Er wordt helemaal niet gepolderd, zo is de wet, het gaat hier om het feitelijke gewicht.Volvodriver schreef:RE.gif RE.gif RE.gif
Mag ik je er op wijzen dat je eerste zin, met drie klassen lagere school, wel zeer negatief klinkt over de buitenlandse politie. Dat vind ik behoorlijk ongepast.
Een buitenlandse agent kijkt alléén (volgens ambtsinstructie?) naar de papieren waarden. Dat hier in Nederland "gepolderd" wordt met daadwerkelijke waarden is typisch Nederlands. Dus zorg dat voor het buitenland op papier alles in orde is. Dan heb je ook geen probleem met een eventuele weging.
Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoeren?!
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16295
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoeren?!
Op het moment van verzekeren vraagt de verzekering niets, waarom zouden ze?
Aan jou de eer om het juiste er voor te zetten en te zorgen dat je het juiste rijbewijs in bezit hebt?
Groene kaart is ook geen probleem!
Aan jou de eer om het juiste er voor te zetten en te zorgen dat je het juiste rijbewijs in bezit hebt?
Groene kaart is ook geen probleem!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
In Nederland wordt met de wet "gepolderd" omdat je met een auto die een aanhanger van max 1500 kg mag trekken, een tot 1500 kg beladen aanhanger die bijv max 2000 mag wegen gewoon mag trekken. Een typisch Nederlandse regel! In het buitenland mag die aanhanger er gewoon niet! achter!
Daar krijg je een prent voor. En daar schrijft bij een eventuele controle elke buitenlandse agent voor.
Daar krijg je een prent voor. En daar schrijft bij een eventuele controle elke buitenlandse agent voor.
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
RE.gif
hoe kom je erbij dat dat in het buitenland niet mag?
hoe kom je erbij dat dat in het buitenland niet mag?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 6220
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
Weet je wat polderen is? gebruik maken van de "10% regel",dat fenomeen kent men alléén in NederlandVolvodriver schreef:In Nederland wordt met de wet "gepolderd" omdat je met een auto die een aanhanger van max 1500 kg mag trekken, een tot 1500 kg beladen aanhanger die bijv max 2000 mag wegen gewoon mag trekken. Een typisch Nederlandse regel! In het buitenland mag die aanhanger er gewoon niet! achter!
Daar krijg je een prent voor. En daar schrijft bij een eventuele controle elke buitenlandse agent voor.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6220
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
Volvodriver schreef:In Nederland wordt met de wet "gepolderd" omdat je met een auto die een aanhanger van max 1500 kg mag trekken, een tot 1500 kg beladen aanhanger die bijv max 2000 mag wegen gewoon mag trekken. Een typisch Nederlandse regel! In het buitenland mag die aanhanger er gewoon niet! achter!
Daar krijg je een prent voor. En daar schrijft bij een eventuele controle elke buitenlandse agent voor.
Een geGoogled en zie hier hier hoe de wet in Duitsland er over denkt:
Rechtliche Grundlagen zur Anhängelast
Was ist die Anhängelast denn überhaupt? Die Anhängelast ist definiert als die tatsächliche Masse eines Anhängers, den ein bestimmtes Kraftfahrzeug hinter sich herzieht. Sie wird gelegentlich auch als „Zuglast“ eines Pkw oder Lkw bezeichnet.
Da es riskant sein kann, wenn ein Fahrzeug einen Anhänger durch den Straßenverkehr bewegt, welcher für das Kraftfahrzeug zu schwer ist, sieht die Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung (StVZO) für die Anhängelast maximal zulässige Werte vor.
Weil eben nicht die zulässige Gesamtmasse des Anhängers , sondern seine tatsächliche Masse für die Anhängelast entscheidend ist, können Sie auch einen Anhänger ziehen, dessen zulässige Gesamtmasse höher ist als die zulässige Anhängelast Ihres Kraftfahrzeugs. Dann dürfen Sie entsprechend weniger Ladung auf dem Anhänger transportieren als maximal erlaubt ist.
