Pechhulp voor de caravan

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Pechhulp voor de caravan

Bericht door Aviva » wo 28 mar 2018 11:15

Tegenwoordig bieden veel merken pechhulp aan. Dit is ook zo bij onze Hyundai als we de beurten volgens schema bij de Hyundai dealer laten doen hebben we recht op pechhulp.
Deze hulp geld echter alleen voor de auto. Mocht de auto pech krijgen en afgesleept moeten worden dan nemen ze de caravan wel mee.
Defecten aan de caravan zijn niet gedekt.

Ik heb even gekeken wat de ANWB Wegenwacht aanbied maar dan moet ik een compleet abonnement afnemen.
Daarom vroeg ik me af hoe hebben jullie dit geregeld?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door karelV » wo 28 mar 2018 11:44

Wij rijden ook Hyundai en daar zit idd ook de eerst 5 jaar samen met de garantie pechhulp bij maar de caravan hebben wij voor pech of schade altijd bij de verzekering meeverzekerd gehad. Onze auto is nu buiten de garantie en nu alles via de anwb met het duurste pakket wat er is.
Je moet ook niet gelijk denken van ik ga me niet dubbel verzekeren want voor de pechhulp van de auto betaal je natuurlijk niets knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door Daphne » wo 28 mar 2018 11:58

Caravanner12 schreef:Defecten aan de caravan zijn niet gedekt.
Kijk eens in de polisvoorwaarden van de caravanverzekering. Dat is daar meestal wel gedekt.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door janoniem » wo 28 mar 2018 12:18

Mazda heeft een gelijksoortige service waarbij sinds enige tijd echter ook de caravan is inbegrepen.
De service blijft gehandhaafd zolang onderhoud volgens fabrieksvoorschrift plaatsvindt, dat betekent o.a. originele onderdelen en Mazda olie gebruiken.
Ik zie deze "service" dan ook niet als helemaal gratis.
Daarnaast loopt er hier voor de caravan nog een uitgebreide casco verzekering die naast andere dekking ook nog deze hulp biedt, inderdaad een overlapping.
Zelf het risico dragen van de casco verzekering zou me 24 euro per maand opleveren.
En als ik dan kijk naar een aantal gehonoreerde schadeclaims in de afgelopen jaren laat ik het maar zo.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Volvodriver

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door Volvodriver » wo 28 mar 2018 12:34

Via Volvo de uitgebreide pechhulp met langer vervangend vervoer en meer zaken. Via de uitgebreide Cascoverzekering van de caravan alle andere zaken. Daar zit net zoals bij bovenstaande spreker enige overlap in maar wij gaan ook wel eens zonder caravan naar het buitenland.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door Wim Verso » wo 28 mar 2018 12:55

Wij hebben een gratis pechhulp van Toyota, net zoals de Mazda hulp van Janoniem, alleen de caravan hebben we in het totaal pakket zitten van Univé.
Hebben we een paar jaar geleden in Tsjechië ook van mogen gebruiken en de Pechhulp was Prima geregeld, van sleepauto tot weer helemaal goed gerepareerd.
Vijf dagen zonder auto gezeten.

Gebroken rechter aandrijfas.
Laatst gewijzigd door Wim Verso op wo 28 mar 2018 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door karelV » wo 28 mar 2018 12:59

janoniem schreef:

en Mazda olie gebruiken.


Ik zie deze "service" dan ook niet als helemaal gratis.


Van welke Raffinaderij komt deze olie dan scratch.gif scratch.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door janoniem » wo 28 mar 2018 13:23

RE.gif
Het is Supra 0W20 en kost € 18,18 per liter excl. Btw volgens de factuur. Soort wonderolie?
Geen idee waar dit goud vandaan komt, ik kan het blijkbaar ook gebruiken om haaruitval te bestrijden :lol:
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door RDDR » wo 28 mar 2018 14:53

Het is ook een beetje wat je allemaal wel / niet wil verzekeren.
Bij BMW is inderdaad gedekt dat als je met caravan onderweg bent en pech aan de auto krijgt je vervangend vervoer ook de caravan moet kunnen trekken. En bij afslepen wordt ook de caravan meegenomen op hun kosten.

Echter niet meer door kunnen rijden door een defect aan de caravan wordt niet gedekt. Maar hoe groot is de kans? En hoeveel defecten kan je aan een caravan hebben die niet ter plaatse op te lossen zijn? Ik neem dat risico gewoon.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

FWalraven
Berichten: 1354
Lid geworden op: vr 19 mei 2006 23:02

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door FWalraven » wo 28 mar 2018 15:19

Opel heeft geen buitenland pech hulp meer van 1 jaar na een onderhoudsbeurt van je auto.
Pech hulp nu alleen in Nederland.

