillissement meegetrokken.
Precies, ik heb nergens gelezen dat DW niet goed zou draaien of dat hun tenten niet meer van deze tijd zijn. Ze zijn in de ellende van Vrijbuiter meegezogen. Letterlijk ook, want het duurde een paar dagen voordat de pers, en wij, beseften dat DW dus ook in het faillissement zit.
Het is vrij logisch om te concluderen dat ook de waard tenten geen dikke zwarte cijfers draait. Als dit wel zo was geweest, was er allang een andere constructie bedacht om vrijbuiter daar van los te halen. Zo dom zijn de directeuren niet.

Volvodriver

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Volvodriver » za 4 aug 2018 17:33

RE.gif RE.gif
Ik weet dat jij met centen bezig bent maar De Waard maakt zodanig onderdeel uit van De Vrijbuiter dat dit NIET buiten het faillissement te houden was. Die constructies bestaan nog altijd.

BTW, ene meneer Henk Zeeman (ja juist die uit Alphen aan den Rijn met die matroos als Logo) is grootaandeelhouder van de investeringsmij. Al het geld ging naar de Vrijbuiter als geheel.
Laatst gewijzigd door Volvodriver op za 4 aug 2018 17:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Davendre » za 4 aug 2018 17:37

Poldervrouwtje schreef:
vr 3 aug 2018 14:28
Davendre schreef:Heb mij er altijd over verbaasd dat die dingen enkel in bruin of beige werden geleverd. Misschien werd de doelgroep die van deze kleuren houden steeds kleiner? mrgreen.gif

Heb het succes van deze tenten eerlijk gezegd nooit zo begrepen.
Nee hoor. Donkerrood. Donkergroen. Grijs en donkerblauw waren ook kleuren. Er zijn ook oranje tenten en wat gelige varianten

Ik heb diverse de waards :)
Nog meer hippe kleuren? Dan is het inderdaad bijzonder dat de stekker eruit wordt getrokken...
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Conradi » za 4 aug 2018 17:51

Vadervan3 schreef:
za 4 aug 2018 17:33
Het is vrij logisch om te concluderen dat.....
Nee, het is gueswork :wink:
We weten 't niet maar 't zal ongetwijfeld nog wel duidelijk worden zodra er een doorstart mogelijk blijkt.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door DanielW » za 4 aug 2018 18:12

Vadervan3 schreef:
Volvodriver schreef:
vr 3 aug 2018 16:38
RE.gif
Nee, dat niet. Maar jij bent ook geen De Waard kampeerder. thumbup.gif

Laat ik het anders zeggen: De Waard als merk is veel waardevaster dan het merk Vrijbuiter. De overlevingskans van De Waard is dan ook veel groter dan die van de Vrijbuiter.
Dat maakt natuurlijk geen kloten uit als de cijfers om te janken zijn. Nou ken ik geen jaarcijfers van de waard, maar als het zon waardevast merk zou zijn met super resultaten kan ik je garanderen dat het uit het faillissement was gehouden. Dat er dan zoveel “gegadigden” zijn voor een doorstart, is niet zo heel
Erg ongewoon voor een merk met naamsbekendheid. Het zegt echter niks over de haalbaarheid als daadwerkelijk centen besproken moeten worden.
Nee want vrijbuiter was zoals Volvo driver zij eigenaar (al dan niet voor meer dan de helft of bv 99%), dus de aandelen zaten in het vreemd vermogen. De waard had 2 verkoopkanalen; vrijbuiter en eigen verkoop. Geen idee wat de verkopen waren, maar ik denk dat je het op je klompen kan aanvoelen dat vrijbuiter het grootste verkoopkanaal was want meer dekking over het land. Dan kan je nog zo'n naam hebben, maar als je verkoopkanaal naar de kl*te is dan doe je daar niet aan.