Bron:https://www.bussgeldkatalog.org/anhaengelast/
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
RE.gif
Het is ook onzin wat hierboven gezegd wordt, Nederland heeft juist verschillende regels aangepast om overeen te komen met Europa.....
https://auto-en-vervoer.infonu.nl/verke ... en-eu.html
Het is ook onzin wat hierboven gezegd wordt, Nederland heeft juist verschillende regels aangepast om overeen te komen met Europa.....
https://auto-en-vervoer.infonu.nl/verke ... en-eu.html
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
RE.gif
Dat stukje van jou gaat over rijbewijsregels dus is niet van toepassing op het "vraagstuk".
Het door Eurotrotter geplaatste stukje is wel van toepassing. Helaas blijkt daar uit dat Duitsland ook "poldert". Ik heb dan ook ongelijk dat die regel alleen in Nederland geldt. Ik ben en blijf echter van mening dat het gewoon een waardeloze regel is die misbruik en onduidelijkheid met zich meebrengt.
Dat stukje van jou gaat over rijbewijsregels dus is niet van toepassing op het "vraagstuk".
Het door Eurotrotter geplaatste stukje is wel van toepassing. Helaas blijkt daar uit dat Duitsland ook "poldert". Ik heb dan ook ongelijk dat die regel alleen in Nederland geldt. Ik ben en blijf echter van mening dat het gewoon een waardeloze regel is die misbruik en onduidelijkheid met zich meebrengt.
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
RE.gif
Nee hoor, hier staat het, het is alleen voor velen lastig om alleen te lezen wat er staat, men gaat verder denken en dat is niet nodig:
"2. gewicht van de aanhanger moet getrokken mogen worden met het betreffende voertuig volgens weergave op het kentekenbewijs van het voertuig"
dus gewicht aanhanger is bijv. 1500 maar mag max 2000 zijn, auto mag 1500 trekken, in de hele EU geen enkel probleem
Nee hoor, hier staat het, het is alleen voor velen lastig om alleen te lezen wat er staat, men gaat verder denken en dat is niet nodig:
"2. gewicht van de aanhanger moet getrokken mogen worden met het betreffende voertuig volgens weergave op het kentekenbewijs van het voertuig"
dus gewicht aanhanger is bijv. 1500 maar mag max 2000 zijn, auto mag 1500 trekken, in de hele EU geen enkel probleem
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
Zal ik maar niet over exact wegen beginnen he..
Waar laat je nou je hut exact wegen, ik weet het ook niet meer.
De 2 weegbruggen in mijn buurt geven toch flinke verschillen... wie goed is??? geen idee.
Mijn Reich weegt ook weer wat anders.
Alle verschillen blijven echter wel binnen 50 kg, dus het valt wel mee.
Gelukkig worden er (dacht ik) nu alleen nog de grote weegplaten door de politie gebruikt bij een controle.
Die platen hebben een tolerantie van 20 KG +/- dacht ik.
Vroeger was dat ook wildgroei en kon het ook alle kanten op.. dat is gelukkig verleden tijd.
Maar..
Ik denk dat alle actieve forummers hier wel erg bewust zijn van de gewichtsproblematiek met caravans.
En daar ook goed op letten.
Velen... altijd een ander natuurlijk... maken het wel eens heel erg bont.
En ook daar weten de meesten hier wel een voorbeeld van..
Dus...dus.... ja dus...op letten en bewustzijn is goed.
Chris
Waar laat je nou je hut exact wegen, ik weet het ook niet meer.
De 2 weegbruggen in mijn buurt geven toch flinke verschillen... wie goed is??? geen idee.
Mijn Reich weegt ook weer wat anders.
Alle verschillen blijven echter wel binnen 50 kg, dus het valt wel mee.
Gelukkig worden er (dacht ik) nu alleen nog de grote weegplaten door de politie gebruikt bij een controle.
Die platen hebben een tolerantie van 20 KG +/- dacht ik.
