Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL ?
Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL ?
Ik zag wat Engelse filmpjes op you tube en daar lieten ze zien wat er allemaal aan de caravan gebeurd bij zo'n servicebeurt.
Ik zag een aantal zaken waarvan ik me afvraag of dit ook in NL bij een beurt gebeurd.
Bijvoorbeeld metingen bij schoorsteen en uitlaat gasverbranding.
Electrische installatie uigebreide test.
Neuswiel uitelkaar draaien reinigen en smeren. Accu doormeten, lader testen.
Zie filmpje
https://youtu.be/Qj2O7RUx6ZY
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik zag een aantal zaken waarvan ik me afvraag of dit ook in NL bij een beurt gebeurd.
Bijvoorbeeld metingen bij schoorsteen en uitlaat gasverbranding.
Electrische installatie uigebreide test.
Neuswiel uitelkaar draaien reinigen en smeren. Accu doormeten, lader testen.
Zie filmpje
https://youtu.be/Qj2O7RUx6ZY
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Re: Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL
zou het kunnen zijn, dat in reclame filmpjes, meer gebeurt dan in werkelijkheid?
microhome 370 luxe
Re: Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL
Tuurlijk laten ze hun beste kant zien op zo'n filmpje, maar het gaat me meer om het feit dat ze bijvoorbeeld een neuswiel uielkaar draaien en opnieuw smeren, iets waarvan ik denk dat ze dat in NL nooit doen, tenzij je erover klaagt en dan nog liever een nieuwe erop zetten dan een keer smeert. En zo zijn er wel meer punten.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Re: Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL
Het blijft een kwestie van vertrouwen in je garage, als ze hun vak serieus nemen kijken ze alles na. Al hoeft niet iedere beurt alles nagelopen te worden.
Kom je jarenlang bij dezelfde garage/monteur dan zou die als hij zijn vak verstaat ook moeten weten wat ze vorige beurt hebben nagezien, en zo kunnen bepalen wat er deze keer nadere inspectie behoefd.
Er zullen helaas altijd garages zijn die wel factureren wat ze niet hebben uitgevoerd.
Kom je jarenlang bij dezelfde garage/monteur dan zou die als hij zijn vak verstaat ook moeten weten wat ze vorige beurt hebben nagezien, en zo kunnen bepalen wat er deze keer nadere inspectie behoefd.
Er zullen helaas altijd garages zijn die wel factureren wat ze niet hebben uitgevoerd.
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL
De enigste manier om daar achter te komen is om de monteur tijdens de gehele servicebeurt op zijn vingers te kijken.nicolaas schreef:zou het kunnen zijn, dat in reclame filmpjes, meer gebeurt dan in werkelijkheid?
Het is net wat Klapkar al schrijft, hoeveel vertrouwen heb je in je dealer.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18818
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL
RE.gif
Ik geloof niet dat een monteur daar op zit te wachten. En als ik al zoveel vertrouwen heb in een caravandealer gaat mijn caravan daar dus niet naar toe.
Ik weet niet wat voor een werk jij doet, maar jij zit er toch ook niet op te wachten dat er de hele dag iemand op je vingers kijkt of jij je werk wel goed doet.
Ik geloof niet dat een monteur daar op zit te wachten. En als ik al zoveel vertrouwen heb in een caravandealer gaat mijn caravan daar dus niet naar toe.
Ik weet niet wat voor een werk jij doet, maar jij zit er toch ook niet op te wachten dat er de hele dag iemand op je vingers kijkt of jij je werk wel goed doet.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL
RE.gif
Weet jij dan een andere manier om te controleren of de servicebeurt in zo'n promotiefilmpje in werkelijkheid ook zo gaat?
Want dat is wat nicolaas in feite vraagt. Hij is achterdochtig/nieuwsgierig in deze, ik niet.
Ik zal niet zeggen dat het er net zo aan toe gaat als in het filmpje, of dat het niet net zo gaat.
Dan zou je hem idd. constant op de vingers moeten kijken, en dat doet niemand.
En wat mijn werk betreft, ik wordt niet de hele dag op mijn vingers gekeken maar wel op mijn fouten gewezen.
Weet jij dan een andere manier om te controleren of de servicebeurt in zo'n promotiefilmpje in werkelijkheid ook zo gaat?
