Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12763
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Trina » vr 3 aug 2018 08:15

Poldervrouwtje schreef:
do 2 aug 2018 10:37
In het noorden is het wel een verlies. Ik woon er ong 45 minuten vandaan. Er is niets in de buurt

Niet te vergelijken met de Vrijbuiter maar Reinders in Hoogeveen heeft een behoorlijk ruim assortiment.
Als we iets nodig hebben gaan we meestal eerst daar naar toe en we slagen er vaak.
Het Noorden zit dus niet helemaal zonder. knipoog.gif

Volvodriver

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Volvodriver » vr 3 aug 2018 09:39

RE.gif
En Veneboer in Drachten is er ook nog.
Dat is ook een grote hoor. Vergis je niet.

Abve

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Abve » zo 5 aug 2018 14:18

Ik ken de zaken van zowel Reinders in Hoogeveen en Leeuwarden, Veneboer in Drachten als ook de NCC in Marum (die van de hagelschade dat een aantal weken geleden actueel op dit forum was).
Leuke zaken met over het algemeen voldoende assortiment maar je gaat er niet een middag 'gezellig' winkelen, zoals bij de Vrijbuiter het geval was en bij Obelink nog is. Ook Vervat vind ik van een andere categorie dan de laatste twee genoemde zaken.
Je gaat naar dit soort zaken, en dat is over het algemeen bij caravandealers volgens mij, om gericht iets te kopen.
Bij Obelink of de Vrijbuiter kun of kon je bijv lekker ronddwalen en ook nog even in het restaurant zitten.


Overigens mijn dochter (en haar gezin) hebben afgelopen week een caravan gekocht en waren gisteren voor het eerst bij Obelink.
En daar was het 'lekker struinen' gisteren ver te zoeken.

Zeer druk, diverse schappen leeg of bijna leeg en ook nog smoorheet. mrgreen.gif
Na een uur gevlucht naar de airco in de auto.
De helft van het boodschappenlijstje niet kunnen afvinken.
Gelukkig is internet er nog.

Maar, Obelink blijft het goedkoopst knipoog.gif

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7881
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door VIP » zo 5 aug 2018 15:09

Volvodriver schreef:
do 2 aug 2018 09:38
RE.gif
Voor alle andere Kip caravans, behalve de Shelter, moest je al naar Hoogeveen. De Shelters stonden daarnaast alleen als showroom exemplaren in de Vrijbuitervestigingen. Kwam het tot bestellen dan moest je sowieso naar Hoogeveen.
En schrikbarend hoe KIP er in Roermond bij stond, alsof het een vieze occasion was die al jaren stond te verstoffen, onbegrijpelijk. zucht.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door PD » zo 5 aug 2018 15:15

RE.gif
Hebben we nog wel een leuke foto gemaakt met de dametjes in de bush awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 943
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door deemster07 » zo 5 aug 2018 17:13

Voor drie week geleden toch twee keer in de vestiging Roden geweest en ook voor t werk kom ik er regelmatig maar het was er toch wel druk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35779
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Chris » wo 22 aug 2018 11:57

Even inside info: vrijbuiter krijgt geen doorstart en morgenochtend begint de opheffingsuitverkoop: op alles 40% extra korting, bovenop de korting die er al op zat (multiplicatief). Stel iets was eerst €200, en er zat 50% korting op al, dan was het dus €100, en met 40% korting nu wordt het €60 (dus niet 40% over de €200, maar over de €100). Mocht je nog iets nodig hebben of willen: inslaaaan! 😂
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18158
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door deusjevo » wo 22 aug 2018 12:07

Tja, dit soort verkopen, ik kom er nooit weenie.gif
Zal niet het meest gewilde spul zijn dan wat te koop komt.
Een Mobicool koelbox van 200 euro ga je niet scoren voor een paar tientjes.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Micky » wo 22 aug 2018 12:16

RE.gif

nee, maar wel met 40% korting tov de prijs die er vandaag nog op staat, denk dat de curator zo toch zeker meer geld ervoor krijgt dan een executieverkoop. die zal later wel volgen voor alles wat er over blijft...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Micky » wo 22 aug 2018 13:01

