De Waard Tenten Failliet

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Poldervrouwtje » vr 3 aug 2018 16:26

Volvodriver schreef:RE.gif
De Waard heeft ook makkelijk opzetbare tenten. En is gewoon ook met de tijd meegegaan. .
Precies. Ik zet een albatros op binnen een drie kwartier. Inrichten duurt wat langer.

Er zijn ook tunneltenten (die overigens niet makkelijker zijn )

Ik ben een enorme fan van Dw
De stormvastheid is ongeëvenaard. En kan een Karsten niet tegenop
Tel daarbij de prachtige lijnen op van de pyramide tent.

Het is dat mijn gezondheid het niet meer zo goed toelaat. Maar mén wat mis ik mijn tent.
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Poldervrouwtje » vr 3 aug 2018 16:29

Het leefklimaat in een katoenen tent kan je biet vergelijken met een plastic tent van declathon. Kwaliteit doek is 50 weken gegarandeerd van een DW

Nieuwe versies hebben tegenwoordig afritsbaar grondzeil. Gewicht was voor ons geen punt.

Als je zelf nooit een DW gekampeerd hebt kan je eigenlijk niets zeggen over hoe het is ;)
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Volvodriver

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Volvodriver » vr 3 aug 2018 16:33

RE.gif RE.gif RE.gif
DAF bestaat nog. Weliswaar onderdeel van PACCar maar wel een heel belangrijk onderdeel.
Als je de personenauto's bedoelt dan is dat overgenomen door Volvo. De fabriek maakt nu Mini's voor BMW. En de CVT leeft voort in heel veel merken auto's.

Maar OT De Waard blijft gewoon bestaan. Maandag weten we hoe. Dat voorspel ik. En nee ik ben geen helderziende maar ik hoor wel eens wat.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door PD » vr 3 aug 2018 16:33

RE.gif RE.gif
En dus sterft het merk een zachte dood :(
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Volvodriver

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Volvodriver » vr 3 aug 2018 16:34

Techn schreef:
vr 3 aug 2018 16:06
En zo is dat dus inderdaad!!
Voor honderd euro een tent die een jaar of 4 meegaat
Of voor €1500,00 een tent kopen die je rug even naar .... helpt?

Het is inderdaad heel jammer dat zo’n mooi product verloren gaat
Geldt ook voor DAF, Fokker etc trouwens


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hierop reageer ik dus.

Volvodriver

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Volvodriver » vr 3 aug 2018 16:35

PremiumDiscovery schreef:
vr 3 aug 2018 16:33
RE.gif RE.gif
En dus sterft het merk een zachte dood :(
Daar vergis je je volledig in.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door PD » vr 3 aug 2018 16:37

RE.gif
Tuurlijk... jij zou de curator kunnen zijn awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Volvodriver

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Volvodriver » vr 3 aug 2018 16:38

RE.gif
Nee, dat niet. Maar jij bent ook geen De Waard kampeerder. thumbup.gif

Laat ik het anders zeggen: De Waard als merk is veel waardevaster dan het merk Vrijbuiter. De overlevingskans van De Waard is dan ook veel groter dan die van de Vrijbuiter.
Laatst gewijzigd door Volvodriver op vr 3 aug 2018 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door PD » vr 3 aug 2018 16:39

RE.gif
En steeds meer met mij niet...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Micky » vr 3 aug 2018 17:23

yarrah schreef:De tijd heeft de Waard ingehaald. De tenten knallen van kwaliteit en duurzaamheid. Maar om daar zoveel geld voor uit te geven?? Dat doet de huidige consument niet meer. De echte liefhebber heeft al jaren eentje. Voor de nieuwkomer......Ik heb even op de website gekeken naar hun produkten:
https://dewaardtenten.nl/product-category/tenten/

gemiddeld 1500 euro per stuk....hmmm scratch.gif

Helaas voor de Waard maar er is een tijd van komen en gaan.....
Mijn voortent was 2500 euro met alle opties, dus een de Waard is eigenlijk een koopje Afbeelding

Ik denk dat het niets met geld te maken heeft, ze zijn onderdeel van de vrijbuiter en uiteraard kunnen ze met de verkoop van de tenten, de hele club nooit overeind houden, volgens mij zegt het niets over de cijfers van de waard zelf, of heb ik hierin iets gemist, wat zou kunnen natuurlijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Volvodriver