Vroeger was dat ook wildgroei en kon het ook alle kanten op.. dat is gelukkig verleden tijd.
Maar..
Ik denk dat alle actieve forummers hier wel erg bewust zijn van de gewichtsproblematiek met caravans.
En daar ook goed op letten.
Velen... altijd een ander natuurlijk... maken het wel eens heel erg bont.
En ook daar weten de meesten hier wel een voorbeeld van..
Dus...dus.... ja dus...op letten en bewustzijn is goed.
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 6220
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
Je kunt Reich wegers kopen zoveel je wilt,of naar openbare weegbruggen rijden,als je bij een controle gewogen word zijn hun weegplaten altijd maatgevend.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6220
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
Er word nergens gepoldert,zo zijn de regels in de hele EU,daar zul je me moeten leven.Volvodriver schreef:RE.gif
Dat stukje van jou gaat over rijbewijsregels dus is niet van toepassing op het "vraagstuk".
Het door Eurotrotter geplaatste stukje is wel van toepassing. Helaas blijkt daar uit dat Duitsland ook "poldert". Ik heb dan ook ongelijk dat die regel alleen in Nederland geldt. Ik ben en blijf echter van mening dat het gewoon een waardeloze regel is die misbruik en onduidelijkheid met zich meebrengt.
onduidelijk is t toch niet;de regel stelt klaar en duidelijk wat de kar achter je auto mag wegen om hem door jouw auto te laten trekken.
Wat de kar maximaal achter een andere auto mag wegen staat ook duidelijk op de papieren.
De kar is niet beperkt,de trekkende auto is het.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: za 24 sep 2016 21:56
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
Bedankt voor jullie reacties!
Ons streven is uiteraard om 100% veilig en legaal de weg op te gaan. Ik hoop dat er aanstaande vrijdag bij de RDW de mogelijkheid is om de caravan te wegen. Anders op zoek naar een geschikte weegbrug.
Zware spullen gaan in de auto en anders gaat de grote skibox op het dak voor de tent enz.
Als we tzt naar het buitenland gaan dan gaan we zeker overwegen om het maximale gewicht van de caravan te verlagen. Het is tientjeswerk en heb uiteindelijk geen trek in lange (buitenlandse) discussies die je dan toch niet gaat winnen.
Misschien een beetje offtopic maar puur uit interesse. Ik lees hier veel verhalen over caravancontroles, wegen, tot aan overladen en/of afkoppelen aan toe. Ook lees ik verhalen van verzekeraars die niet uitkeren bij een ongeval waarbij er mogelijk iets niet in orde was aan de combi.
Hebben jullie of mogelijk vrienden/kennisen daar persoonlijk al eens mee te maken gehad?? Of zijn het meestal de verhalen "van horen zeggen"??
Ons streven is uiteraard om 100% veilig en legaal de weg op te gaan. Ik hoop dat er aanstaande vrijdag bij de RDW de mogelijkheid is om de caravan te wegen. Anders op zoek naar een geschikte weegbrug.
Zware spullen gaan in de auto en anders gaat de grote skibox op het dak voor de tent enz.
Als we tzt naar het buitenland gaan dan gaan we zeker overwegen om het maximale gewicht van de caravan te verlagen. Het is tientjeswerk en heb uiteindelijk geen trek in lange (buitenlandse) discussies die je dan toch niet gaat winnen.
Misschien een beetje offtopic maar puur uit interesse. Ik lees hier veel verhalen over caravancontroles, wegen, tot aan overladen en/of afkoppelen aan toe. Ook lees ik verhalen van verzekeraars die niet uitkeren bij een ongeval waarbij er mogelijk iets niet in orde was aan de combi.
Hebben jullie of mogelijk vrienden/kennisen daar persoonlijk al eens mee te maken gehad?? Of zijn het meestal de verhalen "van horen zeggen"??
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
Men lijdt het meest van het lijden dat men vreest...
Velen hier weten voor elke oplossing een probleem te bedenken.
Ik schat dat 98 % van onze leden nog nooit op gewicht gecontroleerd zijn.