Want dat is wat nicolaas in feite vraagt. Hij is achterdochtig/nieuwsgierig in deze, ik niet.
Ik zal niet zeggen dat het er net zo aan toe gaat als in het filmpje, of dat het niet net zo gaat.
Dan zou je hem idd. constant op de vingers moeten kijken, en dat doet niemand.
En wat mijn werk betreft, ik wordt niet de hele dag op mijn vingers gekeken maar wel op mijn fouten gewezen.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Re: Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL
nadat mijn caravan met een bovag beurt was afgeleverd, ben ik van alles tegen gekomen, waar je echt droevig van kan wordenKingpin1966 schreef:RE.gif
Weet jij dan een andere manier om te controleren of de servicebeurt in zo'n promotiefilmpje in werkelijkheid ook zo gaat?
Want dat is wat nicolaas in feite vraagt. Hij is achterdochtig/nieuwsgierig in deze,.gif
zoals losse en lekke gasleiding. loshangende remstang beugel. gigantisch afwijkend gewicht. etc.
kijk maar eens op oudere microhome berichten.
het is dus slechte ervaring.
microhome 370 luxe
-
- Berichten: 413
- Lid geworden op: wo 24 dec 2014 19:35
- Locatie: Zuid Limburg
Re: Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL
Als je niet tevreden bent over een beurt moet je terug gaan.
En als het niet naar tevredenheid wordt opgelost afscheid van dat bedrijf nemen, maar dit wel duidelijk laten weten.
En als het niet naar tevredenheid wordt opgelost afscheid van dat bedrijf nemen, maar dit wel duidelijk laten weten.
Dacia sandero stepway 0.9 turbo 2018
met een Caravelair corail 1995
met een Caravelair corail 1995
- Willem_uit_Goes
- Berichten: 336
- Lid geworden op: di 21 aug 2012 21:58
- Locatie: Goes, Zeeland
Re: Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL
Ik heb een Eriba Nova, en breng/bracht altijd om het jaar de caravan naar de dichtstbijzijnde caravandealer hier in de buurt, toevallig geen Eriba dealer.
Bij de vorige beurt een paar slordigheidjes, zoals een verkeerde gasdrukregelaar en nog wat meer gevoelsmatige kleinigheden, maar bovendien bleek de oplooprem al na een paar honderd km rijden defect.
Dus vorige keer de caravan eens naar een officiële Eriba dealer gebracht, iets verder weg.
En voila, allerlei puntjes waar ik zelf nooit aan gedacht had waren keurig meegenomen: nieuwe afdekdopjes op de smeernippels van de (bij ons model nog metalen) scharnieren.
Kunsttstof afdekbiezen waren aan één kant al een paar jaar "verdwenen" en waren nu keurig vervangen.
En meer van dat soort kleinigheden, waardoor ik het idee had dat m'n caravan echt is opgeknapt door een servicebeurt, in plaats dat er alleen maar even snel een Bovag stikkertje geplakt wordt.
Kortom, er is wel degelijk verschil tussen de ene dealer of de andere.
Bij de vorige beurt een paar slordigheidjes, zoals een verkeerde gasdrukregelaar en nog wat meer gevoelsmatige kleinigheden, maar bovendien bleek de oplooprem al na een paar honderd km rijden defect.
Dus vorige keer de caravan eens naar een officiële Eriba dealer gebracht, iets verder weg.
En voila, allerlei puntjes waar ik zelf nooit aan gedacht had waren keurig meegenomen: nieuwe afdekdopjes op de smeernippels van de (bij ons model nog metalen) scharnieren.
Kunsttstof afdekbiezen waren aan één kant al een paar jaar "verdwenen" en waren nu keurig vervangen.
En meer van dat soort kleinigheden, waardoor ik het idee had dat m'n caravan echt is opgeknapt door een servicebeurt, in plaats dat er alleen maar even snel een Bovag stikkertje geplakt wordt.
Kortom, er is wel degelijk verschil tussen de ene dealer of de andere.
Eriba Nova 540FB, bouwjaar 1995
[album]http://tinyurl.com/8snqv4y[/album]
[album]http://tinyurl.com/8snqv4y[/album]