Chris schreef:
wo 22 aug 2018 11:57
Even inside info: vrijbuiter krijgt geen doorstart en morgenochtend begint de opheffingsuitverkoop: op alles 40% extra korting, bovenop de korting die er al op zat (multiplicatief). Stel iets was eerst €200, en er zat 50% korting op al, dan was het dus €100, en met 40% korting nu wordt het €60 (dus niet 40% over de €200, maar over de €100). Mocht je nog iets nodig hebben of willen: inslaaaan! 😂
Inside info schrijf je? om 10 uur had de Vrijbuiter het zelf al op Facebook gezet mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1544
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Jan Br » wo 22 aug 2018 14:19

Het klopt dat het er niet goed uitziet voor de Vrijbuiter, maar dat wisten we al. Op dit moment is er alleen aangegeven dat de voorraden verkocht gaan worden met 40% korting, maar dat er geen mogelijke doorstart meer komt dat lees ik nergens.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35779
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Chris » wo 22 aug 2018 15:28

@ Micky.

Denk ik een nieuwtje te hebben... mrgreen.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2029
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Aviva » wo 22 aug 2018 21:23

Vanmiddag bij de Vrijbuiter geweest.
Lekker druk daar vanmiddag er ging heel wat langs de kassa 2 uur geweest en je zag de winkel leger worden. Vooral stoelen en kleine tentjes gingen heel hard
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Michel1975 » wo 22 aug 2018 22:11

Ik heb even op de site gekeken maar ze hebben van alles net niets. Wat een mager assortiment. Niet lullig bedoeld maar hier ga je inderdaad de oorlog niet mee winnen. Dat blijkt maar weer.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Micky » do 23 aug 2018 01:38

RE.gif weenie.gif

dat zegt niets, wat je nu ziet op de website, Roden was een super winkel waar we nooit misgrepen, zo schrijven hier ook meer over Roden, de rest ken ik niet goed...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Volvodriver

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Volvodriver » do 23 aug 2018 07:46

Ik weet dat Gouda ook gewoon goed was. Alleen het was er vrijwel nooit druk. Ben er regelmatig geweest.
En wat er op de website staat, zeker nu want on line is niet meer te bestellen, is niet representatief voor het assortiment.
Wel heb ik, in tegenstelling tot wat Micky zegt, in Roden toch regelmatig misgetast bij bepaalde artikelen sinds een jaar of 3-4. En ik niet alleen weet ik.

Volvodriver

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Volvodriver » do 23 aug 2018 07:49

Caravanner12 schreef:
wo 22 aug 2018 21:23
Vanmiddag bij de Vrijbuiter geweest.
Lekker druk daar vanmiddag er ging heel wat langs de kassa 2 uur geweest en je zag de winkel leger worden. Vooral stoelen en kleine tentjes gingen heel hard
Eigenlijk schandalig, waaruit blijkt dat we met z'n allen een stelletje aasgieren zijn.

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2029
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Aviva » do 23 aug 2018 08:14

Wij hebben in de afgelopen jaren en vroeger met mijn ouders al heel wat geld naar de Vrijbuiter in Roden gebracht. Wij komen er altijd in maart om weer het e.e.a. aan te vullen voor het nieuwe seizoen. Ik voelde me daarom wat minder bezwaard wat koopjes mee te nemen gisteren. Al vind ik het voor het personeel wel heel sneu dat je zo hard je best doet (en dat deden ze kwa advisering en hulp) en dat je nog niet weet of je over een paar weken nog een baan hebt.

Voor bedrijf Vrijbuiter zelf heb ik minder medelijden. Het liep altijd goed had ik het idee, na de verkoop snel drie extra vestigingen openen. Een te snelle groeiambitie. Misschien iets met het vastgoed gedaan? Pand verkopen en terug huren en de winst naar de aandeelhouders? Zo worden meer goed lopende bedrijven leeg getrokken.

Maar ik hoop nog steeds op een doorstart voor Roden, ik mag er graag altijd rondneuzen en kom meestal wel met weer iets naar buiten.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16185
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Jan van Vijven » do 23 aug 2018 08:23

Aasgieren? Welnee, de één z’n dood is de ander zijn brood....
Als jij het niet aanschaft word het straks voor een schijntje geveild en mag jij het volle pond alsnog betalen, met dit verschil dat dan de opkoper lacht.

