boetes uit buitenland

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: boetes uit buitenland

Bericht door eurotrotter » ma 11 feb 2019 21:34

RE.gif
Dit blijkt te gaan over de praktijken van een parkeerbedrijf in één stad in Kroatie;Pula.
En dan betreft t geen boete,maar een civile vordering.

Zo jammer dat een land dat hoofdzakelijk van het toerisme moet leven in een kwaad daglicht gesteld word door de praktijken van een mafioos parkeerbedrijf en enkele advokaten en deurwaarders.
Dit zal de naam van Kroatie vakantieland zeker geen goed doen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Ab » ma 11 feb 2019 23:25

Niet alleen in Pula..
Dubrovnik weet ik zeker. Zadar niet geprobeerd maar waarschijnlijk ook. Biograd n M heeft een zeeeeer actief afsleepbeleid..wat je veel moeite en geld kost om je auto terug te krijgen. Split: vergelijkbaar met Pula-Dubrovnik.
Kortom..wees voorzichtig waar je parkeert.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: boetes uit buitenland

Bericht door deusjevo » ma 11 feb 2019 23:30

Ab schreef:
ma 11 feb 2019 13:36
Even een waarschuwing voor Kroatië gangers...
Op heel veel plaatsen is parkeren betaald, of alleen voor vergunning houders.
Met name in de grotere plaatsen.
Dubrovnik bijv.
Betaal parkeerboetes direkt ter plaatse.
Wordt het opgestuurd dan kan het erg duur worden.
Er kan maar zo 150 euro bij komen.
Frankrijk heeft ook van die plaatstelijk parkeerboetes/naheffingen die je kunt/moet betalen bij het plaatselijke Bureau de Tabac.
Deze worden wel doorgestuurd naar NL maar verder (nog) niet actief geïnd.
Ik heb er wel enkele gekregen maar nog nooit betaald.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: boetes uit buitenland

Bericht door eurotrotter » di 12 feb 2019 20:43

OP die parkeer boetes moet de verbalisant je kenteken en je nationaliteit noteren,zoals ik al eerder aangaf.
Geeft hij op dat ticket geen nationaliteit aan weten ze niet waar ze moeten zoeken(in welk land) en die kun je dus gerust kapotscheuren.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: boetes uit buitenland

Bericht door Ab » wo 13 feb 2019 00:22

De boetes uit Kroatië kan je maar beter wel betalen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: boetes uit buitenland

Bericht door eurotrotter » wo 13 feb 2019 19:28

RE.gif

Dat blijkt,hoewel ik t vreemd vind dat de toerist hier duidelijk een poot uitgedraait word
( hoewel je in Amsterdam ook niet verkeerd moet parkeren blijkbaar).
Het is niet alleen de ANWB die een dossier heeft van tientallen Nederlander,maar ook in Duitsland,de ADAC heeft een dossier van enige honderden "slachtoffers"

Een onbetaald parkeer ticket( om welke reden dan ook) van € 13,50, kost dan via incasso zo n € 285,00
Verkeer parkeren of niet betalen is niet netjes,maar investeer dan als parkeer bedrijf( meestal eigendom van de gemeente) in een paar wielklemmen een paar kerels die incasseren ,dat heb je zo terugverdient en is voor alle partijen meer aanvaardbaar.

Bij ons staat het vizier dit jaar ook weer op Kroatie gericht( vorig jaar wegens familie omstandigheden niet door gegaan),maar als mij zo iets zou overkomen weet ik zeker dat ik mijn laatste euro in zo n land uitgegeven heb, dan ga ik elders en neem mijn geld mee.
En zo iets verdient de gemiddelde burger daar,die er hard voor werkt om de gevolgen van het uiteenvallen van de republiek jugoslavie en de gevolgen van de oorlog te boven te komen ,niet
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”