Wel of niet caravan inruilen

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1544
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Wel of niet caravan inruilen

Bericht door Jan Br » vr 10 aug 2018 11:14

RE.gif thumbup.gif
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16183
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Wel of niet caravan inruilen

Bericht door Jan van Vijven » vr 10 aug 2018 11:39

Je wilt advies en als het even kan een goed advies....dat is er niet!
Iedereen heeft een budget voor leuke dingen, sommige voor een ijsje op zondag en andere om een nieuwe caravan aan te schaffen. Beide zijn gelukkig!
Laat je niet gek maken, koop dat ding als jij dat wilt en laat de rest maar lullen, doen ze toch wel: "waar doet hij het van?" of "zonde van het geld"
Tis allemaal heel simpel: leef nu en zorg dat dit gebeurt op jou manier, als er aan het einde van de rit genoeg over is voor jou begrafenis en een borrel voor de nabestaande heb je het goed gedaan. whistle.gif

Laat maar weten wat het wordt...
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Wel of niet caravan inruilen

Bericht door Scout15 » vr 10 aug 2018 11:43

RE.gif thumbup.gif
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Weinsberg
Berichten: 525
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: Wel of niet caravan inruilen

Bericht door Weinsberg » vr 10 aug 2018 12:33

RE.gif RE.gif RE.gif

Ik voel me er juist bij geholpen als iemand een andere insteek geeft wanneer ik om advies vraag. Vanuit die insteek de comment gemaakt. Ik ga ervanuit dat hier allemaal volwassen mensen zitten die een beetje kritiek kunnen incasseren. thumbup.gif

Vadervan3
Berichten: 1048
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Wel of niet caravan inruilen

Bericht door Vadervan3 » vr 10 aug 2018 12:37

Vooropgesteld, maar dat neemt niet weg dat het een wat vreemde opmerking is. Niemand kan hier in de portemonnee van een ander kijken. En dan is advies altijd lastig te geven. Als ik een hele dikke portemonnee hand kocht ik me elk jaar een nieuwe caravan, nu doe ik het met een 2e handsje. Maar we zijn wel blij ermee.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wel of niet caravan inruilen

Bericht door karelV » vr 10 aug 2018 12:55

@Vadervan3....mijn portemonai is ook niet dik (meer) maar blijf altijd wel investeren in caravans en trekkers en......onderhoud aan het huis en tuin en......om leuke dingen te doen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk

Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Wally
Berichten: 1241
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Wel of niet caravan inruilen

Bericht door Wally » vr 10 aug 2018 16:01

RE.gif
Komt er iedere maand 1700 Euro in de portemonnee of een paar duizend euro meer?

De 1e groep zal het wel nalaten om iedere 3 a 4 jaar een nieuwe caravan te kopen, als ze al ooit een nieuwe gekocht hebben.

De 2e groep zal hoe veel meer die paar duizend euro is makkelijke overstag gaan om om de 3 a 4 jaar een nieuwe te kopen en tussendoor ook nog een nieuwe trekker. Die zijn na 2 jaar al weer vergeten dat ze nieuwe caravan of trekker hadden gekocht.

Frans

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16183
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Wel of niet caravan inruilen

Bericht door Jan van Vijven » vr 10 aug 2018 16:26

RE.gif
Dat maakt allemaal niet uit toch? Als je maar gelukkig bent en niet te veel naar het gras van de buren kijkt.... zwaaien.gif

Btw: ons gras is veel groener dan dat van de buren, wij hebben namelijk wel gesproeid mrgreen.gif ...uit een bron!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wel of niet caravan inruilen

Bericht door PD » vr 10 aug 2018 16:28

RE.gif
Idd, tel je knopen thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Knaus440
Berichten: 3699
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Wel of niet caravan inruilen

Bericht door Knaus440 » vr 10 aug 2018 16:54

"De caravan voldoet meer dan prima dus dat is geen reden om hem in te ruilen maar ja we merken toch wel dat we steeds weer naar nieuwe caravans blijven kijken met alle mooie nieuwe ontwikkelingen. Hebben jullie dat ook?"

Eh, nee dus. Wij hebben dat niet.
We hebben een knaus uit 1997, sudwind met Azur binnen. Dus met de "nieuwe" lijn kersen kleur kastjes van 1997.
Geen tv, oven, afwasmachine, tv, schotel, etc.
Wel een mover, ringverwarming, grotere koelkast met ventilatortjes erachter, eigen huishoudaccu voor een nachtje zonder stroom,
tredfort wc, en van binnen nog erg mooi en in goede staat.
Natuurlijk zie ik ook nieuwe caravans met mooie indelingen en kleuren, dat klopt.
Zolang ons oudje goed en betrouwbaar blijft, is het wel kijken naar mooie nieuwe caravans. Maar niet kopen.
En als ik eerlijk ben zal er ook geen nieuwe caravan komen, ben niet bereidt om een 20 - 25000 euro neer te leggen voor een nieuwe caravan.

Kan me overigens wel voorstellen dat wanneer er een andere caravan komt er moderniseringen welkom zijn.
Een oventje lijkt me erg prettig. En ook vaste bedden ipv ombouwen rondzit.
De afgelopen zomer ook weer best mooie modellen caravans gezien, met ruime indelingen.
Vooral de buitenkant ziet er dan veel nieuwer uit.
Maar nadenken over elke 3-5 jaar echt nieuw, doen we niet.
Een ieder maakt daar gelukkig zijn eigen keus in, kan me voorstellen dat dit soort afwegingen wel van belang zijn.
En dan moet je het gewoon ook doen vind ik.
Natuurlijk speelt budget ook mee, maar belangrijkst is dat ik een nieuwe auto, of caravan, geen belangrijk item vind.

Goed, veilig, netjes, verzorgd, goed onderhouden, dat vind ik wel van belang.
Een scherm of display om te zien hoe vol de accu is, het niveau schoon en/of vuil water, of de toilet, is aan mij niet besteedt.
Dus wordt ons 21 jarig knausje nog niet ingeruild.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

arnovariante

Re: Wel of niet caravan inruilen

Bericht door arnovariante » vr 10 aug 2018 19:00

Daphne schreef:
zo 29 jul 2018 12:45

PD heeft vast een mooi excellijstje met het omslagpunt van het aantal nachten caravangebruik AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Eventueel kan PD TS waarschijnlijk ook wel helpen aan een lijstje (waarschijnlijk in Exel) met argumenten en puntjes om jezelf te overtuigen dat je een nieuwe caravan nodig hebt.
whistle.gif

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”