Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door iemand » ma 16 jul 2018 16:52

Vandaag op een camping waar op het registratieformulier werd gevraagd om Paspoort, ID of Rijbewijsnummer scratch.gif

Zoiets vul ik dus niet in. Ook al zijn er vakjes voor op het formulier; een persoonlijk gegeven mag alleen worden vastgelegd als het strikt noodzakelijk is.
De campingbaas toch enigsinds verbolgen, want het zou moeten van de gemeente.
M.i. is Naam en Woonplaats eigenlijk al voldoende, om vast te stellen dat ik toeristenbelasting mag betalen mrgreen.gif .
AVG is blijkbaar nog niet overal bekend.
Als je zoekt op 'nachtregister toeristenbelasting' wordt je nog niet veel wijzer weenie.gif

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

p.s. De campingbaas gaat bij de gemeente navraag doen.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door VIP » ma 16 jul 2018 17:05

Ik vul als de campingbaas er op staat gewoon een fakenummer in van Cijfers en Letters
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Jan Br » ma 16 jul 2018 17:10

volgens mij is het geen enkel probleem om je paspoort of rijbewijsnummer in te vullen, maar het probleem zit hem in je BSN, dat geef je weg wanneer er een fotokopie wordt gemaakt van je paspoort of rijbewijs (bij Rijbewijs staat BSN op de achterkant)

Een Fakenummer invullen heb ik nog nooit aan gedacht, maar hou ik er wel in thumbup.gif
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door VIP » ma 16 jul 2018 17:13

RE.gif
thumbup.gif


Enneh ik heb onze BSN's afgeplakt met een heel dun strookje papiersticker, nog nooit iemand opgevallen, ook geen controlerende instantie's.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Jan Br » ma 16 jul 2018 17:15

RE.gif

zijn echte "Premium" oplossingen
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Daphne » ma 16 jul 2018 17:18

In sommige landen zijn hotels en recreatieparken verplicht het paspoort- of identiteitskaartnummer te vragen en op te slaan in het kader van veiligheid. Dat is ook nog steeds toegestaan volgens de AVG. Alleen moet men wel aantonen dat deze gegevens nodig zijn of door de autoriteit wordt geëist. BSN moet je nooit geven.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door VIP » ma 16 jul 2018 17:19

Dat blauw gemarkeerde heb even onzichtbaar gemaakt voor het forum.
Bijlagen
E7C45CC1-B30B-4CED-90D6-B319F75FDAEC.jpeg
Porsche + Tabbert

Kasper

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Kasper » ma 16 jul 2018 17:41

Daphne schreef:
ma 16 jul 2018 17:18
In sommige landen zijn hotels en recreatieparken verplicht het paspoort- of identiteitskaartnummer te vragen en op te slaan in het kader van veiligheid. Dat is ook nog steeds toegestaan volgens de AVG. Alleen moet men wel aantonen dat deze gegevens nodig zijn of door de autoriteit wordt geëist. BSN moet je nooit geven.
Bsn nummer staat op het paspoort, rijbewijs en zelfs op de boete die onlangs kreeg van het Centraal Justitieel Incassobureau, dus zo geheim is mijn BSN niet. knipoog.gif

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Michel1975 » ma 16 jul 2018 17:43

Daphne schreef:
ma 16 jul 2018 17:18
In sommige landen zijn hotels en recreatieparken verplicht het paspoort- of identiteitskaartnummer te vragen en op te slaan in het kader van veiligheid. Dat is ook nog steeds toegestaan volgens de AVG. Alleen moet men wel aantonen dat deze gegevens nodig zijn of door de autoriteit wordt geëist. BSN moet je nooit geven.
Het is voornamelijk onwetendheid inzake AVG. Overigens worden de gevolgen van het invoeren van de AVG nu pas zichtbaar. Kopie paspoort is niet toegestaan. Alleen het kort afgeven danwel tonen is voldoende. Sterker. Indien een hotel paspoorten kopieert met alle gegevens erop zijn ze onder de AVG strafbaar. Maar ja vertel dat maar als je aan het inchecken bent in der vreemde.
AVG is een dusdanig gedrocht waarvan de praktische bezwaren nu pas zichtbaar worden. Wij hebben er in de financiële dienstverlening veel mee te maken. Ook wij mogen het BSN nummer niet meer opslaan. Leuk voor een aanvraag bij een bank die een BSN verplicht stelt. De geldverstrekkers zijn nu wel een het inventariseren hoe hier mee om te gaan maar een oplossing is er nog niet.

Leuke kwisvraag. Als je je klant een kerstkaart wilt sturen mag dat?