Velen hier weten voor elke oplossing een probleem te bedenken.
Ik schat dat 98 % van onze leden nog nooit op gewicht gecontroleerd zijn.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16295
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoeren?!
Ikke vorige maand voor mijn medische keuring....
En onze hut een jaar of drie geleden, in de buurt van Arnhem, alles was ok zonder in de papieren te kijken?!?
En onze hut een jaar of drie geleden, in de buurt van Arnhem, alles was ok zonder in de papieren te kijken?!?
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
Dat bedoel ik dus er wordt hier steeds vaker paniekvoetbal gespeeld, nergens voor nodig....
Geen problemen zoeken die er niet zijn.
Verzonden vanaf mijn iPhone 7+ met Tapatalk
Geen problemen zoeken die er niet zijn.
Verzonden vanaf mijn iPhone 7+ met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
Ab schreef:Men lijdt het meest van het lijden dat men vreest...
Ik schat dat 98 % van onze leden nog nooit op gewicht gecontroleerd zijn.
Ik hoor bij die 2% Ab en woog vanmorgen na de oliebollen en appelflappen exact 100.0 kg.
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
Dat zijn meestal verhalen van horen zeggen en die kloppen ook niet eens.
De kans in het buitenland staande te worden gehouden is minimaal. Of je moet het heel erg bont maken, maar dan is het gewicht op papier waarschijnlijk niet je eerste zorg. Kom je in een grote verkeerscontrole terecht, dan zijn de controleurs (ook in het buitenland) echt wel op de hoogte van de geldende regels.
Niet verzekerd en dat soort uitspraken klopt ook niet. Je bent verzekerd, alleen niet verzekerd van uitkering. WA wordt altijd betaald, de tegenpartij wordt schadeloos gesteld als jij schuldig bent. Of je eigen schade vergoed krijgt hangt niet af van de kloppende gewichten op papier. Als de verzekeraar niet wil uitkeren ivm overbelading dan zal zij moeten aantonen dat er werkelijk sprake is van overbelading, maar ook dat dit de oorzaak is geweest van de schade.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De kans in het buitenland staande te worden gehouden is minimaal. Of je moet het heel erg bont maken, maar dan is het gewicht op papier waarschijnlijk niet je eerste zorg. Kom je in een grote verkeerscontrole terecht, dan zijn de controleurs (ook in het buitenland) echt wel op de hoogte van de geldende regels.
Niet verzekerd en dat soort uitspraken klopt ook niet. Je bent verzekerd, alleen niet verzekerd van uitkering. WA wordt altijd betaald, de tegenpartij wordt schadeloos gesteld als jij schuldig bent. Of je eigen schade vergoed krijgt hangt niet af van de kloppende gewichten op papier. Als de verzekeraar niet wil uitkeren ivm overbelading dan zal zij moeten aantonen dat er werkelijk sprake is van overbelading, maar ook dat dit de oorzaak is geweest van de schade.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
-
- Berichten: 6220
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
Wij reizen al jaren met de caravan naar het buitenland,en ik ben werkelijk nog nooit gewogen,trouwens ook niet in Nederland.thundercat schreef:
Misschien een beetje offtopic maar puur uit interesse. Ik lees hier veel verhalen over caravancontroles, wegen, tot aan overladen en/of afkoppelen aan toe.
Beroeps matig heb ik de laatste jaren gemiddeld 150 a 160 000 km in binnenen buitenlamnd gereden en ben daarde laatse jaren precies 2 keer vande weg gehaald en op de weegbrug gezet;1 keer in Duitsland en 1 keer in Frankrijk.
Zwitserland is een ander geval voor vrachtverkeer daar is het vrachtverkeer het zelfde als wat aardgas voorNederland is.
