Automatisch reserveringssysteem - toegang

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Gouranga
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 11 okt 2017 21:50

Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door Gouranga » zo 29 okt 2017 00:33

Tegenwoordig kun je online een plek reserveren. Daaruit rolt vaak automatisch een bevestiging en factuur en die betaal je voor je vakantie begint.

En dan kom je aan bij de camping receptie, en dan? Wat doe je hier? Wat krijg je hier normaliter?

Is het niet handiger dat ze de info en sep kaart opsturen, en je dan zelf naar je plek gaat?
Laatst gewijzigd door Gouranga op zo 29 okt 2017 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Willem_uit_Goes
Berichten: 336
Lid geworden op: di 21 aug 2012 21:58
Locatie: Goes, Zeeland

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door Willem_uit_Goes » zo 29 okt 2017 00:52

Gouranga schreef:Tegenwoordig kun je online een plek reserveren. Daaruit rolt vaak automatisch een bevestiging en factuur en die betaal je voor je vakantie begint.

En dan kom je aan bij de camping receptie, en dan? Wat doe je hier? Wat krijg je hier normaliter?
Geen idee.

Waar is hier? Als je dat erbij vermeldt krijg je wellicht zinniger reacties.
Eriba Nova 540FB, bouwjaar 1995
[album]http://tinyurl.com/8snqv4y[/album]

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door deusjevo » zo 29 okt 2017 00:53

Inschrijven, ID gegevens afgeven, badge voor slagboom in ontvangst nemen, naar binnen en hup het zwembad in haphop.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gouranga
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 11 okt 2017 21:50

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door Gouranga » zo 29 okt 2017 00:56

Is het niet veel handiger als de campingbaas je online laat inschrijven, ID's laat inscannen en je de info en sep kaart opstuurt?

Sep card activeren bij volledige betaling en hup zelf naar binnen rijden en plek zoeken.

Scheelt denk ik lange wachtrijen voor slagboom

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door deusjevo » zo 29 okt 2017 00:58

Ik zie eigenlijk nooit lange wachtrijen voor een campingpoort en mijn ID gegevens ben ik zuinig op dus stuur ik sowieso niet het WWW op.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door Micky » zo 29 okt 2017 01:01

RE.gif

Dit jaar ook heerlijk relaxed, aan komen rijden bij Les Mures en direct je plek horen, heenrijden en inschrijven wanneer het je uitkomt thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door Peter 1969 » zo 29 okt 2017 03:14

Ik heb vaak gereserveerd maar nog nooit daadwerkelijk terechtgekomen op de plek die gereserveerd was.... Vaak is er een betere plek die je ook mag hebben.

Ik ben nog nooit op een camping geweest met een wachtrij voor de ingang. Zo'n volle camping lijkt me ook weinig aantrekkelijk.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door Hobby Linka » zo 29 okt 2017 07:13

Gouranga schreef: ID's laat inscannen .........
Echt niet.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door p_vingerhoets » zo 29 okt 2017 07:34

Die discussie kun je op een aantal franse campings elke keer opnieuw voeren en dan krijg je eenvoudigweg de keuze id iinleveren of vertrekken naar een andere camping
Blijkbaar is het via overheidswege verpicht om te indentificeren en te registreren .

Geld trouwens ook voor veel grotere bedrijven, geen id geen toegang punt
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door Scout15 » zo 29 okt 2017 08:17

RE.gif
Door Hobby Linka wordt waarschijnlijk bedoeld het doorsturen van ingescande ID's en niet het laten zien van je ID. Verder zelf geen probleem met mij zelf aanmelden bij de receptie. Vaak krijg je dan ook nog wat extra informatie over de camping en omgeving.
Laatst gewijzigd door Trina op zo 29 okt 2017 08:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door Scout15 » zo 29 okt 2017 08:19

Micky schreef:RE.gif

Dit jaar ook heerlijk relaxed, aan komen rijden bij Les Mures en direct je plek horen, heenrijden en inschrijven wanneer het je uitkomt thumbup.gif
Off topic. Even snel de camping opgezocht en ziet er goed uit. thumbup.gif
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door eurotrotter » zo 29 okt 2017 09:12

Ik vind dat t juist een charme heeft,dat aanmelden bij de receptie,een beetje uitleg krijgen,kennismaken met je gastheer of gastvrouw,even kijken hoe de openingsuren van de bar zijn en hoe de prijzen liggen mrgreen.gif .
Wachtrijen voor de receptie hebbebn wij eigenlijk ook nooit meegemaakt.

