Tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal

Bericht door deusjevo » vr 20 sep 2019 15:40

RE.gif

Wellicht zijn jullie toen richting Normandië of Bretagne geweest?
De SANEF heeft wat wegen waar met Maestro betaald kan worden.

https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... ol/betalen
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

RikB
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 12 jun 2017 13:31

Re: Tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal

Bericht door RikB » vr 20 sep 2019 16:05

RE.gif
nee, richting Irun. ANWB loopt gewoon achter, want zij noemen de A63 Bordeaux-Irun als voorbeeld waarbij alleen met CC of contant betaald kan worden.

Onze methode is:
-bankpas erin
-wordt deze geweigerd de CC (dit jaar niet gebeurt, vorige jaren een enkele keer)
-lukt ook CC niet dan hebben we nog wat contant bij ons (maar niet voor de hele reis)

Kost weinig extra tijd tov badge als je op rustige dagen rijdt, en niet per ongeluk achter iemand terecht komt die contant betaald.
En als ik me goed herinner werkt het ook op de Route Soleil, richting Perpignan, richting Irun dus ook, en ook oost-west ging het volgens mij 9/10 keer goed.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Tolbadge voor Frankrijk, Spanje en Portugal

Bericht door Chris » vr 20 sep 2019 20:04

RE.gif

Je mist dus HET grote voordeel van die Badge.

Niet meer stoppen, niet meer aansluiten, niet meer klooien bij die tolkasten, niet meer je arm verrekken om een kaartje uit, of je pinpas/CC in die gleuf te krijgen..omdat je auto eigenlijk net te ver van dat ding staat maar omdat het niet anders kan want je wilt je caravan banden niet aan flarden rijden op die lelijke stoep in de tolpoort... pffff
Niets...
Ik heb tot dit jaar ook zonder badge gereden, nu de ervaring hoe het ook kan... zelfs mijn vrouw wil nooit meer zonder...dat zegt werkelijk alles.... thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”