En voor degene die zeggen dat de Decathlon tentjes concurrentie is voor een de waard tent; totaal andere marktsegment met een andere marketing propositie. De Decathlon tentjes zijn wat mij betreft inferieur aan een de waard tent (of esvo, Karsten, atoma) want ik vind het product katoenen tent veel meer tot de verbeelding spreken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3577
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Niels83 » za 4 aug 2018 19:42

Rembrandt schreef:
za 4 aug 2018 16:42
Tja, als je polyester Decathlon tenten gaat vergelijken met katoenen De Waard..........#appelsenperen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Toch zullen heel veel mensen denken 250 of 2500 euro.. hmmm die mij die van 250 maar. Daarnaast kocht ik een A merk katoenen tent voor 1/3 van een vergelijkbare de waard. Even veel zonweken garantie ed.

Voor ons was de prijs gecombineerd met het punt dat onze tent voor het trekken met 2 haringen vast gezet kon worden doorslag gevend.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3577
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Niels83 » za 4 aug 2018 20:00

DanielW schreef:
za 4 aug 2018 18:12
Vadervan3 schreef:
Volvodriver schreef:
vr 3 aug 2018 16:38
RE.gif
Nee, dat niet. Maar jij bent ook geen De Waard kampeerder. thumbup.gif

Laat ik het anders zeggen: De Waard als merk is veel waardevaster dan het merk Vrijbuiter. De overlevingskans van De Waard is dan ook veel groter dan die van de Vrijbuiter.
Dat maakt natuurlijk geen kloten uit als de cijfers om te janken zijn. Nou ken ik geen jaarcijfers van de waard, maar als het zon waardevast merk zou zijn met super resultaten kan ik je garanderen dat het uit het faillissement was gehouden. Dat er dan zoveel “gegadigden” zijn voor een doorstart, is niet zo heel
Erg ongewoon voor een merk met naamsbekendheid. Het zegt echter niks over de haalbaarheid als daadwerkelijk centen besproken moeten worden.
Nee want vrijbuiter was zoals Volvo driver zij eigenaar (al dan niet voor meer dan de helft of bv 99%), dus de aandelen zaten in het vreemd vermogen. De waard had 2 verkoopkanalen; vrijbuiter en eigen verkoop. Geen idee wat de verkopen waren, maar ik denk dat je het op je klompen kan aanvoelen dat vrijbuiter het grootste verkoopkanaal was want meer dekking over het land. Dan kan je nog zo'n naam hebben, maar als je verkoopkanaal naar de kl*te is dan doe je daar niet aan.

En voor degene die zeggen dat de Decathlon tentjes concurrentie is voor een de waard tent; totaal andere marktsegment met een andere marketing propositie. De Decathlon tentjes zijn wat mij betreft inferieur aan een de waard tent (of esvo, Karsten, atoma) want ik vind het product katoenen tent veel meer tot de verbeelding spreken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ierts is niet imferieur omdat het andere tot de verbeelding spreekt. Maar zoals ik al zei het zijn de cijfers die spreken. Het blijkt dat het gros toch denkt wat mag een vakantie mij kosten. Uiteraard begrijpen ook die mensen dat je voor een paar euro iets anders koopt dan voor een ruim modaal maand salaris.

Die geweldig kwaliteit is ws ook de strop om winst te maken moet je tenten verkopen. Maar de tevreden klant koopt geen tent want die gaat 25 jaar mee.

Nieuwe de waard klanten kopen hem 2de hands.

En mensen die na 25 jaar gaan vervangen zijn meer dan eens 50+ een groot deel van die kampeerder kiest dan niet meer voor de tent.

Mijn inziens had de waard klanten moeten trekken met een superieure tent van polyesther of hybride stof voor een milde prijs. Die klanten zouden na 10 jaar tevreden weer een de waard kopen.

Maar de waard is nooit echt bezig geweest met de trends.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4159
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door WillyL » za 4 aug 2018 21:57

Het is als bij zoveel dingen dezer tijd, kwaliteit wordt verwacht maar het mag niets kosten. Dat is dromen en dus moeten de kwaliteitsleveranciers er van tussen.
Sorry, ik ken Karsten niet, ook niet De Waard, maar het is een jammer en algemeen fenomeen dezer dagen heb ik de indruk.
Een nichemarkt is allicht anders, maar ik bedoel dit voor de gewone consumentenmarkt.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 616
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door JosD » za 4 aug 2018 22:24