Alles on line regelen en daarna via een sep kaart tpoegang krijgen is zó onpersoonlijk,het moet nog wel iets op "vakantie houden"lijken.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Sander_knaus550tkm
Berichten: 327
Lid geworden op: wo 23 aug 2017 08:40
Locatie: Overijssel

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door Sander_knaus550tkm » zo 29 okt 2017 09:24

Ik vind het ook nog wel wat hebben om inderdaad bij de receptie langs te komen. Meestal doet mijn vrouw dit terwijl ik me even met de kids bezig houdt. Ik reserveer wel altijd vooraf omdat ik niet wil aankomen op een camping die we uitgekozen hebben die helemaal vol staat. Gisteravond zijn we teruggekomen van camping Oosterberg in Zuid Limburg en daar was het ook allemaal erg relaxed. Plekje zoeken, installeren en wanneer het uitkomt naar de receptie. Heerlijke camping en super voor de kids!
Knaus 550 TKM met ATC, Winterhoff 3000, PriAlde vloeistofverwarming, UniQuick, buitenaansluiting gas/12v, USB WCD en inbouw Split-airco

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door eurotrotter » zo 29 okt 2017 09:51

p_vingerhoets schreef:Die discussie kun je op een aantal franse campings elke keer opnieuw voeren en dan krijg je eenvoudigweg de keuze id iinleveren of vertrekken naar een andere camping
IK heb al jaren de ID kaart van ACSI,en die word in Frankrijk,Duitsland,Italie en Belgie zonder discussie gewoon ge accepteerd,mijn öfficiele"ID kaart ( van de koning mrgreen.gif ) heb ik sindsdien nooit meer hoeven tonen.
Dat je je moet identificeren is wettelijk verplicht ,zeker in Italië,ook het paspoort van de hond word gecontroleerd.
OOk in Nederland of Belgie is dat zo;wij hebben in het verleden enige malen een camping gereserveerd in België en Nederland,waar wedan met de kleinkinderen heen gaan,iedere keer werd ons gevraagd de namen van ons en de kleinkinderen door te geven,met de bijbehorende ID kaart of paspoortnummers.
Bij aankomst op de camping werden deze gegevens niet gecontroleerd,dat dan weer niet.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Dutchdrummer
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
Locatie: NBr NL

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door Dutchdrummer » zo 29 okt 2017 10:10

eurotrotter schreef: IK heb al jaren de ID kaart van ACSI,en die word in Frankrijk,Duitsland,Italie en Belgie zonder discussie gewoon ge accepteerd,mijn öfficiele"ID kaart ( van de koning mrgreen.gif ) heb ik sindsdien nooit meer hoeven tonen.
Die ervaring heb ik ook thumbup.gif
eurotrotter schreef:Dat je je moet identificeren is wettelijk verplicht ,zeker in Italië,ook het paspoort van de hond word gecontroleerd.
Die ervaring heb ik niet.....
Don't count the days.
Make the days count.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door Micky » zo 29 okt 2017 10:25

Scout15 schreef:
Micky schreef:RE.gif

Dit jaar ook heerlijk relaxed, aan komen rijden bij Les Mures en direct je plek horen, heenrijden en inschrijven wanneer het je uitkomt thumbup.gif
Off topic. Even snel de camping opgezocht en ziet er goed uit. thumbup.gif
Heerlijk daar, volgend jaar weer, wel veel zand van het strand :shock: néh néh.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door eurotrotter » zo 29 okt 2017 11:17

Dutchdrummer schreef:Die ervaring heb ik niet.....
Maar jij bent geen hond.... mrgreen.gif mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door karelV » zo 29 okt 2017 11:31

Micky schreef:
Heerlijk daar, wel veel zand van het strand :shock: néh néh.gif

.........zandstrand dus mrgreen.gif awhoea.gif





Wij boeken nooit dus zeker ook niet Automatisch reserveren.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door PMT » zo 29 okt 2017 13:40

Micky schreef:RE.gif

Dit jaar ook heerlijk relaxed, aan komen rijden bij Les Mures en direct je plek horen, heenrijden en inschrijven wanneer het je uitkomt thumbup.gif
Wij hebben in september 8 km landinwaarts gestaan op L'Argentière bij Cogolin omdat alles bij de kust vol was, ook les Mûres. Wij hebben diverse campings bekeken maar alles was hutje mutje vol ook les Mûres. Bij de vraag of we de camping mochten zien à la "camping streetview" moesten we ook hier bij de receptie wachten op onze beurt omdat er veel nieuwe gasten aankwamen. Wij waren verrast door de drukte. Vanaf het moment dat we de kustweg opdraaiden bij Sainte Maxime reden we de file in. Wij zijn ook het verleden diverse keren bij Le Lavandou geweest en ik was vergeten hoe druk die kustweg was. Wel een heerlijke sfeer aan de cote d'azur.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Automatisch reserveringssysteem - toegang

Bericht door Micky » zo 29 okt 2017 13:57

RE.gif

naar Maxime duur bijna een Half uur, de andere kant op richting Crimaud rijdt wel redelijk door altijd, wij hadden geluk 1 plaats op het strand/strandkant te kunnen krijgen, die mogen we nu houden in de zelfde periode als je steeds weer verlengt.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”