Je kunt pech hulp buitenland voor 39 Euro bijverzekeren. Zou goedkoper zijn als ANWB.
Toch maar alles bij de ANWB gehouden, had ik overigens al.

Frans

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door Jan van Vijven » wo 28 mar 2018 15:25

Als je alle jaren onderhoud pleegt verlengt Opel steeds de pechhulpdienst.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

FWalraven
Berichten: 1354
Lid geworden op: vr 19 mei 2006 23:02

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door FWalraven » wo 28 mar 2018 15:55

RE.gif
Ik mocht afgelopen januari pechhulp buitenland erbij kopen.
En ieder jaar netjes voor onderhoud geweest.

Bron OPEL
Opel Pechhulp Plus Europa. Overal meer zekerheid voor €34,95.

Alle voordelen van Opel Pechhulp
Pech onderweg service in heel Europa (excl. het niet-Europese deel van Turkije)
Hulp bij lege tank, verkeerde brandstof, verloren of gestolen sleutels
Verzending van vervangende onderdelen
Financiële assistentie
Repatriëring van uw auto naar Nederland

Frans

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door fendtjeplatin » wo 28 mar 2018 16:58

Caravanner12 schreef:Tegenwoordig bieden veel merken pechhulp aan. Dit is ook zo bij onze Hyundai als we de beurten volgens schema bij de Hyundai dealer laten doen hebben we recht op pechhulp.
Deze hulp geld echter alleen voor de auto. Mocht de auto pech krijgen en afgesleept moeten worden dan nemen ze de caravan wel mee.
Defecten aan de caravan zijn niet gedekt.

Ik heb even gekeken wat de ANWB Wegenwacht aanbied maar dan moet ik een compleet abonnement afnemen.
Daarom vroeg ik me af hoe hebben jullie dit geregeld?
In Belgie is caravan wel inbegrepen bij Hyundai.
En al gebruik van gemaakt.
Bijstand is via Vab.
Waarborg afgelopen kan men bij jaarlijks onderhoud voor ongeveer 50 € verlengen.
Dus verlenging auto + caravan.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door Wim Verso » wo 28 mar 2018 17:24

Jan van Vijven schreef:Als je alle jaren onderhoud pleegt verlengt Opel steeds de pechhulpdienst.
Is bij Toyota precies hetzelfde.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door Williamr » wo 28 mar 2018 18:00

FWalraven schreef:RE.gif
Ik mocht afgelopen januari pechhulp buitenland erbij kopen.
En ieder jaar netjes voor onderhoud geweest.

Bron OPEL
Opel Pechhulp Plus Europa. Overal meer zekerheid voor €34,95.

Alle voordelen van Opel Pechhulp
Pech onderweg service in heel Europa (excl. het niet-Europese deel van Turkije)
Hulp bij lege tank, verkeerde brandstof, verloren of gestolen sleutels
Verzending van vervangende onderdelen
Financiële assistentie
Repatriëring van uw auto naar Nederland

Frans
Vorig jaar nog alle verzekeringen doorgespit en gekeken wat er wel en niet bij zat en ook gekeken wat er in het Opel assistance pakket zat. Naar aanleiding van bovenstaand zal ik het wederom eens weer uitpluizen. Thnx thumbup.gif
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

FWalraven
Berichten: 1354
Lid geworden op: vr 19 mei 2006 23:02

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door FWalraven » wo 28 mar 2018 18:56

RE.gif
Ik weet dus niet of het met ingang van 1 januari 2018 is ingegaaan of al in de loop van 2017.
Maar krijg je auto dit jaar nog een onderhoudsbeurt dan zullen ze het je best mededelen.

Frans

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door Williamr » wo 28 mar 2018 19:20

Beurt en APK wordt uitgevoerd in december, net voor de vakantie gaan we altijd nog even langs voor een “zomercheck”. Dan zullen we het wel horen, denk ik.
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door troapel » do 29 mar 2018 21:52

Ik heb pechhulp geregeld via de ANWB. Europa-service incl. aanhangerservice.

Gelukkig nog geen gebruik van hoeven te maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door deusjevo » do 29 mar 2018 23:06

Ik heb een leaseauto, de Qashqai, met pechhulp via leasemij echter zonder aanhanger hulp.