1 troost. Er is 1 instantie die gevraagd heeft voor uitstel voor de AVG maar heeft deze niet gekregen. De belastingdienst. Dus met andere woorden de overheid zelf is er nog niet klaar voor en autoriteit persoonsgegevens zal in het begin alleen de grote bedrijven benaderen.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Davendre » ma 16 jul 2018 17:50

RE.gif RE.gif

Misschien ff kopie van je paspoort incl bsn nr hier op forum plaatsen. Kijken hoe lang het duurt voor jouw identiteit is gestolen thumbup.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Michel1975 » ma 16 jul 2018 17:55

Wordt overigens nog een leuke exercitie. Ben voor de belastingdienst verplicht het dossier voor een X periode te bewaren. Indien een klant na 10 jaar gaat klagen zal ik ook mijn dossier nog moeten hebben anders kan ik mij bij het Kifid of de AFM helemaal niet meer verdedigen want dan is het advies niet meer reconstrueerbaar. Onder de AVG mag ik een dossier niet zo lang bewaren. Ow ja en ik moet uit alle stukken het BSN nummer verwijderen. Leuk we hebben voor 30 jaar dossiers in het (digitale) archief hangen.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

eurotrotter
Berichten: 6222
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door eurotrotter » ma 16 jul 2018 17:56

Jan Br schreef:
ma 16 jul 2018 17:10
(bij Rijbewijs staat BSN op de achterkant)
Bij je ID kaart ook. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Daphne » ma 16 jul 2018 17:58

Michel1975 schreef:
ma 16 jul 2018 17:43
Daphne schreef:
ma 16 jul 2018 17:18
In sommige landen zijn hotels en recreatieparken verplicht het paspoort- of identiteitskaartnummer te vragen en op te slaan in het kader van veiligheid. Dat is ook nog steeds toegestaan volgens de AVG. Alleen moet men wel aantonen dat deze gegevens nodig zijn of door de autoriteit wordt geëist. BSN moet je nooit geven.
Het is voornamelijk onwetendheid inzake AVG. Overigens worden de gevolgen van het invoeren van de AVG nu pas zichtbaar. Kopie paspoort is niet toegestaan. Alleen het kort afgeven danwel tonen is voldoende. Sterker. Indien een hotel paspoorten kopieert met alle gegevens erop zijn ze onder de AVG strafbaar. Maar ja vertel dat maar als je aan het inchecken bent in der vreemde.
AVG is een dusdanig gedrocht waarvan de praktische bezwaren nu pas zichtbaar worden. Wij hebben er in de financiële dienstverlening veel mee te maken. Ook wij mogen het BSN nummer niet meer opslaan. Leuk voor een aanvraag bij een bank die een BSN verplicht stelt. De geldverstrekkers zijn nu wel een het inventariseren hoe hier mee om te gaan maar een oplossing is er nog niet.

Leuke kwisvraag. Als je je klant een kerstkaart wilt sturen mag dat?

1 troost. Er is 1 instantie die gevraagd heeft voor uitstel voor de AVG maar heeft deze niet gekregen. De belastingdienst. Dus met andere woorden de overheid zelf is er nog niet klaar voor en autoriteit persoonsgegevens zal in het begin alleen de grote bedrijven benaderen.


Veel bedrijven "zwemmen" nog wat de AVG betreft. Ik ben al anderhalf jaar bezig met AVG om alles binnen de afdeling AVG proof te maken. Wij vallen onder gezondheid dus worden er zwaardere eisen gesteld aan ons handelen.

Kerstkaart versturen aan klanten? Tja, je mag de persoonsgegevens alleen gebruiken waarvoor je ze hebt verzameld. weenie.gif en dan maakt het geloof ik nog uit of je eigenaar bent van de gegevens, een verwerker of een dataverantwoordelijke.
Wij hebben het met het versturen van geboorte- en felicitatiekaartjes. Wij doen het alleen nog als wij een geboortekaartje krijgen.

Het toppunt was toch wel het bericht dat vorige week in het nieuws was van de schoolfoto's met de zwart gemaakte gezichten. Ik geloof niet dat dit de bedoeling van de AVG is.

