Vakantiegeld uitgeven, Tabbert dan maar weer?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Vakantiegeld uitgeven, Tabbert dan maar weer?

Bericht door Michel1975 » di 16 jan 2018 21:54

Nu we het dan toch over vakantiegeld uitgeven hebben. Aangezien de prijzen voor tweedehands caravans inmiddels behoorlijke stijgingen hebben meegemaakt overwegen we toch de Kip in te ruilen voor eentje die een stukje groter is. We overwegen een tandemasser. Probleem is alleen dat ik niet al te groot kan gaan vanwege onze plek aan het IJsselmeer. En ik wil ook weer niet te zwaar gaan. Komende jaren staan we nog wel even daar maar er zal weer een moment komen dat we ook met deze gaan trekken. Voor nu hebben we de SMV. Vind de Tabbert Princess 640 wel een mooi formaat en zo te zien past die ook nog op de plek. De tandemassers zijn tweedehands relatief goedkoop. De Kip kunnen we inmiddels kwijt voor meer dan we er 4 jaar geleden voor betaald hebben. Echt bizar. Dat betekend als ik een klein beetje bijleg we een grotere caravan hebben en ook nog eens 15 jaar nieuwer. De tandemassers lijken wel helemaal niet te hebben meegeprofiteerd te hebben van de prijsstijgingen. Komende tijd maar eens even goed gaan orienteren.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Vakantiegeld uitgeven, Tabbert dan maar weer?

Bericht door PD » di 16 jan 2018 22:08

Of gebruikte tandems profiteren van de opleving in de caravanmarkt, weet ik niet, niet in verdiept. Wel schat ik in dat Tabbert nog steeds een beetje worstelt met het oude imago en zo mogelijk de tandems nog extra...

Zelf zelf zou ik vanwege die (achterhaalde) reputatie vooralsnog geen (nieuwe) Tabbert kopen, maar bijv. het exemplaar bij Dobo is inderdaad wel héél scherp geprijsd thumbup.gif Voortent ervoor en je ziet er niks van knipoog.gif Voor een Tabbert is het interieur wel mooi ingetogen.
Laatst gewijzigd door PD op di 16 jan 2018 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Vakantiegeld uitgeven, Tabbert dan maar weer?

Bericht door Michel1975 » di 16 jan 2018 22:12

Het is altijd maar weer afwachten hoe die er bij staat in het echt. Overigens staan ze bij de Klerk voor vergelijkbare prijzen. Dus kennelijk is dat de prijs. Overigens kan ik het foute imago van de Tabbert wel weer waarderen. Maar ja wat wil je anders met Helmut voor de deur mrgreen.gif . Wel de ultieme combi. De S met de Tabbert. Baal nog steeds dat ik destijds geen foto heb gemaakt van de SEC icm de Tabbert Comtesse. Dat was echt wel de perfecte combi mrgreen.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Vakantiegeld uitgeven, Tabbert dan maar weer?

Bericht door Scout15 » di 16 jan 2018 22:16

Persoonlijk zou het imago mij niet heel veel schelen. Als de caravan maar voldoet aan de eisen die je stelt. Verder toch heerlijk als je voor een beetje opschudding zorgt bij de buren als je het familieveldje op komt rijden. awhoea.gif

Het enige wat ik van dit type caravan minder vind zijn de grote "woonkamer" ramen. Verder mooie caravan! thumbup.gif
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Vakantiegeld uitgeven, Tabbert dan maar weer?

Bericht door Michel1975 » di 16 jan 2018 22:22

Overigens tot op de dag van vandaag spijt dat ik deze weg gedaan heb. Ook deze was inmiddels meer waard geweest. stom.gif
Bijlagen
IMG_0057.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Vakantiegeld uitgeven, Tabbert dan maar weer?

Bericht door PD » di 16 jan 2018 22:22

Michel1975 schreef:Wel de ultieme combi. De S met de Tabbert.
Dat wordt dan de SMV op de vaste stek en met de Tabbert gaan toeren knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Vakantiegeld uitgeven, Tabbert dan maar weer?

Bericht door Michel1975 » di 16 jan 2018 22:23

RE.gif
Neuh denk niet dat de SMV daar erg geschikt voor gaat zijn mrgreen.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Toon1
Berichten: 260
Lid geworden op: di 26 jan 2010 21:54

Re: Vakantiegeld uitgeven, Tabbert dan maar weer?

Bericht door Toon1 » di 16 jan 2018 22:40

Ik wil geen roet in het eten gooien zelfs geen as of wat dan ook.
Maar als je van plan bent in Frankrijk te gaan kamperen moet ik je het het gebruik van een tandemasser afraden.
Op de meeste camping worden tandemasser geweigerd.
Zo worden de zigeuners op de camping geweerd en er worden geen uitzonderingen voor toeristen gemaakt heb ik gemerkt.
Doe er je voordeel mee. stom.gif
Ik hoef niet in het geld te zwemmen maar pootje baden zou leuk zijn.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Vakantiegeld uitgeven, Tabbert dan maar weer?

Bericht door PD » di 16 jan 2018 22:42

RE.gif
Ligt die enkele keer vooral aan je combi maar die discussie is hier op het CF al herhaaldelijk uitvoerig gevoerd :lol:
Laten we dit draadje daar maar weer niet mee bevuilen...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Vakantiegeld uitgeven, Tabbert dan maar weer?

Bericht door Michel1975 » di 16 jan 2018 22:45

Dat zien we dan maar als een in te calculeren risico. Overigens werd ik met de SEC en de Tabbert nergens geweigerd. Er is al genoeg over gezegd. In mijn ogen een broodje aap en de andere ervaringsdeskundigen hier zullen het beamen.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Vakantiegeld uitgeven, Tabbert dan maar weer?

Bericht door Micky » di 16 jan 2018 22:57

Kopen die dikke Tabbert, ik ben voor :)


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Vakantiegeld uitgeven, Tabbert dan maar weer?

Bericht door VIP » di 16 jan 2018 23:12

Michel1975 schreef:Dat zien we dan maar als een in te calculeren risico. Overigens werd ik met de SEC en de Tabbert nergens geweigerd. Er is al genoeg over gezegd. In mijn ogen een broodje aap en de andere ervaringsdeskundigen hier zullen het beamen.

Klopt helemaal, wij moeten nog voor de 1e keer geweigerd worden op een camping en reizen ruim 25 jaar met tandemassers.

Dus..... kopen die Tabbert en genieten thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18312
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Vakantiegeld uitgeven, Tabbert dan maar weer?

Bericht door deusjevo » di 16 jan 2018 23:14

#MeToo like tandem Tabbert thumbup.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Vakantiegeld uitgeven, Tabbert dan maar weer?

Bericht door karelV » di 16 jan 2018 23:44

Voor love.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”