Zorg voor een goede verzekering!

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
FWalraven
Berichten: 1354
Lid geworden op: vr 19 mei 2006 23:02

Zorg voor een goede verzekering!

Bericht door FWalraven » vr 23 feb 2018 15:59

Hallo,

Vorige week zaterdag, op de terugweg, de pech gehad om met een warm gelopen voorrem stil te komen staan op de S16, net uit de Arlbergtunnel in Oostenrijk.

Werd afgesleept door een bedrijf uit het naburige Klostere.
Bedrijf wilde pas maandag de hele boel vervangen, onder het mom van de rem is heet geweest dus alles vervangen.
Met als gevolg ik op z,n minst tot maandag mocht wachten etc. etc. Op zaterdag word er niet gewerkt en ze kunnen dan ook niet aan onderdelen komen.

Na veel aandringen van mij betreffende rem schoongemaakt. Vuil was inderdaad het probleem.
Er zat teveel vet op de geleideplaatjes met daarin ondertussen het nodige vuil, zodat de blokken meer niet voldoende terug kwamen.
Schijven en blokken waren voor 3 weken terug vernieuwd. Na 95K op de teller.

Schijnt een Opel kwaal te zijn. Heb hetzelfde bij de achter remmen ook al gehad, deze konden al na 30K volledig vervangen worden.

Voor een 1/4 stunde arbeid bracht de beste man 67,50 in rekening.
Een rekening welke normaal gesproken niet wordt vergoed, maar omdat ik of vervangend vervoer of voor 2 personen tenminste 2 overnachtingen had bespaard, werd na de situatie aan de verzekering te hebben uitgelegd de rekening toch vergoed.

Het werd me ook duidelijk dat Nederland een van de weinige zoniet het enigste land is wat indien mogelijk nog langs de weg nog een reparatie uitvoert.

Kun je in Oostenrijk dus niet bij een Oamtc garage komen welk ook langs de S16 aanwezig zijn, dan word je dus domweg afgesleept.
Met als gevolg dat je voor het afslepen al een paar honderd Euro armer bent, tenzij je dus bent verzekerd.

Ook vraag ik me af of het afsleepbedrijf mij niet een uurtje extra heeft laten wachten.
Hij kwam, na ruim een uur, aanrijden tussen de file door met oranje zwaailichten aan en de luchthoorn voluit.
Terug naar het bedriif hetzelfde. Weer dwars door de file, bij de Dalaaser tunnel draaien en voor de Arlbergtunnel er weer af.
Terug naar zijn bedrijf, slecht een kwartier rijden.

Frans

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”