Niet spannender maken dan het is, grijp je kans anders doet een ander het wel. Dat is hoe onze maatschappij in elkaar steekt....gelukkig wel zou ik zeggen anders liepen we nog steeds in beren vellen!

Inderdaad wel jammer voor de werknemers!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria 391 LH (2023)

Volvodriver

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Volvodriver » do 23 aug 2018 08:34

RE.gif RE.gif en RE.gif
Helemaal mee eens, zelfde ervaringen hier. En ik kijk jou er ook niet op aan hoor. Maar gezien mijn/onze ervaringen van de laatste 3 -4 jaar. (Niet zo druk.) Zie ik het toch een beetje als "Aasgieren", waarbij ik de redenatie van Jan ook zeker volg. Ik vind het alleen jammer dat het zo moet gaan. Zeker voor Roden. Ik heb daar heel veel voetstappen liggen.

BTW, ook wij zullen zaterdag waarschijnlijk even aangaan in Roden. Iets wat we eigenlijk pas volgend jaar aan het begin van het seizoen wilden aanschaffen nu toch halen als het er nog is. We zitten per slot dan weer om de hoek. Ik ga er echter niet speciaal voor rijden. Daarom wacht ik ook tot zaterdag.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Michel1975 » do 23 aug 2018 10:20

Micky schreef:
do 23 aug 2018 01:38
RE.gif weenie.gif

dat zegt niets, wat je nu ziet op de website, Roden was een super winkel waar we nooit misgrepen, zo schrijven hier ook meer over Roden, de rest ken ik niet goed...
Ik ben wel eens in Zaandam geweest. Een grote winkel, erg ruim opgezet maar het assortiment was het net niet. Veel groter dan bijvoorbeeld Pauw. Maar daar krijg ik wel het vakantiegevoel wat ik bij de Vrijbuiter niet kreeg. Een ze hebben eigenlijk alles liggen. Weliswaar niet zo groot als Obelink maar dat is een winkel apart. Voorbeeld vwb. assortiment zijn bijvoorbeeld de stoelen. Uitgerekend Crespo en Dukdalf hadden ze niet staan. Ik kan uiteraard niet voor Roden spreken maar dat Zaandam het eigenlijk nog zo lang heeft volgehouden heeft is al een prestatie op zich. Laat onverlet dat ik het uiteraard niemand gun en ik hoop voor het personeel dat ze snel weer elders werk vinden.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 510
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door yarrah » do 23 aug 2018 11:52

Ik ga vanavond nog even kijken.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1732
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Carnavalswiertz » do 23 aug 2018 14:45

Zonet bij de Vrijbuiter geweest en enkele kampeerartikelen met 40% korting gekocht.
Grootste aanschaf was een Tristar koelbox van normaal iets van EUR 189 nu dus voor EUR 113.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

koos
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 10:38
Locatie: In het uiterste noorden van het vaste land

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door koos » do 23 aug 2018 21:15

Ik ben ook bij de Vrijbuiter geweest. Het was erg druk en de meesten verlieten met volle winkelwagens de uitgang. Alle parkeerplaatsen waren bezet. Het leek weer even op de jaren 80 en 90. Toen had je dezelfde taferelen vlak voordat de vakanties begonnen. Ik hoop dat Roden toch weer een doorstart gaat maken met een nieuwe eigenaar. En dan ook het assortiment weer bij de tijd brengen.
Subaru Forester 2.0 Premium (150 pk, 4WD, CVT) & Kip Starline 47 TRZ (1998) Powrmover/Ultraheat/Therme TT2/Solar 100W

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Het doek is gevallen, voor De Vrijbuiter

Bericht door Micky » vr 24 aug 2018 00:14

RE.gif

toch doet me dat zeer, ik ken de uitspraken (brood en dood), maar zelf als kind ooit een faillissement meegemaakt thuis, het voelt echt alsof aasgieren komt scoren, ik zal er dus ook niet snel heengaan.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”