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Volvodriver » vr 3 aug 2018 17:46

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/197373/M ... Vrijbuiter

Dit had ik nog niet gelezen toen ik aangaf dat De Waard meer overlevingskansen heeft dan de Vrijbuiter. Maar in dit artikel wordt dat bevestigd.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Poldervrouwtje » vr 3 aug 2018 18:19

Op DW forum zitten paar echte liefhebbers. Zou mij niets verbazen als er vanuit die kant iets gedaan gaat worden. Ook ik hoorde dat DW doorgaat. Laten we duimen dat se geruchten kloppen
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

RogerS
Berichten: 1035
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door RogerS » vr 3 aug 2018 18:53


Poldervrouwtje schreef:
Volvodriver schreef:RE.gif
De Waard heeft ook makkelijk opzetbare tenten. En is gewoon ook met de tijd meegegaan. .
De stormvastheid is ongeëvenaard. En kan een Karsten niet tegenop
Een Karstentent niet stormvast? Toen wij hem kochten was dat een van hun unique selling points .
Zelf hebben wij een keer bij Dover aan de kust gestaan met een Karstentent toen het windkracht 10 in het kanaal was. Geen enkel probleem voor de tent...
Caravanloos. :(

Volvodriver

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Volvodriver » vr 3 aug 2018 19:00

RE.gif
Jammer dat je mijn quote er bij laat staan.
Punt 1 Ik zeg hier niets (negatiefs) over de Karsten tent
Punt 2 Je verhaspelt een quote wat volgens de forumregels niet is toegestaan.

Maar om positief af te sluiten. Een Karstentent is ook fantastisch. Het publiek voor een Karstentent is echter een ander publiek dan het publiek voor een De Waard tent. Dat is altijd zo geweest en zal ook zo blijven. Ze hebben bestaansrecht naast elkaar.

workel

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door workel » vr 3 aug 2018 19:09

@volvodriver.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Beide kunnen prima naast elkaar blijven bestaan.

En ach duur, wat is duur. Hebben karsten gekocht voor 4500 7 jaar gekampeerd en voor de hele set 3500 terug gekregen. Voor ons prima investering.
Alle waar naar zijn geld.

Hoop dat ze doorstart maken en nog jaren blijven bestaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gerrie
Berichten: 1370
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Gerrie » vr 3 aug 2018 19:18

Op onze camping met 50 plaatsen in Oostenrijk stonden er zo maar 4 de waard tenten. Ik vind het schitterende tenten om te zien. Geen tenten om mee te trekken maar mooie ruime tenten voor een vakantie op één plek.
Elke middag was er (vrij) veel wind op de camping (wat lekker). Soms gingen de nylon tenten bijna plat en moest men ze weer helemaal opnieuw spannen. De, de waard tenten gaven geen enkele krimp.
Zou ik met een tent moeten kamperen dan ging mijn voorkeur naar een de Waard tent.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Useless » vr 3 aug 2018 21:25

Het blijft jammer dat een tentenfabrikant, die in Nederland een soort van cultstatus heeft verworven, failliet is.
Ik vermoed dat er wel een doorstart gemaakt wordt. De Waard is zo’n tent waarvan de kinderen uiteindelijk ook net zo’n tent als de ouders willen hebben.
Ooit heb ik een Albatros gehad en, net als de verhalen hier, stond ie met een half uurtje. Vooropgesteld dat je op een ondergrond stond waar je de haringen makkelijk in de grond kreeg. Nadat ik weer eens tijden bezig was geweest de 42 haringen in de rotsgrond te jassen heb ik het ding verkocht en een Karsten gekocht. Net zo windvast en wat mij betreft een stuk praktischer.

En nog een funfact:
Ooit heeft de ANWB een duurzaamheidstest uitgevoerd door 10 jaar gebruik te simuleren door de toenmalige 4 grote gezinstentenfabrikanten onderling te vergelijken. Het ging toen om de gezinstent van BAX (ik meen een soort imitatie de Waard Albatros, maar dan iets goedkoper), een Randstad wat weer een kloon van de Zilvermeeuw was, de Albatros van de Waard en een Karsten.
Alle tenten scoorden ongeveer gelijk, met dien verstande dat de Karsten iets hoger gewaardeerd werd vanwege het opzetgemak en dat de Albatros van de Waard de enige tent was die slechte plekken in het doek had. Dit laatste kwam volgens de Waard doordat er toevallig een slecht verfbad was gebruikt.
De test maakte voor de verkoop van de Waard geen klap uit en misschien wel terecht. Ze maakten prima en vooral mooi gelijnde tenten.