RE.gif RE.gif

Daar wil ik toch wel even op reageren.....
Als je een nieuwe auto kan aanschaffen en deze ook 25 jaar meegaat wil toch niet zeggen dat je hier ook 25 jaar in blijft rijden!
Er is altijd een categorie liefhebbers die na een aantal jaren (ik spreek uit eigen ervaring) weer een nieuwe de Waard wil aanschaffen.
Zo is er ook altijd voldoende aanbod in het gebruikte circuit.
Volgens mij met caravans niet anders knipoog.gif
Laatst gewijzigd door JosD op za 4 aug 2018 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Micky » za 4 aug 2018 22:35

Niels83 schreef:
za 4 aug 2018 20:00


Ierts is niet imferieur omdat het andere tot de verbeelding spreekt. Maar zoals ik al zei het zijn de cijfers die spreken. Het blijkt dat het gros toch denkt wat mag een vakantie mij kosten. Uiteraard begrijpen ook die mensen dat je voor een paar euro iets anders koopt dan voor een ruim modaal maand salaris.
Ruim een modaal maandsalaris awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif

eigenlijk lijkt het alsof je wilt zeggen dat tentkampeerders geen caravan kunnen betalen en daarom een tent hebben...
ik durf te beweren dat er weinig mensen met een modaal inkomen zijn die een de Waard nieuw kopen, maar zo zijn er ook weinig van deze grote groep die een nieuwe Mercedes kopen, toch verkoopt Mercedes gewoon goed knipoog.gif
Laatst gewijzigd door Micky op za 4 aug 2018 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 616
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door JosD » za 4 aug 2018 22:49

RE.gif

Dat is zeker niet wat ik probeer te zeggen, wat ik aan wil geven is dat als iemand een nieuw kwaliteits product koopt, of dit nou een tent,auto of caravan is dit niet betekend dat je hier de volledige levensduur gebruik van maakt.
Men wil tenslotte ook wel eens iets anders, niet dan!! mrgreen.gif
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Micky » za 4 aug 2018 22:57

RE.gif

Sorry Jos, ietwat verwarrend denk ik, ik heb mijn post even aangepast zodat je kunt zien dat ik niet op jou reageerde maar op Niels aflower.gif

overigens sluit ik me juist bij jou aan knipoog.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 616
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door JosD » za 4 aug 2018 23:17

Ah, helder Micky, dank voor je reactie thumbup.gif
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3577
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Niels83 » zo 5 aug 2018 00:21

Micky schreef:
za 4 aug 2018 22:35
Niels83 schreef:
za 4 aug 2018 20:00


Ierts is niet imferieur omdat het andere tot de verbeelding spreekt. Maar zoals ik al zei het zijn de cijfers die spreken. Het blijkt dat het gros toch denkt wat mag een vakantie mij kosten. Uiteraard begrijpen ook die mensen dat je voor een paar euro iets anders koopt dan voor een ruim modaal maand salaris.
Ruim een modaal maandsalaris awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif

eigenlijk lijkt het alsof je wilt zeggen dat tentkampeerders geen caravan kunnen betalen en daarom een tent hebben...
ik durf te beweren dat er weinig mensen met een modaal inkomen zijn die een de Waard nieuw kopen, maar zo zijn er ook weinig van deze grote groep die een nieuwe Mercedes kopen, toch verkoopt Mercedes gewoon goed knipoog.gif
Dat van de tent of caravan verzin je helemaal zelf heb ik nergens gezegd of bedoeld.

Een tent is imo niet te vergelijken met een auto. Ik verkoop mijn auto nl meestal omdat hij teveel onderhoud gaat vragen. Of wanneer hij nog voldoende oplevert om te verkopen.

Een tent heeft verrassend weinig draaiende delen en vraagt dus zijn hele levensduur het min of meer hetzelfde onderhoud.
De mensen die ik deze vakantie heb gesproken met een de waard (wat er achteraf terug denkend eigenlijk best weinig waren). Waren op 1 na 40+ en hadden de tent al lang. 1 jong gezin met een heel mooie de waard tent maar hier was de moeder als kind al weggeweest.