BTW, de autoriteit persoonsgegevens kampt met een personeelstekort. Voorlopig is er weinig controle.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Kasper

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Kasper » ma 16 jul 2018 17:59

Davendre schreef:
ma 16 jul 2018 17:50
RE.gif RE.gif

Misschien ff kopie van je paspoort incl bsn nr hier op forum plaatsen. Kijken hoe lang het duurt voor jouw identiteit is gestolen thumbup.gif
Ik bedoel dat geheim is helemaal niet zo geheim, de overheid is ook niet altijd te vertrouwen! mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Michel1975 » ma 16 jul 2018 18:00

RE.gif RE.gif
Dat laatste klopt helemaal. Overigens was het antwoord op de vraag dat het alleen mag als de klant expliciet toestemming gegeven heeft. En dat je dit opgenomen hebt in je administratie. Er zijn nu heel veel bedrijven die voor de invoering van de AVG een negatieve optie hebben geboden. Namelijk als je niet reageert geef je toestemming. Het is nog maar de vraag of deze stand houdt in de rechtszaal. Overigens snap ik die bedrijven volledig.

Overigens durf ik te beweren dat er niet 1 bedrijf is dat volledig AVG proof is. Het is namelijk praktisch onuitvoerbaar.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Daphne » ma 16 jul 2018 18:08

Michel1975 schreef:
ma 16 jul 2018 18:00
Overigens was het antwoord op de vraag dat het alleen mag als de klant expliciet toestemming gegeven heeft.
Klopt, maar het is een beetje gek om toestemming te vragen om een kerstkaart te mogen versturen. :lol: Daarom hebben wij dit soort zaken laten vervallen. Wij vragen alleen expliciete toestemming voor datgene wat van belang is voor onze business. Relaties beheren en onderhouden kunnen we ook zonder het versturen van kerstkaarten.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Rene_13 » ma 16 jul 2018 18:17

in principe hebben jullie allemaal gelijk.

Maar ik heb het meegemaakt dat ik mijn paspoort niet wilde laten overnachten in een kastje achter de receptie.
Lullen als brugman in mijn steenkool Engels doorspekt met een Duitse tongval.
Maar het was inleveren of vertrekken. Daar stonden we met zijn 5en waaronder 3 kleine kinderen, na 18 uur rijden in een ver en warm land.

Er zou iets van een document moeten zijn die je kan overhandigen in de taal van het land waar je verblijft, en waar onomwonden instaat dat een staatsburger zijn paspoort niet mag afgeven.

Nu 15 jaar verder en meer ervaren en inmiddels de taal een beetje machtig zou ik ze het prima kunnen uitleggen. En als ze dan niet willen prima dan gaan we verder nu zijn er geen jammeren de kinderen die je moet troosten.

Heb nu overigens 2 kopieën van de passen bij me, waarbij ik het BSN heb geblurred en er een watermerk in heb gezet:
ONLY for Holidays --/--/---- tm --/--/----

Willen ze het origineel dan even vergelijken geen probleem maar slechts ter inzage.
Dat werkt bij mij prima.
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Re di Coppi
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Re di Coppi » ma 16 jul 2018 18:58

RE.gif
Dat is ook een goed idee thumbup.gif
Wanneer ik voor mijn werk naar een groot farmaceutisch bedrijf in Parijs ga voor een bezoek, moet je je paspoort ook afgeven bij de receptie gedurende je verblijf daar. Vind ik ook niet prettig, zeker niet als ik er met het vliegtuig heen ga. Maar ja, wat is het alternatief? Paspoort niet inleveren is niet het terrein op.......Een ander belangrijk punt van zorg hier bij die Fransen is de stakingsgevoeligheid, straks sta ik bij de receptie om mijn paspoort op te halen en zit er niemand.....zijn ze aan het staken [aschrik.gif] mrgreen.gif
V60, Fendt Saphir 510 TFK

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door fortissimo » ma 16 jul 2018 19:02

Vragen om het nummer lijkt mij niet noodzakelijk, maar ze moeten wel zelf aangeven dat ze een geldig ID-bewijs hebben gezien.
https://www.ondernemersplein.nl/regel/n ... bijhouden/

In principe is een documentnummer trouwens niet erg, daar kan alleen een overheid iets mee.

V.w.b. BSN. Wordt geen zelfstandig ondernemer (of neem geen zonnepanelen) want dan is je BSN je BTW-nummer. En die moet je verplicht publiceren op al je documentatie, websites en facturen.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

eurotrotter
Berichten: 6222
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door eurotrotter » ma 16 jul 2018 19:48

Rene_13 schreef:
ma 16 jul 2018 18:17
in principe hebben jullie allemaal gelijk.

Maar ik heb het meegemaakt dat ik mijn paspoort niet wilde laten overnachten in een kastje achter de receptie.
Lullen als brugman in mijn steenkool Engels doorspekt met een Duitse tongval.
Maar het was inleveren of vertrekken. Daar stonden we met zijn 5en waaronder 3 kleine kinderen, na 18 uur rijden in een ver en warm land.