Hopelijk blijven ze bestaan. Er zijn al genoeg fabrikanten met prachtige tenten van de markt verdwenen zoals Slee, Erdmann Schmidt, Zwarts enz.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Michielwoerden
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 9 aug 2017 20:19

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Michielwoerden » vr 3 aug 2018 22:30

deusjevo schreef:Wij staan hier in Frankrijk op een camping met ca 150 plaatsen en groot deel NL’ers, geen één de Waard tent gespot.

Wel heel veel Quechua, niet zo kwalitatief hoogstaand maar voor paar honderd euro voldoet dat prima voor een paar jaar.
Staat allemaal binnen een zucht en is nog redelijke kwaliteit ook.

Heb zelf geen ervaring met de Waard trouwens.
Wij staan op een camping met 20 plekken en daar staan 4 de waards. Ik denk dat mensen met de waards andere campings zoeken dan doe met 150 plekken...

Wij trouwens met onze sleurhut trouwens ook niet


Verstuurd vanaf mijn HTC Desire 12 met Tapatalk


Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18157
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door deusjevo » vr 3 aug 2018 22:38

Zou best kunnen, ik ga d’r geen studie van maken. knipoog.gif

Ik geef alleen door wat ik zie hier, hiervoor heb ik er nooit zo op gelet.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7881
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door VIP » za 4 aug 2018 03:58

Hieronder een stukje van omroepgelderland.

De uitspraak: we hebben de afgelopen dagen (sinds de aankondiging) veel meer verkocht als anders geeft aan hoe beperkt er normaal verkocht werd. De verkoop die er de laatste dagen is komt van de Die Hards.

Ik zie alleen een niche segment voor DW tenten want het de markt lijkt door Quecha te worden gedomineerd.


https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... e-deur-uit
Porsche + Tabbert

RogerS
Berichten: 1035
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door RogerS » za 4 aug 2018 07:30

Volvodriver schreef:
vr 3 aug 2018 19:00
RE.gif
Jammer dat je mijn quote er bij laat staan.
Punt 1 Ik zeg hier niets (negatiefs) over de Karsten tent
Punt 2 Je verhaspelt een quote wat volgens de forumregels niet is toegestaan.

Maar om positief af te sluiten. Een Karstentent is ook fantastisch. Het publiek voor een Karstentent is echter een ander publiek dan het publiek voor een De Waard tent. Dat is altijd zo geweest en zal ook zo blijven. Ze hebben bestaansrecht naast elkaar.
Mijn excuses. Er is iets fout gegaan bij het (te snel) editen van de quote in Tapatalk op de telefoon. :oops:
Caravanloos. :(

Volvodriver

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Volvodriver » za 4 aug 2018 09:07

RE.gif
thumbup.gif

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Conradi » za 4 aug 2018 13:30

Volvodriver schreef:
vr 3 aug 2018 14:45
Er is nog steeds vraag naar. En als ze niet tot de Vrijbuiter hadden behoord waren ze niet in het faillissement meegetrokken.
Precies, ik heb nergens gelezen dat DW niet goed zou draaien of dat hun tenten niet meer van deze tijd zijn. Ze zijn in de ellende van Vrijbuiter meegezogen. Letterlijk ook, want het duurde een paar dagen voordat de pers, en wij, beseften dat DW dus ook in het faillissement zit.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3579
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Niels83 » za 4 aug 2018 16:19

Erg mooie tenten.
Maar een erg kleine afzet markt met alleen Nederlanders.
In een wereld waar Decathlon tenten erg veel verkocht worden is een de waard tent wel erg aan de prijs.

Ik heb niet voor de waard gekozen vanwegen de vele haringen die je altijd moet gebruiken ook voor 1 nacht. En elke haring is een nieuwe uitdaging in Kroatie.

Gebruikersavatar
Rembrandt
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 21:48

Re: De Waard Tenten Failliet

Bericht door Rembrandt » za 4 aug 2018 16:42

Tja, als je polyester Decathlon tenten gaat vergelijken met katoenen De Waard..........#appelsenperen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”