Verder heb ik ook voor mijn oldtimer wagenpark ANWB Europaservice.
Daarbij ook maar voor iets van 15 euro de Aanhanger optie bijgenomen dus de caravan is daarop gedekt.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door Conradi » do 29 mar 2018 23:44

Bij loopt het via Volvo Pechhulp, wordt automatisch ieder jaar verlengt als je auto in onderhoud bij de dealer is, incl caravan.
Voor € 25 per jaar extra vervangend vervoer tot max 30 dagen. Ooit op de eerste dag van de vakantie stilgevallen door een defecte hydraulische pomp. Gelukkig toch gewoon op vakantie geweest :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door Aviva » do 5 apr 2018 13:14

Afgelopen weekend gebruik gemaakt van de Hyundai pechhulp service, we hadden onderweg een schroef in de band. Dat ging perfect.

Nog even contact gehad met Hyundai Nederland, het is niet mogelijk zoals bij sommige andere merken voor een x bedrag pechhulp voor aanhanger/ caravan.
Wegenwacht ANWB lijkt alleen mogelijk om een compleet pakket te nemen met wegenwachthulp.

Nu nog met de verzekering bezig wat daar de mogelijkheden zijn.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Rianne85
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 24 jul 2017 11:18

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door Rianne85 » do 5 apr 2018 14:29

Ik heb een soortgelijk draadje gestart van de week. Bij ons zit de pechhulp bij de reisverzekering. Pechhulp Europa heet het en geld ook voor je Aanhanger/caravan. We zijn verzekerd bij de Abn.

Rianne85
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 24 jul 2017 11:18

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door Rianne85 » do 5 apr 2018 14:30

Wij hebben Volkswagen mobiliteits garantie dus zaten met hetzelfde probleem want die dekt ook niks voor je aanhanger

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door Aviva » vr 22 mar 2019 11:13

Een jaartje later de polisvoorwaarden van de verzekering er nog maar eens bij gepakt (jaarlijkse check van alle verzekering bijvoorbeeld als ze nog nodig zijn).

In onze polisvoorwaarden staat het volgende onder hulpverlening:

Rubriek Hulpverlening
28 Dekking
Verzekerd zijn de kosten van door SOS International georganiseerd vervoer van de caravan, de inboedel en de overige bagage in de volgende gevallen:
28.1 Uitval van de caravan in Nederland, maar buiten de woonplaats van verzekerde door:
28.1.1 beschadiging of verlies door brand, ontploffing, zelfontbranding, diefstal, joy-riding of een andere onzekere gebeurtenis
28.1.2 een plotseling optredend defect.
28.2 Uitval van de trekkende auto tijdens de reis in Nederland, maar buiten de woonplaats van verzekerde door:
28.2.1 beschadiging of verlies door brand, ontploffing, zelfontbranding, diefstal, joy-riding of een andere onzekere gebeurtenis
28.2.2 een plotseling optredend defect, als de auto niet ouder is dan 60 maanden.
28.3 Uitval van de caravan en/of de trekkende auto tijdens de reis in het buitenland, maar binnen het verzekeringsgebied door:
28.3.1 beschadiging of verlies door brand, ontploffing, zelfontbranding, diefstal, joy-riding of een andere onzekere gebeurtenis
28.3.2 een plotseling optredend defect. Voor uitval van de auto geldt dit uitsluitend wanneer de auto niet ouder is dan 60 maanden
28.3.3 lawines, overstromingen of andere natuurrampen. Voorwaarde is bovendien dat rijklaar maken, teruggave of opheffing van het uitvallen niet mogelijk is binnen 2 werkdagen.
28.4 Uitval van de bestuurder buiten de woonplaats van verzekerde maar binnen het verzekeringsgebied door ziekte of ongeval, waardoor hij op medisch advies de besturing van de auto niet kan voortzetten, herstel niet binnen redelijke termijn te verwachten is en de overige verzekerden niet in staat en bevoegd zijn
de besturing over te nemen.
28.5 De in 28.1 t/m 28.3 genoemde gebeurtenissen zijn ook gedekt als deze het gevolg zijn van een eigen gebrek.

Het zat me namelijk nog steeds niet helemaal lekker als ik nu de caravanverzekering kan bellen als ik plots bijvoorbeeld met een lekke band langs de snelweg kom te staan. Als ik naar artikel 28.3.2. kijk denk ik ja we zijn gedekt.
Heb de vezekeraar er ook even over gebeld maar die had een nogal cryptisch antwoord in vorm de vorm van ja het onderhoud moet goed zijn, als ik een klapband krijg op de snelweg wordt ik geholpen kan ik nog met de caravan naar een parkeerplaats kan rijden is het maar de vraag.
Overigens heb ik naast de caravanverzekering ook een reisverzekering lopen.

Hoe kijken jullie hier tegen aan, en wat staat hierover in jullie polis voorwaarden?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Pechhulp voor de caravan

Bericht door Wally » vr 22 mar 2019 11:22

RE.gif
Is alleen maar in Nederland van toepassing?

Frans

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”