Er zou iets van een document moeten zijn die je kan overhandigen in de taal van het land waar je verblijft, en waar onomwonden instaat dat een staatsburger zijn paspoort niet mag afgeven.

Nu 15 jaar verder en meer ervaren en inmiddels de taal een beetje machtig zou ik ze het prima kunnen uitleggen. En als ze dan niet willen prima dan gaan we verder nu zijn er geen jammeren de kinderen die je moet troosten.

Heb nu overigens 2 kopieën van de passen bij me, waarbij ik het BSN heb geblurred en er een watermerk in heb gezet:
ONLY for Holidays --/--/---- tm --/--/----

Willen ze het origineel dan even vergelijken geen probleem maar slechts ter inzage.
Dat werkt bij mij prima.
Toen in Nederland de ID kaarrt nog niet bestond had ik hetb stamlad van mijn paspoort ge-kopieerd en ndat verkleind naar ID kaart formaat,met uiyteraard het BSM nummer onzichtbaar gemaakt,in landen zoals Italie en Frankrijk kenden wel al wel een ID kaart.
Als ik bij een adres kwam waar ik moest laden of lossen en men verlangde mijn paspoort gaf ik eenvoudig deze "ID kaart"af,nooit problemen gehad.
Zij hadden "iets"waaruit mijn identiteit bleek en ik hield mijn paspoort in mijn zak zij blij,ik blij. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door p_vingerhoets » ma 16 jul 2018 20:13

RE.gif

Ik gaf op zulke adressen een oud paspoort af , die ongeldig was gemaakt met een 3 tal gaten.
Gaf leuke gezichten aannhet loket maar werd wel geaccepteerd.

Tijdens vakanties in het buitenland is het meestal eenvoudig afgeven of vertrekken wat je er ook over zegt daar krijgen ze opdracht dat het moet voor veiligheid en terrorisme e.d. en is het gewoon klaar de volgende staat achter je al weer te wachten.

Ik geloof dat er tegenswoordig wel een asci kaart is die bij een aantal campings geacepteerd wordt als vervanger voor het id , niet het papieren kortingskaartje
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

eurotrotter
Berichten: 6222
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door eurotrotter » ma 16 jul 2018 20:28

p_vingerhoets schreef:
ma 16 jul 2018 20:13
RE.gif



Ik geloof dat er tegenswoordig wel een asci kaart is die bij een aantal campings geacepteerd wordt als vervanger voor het id , niet het papieren kortingskaartje
IN Frankrijk,Duitsland en Oostenrijk heb ik t nog niet meegemaakt dat het papieren kortingskaartje niet ge accepteerd werd.
In Italie de ACSI ID kaart.( maar daar staat ook het nummer van je ID kaart op ( niet je BSN nummer)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door PMT » ma 16 jul 2018 21:16

RE.gif
Heel af en werd bij ons de camping kortingskaart van ACSI als een ID geaccepteerd, maar meestal als pand ingehouden. De ACSI ID in alle gevallen geaccepteerd in Frankrijk Oostenrijk Duitsland en Italië en hoefden we zelfs het paspoort niet te laten zien. In Spanje werd vorig jaar op alle campings waar wij geweest zijn een kopie gemaakt van ons paspoort op een speciaal kopieerapparaat die een ingebouwde mal had die privacy gegevens niet kopieerde. Wij kregen daarvan ook een kopie ter controle.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door VIP » ma 16 jul 2018 21:45

Gebruikt niemand van jullie de APP van de rijksoverheid....... scratch.gif


https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eitsbewijs
Porsche + Tabbert

martijn v o

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door martijn v o » ma 16 jul 2018 21:46

Ik geef ook alleen mijn oude paspport af met gaten, die andere blijft alleen bij mij.

Op het werk zijn ze ook bezig met de AVG opschoning. Alle CV's van mensen, lijsten met namen die we ooit een keer verzameld hebben om feesten en partijen te organiseren. Alles gaat de digitale prullenbak in. We hebben de zomer barbecue gehad en daar zijn foto's van gemaakt. Uiteraard moet je eerst persoonlijk schriftelijke toestemming vragen anders mogen ze het niet publiceren.
Ik vindt het maar een onding.

En als je dan zelf voor het werk een toegangspas nodig hebt (we werken voor een grote bank met een oranje leeuw) dan moet je een boel formulieren invullen zelfs met oude werkadressen erop en namen die ze kunnen bellen ter verificatie.
Als je dan protesteert is het verweer: dat moet van de belastingdienst en die gaat boven de AVG dus.........

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”