Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL ?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Ferdi

Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL ?

Bericht door Ferdi » za 19 aug 2017 21:10

Ik zag wat Engelse filmpjes op you tube en daar lieten ze zien wat er allemaal aan de caravan gebeurd bij zo'n servicebeurt.
Ik zag een aantal zaken waarvan ik me afvraag of dit ook in NL bij een beurt gebeurd.
Bijvoorbeeld metingen bij schoorsteen en uitlaat gasverbranding.
Electrische installatie uigebreide test.
Neuswiel uitelkaar draaien reinigen en smeren. Accu doormeten, lader testen.
Zie filmpje

https://youtu.be/Qj2O7RUx6ZY



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL

Bericht door nicolaas » zo 20 aug 2017 08:50

zou het kunnen zijn, dat in reclame filmpjes, meer gebeurt dan in werkelijkheid?
microhome 370 luxe

Ferdi

Re: Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL

Bericht door Ferdi » zo 20 aug 2017 09:32

Tuurlijk laten ze hun beste kant zien op zo'n filmpje, maar het gaat me meer om het feit dat ze bijvoorbeeld een neuswiel uielkaar draaien en opnieuw smeren, iets waarvan ik denk dat ze dat in NL nooit doen, tenzij je erover klaagt en dan nog liever een nieuwe erop zetten dan een keer smeert. En zo zijn er wel meer punten.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Klapkar

Re: Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL

Bericht door Klapkar » zo 20 aug 2017 10:55

Het blijft een kwestie van vertrouwen in je garage, als ze hun vak serieus nemen kijken ze alles na. Al hoeft niet iedere beurt alles nagelopen te worden.
Kom je jarenlang bij dezelfde garage/monteur dan zou die als hij zijn vak verstaat ook moeten weten wat ze vorige beurt hebben nagezien, en zo kunnen bepalen wat er deze keer nadere inspectie behoefd.
Er zullen helaas altijd garages zijn die wel factureren wat ze niet hebben uitgevoerd.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL

Bericht door Kingpin1966 » zo 20 aug 2017 12:59

nicolaas schreef:zou het kunnen zijn, dat in reclame filmpjes, meer gebeurt dan in werkelijkheid?
De enigste manier om daar achter te komen is om de monteur tijdens de gehele servicebeurt op zijn vingers te kijken.
Het is net wat Klapkar al schrijft, hoeveel vertrouwen heb je in je dealer.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL

Bericht door Hobby Linka » zo 20 aug 2017 14:24

RE.gif

Ik geloof niet dat een monteur daar op zit te wachten. En als ik al zoveel vertrouwen heb in een caravandealer gaat mijn caravan daar dus niet naar toe.

Ik weet niet wat voor een werk jij doet, maar jij zit er toch ook niet op te wachten dat er de hele dag iemand op je vingers kijkt of jij je werk wel goed doet.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL

Bericht door Kingpin1966 » zo 20 aug 2017 14:29

RE.gif
Weet jij dan een andere manier om te controleren of de servicebeurt in zo'n promotiefilmpje in werkelijkheid ook zo gaat?
Want dat is wat nicolaas in feite vraagt. Hij is achterdochtig/nieuwsgierig in deze, ik niet.
Ik zal niet zeggen dat het er net zo aan toe gaat als in het filmpje, of dat het niet net zo gaat.
Dan zou je hem idd. constant op de vingers moeten kijken, en dat doet niemand.

En wat mijn werk betreft, ik wordt niet de hele dag op mijn vingers gekeken maar wel op mijn fouten gewezen. thumbup.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL

Bericht door nicolaas » ma 21 aug 2017 12:27

Kingpin1966 schreef:RE.gif
Weet jij dan een andere manier om te controleren of de servicebeurt in zo'n promotiefilmpje in werkelijkheid ook zo gaat?
Want dat is wat nicolaas in feite vraagt. Hij is achterdochtig/nieuwsgierig in deze,.gif
nadat mijn caravan met een bovag beurt was afgeleverd, ben ik van alles tegen gekomen, waar je echt droevig van kan worden
zoals losse en lekke gasleiding. loshangende remstang beugel. gigantisch afwijkend gewicht. etc.
kijk maar eens op oudere microhome berichten.
het is dus slechte ervaring.
microhome 370 luxe

theotrucker
Berichten: 413
Lid geworden op: wo 24 dec 2014 19:35
Locatie: Zuid Limburg

Re: Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL

Bericht door theotrucker » ma 21 aug 2017 16:09

Als je niet tevreden bent over een beurt moet je terug gaan.
En als het niet naar tevredenheid wordt opgelost afscheid van dat bedrijf nemen, maar dit wel duidelijk laten weten.
Dacia sandero stepway 0.9 turbo 2018
met een Caravelair corail 1995

Gebruikersavatar
Willem_uit_Goes
Berichten: 336
Lid geworden op: di 21 aug 2012 21:58
Locatie: Goes, Zeeland

Re: Service caravan in de UK grondiger uitgevoerd dan in NL

Bericht door Willem_uit_Goes » ma 21 aug 2017 20:53

Ik heb een Eriba Nova, en breng/bracht altijd om het jaar de caravan naar de dichtstbijzijnde caravandealer hier in de buurt, toevallig geen Eriba dealer.

Bij de vorige beurt een paar slordigheidjes, zoals een verkeerde gasdrukregelaar en nog wat meer gevoelsmatige kleinigheden, maar bovendien bleek de oplooprem al na een paar honderd km rijden defect.

Dus vorige keer de caravan eens naar een officiële Eriba dealer gebracht, iets verder weg.

En voila, allerlei puntjes waar ik zelf nooit aan gedacht had waren keurig meegenomen: nieuwe afdekdopjes op de smeernippels van de (bij ons model nog metalen) scharnieren.

Kunsttstof afdekbiezen waren aan één kant al een paar jaar "verdwenen" en waren nu keurig vervangen.

En meer van dat soort kleinigheden, waardoor ik het idee had dat m'n caravan echt is opgeknapt door een servicebeurt, in plaats dat er alleen maar even snel een Bovag stikkertje geplakt wordt.

Kortom, er is wel degelijk verschil tussen de ene dealer of de andere.
Eriba Nova 540FB, bouwjaar 1995
[album]http://tinyurl.com/8snqv4y[/album]

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”