Maar goed dikke discussie over de Waard. Ze zijn failliet en im vraag me af of er serieuze geinteresseerde zijn voor een merk met zo'n duur imago en daarmee kleine afzetmarkt, met meer dan genoeg concurrenten op de markt.

Volvodriver

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Volvodriver » zo 5 aug 2018 00:36

RE.gif
Er zijn meer geïnteresseerden in De Waard alleen, dan geïnteresseerden in de combinatie Vrijbuiter/De Waard, blijkt uit uitlatingen in de media door de curator.

De curator heeft tot maandag 6 augustus 20:00 uur de tijd gegeven voor serieuze kandidaten. Midden volgende week weten we meer.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3577
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Niels83 » zo 5 aug 2018 00:51

RE.gif
Dat zegt helemaal niets en lijkt me logisch.

Er zullen genoeg organisaties even willen kijken wat er in de boeken van de waard staat. Is ook boeiend om te weten als de concurrent de toko overneemt.

Ik hoop dat het wordt overgenomen maar wil het levensvatbaar worden moet het van het imago af. Of als premium merk naast een ander top merk dienen.

Vadervan3
Berichten: 1048
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Vadervan3 » zo 5 aug 2018 07:12

Volvodriver schreef:
zo 5 aug 2018 00:36
RE.gif
Er zijn meer geïnteresseerden in De Waard alleen, dan geïnteresseerden in de combinatie Vrijbuiter/De Waard, blijkt uit uitlatingen in de media door de curator.

De curator heeft tot maandag 6 augustus 20:00 uur de tijd gegeven voor serieuze kandidaten. Midden volgende week weten we meer.
Nogmaals: zegt helemaal niks. Ik las zelfs dat er nog geen enkel bod is gedaan. Ik denk dat het bedrijfsonderdeel de waard ook dieprode cijfers schreef en dat het toch niet zo interessant is als mens dacht.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7881
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door VIP » zo 5 aug 2018 08:39

De markt bepaald vraag en aanbod.

De geschiedenis leert ons dat “KOUDE saneringen” al de decennia voorkomen, hoe goed je
product ook is.

Rationeel denkend zie ik alleen een nog beperkter doelgroep dan voor KIP en of het met zo’n beperkte doelgroep levensvatbaar is vraag ik mij af.
Porsche + Tabbert

Volvodriver

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Volvodriver » zo 5 aug 2018 09:48

We wachten af.

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door HansHobby » zo 5 aug 2018 09:54

Volvodriver schreef:
vr 3 aug 2018 16:33

DAF bestaat nog.
Als je de personenauto's bedoelt dan is dat overgenomen door Volvo. De fabriek maakt nu Mini's voor BMW. En de CVT leeft voort in heel veel merken auto's.

Dit ligt wel iets genuanceerder. VDL bouwde eerst auto's voor Volvo, maar is nooit en te nimmer een fabriek van DAF of Volvo geweest. (DAF fabriek stond ergens anders) Dus DAF qua personenauto's is wel degelijk helemaal verdwenen.
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Volvodriver

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Volvodriver » zo 5 aug 2018 10:01

RE.gif
Het ligt nog anders. Maar daar ga ik hier niet op in. Het was alleen maar als tegengas op ongenuanceerde opmerkinge. Maar een ding is zeker VDL heeft nooit auto's voor Volvo gebouwd.
Verder dit gaat over De Waard. thumbup.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door PD » zo 5 aug 2018 11:22

Gezien alle geestdriftige posts in dit topic van Volvodriver, meen ik te weten wie de doorstart van De Waard gaat doen knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Volvodriver

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Volvodriver » do 16 aug 2018 10:57

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/137849 ... og-onzeker

De Waard is "veilig". Overgenomen door de eigenaar van onder andere Dorema en Alpenkreuzer

Edit: juiste link toegevoegd
Laatst gewijzigd door Volvodriver op do 16 aug 2018 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Roland54
Berichten: 437
Lid geworden op: za 24 mar 2018 15:20
Locatie: Noord Holland

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Roland54 » do 16 aug 2018 11:06

RE.gif
haphop.gif
Kip Grey Line 44 TDB Special 2006
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”