Waarmee ik net wil zeggen dat je zomaar wat kunt doen omdat ertoch niet gecontroleerd word,maar áls je gecontroleerd word is het meestal de asdrukken die men controleerd, en als dat goed is geloven ze t wel.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
- hoboken
- Berichten: 707
- Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
- Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
TS heeft een caravan in Belgie gekocht, op de Belgische documenten staat het werkelijk gewogen gewicht, ALLE caravans worden in Belgie bij de eerste keuring gewogen.
Dus het leeggewicht op de papieren klopt.
Als er nadien nog extras zijn aangebracht (mover, casette luifel enz) moet hij deze er bij optellen.
Dus het leeggewicht op de papieren klopt.
Als er nadien nog extras zijn aangebracht (mover, casette luifel enz) moet hij deze er bij optellen.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada
-
- Berichten: 6220
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
hoboken schreef:TS heeft een caravan in Belgie gekocht, op de Belgische documenten staat het werkelijk gewogen gewicht, ALLE caravans worden in Belgie bij de eerste keuring gewogen.
Dus het leeggewicht op de papieren klopt.
Als er nadien nog extras zijn aangebracht (mover, casette luifel enz) moet hij deze er bij optellen.
Leeg gewicht is helemaal niet relevant,het gaat om het gewicht wat de caravan bruto weegt.
En dat weet men alleen maar als men naar een weegbrug rijdt.
Als je eenmaal een keer de caravan gewogen hebt weet je dat en kun je rekening hiuden met gewicht van varianbele dingen,zoals kleding,watervoorraad en losse accesoires
.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
- hoboken
- Berichten: 707
- Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
- Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
@ Eurotrotter, wat bedoel je met bruto gewicht? iedere nieuwe caravan gaat in Belgie naar de autocontrol nadat deze door iemand gekocht is daar gaat deze caravan oa op de weegbrug en wel in de toestand zo deze aan de koper word afgeleverd.
Dus niet zoals vroeger toen er van alles uitgehaald werd.
Dit geld ook wanneer je als Belg in Belgie een gebruikte caravan koopt, ook dan weet het daadwerkelijke leeggewicht.
Dus niet zoals vroeger toen er van alles uitgehaald werd.
Dit geld ook wanneer je als Belg in Belgie een gebruikte caravan koopt, ook dan weet het daadwerkelijke leeggewicht.
Laatst gewijzigd door hoboken op di 2 jan 2018 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
RE.gif
het bij de keuring gewogen gewicht vermeerderd met de spulletjes die je erin doet als je op vakantie gaat.
het bij de keuring gewogen gewicht vermeerderd met de spulletjes die je erin doet als je op vakantie gaat.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 6220
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
Met het bruto gewicht bedoel ik het gewicht vande caravan zoals die op het moment van waarneming is.hoboken schreef:@ Eurotrotter, wat bedoel je met bruto gewicht? iedere nieuwe caravan gaat in Belgie naar de autocontrol nadat deze door iemand gekocht is daar gaat deze caravan oa op de weegbrug en wel in de toestand zo deze aan de koper word afgeleverd.
Dus niet zoals vroeger toen er van alles uitgehaald werd.
Dit geld ook wanneer je als Belg in Belgie een gebruikte caravan koopt, ook dan weet het daadwerkelijke leeggewicht.
Als je ,ook in Belgie ,een caravan nieuw koopt ,word die gewogen,maar als je daar accesoires op laat bouwen ,zoals een schotel,een luifel,of een mover ga je toch ook niet na iedere montage naar de keuring om dat gewicht aante laten passen.
Hoe kan ik dan als potentiele koper weten of deze accesoires wel of niet meegewogen zijn en deel uitmaken van het"leeggewicht"
Ik kan alleen weten wat de caravan weegt als ik m op dat moment op een weegbrug laat wegen,en dat is t bruto gewicht op dat moment,of eigenlijk het tarra,want het verschil tussen de MTM minus dit tarra mag je nog bijladen.
En dat tarra kan nog wel eens afwijken van het leegegwicht op papier.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Particulier een belgische caravan kopen en in nl invoere
En dat allemaal omdat TS een hutje gekocht heeft met een 1800 KG as, en zijn auto 1500 KG mag trekken.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.